Grupy Odbiorców Facebook – jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)

Grupy Odbiorców Facebook – jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)
Zawartość strony
- 1 Grupy Odbiorców Facebook – jak tworzyć najlepsze? (Niestandardowe Grupy Odbiorców Meta)
- 2 Tworzenie grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców na podstawie aktywności na stronie na Facebooku
- 3 Co to grupa podobnych odbiorców?
- 4 Niestandardowe Grupy Odbiorców a remarketing i kampanie remarketingowe
- 5 Najlepsze praktyki dotyczące grup odbiorców na Facebooku
- 6 Jak tworzyć przykładowe niestandardowe grupy odbiorców
Grupy niestandardowych odbiorców to opcja targetowania kampanii reklamowych, która pozwala na stworzenie grupy na podstawie danych z poprzednich kampanii lub danych zgromadzonych przez Piksel Facebooka.
Taka grupa może składać się np. z użytkowników, którzy odwiedzili już stronę internetową lub weszli w interakcję z postem na profilu firmowym. Dzięki temu możemy przeprowadzać kampanie remarketingowe, dotarcie z reklamą do osób, które już miały kontakt z naszą marką.
Dane o użytkownikach zgromadzone przez Piksel Facebooka mogą być również wykorzystane do tworzenia grup lookalike, czyli grup podobnych odbiorców. Tworzenie takich grup zwiększa szanse na dotarcie z przekazem do osób, które są zainteresowane naszą ofertą. Grupy niestandardowych odbiorców pozwalają na rozszerzenie możliwości targetowania reklam na Facebooku.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Tworzenie grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców na podstawie aktywności na stronie na Facebooku
Aby stworzyć niestandardową grupę zaangażowanych odbiorców na Facebooku na podstawie aktywności na stronie, wykonaj poniższe kroki:
- Przejdź do zakładki „Grupy odbiorców”.
- Kliknij przycisk „Utwórz grupę odbiorców” i wybierz opcję „Grupa niestandardowych odbiorców”.
- Uwaga: Jeśli nigdy wcześniej nie tworzyłeś grup odbiorców, zobaczysz przycisk „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców” zamiast menu rozwijanego. Wszystkie inne elementy pozostaną takie same.
- Wybierz stronę na Facebooku.
- Skonfiguruj sekcję strony (więcej informacji w następnej sekcji) zaczynając od sekcji „Uwzględnij więcej osób”.
- Uwzględnij lub wyklucz osoby w obszarze „Sekcje strony” zgodnie z oczekiwaniami. Można wybrać maksymalnie 5 sekcji strony dla jednej grupy odbiorców.
- Nazwij grupę i opcjonalnie dodaj opis.
- Kliknij przycisk „Utwórz grupę odbiorców”.
- Po utworzeniu grupy odbiorców wybierz ją podczas tworzenia kampanii reklamowej, aby dotrzeć z reklamami do osób, które się w niej znajdują.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Co to grupa podobnych odbiorców?
Stworzenie grupy odbiorców podobnych na Facebooku umożliwia dotarcie do nowych potencjalnych klientów, którzy są podobni do najlepszych klientów Twojej firmy. Warto jednak pamiętać, że opcje targetowania są ograniczone w przypadku grup odbiorców, które zawierają osoby poniżej określonego wieku w różnych krajach.
Aby utworzyć grupę podobnych odbiorców na Facebooku, należy przejść do Grup odbiorców w Menedżerze reklam, a następnie wybrać opcję Utwórz grupę odbiorców i Grupa podobnych odbiorców. Należy wybrać źródło, a następnie kraje i oczekiwaną wielkość grupy odbiorców. Po utworzeniu grupy odbiorców, należy odczekać kilka godzin na aktualizację, a następnie można zacząć korzystać z grupy.
Jeśli chcesz sprawdzić, kiedy grupa odbiorców była ostatnio aktualizowana, należy przejść do strony Menedżera grup odbiorców i sprawdzić kolumnę Dostępność. Jeśli nie możesz usunąć grupy odbiorców, można skontaktować się z zespołem pomocy i poprosić o usunięcie grupy.
Grupy Podobnych Odbiorców to listy użytkowników, którzy są podobni do niestandardowych grup odbiorców. Jak to działa? Załóżmy, że prowadzimy kampanię, której celem jest zbieranie wypełnionych przez użytkowników formularzy kontaktowych na Facebooku. Dzięki niestandardowej grupie odbiorców możemy wyodrębnić grupę użytkowników, którzy wypełnili formularz, a następnie stworzyć na podstawie tej grupy nową grupę podobnych użytkowników. Facebook dzięki zgromadzonym danym w swoim systemie stworzy grupę użytkowników, których cechy będą podobne do tych, którzy już wypełnili formularz. Dzięki temu możemy pozyskiwać nowych klientów i lepiej kierować reklamy.
Niestandardowe Grupy Odbiorców a remarketing i kampanie remarketingowe
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym są niestandardowe grupy odbiorców i remarketing na Facebook Ads.
Remarketing na Facebooku to kampanie reklamowe, które wyświetlają się użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową firmy lub podjęli interakcję z reklamami, postami lub fanpage’em na Facebooku. Powtarzając przekaz reklamowy, docieramy do użytkowników, którzy już mieli kontakt z treściami naszej marki.
Niestandardowe Grupy Odbiorców to funkcja, którą znajdziemy w Business Managerze Facebooka, pozwalająca na określenie docelowej grupy odbiorców. Aby zdefiniować takie grupy, możemy wykorzystać różne źródła, takie jak listy klientów, ruch na stronie, ruch w aplikacji lub aktywność na Facebooku.
Wyróżniamy cztery rodzaje niestandardowych grup odbiorców:
- Zaangażowanych odbiorców
- Odbiorców na podstawie aktywności w aplikacji
- Odbiorców z witryny
- Odbiorców z listy klientów
Facebook umożliwia tworzenie do 500 niestandardowych grup odbiorców na pojedyncze konto reklamowe.
Aby uruchomić kampanię reklamową, grupa odbiorców musi liczyć co najmniej 1000 użytkowników. Jeśli grupa remarketingowa jest wystarczająco duża, można ją dodatkowo zawęzić, np. po wieku, płci lub zainteresowaniach.
Niestandardowe Grupy Odbiorców umożliwiają również tworzenie grup podobnych odbiorców.
Najlepsze praktyki dotyczące grup odbiorców na Facebooku
Wykorzystanie pełnego potencjału niestandardowych grup odbiorców i podobnych grup odbiorców to nie tylko kierowanie do nich reklam. Poniżej przedstawiamy kilka dobrych praktyk, które pomogą Twojej firmie osiągnąć najlepsze wyniki:
- Przygotuj dedykowaną kampanię dla remarketingowych grup odbiorców, która jeszcze dokładniej przedstawi mocne strony Twojego produktu. Ponieważ użytkownik miał już kontakt z Twoją marką i produktami, możesz wykorzystać to do pogłębienia relacji i podania bardziej szczegółowych informacji.
- Wyklucz remarketingowe grupy odbiorców z kampanii innych niż remarketingowe. Na przykład, jeśli sprzedajesz meble w swojej witrynie, kieruj reklamy do użytkowników zainteresowanych wyposażeniem wnętrz. Pamiętaj, aby wykluczyć osoby, które już odwiedziły Twoją witrynę w tej kampanii.
- Jeśli ma to sens dla Twojej firmy, wyklucz użytkowników, którzy niedawno dokonali zakupu w Twojej witrynie, z nowej kampanii pozyskiwania klientów.
- Tworząc niestandardowe grupy odbiorców, określ, jakie zachowanie użytkownika jest dla Ciebie najcenniejsze, np. zakup produktu i dodanie go do koszyka.
- Decydując się na konkretny okres retencji w grupie, staraj się zrozumieć swojego użytkownika. Jeśli sprzedajesz szybko zbywalne towary konsumpcyjne, 7-dniowy okres atrybucji powinien wystarczyć. Najpierw zastanów się, jak długo trwa proces decyzyjny Twojego klienta.
- Tworząc podobne grupy odbiorców, korzystaj z niestandardowych grup odbiorców o najwyższej jakości. Przykładem takiej grupy mogą być użytkownicy, którzy kupili produkt lub dodali do koszyka, ale nie kupili. Im lepsza grupa źródłowa, tym lepsza grupa podobnych odbiorców.
- Nie twórz podobnych grup odbiorców ze zbyt małą ilością danych. Ważnym krokiem jest wypracowanie wartościowej i odpowiednio dużej grupy źródłowej. Jeśli utworzysz podobną grupę odbiorców na podstawie zbyt małej ilości danych, może ona nie przynieść oczekiwanego zwrotu i może nie działać prawidłowo.
Jak tworzyć przykładowe niestandardowe grupy odbiorców
Porzucone koszyki
Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:
Źródło – Twoje źródła: Witryna internetowa
Uwzględnij osoby, które spełniają WSZYSTKIE poniższe kryteria:
Wydarzenia — AddtoCart
Wyklucz osoby, które :
Zdarzenia – zakup (purchase)
Porzucone formularze kontaktowe
Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:
Źródło – Źródło Facebooka: Formularz kontaktowy
Zdarzenia — osoby, które nie przesłały formularza, ale go otworzyły
Aktywni użytkownicy Facebooka
Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:
Źródło – Facebook źródło: strona na Facebooku
Wydarzenia — osoby, które aktywnie zareagowały na post lub reklamę.
Zainteresowany wydarzeniem, ale nie kupił biletu
Utwórz tą grupę odbiorców w następujący sposób:
Źródło – źródło Facebook: Wydarzenia
Uwzględnij osoby, które spełniają wszystkie poniższe kryteria:
Wydarzenia — osoby, które odpowiedziały jako zainteresowane
Wyklucz osoby, które:
Zdarzenie— osoby, które kupiły bilety
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: