Ile kosztuje reklama w Google Ads (adwords)?

Web design
Web design – Projektowanie Stron Www (interfejs użytkownika i szata graficzna)
27 kwietnia, 2022
Marketing partyzancki
Marketing partyzancki – ciekawa forma promocji firmy (większy zasięg, mniejszy koszt)
27 kwietnia, 2022
Ile kosztuje reklama w Google
Ile kosztuje reklama w Google

Ile kosztuje reklama w Google Ads (adwords)?

Każdy właściciel firmy powinien zdawać sobie sprawę z tego, że widoczność przedsiębiorstwa w sieci znacznie może podnieść sprzedaż i zagwarantować większe zyski.

Jednym ze sposobów na to, by firma stała się widoczna w internecie, jest reklama wykupiona w Google.

Wiele osób zastanawia się, ile trzeba wydać na taką reklamę, żeby móc zaobserwować efekty?

Cena reklamy google to cena kliknięć i prowadzenie agencji, a ceny za kliknięcia znacząco różnią się od branży i fraz kluczowych.

Są to koszty PPC od kilku groszy do kilkuset złotych!

średni cpc
średni cpc

Ile kosztuje reklama w Google w skali miesiąca?

Oczywiście, koszt reklamy Google będzie uzależniony nie tylko od całokształtu kampanii reklamowej, ale także konkurencyjności panującej w branży.

W dużym uproszczeniu śmiało można powiedzieć, że budżet przeznaczony na kampanię w Google nie powinien być mniejszy niż 1000 zł w pierwszym miesiącu jej trwania.

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, by te koszty były jeszcze większe i osiągały wartości kilku tysięcy złotych. Tego typu budżet pozwala na przeprowadzenie skutecznej kampanii testowej, która umożliwia wyciągnięcie wniosków oraz optymalizację reklamy w Google oraz w sieciach partnerskich.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Pomocne jest narzędzie symulator budżetu kampanii w google ads. Daje w miarę szczegółową odpowiedź na pytanie Ile kosztuje reklama w Google Ads (dawniej adwords)?

symulator budżetu kampanii
symulator budżetu kampanii

Co wpływa na koszt reklamy w Google?

Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama w Google, nie zawsze może być taka prosta. Wszystko dlatego, że na wysokość budżetu może wpływać wiele różnego rodzaju czynników.

Dużo zależy od tego, ile kosztuje produkt, którego dotyczy reklama. Im wyższa jest jego cena jednostkowa, tym większy budżet należy przeznaczyć na kampanię reklamową.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Dodatkowo, każdy przedsiębiorca zainteresowany reklamą w Google, powinien zdawać sobie sprawę z tego, że im większa konkurencja panuje na rynku, tym więcej będzie kosztować skuteczna kampania marketingowa. Nie bez znaczenia jest również czas procesu zakupowego.

Oznacza on czas, jakiego klient potrzebuje od momentu podjęcia decyzji o zakupie danego towaru, aż po moment faktycznego zakupu. Przykładowo, w przypadku samochodów osobowych, czas procesu zakupowego może wynosić nawet kilka miesięcy.

Na koszt kampanii reklamowej w Google wpłynąć może także to, jakiego rodzaju jest promowana usługa bądź też produkt. Inaczej będzie wyglądać kampania marketingowa w przypadku drobiazgów, których zakup zajmuje zaledwie kilka sekund, inaczej zaś w przypadku produktów fachowych, których zakup opiera się o profesjonalne doradztwo.

Reklama w Google powinna być także dopasowana do profilu potencjalnych klientów. Im wyższa wrażliwość na cenę charakteryzuje grupą docelową klientów, tym bardziej intensywna powinna być kampania. Ważne jest również to, na jakim etapie znajduje się obecnie biznes.

Większe i znane firmy z pewnością powinny przeznaczyć na kampanię reklamową wyższy budżet, odpowiadający ich możliwościom finansowym i potencjałowi.

ile razy trzeba zobaczyć reklamę zanim się kupi

Ile kosztuje reklama w Google – dodatkowe koszty

Każda osoba zainteresowana wykupieniem reklamy w Google powinna zdawać sobie sprawę z tego, że w skład ogólnych kosztów wejdzie także wynagrodzenie dla agencji marketingowej.

Może być ono rozliczane w postaci miesięcznej, stałej opłaty bądź też procenta od całości budżetu przeznaczonego na reklamę. Wiele agencji marketingowych stosuje również mieszany model rozliczania, który oznacza niską stałą opłatę wzbogaconą o niewielki procent od całości budżetu reklamowego.

Każdy klient powinien zwrócić uwagę na to, by wybrana agencja marketingowa rozliczała się z nim w sposób jasny i transparentny. Niedopuszczalna jest sytuacja, że agencja ustala łączną kwotę przeznaczoną na pokrycie wynagrodzenia oraz działań reklamowych.

Taka sytuacja sprawia, że klient nie wie, ile tak naprawdę płaci za reklamę, a ile – za wynagrodzenie własne agencji. Tego typu postępowanie nie tylko działa na jego niekorzyść, ale stoi w sprzeczności z narzuconymi przez Google zasadami.

Ile kosztuje reklama w Google Maps

Samo stworzenie i posiadanie wizytówki w Google Maps jest za darmo. Reklamodawca płaci jedynie za poszczególne kliknięcia w modelu PPC jeśli chce wykupić reklamę w google ads (dawne adwrods).

Czy reklama w Google jest skuteczna?

W dzisiejszych czasach chyba nikogo nie trzeba przekonywać, jak bardzo skuteczna może być kampania reklamowa prowadzona w Google. Warto jednak wiedzieć, że działania marketingowe prowadzone za pośrednictwem internetowego giganta mogą przybierać różne formy.

Najpopularniejszą formą reklamy jest reklama tekstowa AdWords w sieci wyszukiwania. Wiele firm korzysta także z reklamy displayowej, reklamy produktowej czy też reklamy wideo.

Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że bez odpowiedniej wiedzy marketingowej i znajomości schematów narzędzi Google, skuteczne przeprowadzenie kampanii marketingowej jest zwyczajnie niemożliwe.

Dlatego też każda firma zainteresowana tym rodzajem reklamy, powinna zdecydować się na skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która będzie dążyć do uzyskania jak największego zwrotu z inwestycji.

Każda agencja marketingowa, która posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu optymalizacji kampanii w Google, posiada status certyfikowanego partnera Google.

Jest to tytuł, który potwierdza zdobycie specjalistycznej wiedzy z zakresu organizacji działań marketingowych Google Ads. Certyfikowani partnerzy Google bardzo często mogą oferować swoim klientom kupony rabatowe, które skutecznie obniżają koszty kampanii.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Ile kosztuje reklama w Google Ads (adwords)

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Ile kosztuje reklama w Google Ads (adwords).

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)