Zawartość strony
Google oferuje marketerom wiele narzędzi do promowania treści. Wyszukiwarka Google Discover to narzędzie, które ułatwia użytkownikom dostęp do publikowanych treści. Proponowane artykuły są personalizowane pod kątem interakcji użytkowników z wyszukiwarką. Jest to szczególnie pomocne narzędzie dla użytkowników urządzeń mobilnych. Dawniej był znany pod nazwą Google Feed, a później Google Now.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Treści są dopasowywane na podstawie historii wyszukiwania użytkownika. Działa to podobnie do strony głównej w mediach społecznościowych, gdzie obserwujemy wybrane tematy i tagi. Pokazywane treści to artykuły, dane o bieżących wydarzeniach kulturalnych i sportowych, notowania na giełdzie (np. festiwale, mecze) oraz wideo.
Tematy możemy dowolnie wybierać. Nam ukazuje się nagłówek, streszczenie artykułu i nagłówki kategorii, do których należy. Za pomocą informacji zebranych z historii wyszukiwania Google Search, interakcji z innymi aplikacjami Google oraz danych z lokalizacji Google Discover stara się stworzyć idealny feed.
Aby jak najlepiej śledzić nawyki użytkownika, Google Discover korzysta z technologii Google News AI/ML. Polega ona na analizowaniu przepływu informacji w czasie rzeczywistym i porządkowania ich. Treści są analizowane, zbierane, a następnie umieszczane w odpowiedniej grupie tematów. Użytkownik może odrzucić tematy, które go nie interesują.
Do zrozumienia zainteresowań użytkownika wykorzystuje Topic Layer. Jest to sposób na śledzenie poczynań przez sztuczną inteligencję. Ten program przewiduje poziom wiedzy użytkownika na dany temat. W rezultacie podsuwa mu treści, które pomagają rozwinąć jego zainteresowania.
Poza nowymi wiadomościami, Google Discover, pokazuje też tak zwany evergreen content, czyli treści, które są wartościowe dla użytkownika, lecz nie są to nowe posty lub artykuły.
Google Discover jest nieodłącznym elementem systemu Android. Czasami funkcja jest już aktywna, wtedy wystarczy znaleźć sekcję, gdzie wyświetlane są wiadomości oraz pogoda i gotowe.
Dołączenie do tej usługi jest niezwykle proste. Wystarczy wykonać następujące kroki:
Na samym początku należy zaznaczyć, że w Google Discovery pozycjonowanie nie zależy od ilości fraz kluczowych. Głównym parametrem, jak twierdzi Google, jest dopasowanie tematyki do zainteresowań użytkownika. Chodzi tu bowiem o jakość publikowanych przez serwis treści. Dobrze nam znane frazy kluczowe tu na niewiele się zdadzą jeśli tekst będzie miał niską wartość merytoryczną. Nowy algorytm nie działa na zasadzie podstawowych zasadach z zakresu SEO. Z Google Discover chodzi o budowanie autorytetu serwisu poprzez publikowanie nowych, unikalnych treści wysokiej jakości. Strona ma być wiarygodna, interesująca, pomagać w rozwijaniu zainteresowań użytkowników i być udostępniana między nimi w naturalny sposób.
Powinno się zadbać o dobrą wersję mobilną strony internetowej. Jeśli występują problemy podczas wyświetlania na urządzeniach mobilnych to automatycznie traci ona szansę na pojawienie się w serwisie. Dobra grafika to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Według standardów Google nie powinna być mniejsza niż 1200px. Dlaczego tak się dzieje? Serwis odrzuca obrazy o złych wymiarach, niskiej jakości lub jeśli nie ma do nich praw. Zdjęcia nie mogą być pobrane z innych stron, logo witryny też się nie sprawdzi i nie możemy stosować zabiegu clickbait.
Przy tworzeniu treści ważny jest wysoki wskaźnik EAT:
Expertise – artykuły powinny pisać osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, warto podkreślić kompetencje zdobyte przez autora tekstów;
Authoritativeness – podobnie jak w punkcie powyżej, wiąże się to ze zdobyciem autorytetu, a jest on rezultatem tworzenia treści na poziomie eksperckim;
Trustworthiness – budowanie zaufania z użytkownikiem leży u podstawy, czyli publikowaniu wiarygodnych, sprawdzonych informacji.
Evergreen content to takie treści, które nieustannie będą wzbudzały zainteresowanie internautów. Powodują, że na stronę będą wchodzić nowe osoby i poszukiwać informacji przez kilka miesięcy, a nawet lat. Warto znaleźć temat, który jest warty uwagi zawsze będzie wzbudzał zainteresowanie. Do nich nie zaliczają się plotki, newsy, oferty sprzedażowe itp. Aby znaleźć odpowiednie tematy warto zapoznać się z narzędziem Google Trends.
Ruch z Google Discover sprawdzi się tam, gdzie tworzenie wysokiej jakości treści i dopasowanie się pod potrzeby użytkownika jest nadrzędnym celem. Niestety po publikacji nie mamy kontroli nad tym kiedy i czy artykuł pojawi się w Google Discover. Dzięki narzędziom Google możemy sprawdzić, jakie tematy trendują, a za pomocą Google Search Console dowiemy się jak nasz artykuł wypada na tle innych. Korzystanie z tych narzędzi przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności.
Algorytm wybiera treści według Twoich zainteresowań (na karcie discover).
Używasz?
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)