Zawartość strony
Odpowiadając na pytanie ile trwa pozycjonowanie stron:
Plus minus 6-8 miesięcy to generalnie dobry przedział czasowy, aby zobaczyć znaczące wyniki SEO. W okresie od 6 do 12 miesięcy zobaczysz największe wzrosty. To inwestycja, która wymaga ciągłej uwagi, aby osiągnąć rezultaty.
Przeczytaj pełną odpowiedź poniżej.
Ahrefs przeprowadziło bardzo ciekawe badanie. Wzięli 2 miliony losowych słów kluczowych i pobrali dane na stronach Top10 dla każdego z nich. Tak wyglądało to na wykresie:
Jak widać z tego wykresu, średnia strona w Top 10 ma ponad 2 lata. A te, które plasują się na pierwszej pozycji, mają prawie 3 lata (średnio).
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W rzeczywistości tylko 22% stron, które obecnie znajdują się w pierwszej dziesiątce, zostało utworzonych w ciągu 1 roku:
Następną rzeczą, którą zbadali było jaki jest procent stron na każdej pozycji w rankingu które miały mniej niż 1 rok:
Jak widzisz nie wygląda to zbyt obiecująco. W SERP Google dominują „stare” strony.Więc na daną chwilę musisz wiedzieć że internet jest wysoce konkurencyjny i odpowiedź na pytanie ile trwa pozycjonowanie strony, czy ile trzeba czekać albo zainwestować aby wypozycjonować sklep e-commerce nie jest zero-jedynkowa.
W dodatku każdy bezpośrednio wpływa na konkurencyjność ponieważ z roku na rok przeznaczają coraz to większe budżety na pozycjonowanie swojej strony w google. Dobrze skoro już przeczytałeś wprowadzenie to omówmy dalej ile trwa pozycjonowanie strony www i co powinien zrobić pozycjoner aby ten proces skrócić jak najbardziej.
Gwoli konkretnej odpowiedzi powiem, że efekty pełnej strategii SEO można zacząć dostrzegać w ciągu 6 miesięcy.
Możesz zobaczyć wyniki wcześniej (niektórzy właściciele witryn twierdzą, że widzą wyniki w ciągu zaledwie dwóch tygodni, ale to bardzo sporadyczne przypadki) lub proces może potrwać ponad rok.
Należy pamiętać, że istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na wyniki SEO na lepsze lub gorsze. Czas potrzebny na uzyskanie znaczących wyników zależy od takich czynników, jak wiek i autorytet Twojej witryny, kary i filtry google utrudniające pozycję w rankingu oraz od tego, czy dążysz do uzyskania wyników długo- lub krótkoterminowych.
WSKAZÓWKA: Aby odnieść sukces w SEO, musisz dążyć do długoterminowych wyników. Twoja strona będzie działała lepiej i będzie miała wyższą pozycję w rankingu.
Oto zestawienie siedmiu najważniejszych problemów, które mogą wpłynąć na SEO, w tym czas potrzebny na wysokie pozycje.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jeśli chodzi o SEO, każdy chce szybkich wyników.
Wielu właścicieli witryn ma nierealistyczne oczekiwania co do swoich działań SEO, wyobrażając sobie natychmiastowe wyniki, gdy tylko zaczną pracować nad swoją strategią. Ale SEO wymaga czasu i dużo energii.
A ten wysiłek nigdy się nie kończy.
SEO nie jest jednorazową transakcją. To inwestycja, która wymaga ciągłej uwagi, aby osiągnąć trwałe rezultaty. Wiele zależy od tego, jak długo trwa proces SEO, więc nie marnujmy ani chwili.
Nie ma tajnego składnika. Osiągnięcie i utrzymanie rankingów, zwrotu z inwestycji i ruchu wymaga czasu, planowania i starannego dostosowania.
Niestety nie potrafię wyjaśnić, ile czasu zajmuje SEO. Prosta odpowiedź po prostu nie istnieje.
Zagłębmy się więc w czynniki, które odgrywają ważną rolę, gdy pytamy „Ile czasu zajmuje SEO?”
Wiek domeny nie jest znaczącym czynnikiem w rankingu SEO, ale atrybuty związane z tym, jak długo istnieje Twoja witryna, już są.
Dzieje się tak, ponieważ starsze witryny mają zwykle więcej linków zwrotnych, co sprawia, że witryna wydaje się bardziej godna zaufania dla wyszukiwarek.
Linki będą pojawiać się naturalnie z czasem, jeśli tworzysz solidne treści i dobrze je promujesz, co często oznacza, że im starsza i bardziej autorytatywna Twoja domena, tym więcej linków zwrotnych będzie generować z każdym mijającym rokiem.
Ale nie tylko linki mają tutaj znaczenie.
Budowanie linków to bardzo czasochłonne wyzwanie. Jest to jednak niezbędny element algorytmu Google.
Unikaj wszelkich taktyk czarnych kapeluszy (black hat) podczas budowania linków, ponieważ kara Google jest kosztownym błędem do naprawienia. Najlepszym sposobem na budowanie linków jest regularne tworzenie wysokiej jakości i angażujących treści.
Wykorzystaj marketing w mediach społecznościowych do wzajemnej promocji treści i zachęcania odbiorców do zaangażowania. Aby jak najlepiej wykorzystać swój czas i wysiłek, poszukaj dodatkowych sposobów na przeznaczenie treści na fragmenty i krótsze posty, co da ci więcej czasu na skupienie się na innych obszarach i dalsze zwiększenie sukcesu SEO.
Pamiętaj, starsze, bardziej ugruntowane strony internetowe mają tutaj przewagę.
Oczywiście mają bardziej rozbudowany profil linków zwrotnych, dlatego często wymaga to czasu aby wyprzedzić konkurentów. Wielu próbuje znaleźć szybkie rozwiązanie tego problemu za pomocą płatnych linków, które kiedyś przynosiły szybkie rezultaty, ale te płatne linki są klasyfikowane jako niedozwolona forma SEO.
Zamiast tego marketerzy muszą skupić się nie tylko na liczbie linków, ale także na jakości tych linków. Linki z witryn o złej reputacji i niskiej jakości wyrządzą więcej szkody niż pożytku i utrudnią optymalizację.
Jeśli zdobędziesz znaczną liczbę linków w krótkim czasie, Google prawdopodobnie będzie ostrożne i założy, że działasz black hat. Prawidłowy sposób ustanowienia profilu linku zwrotnego wymaga czasu i wysiłku, zanim zaczniesz widzieć wyniki.
Rozważ najpierw naprawienie wszelkich szkód, które już zostały wyrządzone. Błędy SEO, zawodny hosting stron internetowych i kary Google wymagają czasu.
W zależności od liczby błędów 404, uszkodzonych linków, przekierowań 301 i niespójnej optymalizacji, rozwiązanie tych błędów może przynieść pozytywne rezultaty w ciągu zaledwie paru tygodni.
Należy jednak pamiętać, że Google nie indeksuje wszystkich zmian naraz. Możesz szybko zauważyć wzrost w niektórych aspektach, ale nie we wszystkich.
Pamiętaj, że gdy aktualizujesz lub wprowadzasz zmiany na dowolnych stronach, musisz polegać na Google, aby znalazło te zmiany i ponownie mogło zindeksować stronę. Nie dzieje się to z dnia na dzień.
W większości przypadków po rozwiązaniu problemów zaczniesz widzieć wyniki dość szybko, ale nie zawsze.
Duży składnik ruchu w witrynie i rankingu obejmuje również projekt witryny, system CMS i struktura adresów URL.
Jeśli nie zostaną odpowiednio potraktowane, czynniki te mogą obniżyć ranking Twojej strony. Chcesz mieć pewność, że architektura Twojej witryny i struktura adresów URL zostały zoptymalizowane w celu uzyskania wysokiej pozycji w rankingu.
Wybór odpowiedniego responsywnego projektu mobile RWD ma kluczowe znaczenie, ponieważ ponad połowa wyszukiwań internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Dzięki responsywnemu projektowi zapewnisz, że Twoja witryna będzie działać poprawnie na wszystkich urządzeniach.
Google również niedawno przeszło na indeksowanie mobile-first, co oznacza, że będzie najpierw indeksować strony mobilne. Jeśli masz słabe doświadczenie mobilne, najprawdopodobniej przełoży się to na Twoją pozycję w SERP.
Poświęć trochę czasu, aby przeprowadzić test optymalizacji mobilnej Google, a jeśli to konieczne, skorzystaj z pomocy programisty, aby przyspieszyć swoją obecność na urządzeniach mobilnych.
Musisz także wziąć pod uwagę inne obszary, które wymagają zmian, takie jak duże pliki CSS i JavaScript. Obejmuje to również wybór odpowiedniego CMS, który jest przyjazny dla wyszukiwarek i oferuje szerokie możliwości SEO.
Gdy wszystkie te problemy zostaną rozwiązane, a Twoja witryna będzie działać poprawnie, zauważysz powolny, ale stały wzrost w rankingu.
Możesz się wiele nauczyć analizując konkurencję, zwłaszcza jeśli dominują w wynikach wyszukiwania.
Chociaż nie możesz ukraść ich sekretów, możesz zdobyć cenne informacje na temat własnej strategii SEO, takie jak słowa kluczowe, wzorce i nowe praktyki do wypróbowania.
Analiza konkurencji pomoże Ci również w kierowaniu lepszych słów kluczowych związanych z Twoją branżą.
Ten proces wymaga poświęceń, ale dobrą wiadomością jest to, że na dłuższą metę oszczędza też trochę czasu. Naśladowanie konkurencji daje wgląd w prawdziwe strategie, które przynoszą sprawdzone rezultaty, co oznacza, że nie zaczynasz od zera.
Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w ocenie i analizie konkurencji, takich jak Ahrefs i SEMRush.
Ale kiedy mówimy o konkurentach i SEO, nie można nie wspomnieć, że ci właśnie konkurenci odgrywają znaczącą rolę w tym, jak działa SEO.
O ile nie znajdujesz się w niezwykle specyficznej niszy, jest więcej niż prawdopodobne, że będziesz musiał stawić czoła ogromnej konkurencji w SERP.
Pomyśl o lokalnym gabinecie masażu lub dentyście. W każdym mieście są prawdopodobnie setki, a każda z nich ma witrynę próbującą rankować jak najwyżej. Problem w tym, że tylko dziesięć z tych witryn znajdzie się na pierwszej stronie Google.
Ponieważ konkurencja jest tak zacięta, wyniki w postaci wysokich pozycjo prawdopodobnie potrwają dłużej.
Jeśli aktywnie próbujesz obliczyć, jak długo Twoje wysiłki SEO będą się opłacać, musisz wziąć pod uwagę poziom konkurencji i popyt związany z Twoim produktem lub branżą.
Ci, którzy mają strategię content marketingową, odnotują olbrzymi wzrost ruchu na stronie.
Wszyscy wiemy, że wysokiej jakości treść króluje w osiąganiu wyników SEO; dlatego musisz poświęcić dużo czasu na stworzenie strategii treści i skuteczne jej wdrożenie.
Jeśli Twoja witryna nie zawiera odpowiednich i autorytatywnych treści, masz przed sobą duży problem. Musisz poprawić treść w swojej witrynie i opracować strategię tworzenia i publikowania dodatkowych treści.
Tworząc content, musisz również wziąć pod uwagę czynniki rankingowe, których Google używa podczas oceny stron. Oznacza to, że dogłębne zrozumienie wytycznych Quality Rater, znajomość aktualizacji algorytmów i determinacja, aby być na bieżąco z wszelkimi nowymi aktualizacjami lub rozwojem, ma kluczowe znaczenie dla skutecznej strategii.
W żadnym wypadku nie jest to rozwiązanie z dnia na dzień, a uzyskanie pełnych wyników zajmie miesiące, ale będą one miały długofalowy wpływ.
Jeśli masz nadzieję, że trochę szybciej uzyskasz naprawdę trwałe wyniki, zainwestuj w optymalizację na stronie.
Dokonując zmian w metatagach, nagłówku, tekście kotwicy, tytule, opisach i tagach alt, często zobaczysz wyniki w ciągu kilku dni. Jest to zwykle jedna z pierwszych kwestii, na które ludzie zwracają uwagę w SEO.
Zrób to szybko, a może to skrócić czas potrzebny do uzyskania wyników z SEO.
Kiedy zobaczę wyniki moich działań SEO? Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Niestety, nie ma ostatecznej odpowiedzi na to, ile czasu zajmie SEO, ponieważ wyszukiwarki i wymagania ciągle się zmieniają.
Każda witryna jest inna. Po prostu nie możesz zmierzyć tego w godzinach, dniach, tygodniach lub miesiącach, jak długo zajmie SEO, ani nie możesz zmierzyć liczby godzin, które powinieneś poświęcić na pracę nad tym.
Nie ma szybkiego rozwiązania dla wysokich rankingów stron internetowych. Będziesz musiał poświęcić sporo czasu na pracę nad strategią SEO, ale obiecuję Ci, że wysiłek będzie się opłacał.
Poniżej szybkie odpowiedzi na często zadawane pytania
Odpowiedź na to pytanie jest różna, ale możesz spodziewać się wyników solidnej strategii SEO w ciągu 6 miesięcy. Przygotuj się jednak, że może minąć nawet 12 miesięcy, zanim zobaczysz wyniki.
Pierwsze efekty zależą od wielu czynników opisanych powyżej, dlatego zawsze zalecamy przeprowadzić audyt seo aby zbadać całość działań i widoczność. Nasza agencja SEO Ci w tym pomoże.
Mówiąc najprościej, SEO trwa tak długo, ponieważ algorytmy wyszukiwarek stały się tak wyrafinowane. Nie możesz już wylądować na pierwszej stronie SERP po prostu przez dodanie fraz kluczowych do swojej strony. Solidna strategia SEO ma teraz o wiele więcej aspektów i czynników, które wpływają na wyniki i ranking strony niż tylko fraza w tytule, czy fraza w nagłówku.
Ponieważ trendy i wyszukiwania mogą się zmieniać, dużo czasu zajmuje tworzenie strategii, decydowanie o grupie docelowej i przeprowadzanie badań, aby zobaczyć, jakich treści szuka preferowana grupa odbiorców i skierować ich na Twój serwis. Każda podstrona to szansa na dodatkowy ruch. Nasz specjalista SEO wszystko Ci opisze podczas konsultacji.
Po ustaleniu strategii należy wziąć pod uwagę niektóre aspekty dobrej strategii SEO: wiek domeny, linki przychodzące i autorytet strony. Wszystkie te czynniki wymagają czasu. Nie można ich sfałszować ani manipulować.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Pozycjonowanie w Google jest procesem ciągłym, który wymaga zaangażowania i systematycznego działania. Efekty pozycjonowania będą widoczne po kilku tygodniach lub miesiącach w zależności od wcześniejszych działań SEO. Jednakże, aby osiągnąć trwałe i znaczące efekty, pozycjonowanie strony musi być prowadzone regularnie przez dłuższy okres czasu.
SEO to proces ciągły, więc nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Proces wypracowywania pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych zależy od mocy domeny i poziomu konkurencji. Proces ten może trwać od kilku miesięcy do nawet kilku lat.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)