Google Ads Kurs online (darmowe szkolenie adwords)

algorytm youtube
Algorytm youtube, jak działa
22 marca, 2022
Firma reklamowa
Jak reklamować małą firmę, czyli… (jak się reklamować gdy masz mały budżet)
23 marca, 2022
Google Ads Kurs

Google Ads Kurs

kampanie google ads

Dzisiaj wpis, a raczej poradnik o tym jak zrobić reklamę w google ads, czyli darmowe szkolenie adwords. Dzięki temu już za chwilę będziesz mógł ustawić swoją pierwszą kampanię reklamową.

Oto lista kroków wraz z wyjaśnieniem aby rozpocząć nasz kurs google adwords online!

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Kliknij „Przełącz na tryb eksperta”

Jeśli zaczynasz na zupełnie nowym koncie, to najpierw wchodzisz na ads.google.com i kliknij „rozpocznij”. Po skonfigurowaniu konta Google od razu poprosi Cię o skonfigurowanie inteligentnej kampanii. Jest to interesujące dla reklamodawców, którzy nie chcą wkładać pracy w tworzenie reklam, ale warto poświęcić trochę czasu na stworzenie własnych dostosowanych kampanii. W dodatku kampanie inteligentne nie sprawdzają się zbyt dobrze. (to przynajmniej moje zdanie)

Dlatego nie wybieraj „Głównego celu reklamowego”, jak prosi Google, a zamiast tego kliknij opcję „Przełącz na tryb eksperta”.

Przełącz na tryb eksperta
Przełącz na tryb eksperta

Tylko spokojnie i się nie martw. Nie musisz być ekspertem z wieloletnim doświadczeniem, aby wykonać działania opisane w tym przewodniku. Wszystko opisze tak że to zrozumiesz. W sumie po to tutaj jestem.

Poniżej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!

Wybierz typ kampanii

Pomyśl o swoim koncie Google Ads jak o salonie samochodowym. Czy na ulicach jeżdżą tylko sedany? Oczywiście, że nie! Możesz jeździć cabrio, suv, roadsterem, jeep’em i tak dalej.

Cóż, tak więc jak istnieją różne rodzaje aut, istnieją różne rodzaje kampanii do różnych celów.

Wybierz cel reklamowy

Aby wybrać kampanię, Google najpierw poprosi o wybranie celu. W zależności od celu pokaże Ci, jakie typy kampanii są dostępne. W tym przewodniku utworzymy reklamę w wyszukiwarce, więc wybierzmy najbardziej podstawowy ruch w witrynie. Nie musimy tutaj specjalnie konfigurować google analytics i google tag manager więc na potrzeby tego darmowego kursu nadaje się idealnie.

Wybierz cel reklamowy
Wybierz cel reklamowy

Wybierz rodzaj kampanii

Jakie są rodzaje kampanii?

  • Sieć wyszukiwania – Wyszukiwanie (typ kampanii, którego będziemy używać w tym przewodniku)
  • Display i sieć reklamowa
  • Wideo
  • Produktowa , zakupy (shopping)
  • Promująca aplikację (app)
  • Discovery
  • Lokalna
  • Inteligentna
  • Performance max (maksymalna wydajność)
Wybierz typ kampanii
Wybierz typ kampanii

Rozbudowując swoje konto z biegiem czasu, nie ograniczaj się tylko do jednego typu kampanii. Powinieneś prowadzić kombinację kampanii, które są zgodne z Twoimi celami PPC. Dobre konto Google Ads ma różne kampanie.

Poniżej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!

Skonfiguruj kampanię

W Google Ads wybierasz ogólne ustawienia kampanii, takie jak:

  • Nazwa kampanii: może to być cokolwiek chcesz, ponieważ nie wpływa to na Twoje wyniki. Dopóki Twoja kampania jest łatwo nazwana żebyś zorientował się o co w niej chodzi to możesz robić co chcesz.
  • Sieć: możesz włączyć wyświetlanie swoich reklam w sieciach partnerskich Google. Są to podmioty zależne należące do Google, które mogą wyświetlać Twoją reklamę. Może to zwiększyć zasięg przy niższych kosztach, ale utrudni osiągnięcie wysokiego udziału w wyświetleniach.
Sieć wyszukiwania Sieć reklamowa
Sieć wyszukiwania i Sieć reklamowa

Ustaw harmonogram reklam

Musisz jasno zakomunikować Google, kiedy ma wyświetlać reklamy, aby wydawać pieniądze tylko wtedy, gdy to dla Ciebie najważniejsze. Możesz na przykład uniknąć wyświetlania reklamy we wczesnych godzinach porannych, kiedy ludzie mogą nie być zainteresowani zakupem czy umówieniem się na wizytę.

Aby ustawić harmonogram, kliknij pokaż więcej ustawień i wybierz daty rozpoczęcia i zakończenia oraz harmonogram reklam.

Daty rozpoczęcia i zakończenia
Daty rozpoczęcia i zakończenia

Określ lokalizacje i języki

Nie chcesz wyświetlać reklam osobom które mieszkają w lokalizacji której nie obsługujesz albo rejonach których nie obsługujesz. Tak samo nie wyświetlaj polskiej strony www osobom które nie mówią w naszym języku.

Jeśli klikniesz „opcje lokalizacji” to dostaniesz kilka możliwości aby wybrać lub wykluczyć.

Wybierz:

  • Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (zalecane)
  • Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają
  • Zainteresowanie: osoby wyszukujące Twoje wybrane lokalizacje

Wyklucz

  • Obecność: osoby znajdujące się w wykluczonych lokalizacjach (zalecane)
  • Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wykluczonych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane
lokalizacje i języki
lokalizacje i języki

Oblicz swój dzienny budżet

Twój budżet Google Ads te wrażliwa sprawa: jeśli będziesz wydawał za mało, to nigdy nie wyjdziesz z fazy uczenia się. Wydasz za dużo, a w ciągu tygodnia przepalisz rezerwy na niekonwertujące słowa.

Aby obliczyć odpowiedni budżet, musisz najpierw zebrać miesięczne wydatki. Zacznij od analizy słów kluczowych i przyjrzyj się frazom kluczowym w Google Ads dla Twojej branży, aby przewidzieć średni CPC lub CPA.

Teraz podziel tę liczbę przez średnią liczbę dni w miesiącu, czyli 30,4 dokładnie po to, aby uzyskać budżet dzienny.

budżet google ads
budżet google ads

Musisz zrozumieć jak działają budżety dzienne. Na przykład, jeśli ustawisz budżet dzienny na 10 PLN USD, Google może wydać 15 PLN jednego dnia, jeśli oznacza to więcej kliknięć i konwersji, i wydać tylko 5 PLN innego dnia, aby wyrównać koszty w miesiącu.

O czym musisz jeszcze pamiętać?

Oto najważniejsze:

  • nie myśl że Twój budżet pozostanie taki sam na zawsze. W PPC musisz być elastyczny. Nie ma powodu, aby wrzucać budżet do nieefektywnej kampanii, ponieważ oczekujesz, że zadziała.
  • Nie obniżaj za bardzo swojego budżetu i cpc ponieważ Twoje reklamy mogą przestać się wyświetlać. Rozumiem, że wszyscy reklamodawcy chcą zarabiać jak najwięcej, ale niski budżet Cię ograniczy. Aby zarabiać, musisz wydawać pieniądze.
  • Pamiętaj używać raportu budżetu Google Ads/symulator budżetu, aby sprawdzić prognozowane dzienne i miesięczne wydatki na swoim koncie.
symulator budżetu kampanii
symulator budżetu kampanii

Poniżej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!

Wybierz strategię ustalania stawek

Google może wydać Twój budżet w zależności od Twoich celów. Aby wybrać strategię ustalania stawek, wybierz „Lub wybierz bezpośrednio strategię ustalania stawek (niezalecane)”.

Następnie możesz wybrać spośród dostępnych opcji:

  • Konwersje
  • Wartość konwersji

Inne opcje optymalizacji:

  • Kliknięcia
  • Udział w wyświetleniach

Strategie automatycznego ustalania stawek:

  • Maksymalizuj liczbę kliknięć
  • Maksymalizuj liczbę konwersji
  • Maksymalizuj wartość konwersji
  • Docelowy udział w wyświetleniach

Strategie samodzielnego ustalania stawek:

  • CPC ustawiany samodzielnie
docelowy zwrot z nakładów na reklamę

Istnieją dwie kategorie strategii ustalania stawek:

  • Ręczne określanie stawek: jeśli korzystasz z ręcznego określania stawek, informujesz Google o swojej maksymalnej stawce CPC dla każdego słowa kluczowego. Jest to maksymalna kwota, jaką zgadzasz się zapłacić za kliknięcie reklamy tego słowa kluczowego. Pamiętaj, że niekoniecznie tyle zapłacisz — może to być mniej, ale nigdy więcej . Ta strategia daje Ci całkowitą kontrolę, ale bądź ostrożny, ponieważ ustawienie zbyt niskiej stawki może ograniczyć Twoją skuteczność.
  • Automatyczne określanie stawek: dzięki strategii automatycznego określania stawek pozwolisz Google określić na pewien czas Twoje maks. stawki CPC. Po prostu sprawdzaj dane, aby zorientować się, ile będą kosztować kliknięcia.

Skonfiguruj słowa kluczowe

Kolejny krok w prowadzeniu Google Ads jest jednym z najważniejszych. Nie możesz uruchomić Google Ads bez słów kluczowych.

Słowa kluczowe to słowa i wyrażenia, które Twój docelowy klient wpisuje w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamom w wyszukiwarce Google ustalasz stawki za słowa kluczowe, dla których chcesz wyświetlać reklamy.

Korzystaj z narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak Planer słów kluczowych na koncie Google Ads (google keyword planner), aby zaplanować podstawowe hasła na podstawie ich miesięcznej liczby wyszukiwań i średniego kosztu kliknięcia.

Poza tym kieruj swoje reklamy na słowa kluczowe z wyraźnymi intencjami zakupowymi i komercyjnymi. Należą do nich terminy takie jak „koszt”, „cena”, „na sprzedaż” i inne. Jeśli koncentrujesz się na lokalnym PPC, wybierz słowa kluczowe oparte na lokalizacji, takie jak „firma sprzątająca Łódź”.

I pamiętaj aby nie zaśmiecać listy słów kluczowych mało obszernymi odmianami podstawowych słów kluczowych. Dzięki odpowiednim typom dopasowania możesz oszczędzić sobie bólu głowy i ograniczyć liczbę słów kluczowych do absolutnego minimum.

Rodzaje dopasowań

Wprowadzając słowa kluczowe, musisz również wskazać, jaki typ dopasowania chcesz użyć. Dzieje się tak, ponieważ istnieje wiele wyszukiwań, które dana osoba może przeprowadzić (czyli zapytań), które nie są identyczne — ale nadal są bardzo skorelowane z frazą główną czyli z Twoimi słowami kluczowymi. Typy dopasowania pomagają Google zrozumieć, dla których z tych odmian słowa kluczowego chcesz wyświetlać reklamy.

Powinieneś mieszać typy dopasowania, aby zapewnić sobie elastyczność. Oto trzy typy dopasowania od najmniej do najbardziej restrykcyjnego:

  • Dopasowanie przybliżone: umożliwia wyświetlanie reklamy dla dowolnego zapytania związanego z Twoim słowem kluczowym.
  • Dopasowanie do wyrażenia: zbierasz zapytania, które mają to samo znaczenie, co Twoje słowo kluczowe.
  • Dopasowanie ścisłe: umożliwia wyświetlanie reklamy tylko wtedy, gdy zapytanie ma identyczne znaczenie jak Twoje zapytanie.

Nie ma dobrego lub złego typu dopasowania słowa kluczowego, ponieważ będą one zależeć od twoich celów. Moją radą jest wypróbowanie wszystkich trzech i sprawdzenie, co działa najlepiej podczas optymalizacji słów kluczowych. Jeśli jednak nie masz pewności, dopasowanie do wyrażenia jest bezpiecznym.

Google Ads Kurs
Google Ads Kurs

Wykluczające słowa kluczowe, negatywne

Wykluczające słowa kluczowe to wybrane przez Ciebie hasła, dla których nie chcesz wyświetlać swoich reklam.

Na początek powinieneś mieć kilka wykluczających słów kluczowych, a po uruchomieniu kampanii możesz skorzystać z raportu wyszukiwanych haseł, aby sprawdzić, dla których zapytań powinieneś dodawać słowa do listy wykluczających słów kluczowych.

Stwórz swoją reklamę

Od czerwca 2022 r. elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą jedyną standardową reklamą w wyszukiwarce, którą możesz utworzyć, więc okno tworzenia reklamy będzie wyglądać mniej więcej tak:

elastyczna reklama w wyszukiwarce
elastyczna reklama w wyszukiwarce

Kilka rad jak tworzyć skuteczne reklamy w wyszukiwarce google:

  • Pamiętaj o CTA. W końcu chodzi o wezwanie do działania. Upewnij się, że zawsze wiesz, jaki będzie ostateczny cel kliknięcia. Używaj terminów takich jak „zarejestruj się dzisiaj”, „zadzwoń teraz” i innych, aby zwiększyć liczbę konwersji.
  • Nie bądź nudny. Promuj emocjami, i wykorzystaj przykłady tekstów reklam, aby uzyskać inspirację. Zrobiłem o tym film na youtube. Poszukaj na moim kanale: Rafał Szrajnert.
  • Nie przesadzaj. Pomyśl o swoich reklamach jako „twarzy” swojej firmy. Chcesz, aby ładnie zaprezentowały Twoją markę. Nie poświęcaj aspektu swojego copywritingu na rzecz agresywnych CTA.

Dodaj rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam, są to dodatkowe linijki informacji, które mogą ulepszyć reklamę i poprawić CTR.

Rozszerzenia reklam nie spowodują niepowodzenia reklamy. Celem rozszerzeń reklam jest ulepszenie ad setu, więc nie ma nic złego w ich wypróbowaniu.

Aby dodać rozszerzenia do reklam, przejdź do sekcji Rozszerzenia w kolumnie po lewej stronie. Stamtąd platforma Google Ads przeprowadzi Cię przez cały proces.

Kierowanie na urządzenia i kilka tipów

W przypadku ręcznego określania stawek w reklamie typu „search” możesz dostosować kwotę, jaką chcesz płacić za kliknięcia pochodzące z określonych urządzeń. Możesz wykluczyć je także, obniżając stawkę o 100%.

Kampanie w sieci reklamowej, również dają tę opcję w postaci pola wyboru w ustawieniach kampanii. W przypadku wszystkich typów kampanii i stawek możesz sprawdzić skuteczność według urządzenia w sekcji Urządzenia w Google Ads — jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą odpowiednio dostosować swoją strategię pod kątem urządzeń mobilnych lub komputerów.

Optymalizacja landing page

Prawda jest taka, że możesz mieć najlepsze reklamy na świecie, ale jeśli Twoja strona docelowa nie jest zoptymalizowana, nigdy nie zobaczysz dobrych wyników.

Uzyskanie odpowiedniego użytkownika który kliknie to połowa sukcesu, ale Twoja witryna jest tym, co sprowadza go do strefy końcowej. Moja ostatnia wskazówka dotycząca struktury konta Google Ads to zwrócenie uwagi na to, dokąd kierujesz swoich widzów: na (mam nadzieję) świetną stronę docelową.

Oto kilka sprawdzonych metod dotyczących stron docelowych, których musisz przestrzegać:

  • Aspekty techniczne. Zoptymalizuj pod kątem szybkości strony i upewnij się, że jest responsywna i bezpieczna.
  • Skoncentruj się na CTA: Upewnij się, że przycisk, formularz lub cokolwiek, co chcesz zrobić, jest jasne i łatwo dostępne. Łatwo się zgubić użytkownikowi na nowej stronie.
  • UX UI design, czyli, miej przejrzysty, atrakcyjny wygląd: użyj największych e-commerce aby uzyskać inspirację!

Opublikuj swoją reklamę

Reszta dotyczy śledzenia wydajności. Oto ostatnie wskazówki:

Raportowanie PPC- aby osiągnąć sukces, pamiętaj że możesz wstrzymać lub dostosować kampanię w dowolnym momencie. Dzięki temu będziesz zapoznawał się z kluczowymi wskaźnikami PPC, aby znaleźć obszary optymalizacji, które dadzą pozytywne rezultaty.

Nie wykonuj zbędnych ruchów. W rzeczywistości daj swojej kampanii trochę czasu na odetchnięcie i zbieranie danych. Dla wielu najtrudniejszą częścią PPC jest cierpliwość! Staraj się nie wprowadzać zmian częściej niż co 10-30 dni w zależności od budżetu, a okres ten może być jeszcze dłuższy w przypadku nowych kampanii. Zrelaksuj się 😉

Mam nadzieję że rozwiązaliśmy Twoje pytanie google ads jak zacząć? Jeśli interesuje Ciebie bardziej zaawansowany kurs adwords online to mamy jeden przygotowany łącznie z modułami jak mierzyć konwersje, optymalizować i ustawia google analytics + google tag manager GTM.

Podsumowując, oto jak uruchomić Google Ads:

  1. Przełącz na tryb eksperta
  2. Wybierz typ kampanii
  3. Skonfiguruj swoją kampanię
  4. Ustaw harmonogram reklam
  5. Wybierz lokalizację i język
  6. Określ swój budżet
  7. Wybierz swoją strategię ustalania stawek
  8. Dodaj słowa kluczowe
  9. Stwórz reklamę
  10. Dodaj rozszerzenia
  11. Urządzenia docelowe
  12. Zoptymalizuj swoją stronę docelową
  13. Włącz i śledź wyniki

PS skomentuj, co sądzisz o tym poradniku pt. Google Ads Kurs (darmowe szkolenie adwords)?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)