Jak napisać reklamę tak żeby ludzie ją oglądali, czytali i klikali (konkretne zasady)

remarketing na facebooku
Remarketing facebook- konkretne techniki które możesz wdrożyć OD RAZU (retargeting)
19 marca, 2021
jak pobrać film z fb
Jak pobrać film z fb (plus pobieranie filmów z facebooka na telefon)
25 marca, 2021
Jak napisać reklamę tak żeby ludzie ją oglądali, czytali i klikali (konkretne zasady) 2
jak zrobić reklamę

W tym wpisie na temat jak napisać reklamę dowiesz się:

  • jak pisać angażujące teksty reklam na facebooku
  • jakie są cechy skutecznych tekstów reklamowych
  • jak w reklamie jasno komunikować korzyści oferty
  • jak wykorzystać tekst jako metodę targetowania reklam
  • jakich zasad przestrzegać przy projektowaniu tekstów reklamowych
  • i wiele innych

Także zaczynajmy!

Co musisz wiedzieć najpierw

Aby napisać skuteczną reklamę musisz stale zadawać sobie następujące pytania:

Czy reklamy mają lepszy współczynnik klikalności kiedy są krótkie…

…a może długie.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Czy stosowanie emotikonów daje lepszy efekt, czy wręcz przeciwnie?

Jakim stylem pisać, osobowo czy bezosobowo?

Jaką grafikę wybrać? I czy dawać na niej jakiś tekst?

Tych pytań oczywiście będziesz mieć więcej w zależności od tego co tworzysz, ale bądź ich świadomy.

Po prostu dokładnie obserwuj swoje reklamy i świadomie wprowadzaj zmiany.

Z racji popularności tematu posłużę się w tym artykule przykładem jak napisać reklamę na facebooku, aczkolwiek większość zasad jest uniwersalnych.

Dla osób bardziej zainteresowanych skutecznym copywritingiem, poniżej wklejam dodatkowe linki do materiałów, które możesz przeczytać po przerobieniu tego wpisu.

Także możesz je otworzyć w nowej karcie, lub dodać jako bookmark na później.

Poradnik ux design na przykładzie strony internetowej [także UI pod SEO]

SEO copywriting i teksty pod SEO

Jak pisać bloga. Dobry tekst żeby utrzymać użytkownika na stronie i zachęcić do udostępniania.

Skuteczna reklama- zasady tworzenia reklam i schemat reklamy

Wróćmy do przykładu Facebooka.

Najczęściej masz 4 miejsca ww swojej reklamie, w których możesz zabłysnąć:

  • nagłówek (który jest poniżej obrazka,hmm udziwnienie facebooka)
  • tekst
  • kreacja (na grafikach cz w filmach też możesz umieszczać tekst)
  • opis linku

Konkretne porady jak napisać reklamę:

Twoja strona wizualna (UX UI design)

Sposób w jaki prezentujesz tekst ma wpływ na to czy ktoś w ogóle będzie chciał go czytać.

W przypadku FB masz ograniczone możliwości stylizacji tekstu jak np pogrubienia, podkreślenia czy kursywa ale miej to na uwadze.

*Używaj emotikonów (jeśli to odpowiednie):

  • Oczywiście nie robimy tego na ślepo ale kontekstowo.
  • Jeśli piszesz o jakimś wymarzonym wyniku możesz dodać emotikony pucharu, medal, czy gwiazd.
  • Dodatkowo sugeruję użyć je w pierwszym zdaniu AD COPY żeby przykuć uwagę skimmersów i scrollowaczy.
  • A także w nagłówku pod kreacją.

Pamiętaj żeby nie przesadzić, aby reklama nie wyglądała tak jakby dziecko zaczęło klikać w te kolorowe ikonki na Twoim telefonie.

Wyliczenia i wypunktowania

One zawsze działały świetnie, bardzo dobrze sprawdza się grupowanie trójkami.

Świetnie nadają się aby pokazać cechy produktu, lub korzyści z jego używania.

Krótkie akapity

Widzisz to we wszystkich wpisach u mnie na blogu.

Krótkie akapity, entery, spacje.

Żadnych ścian tekstu, które odstraszają jak ta:

Optymalizacja landing page i formatowanie

Pisz krótkimi zdaniami

Wydaje się to dosyć oczywiste. Niestety większość stosuje zdania wielokrotnie złożone.

jak napisać reklamę

Zbyt długie zdania są zbyt trudne dla czytelnika, a jak coś jest trudne to przestaje to czytać.

W dodatku nawiązujemy do poprzedniego punktu, czyli UX UI design. W przypadku długich zdań, czytanych z ekranu komputera łatwo jest się zgubić.

Także ułatwiaj osobom które Ciebie czytają.

Pisz zrozumiale

Czyli:

  • używaj prostych słów (“dobry”, zamiast “wysublimowany”) i
  • dopasuj język do rozmówcy (unikaj wysoce branżowego słownictwa)

Innymi słowy, nie mów jak robot.

To jest coś, z czym naprawdę zmagamy się wszyscy w szczególności na studiach.

Studiowałem więc mistrzów copywritingu (Sugarman, Ogilvy, Dan Kennedy, Jay Abraham itp).

I zauważyłem wzór: piszą tak, jak mówią.

Więc zamiast:

„Budowanie listy email jest jedną z najważniejszych umiejętności w marketingu internetowym”.(Kto tak naprawdę mówi?)

Mistrzowie piszą tak, jak mówią ludzie, na przykład:

„Prawdopodobnie nie muszę Ci mówić, że tworzenie listy jest MEGA ważne”.

Jedyne odstępstwa od tej reguły zdarzają się bardzo rzadko, np jeśli sprzedajemy dobra luksusowe (wtedy “wysublimowany” brzmi dobrze), a także jeśli chcemy trafić najczęściej do danych specjalistów w pewnej dziedzinie. Tutaj możesz zamieszczać słownictwo techniczne i branżowe. Stosując tez zabieg odsiewamy osoby do których trafiać nie chcemy.

Ton konwersacyjny- czyli zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy

Pisz tak, by nawiązać możliwie dobrą relację z czytelnikiem.

Dlaczego?

Przecież nikt nie ma zamiaru być na nudnym wykładzie, tylko chce “porozmawiać”.

ton konwersacyjny

Zgodnie z powyższymi wytycznymi prosto z Microsoftu pamiętaj aby unikać strony biernej.

Łatwiej rozumiemy przekaz jak ktoś zwraca się bezpośrednio do nas.

Koniec z laniem wody!

Reklama to nie rozprawka na języku polskim czy odpowiedź na interpretację wiersza.

Pamiętam jak to było w liceum, kto napisał dłuższą wypowiedź na “co autor miał na myśli” ten dostawał lepszą ocenę. Nauczyciele chyba tego nawet nie czytali…

To trochę jak oglądanie wystąpień polityków.

Dużo mówią, długo mówią, ale nie wynika z tego nic konkretnego.

Twoje teksty muszą być konkretne, używaj jak najwięcej rzeczowników i przymiotników odrzeczownikowych.

Przymiotniki odrzeczownikowe tworzy się najczęściej za pomocą afiksów –owy, –any, –ny, –ski, –isty. Stanowią one najczęściej przydawki oznaczające relację pomiędzy rzeczownikiem określanym a rzeczownikiem określającym. Przykłady: marcowy, żelazny, ceglany, polski, fryzjerski, wiekuisty.

https://encenc.pl/budowa-przymiotnikow/

Czyli chodzi o słowa, które mógłbyś “włożyć na taczkę”.

Na przykład.

W naszej agencji rozpiszemy dla Ciebie plan SEO i social media, po czym uruchomimy reklamy, tak żebyś zyskiwał nowych klientów.

I to jest konkret, wiem co się będzie działo. A jak pisze większość agencji z naszej branży?

Kompleksowo poprowadzimy Twoją kampanię, stosując profesjonalne metody.

Że co to niby ma znaczyć?

Brzmi trochę jak sprzedawca odkurzaczów z lat 90-siątych.

Nasze odkurzacze, posiadają specjalne funkcje, dzięki zaawansowanej technologii..bla bla bla.

Także jeśli nie możesz sobie czegoś wyobrazić, czyli przysłowiowo “wsadzić na taczkę” to znaczy, że nie piszesz konkretnie.

Przy okazji polecam wpis na moim drugim blogu jak napisać reklamę.

Język korzyści

Musisz jasno informować o korzyściach jakie daje Twój produkt/usługa.

Jak to najlepiej robić?

Pisz odpowiadając na 3 pytania:

  1. Co mam (cecha- mam iphone z aparatem XYZ)
  2. Co Ci to da (dzięki temu robisz wyraźne zdjęcia)
  3. Co wynika z korzyści w pkt 2? Czyli wypunktowywujesz korzyści (i nie musisz się martwić czy przeglądając zdjęcia w domu po sesji/wycieczce są dobrej jakości itp.)

W wersji nieco zaawansowanej rodem z NLP i perswazyjnego copywritingu wyglądałoby to tak:

ROZWIĄZANIE-CECHA-KORZYŚĆ-KONSEKWENCJA

Gdzie:

Rozwiązanie – to konkretnie proponowane działanie, usługa lub towar

Cecha – to element ROZWIĄZANIA, który chcemy podkreślić

Korzyść – to zaleta jaką niesie ze sobą CECHA

Konsekwencja – to praktyczny efekt w życiu (lub uniknięcie negatywnego efektu), jaki daje KORZYŚĆ CECHY

Np. proponuję szczoteczkę XYZ (rozwiązanie), bo ma ona ergonomiczną główkę (cecha), co zapewni pełniejsze czyszczenie (korzyść), dzięki czemu znacząco spadną Twoje koszty leczenia u dentysty (konsekwencja).

W wersji uproszczonej gdy masz mało miejsca na tekst, lub mało czasu podaj po prostu powód.

Intrygujący wstęp

Kolejna z podstawowych reguł jak napisać reklamę, żeby była skuteczna.

W obecnych czasach większość ludzi przelatuje przez feed czy artykuły, więc skutecznie musimy przykuć ich uwagę.

Jak to zrobić?

  1. Zwróć się bezpośrednio do grupy docelowej. Banalne ale działa. Piszesz do fanów gotowania? Powiedz Hej Kucharze!; Drodzy przedsiębiorcy; Studenci itp… Plusem jest że w reklamę klikną raczej osoby zainteresowane, czyli możesz zaoszczędzić budżet. (taki plus)
  2. Nazywanie problemu. Przechodzisz od razu do rzeczy. Dobrze działa tutaj nazywanie problemu. Np wciąż szukasz najlepszej metody promowania na FB? Wciąż szukasz kursu jaki napisać reklamę?
  3. Wytłumacz dlaczego widzą reklamę. Np. prawdopodobnie interesujesz się malarstwem, ostatnio byłeś u mnie na stronie więc dlatego widzisz tę reklamę itp.
  4. Storytelling. Np. też tak miałem, kiedy myślę co działo się X lat wstecz i jak sam szukałem wiedzy jak napisać reklamę tak aby była skuteczna… itp.

*Dodatkowy trick:

Jak długi powinien być cały nagłówek.

Tylko i aż 12-18 słów.

W dosyć sporym badaniu BuzzSumo odkryto, że optymalna długość nagłówków to właśnie 12-18 słów.

Przynajmniej jeśli mowa o udostępnianiu w sieciach społecznościowych (nie badano SEO i linkbuildingu).

ile słów w nagłówku

Trzymaj w napięciu (nested-open loops)

Technika rodem z seriali.

Polega na wtrąceniach i trzymaniu w napięciu.

Nie zgadniesz co, a już za chwilę, powiem Ci coś ważnego…

Dzięki temu osoba czyta dalej i możesz ich utrzymać na tekście.

Wdróż FOMO

Tak, strach przed przegapieniem może być katalizatorem przyciągającym odwiedzających do Twojej witryny.

Awersja do strat to prawdziwa siła psychologiczna, a wykorzystanie jej w reklamach to łatwy sposób na zwiększenie konwersji.

Najłatwiejszym sposobem wdrożenia tego online jest użycie liczników czasu, które działają w czasie rzeczywistym. Jeśli nie możesz tego zrobić to napisz po prostu coś w stylu oferta ważna tylko do piątku, rabat kończy się za 4 godziny itp.

Te reklamy działają, ponieważ ludzie są bardziej zmotywowani ideą przegranej niż zdobycia czegoś, a dzięki zaszczepieniu ograniczeń czasowych więcej osób jest bardziej skłonnych do kliknięcia.

To także przykład jednej z 6 zasad perswazji według Roberta Cialdiniego (autora Influence: The Psychology of Persuasion). Pokazując, że sprzedaż wkrótce się zakończy, wywołujesz poczucie niedoboru, które zmusza do działania.

Co musisz zapamiętać

Ponieważ konkurencja online staje się coraz bardziej intensywna, pisanie atrakcyjnych reklam jest potężnym narzędziem zwiększającym liczbę konwersji. Chociaż wymaga to czasu i praktyki, przestrzeganie powyższych wskazówek pomoże Ci wyprzedzić konkurencję.

I to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak napisać reklamę.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *