W tym wpisie na temat jak napisać reklamę dowiesz się:
Także zaczynajmy!
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Zawartość strony
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Aby napisać skuteczną reklamę musisz stale zadawać sobie następujące pytania:
Czy reklamy mają lepszy współczynnik klikalności kiedy są krótkie…
…a może długie.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Czy stosowanie emotikonów daje lepszy efekt, czy wręcz przeciwnie?
Jakim stylem pisać, osobowo czy bezosobowo?
Jaką grafikę wybrać? I czy dawać na niej jakiś tekst?
Tych pytań oczywiście będziesz mieć więcej w zależności od tego co tworzysz, ale bądź ich świadomy.
Po prostu dokładnie obserwuj swoje reklamy i świadomie wprowadzaj zmiany.
Z racji popularności tematu posłużę się w tym artykule przykładem jak napisać reklamę na facebooku, aczkolwiek większość zasad jest uniwersalnych.
Dla osób bardziej zainteresowanych skutecznym copywritingiem, poniżej wklejam dodatkowe linki do materiałów, które możesz przeczytać po przerobieniu tego wpisu.
Także możesz je otworzyć w nowej karcie, lub dodać jako bookmark na później.
Poradnik ux design na przykładzie strony internetowej [także UI pod SEO]
SEO copywriting i teksty pod SEO
Jak pisać bloga. Dobry tekst żeby utrzymać użytkownika na stronie i zachęcić do udostępniania.
Skuteczna reklama- zasady tworzenia reklam i schemat reklamy
Wróćmy do przykładu Facebooka.
Najczęściej masz 4 miejsca ww swojej reklamie, w których możesz zabłysnąć:
Sposób w jaki prezentujesz tekst ma wpływ na to czy ktoś w ogóle będzie chciał go czytać.
W przypadku FB masz ograniczone możliwości stylizacji tekstu jak np pogrubienia, podkreślenia czy kursywa ale miej to na uwadze.
*Używaj emotikonów (jeśli to odpowiednie):
Pamiętaj żeby nie przesadzić, aby reklama nie wyglądała tak jakby dziecko zaczęło klikać w te kolorowe ikonki na Twoim telefonie.
Wyliczenia i wypunktowania
One zawsze działały świetnie, bardzo dobrze sprawdza się grupowanie trójkami.
Świetnie nadają się aby pokazać cechy produktu, lub korzyści z jego używania.
Krótkie akapity
Widzisz to we wszystkich wpisach u mnie na blogu.
Krótkie akapity, entery, spacje.
Żadnych ścian tekstu, które odstraszają jak ta:
Wydaje się to dosyć oczywiste. Niestety większość stosuje zdania wielokrotnie złożone.
Zbyt długie zdania są zbyt trudne dla czytelnika, a jak coś jest trudne to przestaje to czytać.
W dodatku nawiązujemy do poprzedniego punktu, czyli UX UI design. W przypadku długich zdań, czytanych z ekranu komputera łatwo jest się zgubić.
Także ułatwiaj osobom które Ciebie czytają.
Czyli:
Innymi słowy, nie mów jak robot.
To jest coś, z czym naprawdę zmagamy się wszyscy w szczególności na studiach.
Studiowałem więc mistrzów copywritingu (Sugarman, Ogilvy, Dan Kennedy, Jay Abraham itp).
I zauważyłem wzór: piszą tak, jak mówią.
Więc zamiast:
„Budowanie listy email jest jedną z najważniejszych umiejętności w marketingu internetowym”.(Kto tak naprawdę mówi?)
Mistrzowie piszą tak, jak mówią ludzie, na przykład:
„Prawdopodobnie nie muszę Ci mówić, że tworzenie listy jest MEGA ważne”.
Jedyne odstępstwa od tej reguły zdarzają się bardzo rzadko, np jeśli sprzedajemy dobra luksusowe (wtedy „wysublimowany” brzmi dobrze), a także jeśli chcemy trafić najczęściej do danych specjalistów w pewnej dziedzinie. Tutaj możesz zamieszczać słownictwo techniczne i branżowe. Stosując tez zabieg odsiewamy osoby do których trafiać nie chcemy.
Pisz tak, by nawiązać możliwie dobrą relację z czytelnikiem.
Dlaczego?
Przecież nikt nie ma zamiaru być na nudnym wykładzie, tylko chce “porozmawiać”.
Zgodnie z powyższymi wytycznymi prosto z Microsoftu pamiętaj aby unikać strony biernej.
Łatwiej rozumiemy przekaz jak ktoś zwraca się bezpośrednio do nas.
Reklama to nie rozprawka na języku polskim czy odpowiedź na interpretację wiersza.
Pamiętam jak to było w liceum, kto napisał dłuższą wypowiedź na „co autor miał na myśli” ten dostawał lepszą ocenę. Nauczyciele chyba tego nawet nie czytali…
To trochę jak oglądanie wystąpień polityków.
Dużo mówią, długo mówią, ale nie wynika z tego nic konkretnego.
Twoje teksty muszą być konkretne, używaj jak najwięcej rzeczowników i przymiotników odrzeczownikowych.
Przymiotniki odrzeczownikowe tworzy się najczęściej za pomocą afiksów –owy, –any, –ny, –ski, –isty. Stanowią one najczęściej przydawki oznaczające relację pomiędzy rzeczownikiem określanym a rzeczownikiem określającym. Przykłady: marcowy, żelazny, ceglany, polski, fryzjerski, wiekuisty.
https://encenc.pl/budowa-przymiotnikow/
Czyli chodzi o słowa, które mógłbyś „włożyć na taczkę”.
Na przykład.
W naszej agencji rozpiszemy dla Ciebie plan SEO i social media, po czym uruchomimy reklamy, tak żebyś zyskiwał nowych klientów.
I to jest konkret, wiem co się będzie działo. A jak pisze większość agencji z naszej branży?
Kompleksowo poprowadzimy Twoją kampanię, stosując profesjonalne metody.
Że co to niby ma znaczyć?
Brzmi trochę jak sprzedawca odkurzaczów z lat 90-siątych.
Nasze odkurzacze, posiadają specjalne funkcje, dzięki zaawansowanej technologii..bla bla bla.
Także jeśli nie możesz sobie czegoś wyobrazić, czyli przysłowiowo „wsadzić na taczkę” to znaczy, że nie piszesz konkretnie.
Przy okazji polecam wpis na moim drugim blogu jak napisać reklamę.
Musisz jasno informować o korzyściach jakie daje Twój produkt/usługa.
Jak to najlepiej robić?
Pisz odpowiadając na 3 pytania:
W wersji nieco zaawansowanej rodem z NLP i perswazyjnego copywritingu wyglądałoby to tak:
ROZWIĄZANIE-CECHA-KORZYŚĆ-KONSEKWENCJA
Gdzie:
Rozwiązanie – to konkretnie proponowane działanie, usługa lub towar
Cecha – to element ROZWIĄZANIA, który chcemy podkreślić
Korzyść – to zaleta jaką niesie ze sobą CECHA
Konsekwencja – to praktyczny efekt w życiu (lub uniknięcie negatywnego efektu), jaki daje KORZYŚĆ CECHY
Np. proponuję szczoteczkę XYZ (rozwiązanie), bo ma ona ergonomiczną główkę (cecha), co zapewni pełniejsze czyszczenie (korzyść), dzięki czemu znacząco spadną Twoje koszty leczenia u dentysty (konsekwencja).
W wersji uproszczonej gdy masz mało miejsca na tekst, lub mało czasu podaj po prostu powód.
Kolejna z podstawowych reguł jak napisać reklamę, żeby była skuteczna.
W obecnych czasach większość ludzi przelatuje przez feed czy artykuły, więc skutecznie musimy przykuć ich uwagę.
Jak to zrobić?
*Dodatkowy trick:
Tylko i aż 12-18 słów.
W dosyć sporym badaniu BuzzSumo odkryto, że optymalna długość nagłówków to właśnie 12-18 słów.
Przynajmniej jeśli mowa o udostępnianiu w sieciach społecznościowych (nie badano SEO i linkbuildingu).
Technika rodem z seriali.
Polega na wtrąceniach i trzymaniu w napięciu.
Nie zgadniesz co, a już za chwilę, powiem Ci coś ważnego…
Dzięki temu osoba czyta dalej i możesz ich utrzymać na tekście.
Tak, strach przed przegapieniem może być katalizatorem przyciągającym odwiedzających do Twojej witryny.
Awersja do strat to prawdziwa siła psychologiczna, a wykorzystanie jej w reklamach to łatwy sposób na zwiększenie konwersji.
Najłatwiejszym sposobem wdrożenia tego online jest użycie liczników czasu, które działają w czasie rzeczywistym. Jeśli nie możesz tego zrobić to napisz po prostu coś w stylu oferta ważna tylko do piątku, rabat kończy się za 4 godziny itp.
Te reklamy działają, ponieważ ludzie są bardziej zmotywowani ideą przegranej niż zdobycia czegoś, a dzięki zaszczepieniu ograniczeń czasowych więcej osób jest bardziej skłonnych do kliknięcia.
To także przykład jednej z 6 zasad perswazji według Roberta Cialdiniego (autora Influence: The Psychology of Persuasion). Pokazując, że sprzedaż wkrótce się zakończy, wywołujesz poczucie niedoboru, które zmusza do działania.
Ponieważ konkurencja online staje się coraz bardziej intensywna, pisanie atrakcyjnych reklam jest potężnym narzędziem zwiększającym liczbę konwersji. Chociaż wymaga to czasu i praktyki, przestrzeganie powyższych wskazówek pomoże Ci wyprzedzić konkurencję.
I to już koniec!
Teraz…
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak napisać reklamę.
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Warto sprawdzić różne kluczowe jak na przykład wezwanie do działania CTA, czy dobry tekst reklamowy dla produktu lub usługi w kilku wariantach (np długi kontra krótki).
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)