Grupy Odbiorców Facebook – jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)

Grupy Odbiorców Facebook – jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)

Grupy Odbiorców Facebook - jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)

Grupy Odbiorców Facebook – jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)

Grupy niestandardowych odbiorców to opcja targetowania kampanii reklamowych, która pozwala na stworzenie grupy na podstawie danych z poprzednich kampanii lub danych zgromadzonych przez Piksel Facebooka.

Taka grupa może składać się np. z użytkowników, którzy odwiedzili już stronę internetową lub weszli w interakcję z postem na profilu firmowym. Dzięki temu możemy przeprowadzać kampanie remarketingowe, dotarcie z reklamą do osób, które już miały kontakt z naszą marką.

Dane o użytkownikach zgromadzone przez Piksel Facebooka mogą być również wykorzystane do tworzenia grup lookalike, czyli grup podobnych odbiorców. Tworzenie takich grup zwiększa szanse na dotarcie z przekazem do osób, które są zainteresowane naszą ofertą. Grupy niestandardowych odbiorców pozwalają na rozszerzenie możliwości targetowania reklam na Facebooku.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Tworzenie grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców na podstawie aktywności na stronie na Facebooku

Aby stworzyć niestandardową grupę zaangażowanych odbiorców na Facebooku na podstawie aktywności na stronie, wykonaj poniższe kroki:

  1. Przejdź do zakładki „Grupy odbiorców”.
  2. Kliknij przycisk „Utwórz grupę odbiorców” i wybierz opcję „Grupa niestandardowych odbiorców”.
  3. Uwaga: Jeśli nigdy wcześniej nie tworzyłeś grup odbiorców, zobaczysz przycisk „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców” zamiast menu rozwijanego. Wszystkie inne elementy pozostaną takie same.
  4. Wybierz stronę na Facebooku.
  5. Skonfiguruj sekcję strony (więcej informacji w następnej sekcji) zaczynając od sekcji „Uwzględnij więcej osób”.
  6. Uwzględnij lub wyklucz osoby w obszarze „Sekcje strony” zgodnie z oczekiwaniami. Można wybrać maksymalnie 5 sekcji strony dla jednej grupy odbiorców.
  7. Nazwij grupę i opcjonalnie dodaj opis.
  8. Kliknij przycisk „Utwórz grupę odbiorców”.
  9. Po utworzeniu grupy odbiorców wybierz ją podczas tworzenia kampanii reklamowej, aby dotrzeć z reklamami do osób, które się w niej znajdują.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to grupa podobnych odbiorców?

Stworzenie grupy odbiorców podobnych na Facebooku umożliwia dotarcie do nowych potencjalnych klientów, którzy są podobni do najlepszych klientów Twojej firmy. Warto jednak pamiętać, że opcje targetowania są ograniczone w przypadku grup odbiorców, które zawierają osoby poniżej określonego wieku w różnych krajach.

Aby utworzyć grupę podobnych odbiorców na Facebooku, należy przejść do Grup odbiorców w Menedżerze reklam, a następnie wybrać opcję Utwórz grupę odbiorców i Grupa podobnych odbiorców. Należy wybrać źródło, a następnie kraje i oczekiwaną wielkość grupy odbiorców. Po utworzeniu grupy odbiorców, należy odczekać kilka godzin na aktualizację, a następnie można zacząć korzystać z grupy.

Jeśli chcesz sprawdzić, kiedy grupa odbiorców była ostatnio aktualizowana, należy przejść do strony Menedżera grup odbiorców i sprawdzić kolumnę Dostępność. Jeśli nie możesz usunąć grupy odbiorców, można skontaktować się z zespołem pomocy i poprosić o usunięcie grupy.

Grupy Podobnych Odbiorców to listy użytkowników, którzy są podobni do niestandardowych grup odbiorców. Jak to działa? Załóżmy, że prowadzimy kampanię, której celem jest zbieranie wypełnionych przez użytkowników formularzy kontaktowych na Facebooku. Dzięki niestandardowej grupie odbiorców możemy wyodrębnić grupę użytkowników, którzy wypełnili formularz, a następnie stworzyć na podstawie tej grupy nową grupę podobnych użytkowników. Facebook dzięki zgromadzonym danym w swoim systemie stworzy grupę użytkowników, których cechy będą podobne do tych, którzy już wypełnili formularz. Dzięki temu możemy pozyskiwać nowych klientów i lepiej kierować reklamy.

Niestandardowe Grupy Odbiorców a remarketing i kampanie remarketingowe

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym są niestandardowe grupy odbiorców i remarketing na Facebook Ads.

Remarketing na Facebooku to kampanie reklamowe, które wyświetlają się użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową firmy lub podjęli interakcję z reklamami, postami lub fanpage’em na Facebooku. Powtarzając przekaz reklamowy, docieramy do użytkowników, którzy już mieli kontakt z treściami naszej marki.

Niestandardowe Grupy Odbiorców to funkcja, którą znajdziemy w Business Managerze Facebooka, pozwalająca na określenie docelowej grupy odbiorców. Aby zdefiniować takie grupy, możemy wykorzystać różne źródła, takie jak listy klientów, ruch na stronie, ruch w aplikacji lub aktywność na Facebooku.

Wyróżniamy cztery rodzaje niestandardowych grup odbiorców:

  • Zaangażowanych odbiorców
  • Odbiorców na podstawie aktywności w aplikacji
  • Odbiorców z witryny
  • Odbiorców z listy klientów

Facebook umożliwia tworzenie do 500 niestandardowych grup odbiorców na pojedyncze konto reklamowe.

Aby uruchomić kampanię reklamową, grupa odbiorców musi liczyć co najmniej 1000 użytkowników. Jeśli grupa remarketingowa jest wystarczająco duża, można ją dodatkowo zawęzić, np. po wieku, płci lub zainteresowaniach.

Niestandardowe Grupy Odbiorców umożliwiają również tworzenie grup podobnych odbiorców.

Najlepsze praktyki dotyczące grup odbiorców na Facebooku

Wykorzystanie pełnego potencjału niestandardowych grup odbiorców i podobnych grup odbiorców to nie tylko kierowanie do nich reklam. Poniżej przedstawiamy kilka dobrych praktyk, które pomogą Twojej firmie osiągnąć najlepsze wyniki:

  • Przygotuj dedykowaną kampanię dla remarketingowych grup odbiorców, która jeszcze dokładniej przedstawi mocne strony Twojego produktu. Ponieważ użytkownik miał już kontakt z Twoją marką i produktami, możesz wykorzystać to do pogłębienia relacji i podania bardziej szczegółowych informacji.
  • Wyklucz remarketingowe grupy odbiorców z kampanii innych niż remarketingowe. Na przykład, jeśli sprzedajesz meble w swojej witrynie, kieruj reklamy do użytkowników zainteresowanych wyposażeniem wnętrz. Pamiętaj, aby wykluczyć osoby, które już odwiedziły Twoją witrynę w tej kampanii.
  • Jeśli ma to sens dla Twojej firmy, wyklucz użytkowników, którzy niedawno dokonali zakupu w Twojej witrynie, z nowej kampanii pozyskiwania klientów.
  • Tworząc niestandardowe grupy odbiorców, określ, jakie zachowanie użytkownika jest dla Ciebie najcenniejsze, np. zakup produktu i dodanie go do koszyka.
  • Decydując się na konkretny okres retencji w grupie, staraj się zrozumieć swojego użytkownika. Jeśli sprzedajesz szybko zbywalne towary konsumpcyjne, 7-dniowy okres atrybucji powinien wystarczyć. Najpierw zastanów się, jak długo trwa proces decyzyjny Twojego klienta.
  • Tworząc podobne grupy odbiorców, korzystaj z niestandardowych grup odbiorców o najwyższej jakości. Przykładem takiej grupy mogą być użytkownicy, którzy kupili produkt lub dodali do koszyka, ale nie kupili. Im lepsza grupa źródłowa, tym lepsza grupa podobnych odbiorców.
  • Nie twórz podobnych grup odbiorców ze zbyt małą ilością danych. Ważnym krokiem jest wypracowanie wartościowej i odpowiednio dużej grupy źródłowej. Jeśli utworzysz podobną grupę odbiorców na podstawie zbyt małej ilości danych, może ona nie przynieść oczekiwanego zwrotu i może nie działać prawidłowo.

Jak tworzyć przykładowe niestandardowe grupy odbiorców

Porzucone koszyki

Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:

Źródło – Twoje źródła: Witryna internetowa

Uwzględnij osoby, które spełniają WSZYSTKIE poniższe kryteria:

Wydarzenia — AddtoCart

Wyklucz osoby, które :

Zdarzenia – zakup (purchase)

Porzucone formularze kontaktowe

Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:

Źródło – Źródło Facebooka: Formularz kontaktowy

Zdarzenia — osoby, które nie przesłały formularza, ale go otworzyły

Aktywni użytkownicy Facebooka

Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:

Źródło – Facebook źródło: strona na Facebooku

Wydarzenia — osoby, które aktywnie zareagowały na post lub reklamę.

Zainteresowany wydarzeniem, ale nie kupił biletu

Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:

Źródło – źródło Facebook: Wydarzenia

Uwzględnij osoby, które spełniają wszystkie poniższe kryteria:

Wydarzenia — osoby, które odpowiedziały jako zainteresowane

Wyklucz osoby, które:

Zdarzenie— osoby, które kupiły bilety

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!