Google Ads Kurs online (darmowe szkolenie adwords)

algorytm youtube
Algorytm youtube, jak dzia艂a -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
22 marca, 2022
Firma reklamowa
Jak reklamowa膰 ma艂膮 firm臋, czyli… (jak si臋 reklamowa膰 gdy masz ma艂y bud偶et)
23 marca, 2022
Google Ads Kurs

Google Ads Kurs

kampanie google ads

Dzisiaj wpis, a raczej poradnik o tym jak zrobi膰 reklam臋 w google ads, czyli darmowe szkolenie adwords. Dzi臋ki temu ju偶 za chwil臋 b臋dziesz m贸g艂 ustawi膰 swoj膮 pierwsz膮 kampani臋 reklamow膮.

Oto lista krok贸w wraz z wyja艣nieniem aby rozpocz膮膰 nasz kurs google adwords online!

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Kliknij 鈥濸rze艂膮cz na tryb eksperta鈥

Je艣li zaczynasz na zupe艂nie nowym koncie, to najpierw wchodzisz na ads.google.com i kliknij 鈥瀝ozpocznij鈥. Po skonfigurowaniu konta Google od razu poprosi Ci臋 o skonfigurowanie inteligentnej kampanii. Jest to interesuj膮ce dla reklamodawc贸w, kt贸rzy nie chc膮 wk艂ada膰 pracy w tworzenie reklam, ale warto po艣wi臋ci膰 troch臋 czasu na stworzenie w艂asnych dostosowanych kampanii. W dodatku kampanie inteligentne nie sprawdzaj膮 si臋 zbyt dobrze. (to przynajmniej moje zdanie)

Dlatego nie wybieraj 鈥濭艂贸wnego celu reklamowego鈥, jak prosi Google, a zamiast tego kliknij opcj臋 鈥濸rze艂膮cz na tryb eksperta鈥.

Prze艂膮cz na tryb eksperta
Prze艂膮cz na tryb eksperta

Tylko spokojnie i si臋 nie martw. Nie musisz by膰 ekspertem z wieloletnim do艣wiadczeniem, aby wykona膰 dzia艂ania opisane w tym przewodniku. Wszystko opisze tak 偶e to zrozumiesz. W sumie po to tutaj jestem.

Poni偶ej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!

Wybierz typ kampanii

Pomy艣l o swoim koncie Google Ads jak o salonie samochodowym. Czy na ulicach je偶d偶膮 tylko sedany? Oczywi艣cie, 偶e nie! Mo偶esz je藕dzi膰 cabrio, suv, roadsterem, jeep’em i tak dalej.

C贸偶, tak wi臋c jak istniej膮 r贸偶ne rodzaje aut, istniej膮 r贸偶ne rodzaje kampanii do r贸偶nych cel贸w.

Wybierz cel reklamowy

Aby wybra膰 kampani臋, Google najpierw poprosi o wybranie celu. W zale偶no艣ci od celu poka偶e Ci, jakie typy kampanii s膮 dost臋pne. W tym przewodniku utworzymy reklam臋 w wyszukiwarce, wi臋c wybierzmy najbardziej podstawowy ruch w witrynie. Nie musimy tutaj specjalnie konfigurowa膰 google analytics i google tag manager wi臋c na potrzeby tego darmowego kursu nadaje si臋 idealnie.

Wybierz cel reklamowy
Wybierz cel reklamowy

Wybierz rodzaj kampanii

Jakie s膮 rodzaje kampanii?

  • Sie膰 wyszukiwania – Wyszukiwanie (typ kampanii, kt贸rego b臋dziemy u偶ywa膰 w tym przewodniku)
  • Display i sie膰 reklamowa
  • Wideo
  • Produktowa , zakupy (shopping)
  • Promuj膮ca aplikacj臋 (app)
  • Discovery
  • Lokalna
  • Inteligentna
  • Performance max (maksymalna wydajno艣膰)
Wybierz typ kampanii
Wybierz typ kampanii

Rozbudowuj膮c swoje konto z biegiem czasu, nie ograniczaj si臋 tylko do jednego typu kampanii. Powiniene艣 prowadzi膰 kombinacj臋 kampanii, kt贸re s膮 zgodne z Twoimi celami PPC. Dobre konto Google Ads ma r贸偶ne kampanie.

Poni偶ej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!

Skonfiguruj kampani臋

W Google Ads wybierasz og贸lne ustawienia kampanii, takie jak:

  • Nazwa kampanii: mo偶e to by膰 cokolwiek chcesz, poniewa偶 nie wp艂ywa to na Twoje wyniki. Dop贸ki Twoja kampania jest 艂atwo nazwana 偶eby艣 zorientowa艂 si臋 o co w niej chodzi to mo偶esz robi膰 co chcesz.
  • Sie膰: mo偶esz w艂膮czy膰 wy艣wietlanie swoich reklam w sieciach partnerskich Google. S膮 to podmioty zale偶ne nale偶膮ce do Google, kt贸re mog膮 wy艣wietla膰 Twoj膮 reklam臋. Mo偶e to zwi臋kszy膰 zasi臋g przy ni偶szych kosztach, ale utrudni osi膮gni臋cie wysokiego udzia艂u w wy艣wietleniach.
Sie膰 wyszukiwania Sie膰 reklamowa
Sie膰 wyszukiwania i Sie膰 reklamowa

Ustaw harmonogram reklam

Musisz jasno zakomunikowa膰 Google, kiedy ma wy艣wietla膰 reklamy, aby wydawa膰 pieni膮dze tylko wtedy, gdy to dla Ciebie najwa偶niejsze. Mo偶esz na przyk艂ad unikn膮膰 wy艣wietlania reklamy we wczesnych godzinach porannych, kiedy ludzie mog膮 nie by膰 zainteresowani zakupem czy um贸wieniem si臋 na wizyt臋.

Aby ustawi膰 harmonogram, kliknij poka偶 wi臋cej ustawie艅 i wybierz daty rozpocz臋cia i zako艅czenia oraz harmonogram reklam.

Daty rozpocz臋cia i zako艅czenia
Daty rozpocz臋cia i zako艅czenia

Okre艣l lokalizacje i j臋zyki

Nie chcesz wy艣wietla膰 reklam osobom kt贸re mieszkaj膮 w lokalizacji kt贸rej nie obs艂ugujesz albo rejonach kt贸rych nie obs艂ugujesz. Tak samo nie wy艣wietlaj polskiej strony www osobom kt贸re nie m贸wi膮 w naszym j臋zyku.

Je艣li klikniesz „opcje lokalizacji” to dostaniesz kilka mo偶liwo艣ci aby wybra膰 lub wykluczy膰.

Wybierz:

  • Obecno艣膰 lub zainteresowanie: osoby, kt贸re obecnie znajduj膮 si臋 w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywaj膮 lub s膮 nimi zainteresowane (zalecane)
  • Obecno艣膰: osoby, kt贸re obecnie znajduj膮 si臋 w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywaj膮
  • Zainteresowanie: osoby wyszukuj膮ce Twoje wybrane lokalizacje

Wyklucz

  • Obecno艣膰: osoby znajduj膮ce si臋 w wykluczonych lokalizacjach (zalecane)
  • Obecno艣膰 lub zainteresowanie: osoby, kt贸re obecnie znajduj膮 si臋 w wykluczonych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywaj膮 lub s膮 nimi zainteresowane
lokalizacje i j臋zyki
lokalizacje i j臋zyki

Oblicz sw贸j dzienny bud偶et

Tw贸j bud偶et Google Ads te wra偶liwa sprawa: je艣li b臋dziesz wydawa艂 za ma艂o, to nigdy nie wyjdziesz z fazy uczenia si臋. Wydasz za du偶o, a w ci膮gu tygodnia przepalisz rezerwy na niekonwertuj膮ce s艂owa.

Aby obliczy膰 odpowiedni bud偶et, musisz najpierw zebra膰 miesi臋czne wydatki. Zacznij od analizy s艂贸w kluczowych i przyjrzyj si臋 frazom kluczowym w Google Ads dla Twojej bran偶y, aby przewidzie膰 艣redni CPC lub CPA.

Teraz podziel t臋 liczb臋 przez 艣redni膮 liczb臋 dni w miesi膮cu, czyli 30,4 dok艂adnie po to, aby uzyska膰 bud偶et dzienny.

bud偶et google ads
bud偶et google ads

Musisz zrozumie膰 jak dzia艂aj膮 bud偶ety dzienne. Na przyk艂ad, je艣li ustawisz bud偶et dzienny na 10 PLN USD, Google mo偶e wyda膰 15 PLN jednego dnia, je艣li oznacza to wi臋cej klikni臋膰 i konwersji, i wyda膰 tylko 5 PLN innego dnia, aby wyr贸wna膰 koszty w miesi膮cu.

O czym musisz jeszcze pami臋ta膰?

Oto najwa偶niejsze:

  • nie my艣l 偶e Tw贸j bud偶et pozostanie taki sam na zawsze. W PPC musisz by膰 elastyczny. Nie ma powodu, aby wrzuca膰 bud偶et do nieefektywnej kampanii, poniewa偶 oczekujesz, 偶e zadzia艂a.
  • Nie obni偶aj za bardzo swojego bud偶etu i cpc poniewa偶 Twoje reklamy mog膮 przesta膰 si臋 wy艣wietla膰. Rozumiem, 偶e wszyscy reklamodawcy chc膮 zarabia膰 jak najwi臋cej, ale niski bud偶et Ci臋 ograniczy. Aby zarabia膰, musisz wydawa膰 pieni膮dze.
  • Pami臋taj u偶ywa膰 raportu bud偶etu Google Ads/symulator bud偶etu, aby sprawdzi膰 prognozowane dzienne i miesi臋czne wydatki na swoim koncie.
symulator bud偶etu kampanii
symulator bud偶etu kampanii

Poni偶ej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!

Wybierz strategi臋 ustalania stawek

Google mo偶e wyda膰 Tw贸j bud偶et w zale偶no艣ci od Twoich cel贸w. Aby wybra膰 strategi臋 ustalania stawek, wybierz 鈥濴ub wybierz bezpo艣rednio strategi臋 ustalania stawek (niezalecane)鈥.

Nast臋pnie mo偶esz wybra膰 spo艣r贸d dost臋pnych opcji:

  • Konwersje
  • Warto艣膰 konwersji

Inne opcje optymalizacji:

  • Klikni臋cia
  • Udzia艂 w wy艣wietleniach

Strategie automatycznego ustalania stawek:

  • Maksymalizuj liczb臋 klikni臋膰
  • Maksymalizuj liczb臋 konwersji
  • Maksymalizuj warto艣膰 konwersji
  • Docelowy udzia艂 w wy艣wietleniach

Strategie samodzielnego ustalania stawek:

  • CPC ustawiany samodzielnie
docelowy zwrot z nak艂ad贸w na reklam臋

Istniej膮 dwie kategorie strategii ustalania stawek:

  • R臋czne okre艣lanie stawek: je艣li korzystasz z r臋cznego okre艣lania stawek, informujesz Google o swojej maksymalnej stawce CPC dla ka偶dego s艂owa kluczowego. Jest to maksymalna kwota, jak膮 zgadzasz si臋 zap艂aci膰 za klikni臋cie reklamy tego s艂owa kluczowego. Pami臋taj, 偶e niekoniecznie tyle zap艂acisz 鈥 mo偶e to by膰 mniej, ale nigdy wi臋cej . Ta strategia daje Ci ca艂kowit膮 kontrol臋, ale b膮d藕 ostro偶ny, poniewa偶 ustawienie zbyt niskiej stawki mo偶e ograniczy膰 Twoj膮 skuteczno艣膰.
  • Automatyczne okre艣lanie stawek: dzi臋ki strategii automatycznego okre艣lania stawek pozwolisz Google okre艣li膰 na pewien czas Twoje maks. stawki CPC. Po prostu sprawdzaj dane, aby zorientowa膰 si臋, ile b臋d膮 kosztowa膰 klikni臋cia.

Skonfiguruj s艂owa kluczowe

Kolejny krok w prowadzeniu Google Ads jest jednym z najwa偶niejszych. Nie mo偶esz uruchomi膰 Google Ads bez s艂贸w kluczowych.

S艂owa kluczowe to s艂owa i wyra偶enia, kt贸re Tw贸j docelowy klient wpisuje w wyszukiwarce Google. Dzi臋ki reklamom w wyszukiwarce Google ustalasz stawki za s艂owa kluczowe, dla kt贸rych chcesz wy艣wietla膰 reklamy.

Korzystaj z narz臋dzi do badania s艂贸w kluczowych, takich jak Planer s艂贸w kluczowych na koncie Google Ads (google keyword planner), aby zaplanowa膰 podstawowe has艂a na podstawie ich miesi臋cznej liczby wyszukiwa艅 i 艣redniego kosztu klikni臋cia.

Poza tym kieruj swoje reklamy na s艂owa kluczowe z wyra藕nymi intencjami zakupowymi i komercyjnymi. Nale偶膮 do nich terminy takie jak 鈥瀔oszt鈥, „cena”, 鈥瀗a sprzeda偶鈥 i inne. Je艣li koncentrujesz si臋 na lokalnym PPC, wybierz s艂owa kluczowe oparte na lokalizacji, takie jak 鈥瀎irma sprz膮taj膮ca 艁贸d藕鈥.

I pami臋taj aby nie za艣mieca膰 listy s艂贸w kluczowych ma艂o obszernymi odmianami podstawowych s艂贸w kluczowych. Dzi臋ki odpowiednim typom dopasowania mo偶esz oszcz臋dzi膰 sobie b贸lu g艂owy i ograniczy膰 liczb臋 s艂贸w kluczowych do absolutnego minimum.

Rodzaje dopasowa艅

Wprowadzaj膮c s艂owa kluczowe, musisz r贸wnie偶 wskaza膰, jaki typ dopasowania chcesz u偶y膰. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 istnieje wiele wyszukiwa艅, kt贸re dana osoba mo偶e przeprowadzi膰 (czyli zapyta艅), kt贸re nie s膮 identyczne 鈥 ale nadal s膮 bardzo skorelowane z fraz膮 g艂贸wn膮 czyli z Twoimi s艂owami kluczowymi. Typy dopasowania pomagaj膮 Google zrozumie膰, dla kt贸rych z tych odmian s艂owa kluczowego chcesz wy艣wietla膰 reklamy.

Powiniene艣 miesza膰 typy dopasowania, aby zapewni膰 sobie elastyczno艣膰. Oto trzy typy dopasowania od najmniej do najbardziej restrykcyjnego:

  • Dopasowanie przybli偶one: umo偶liwia wy艣wietlanie reklamy dla dowolnego zapytania zwi膮zanego z Twoim s艂owem kluczowym.
  • Dopasowanie do wyra偶enia: zbierasz zapytania, kt贸re maj膮 to samo znaczenie, co Twoje s艂owo kluczowe.
  • Dopasowanie 艣cis艂e: umo偶liwia wy艣wietlanie reklamy tylko wtedy, gdy zapytanie ma identyczne znaczenie jak Twoje zapytanie.

Nie ma dobrego lub z艂ego typu dopasowania s艂owa kluczowego, poniewa偶 b臋d膮 one zale偶e膰 od twoich cel贸w. Moj膮 rad膮 jest wypr贸bowanie wszystkich trzech i sprawdzenie, co dzia艂a najlepiej podczas optymalizacji s艂贸w kluczowych. Je艣li jednak nie masz pewno艣ci, dopasowanie do wyra偶enia jest bezpiecznym.

Google Ads Kurs
Google Ads Kurs

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe, negatywne

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe to wybrane przez Ciebie has艂a, dla kt贸rych nie chcesz wy艣wietla膰 swoich reklam.

Na pocz膮tek powiniene艣 mie膰 kilka wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych, a po uruchomieniu kampanii mo偶esz skorzysta膰 z raportu wyszukiwanych hase艂, aby sprawdzi膰, dla kt贸rych zapyta艅 powiniene艣 dodawa膰 s艂owa do listy wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych.

Stw贸rz swoj膮 reklam臋

Od czerwca 2022 r. elastyczne reklamy w wyszukiwarce b臋d膮 jedyn膮 standardow膮 reklam膮 w wyszukiwarce, kt贸r膮 mo偶esz utworzy膰, wi臋c okno tworzenia reklamy b臋dzie wygl膮da膰 mniej wi臋cej tak:

elastyczna reklama w wyszukiwarce
elastyczna reklama w wyszukiwarce

Kilka rad jak tworzy膰 skuteczne reklamy w wyszukiwarce google:

  • Pami臋taj o CTA. W ko艅cu chodzi o wezwanie do dzia艂ania. Upewnij si臋, 偶e zawsze wiesz, jaki b臋dzie ostateczny cel klikni臋cia. U偶ywaj termin贸w takich jak 鈥瀦arejestruj si臋 dzisiaj鈥, 鈥瀦adzwo艅 teraz鈥 i innych, aby zwi臋kszy膰 liczb臋 konwersji.
  • Nie b膮d藕 nudny. Promuj emocjami, i wykorzystaj przyk艂ady tekst贸w reklam, aby uzyska膰 inspiracj臋. Zrobi艂em o tym film na youtube. Poszukaj na moim kanale: Rafa艂 Szrajnert.
  • Nie przesadzaj. Pomy艣l o swoich reklamach jako 鈥瀟warzy鈥 swojej firmy. Chcesz, aby 艂adnie zaprezentowa艂y Twoj膮 mark臋. Nie po艣wi臋caj aspektu swojego copywritingu na rzecz agresywnych CTA.

Dodaj rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam, s膮 to dodatkowe linijki informacji, kt贸re mog膮 ulepszy膰 reklam臋 i poprawi膰 CTR.

Rozszerzenia reklam nie spowoduj膮 niepowodzenia reklamy. Celem rozszerze艅 reklam jest ulepszenie ad setu, wi臋c nie ma nic z艂ego w ich wypr贸bowaniu.

Aby doda膰 rozszerzenia do reklam, przejd藕 do sekcji Rozszerzenia w kolumnie po lewej stronie. Stamt膮d platforma Google Ads przeprowadzi Ci臋 przez ca艂y proces.

Kierowanie na urz膮dzenia i kilka tip贸w

W przypadku r臋cznego okre艣lania stawek w reklamie typu „search” mo偶esz dostosowa膰 kwot臋, jak膮 chcesz p艂aci膰 za klikni臋cia pochodz膮ce z okre艣lonych urz膮dze艅. Mo偶esz wykluczy膰 je tak偶e, obni偶aj膮c stawk臋 o 100%.

Kampanie w sieci reklamowej, r贸wnie偶 daj膮 t臋 opcj臋 w postaci pola wyboru w ustawieniach kampanii. W przypadku wszystkich typ贸w kampanii i stawek mo偶esz sprawdzi膰 skuteczno艣膰 wed艂ug urz膮dzenia w sekcji Urz膮dzenia w Google Ads 鈥 jest to idealne rozwi膮zanie dla os贸b, kt贸re chc膮 odpowiednio dostosowa膰 swoj膮 strategi臋 pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych lub komputer贸w.

Optymalizacja landing page

Prawda jest taka, 偶e mo偶esz mie膰 najlepsze reklamy na 艣wiecie, ale je艣li Twoja strona docelowa nie jest zoptymalizowana, nigdy nie zobaczysz dobrych wynik贸w.

Uzyskanie odpowiedniego u偶ytkownika kt贸ry kliknie to po艂owa sukcesu, ale Twoja witryna jest tym, co sprowadza go do strefy ko艅cowej. Moja ostatnia wskaz贸wka dotycz膮ca struktury konta Google Ads to zwr贸cenie uwagi na to, dok膮d kierujesz swoich widz贸w: na (mam nadziej臋) 艣wietn膮 stron臋 docelow膮.

Oto kilka sprawdzonych metod dotycz膮cych stron docelowych, kt贸rych musisz przestrzega膰:

  • Aspekty techniczne. Zoptymalizuj pod k膮tem szybko艣ci strony i upewnij si臋, 偶e jest responsywna i bezpieczna.
  • Skoncentruj si臋 na CTA: Upewnij si臋, 偶e przycisk, formularz lub cokolwiek, co chcesz zrobi膰, jest jasne i 艂atwo dost臋pne. 艁atwo si臋 zgubi膰 u偶ytkownikowi na nowej stronie.
  • UX UI design, czyli, miej przejrzysty, atrakcyjny wygl膮d: u偶yj najwi臋kszych e-commerce aby uzyska膰 inspiracj臋!

Opublikuj swoj膮 reklam臋

Reszta dotyczy 艣ledzenia wydajno艣ci. Oto ostatnie wskaz贸wki:

Raportowanie PPC- aby osi膮gn膮膰 sukces, pami臋taj 偶e mo偶esz wstrzyma膰 lub dostosowa膰 kampani臋 w dowolnym momencie. Dzi臋ki temu b臋dziesz zapoznawa艂 si臋 z kluczowymi wska藕nikami PPC, aby znale藕膰 obszary optymalizacji, kt贸re dadz膮 pozytywne rezultaty.

Nie wykonuj zb臋dnych ruch贸w. W rzeczywisto艣ci daj swojej kampanii troch臋 czasu na odetchni臋cie i zbieranie danych. Dla wielu najtrudniejsz膮 cz臋艣ci膮 PPC jest cierpliwo艣膰! Staraj si臋 nie wprowadza膰 zmian cz臋艣ciej ni偶 co 10-30 dni w zale偶no艣ci od bud偶etu, a okres ten mo偶e by膰 jeszcze d艂u偶szy w przypadku nowych kampanii. Zrelaksuj si臋 馃槈

Mam nadziej臋 偶e rozwi膮zali艣my Twoje pytanie google ads jak zacz膮膰? Je艣li interesuje Ciebie bardziej zaawansowany kurs adwords online to mamy jeden przygotowany 艂膮cznie z modu艂ami jak mierzy膰 konwersje, optymalizowa膰 i ustawia google analytics + google tag manager GTM.

Podsumowuj膮c, oto jak uruchomi膰 Google Ads:

  1. Prze艂膮cz na tryb eksperta
  2. Wybierz typ kampanii
  3. Skonfiguruj swoj膮 kampani臋
  4. Ustaw harmonogram reklam
  5. Wybierz lokalizacj臋 i j臋zyk
  6. Okre艣l sw贸j bud偶et
  7. Wybierz swoj膮 strategi臋 ustalania stawek
  8. Dodaj s艂owa kluczowe
  9. Stw贸rz reklam臋
  10. Dodaj rozszerzenia
  11. Urz膮dzenia docelowe
  12. Zoptymalizuj swoj膮 stron臋 docelow膮
  13. W艂膮cz i 艣led藕 wyniki

PS skomentuj, co s膮dzisz o tym poradniku pt. Google Ads Kurs (darmowe szkolenie adwords)?

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)