Google Ads Kurs
Zawartość strony
Dzisiaj wpis, a raczej poradnik o tym jak zrobić reklamę w google ads, czyli darmowe szkolenie adwords. Dzięki temu już za chwilę będziesz mógł ustawić swoją pierwszą kampanię reklamową.
Oto lista kroków wraz z wyjaśnieniem aby rozpocząć nasz kurs google adwords online!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Jeśli zaczynasz na zupełnie nowym koncie, to najpierw wchodzisz na ads.google.com i kliknij „rozpocznij”. Po skonfigurowaniu konta Google od razu poprosi Cię o skonfigurowanie inteligentnej kampanii. Jest to interesujące dla reklamodawców, którzy nie chcą wkładać pracy w tworzenie reklam, ale warto poświęcić trochę czasu na stworzenie własnych dostosowanych kampanii. W dodatku kampanie inteligentne nie sprawdzają się zbyt dobrze. (to przynajmniej moje zdanie)
Dlatego nie wybieraj „Głównego celu reklamowego”, jak prosi Google, a zamiast tego kliknij opcję „Przełącz na tryb eksperta”.
Tylko spokojnie i się nie martw. Nie musisz być ekspertem z wieloletnim doświadczeniem, aby wykonać działania opisane w tym przewodniku. Wszystko opisze tak że to zrozumiesz. W sumie po to tutaj jestem.
Poniżej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!
Pomyśl o swoim koncie Google Ads jak o salonie samochodowym. Czy na ulicach jeżdżą tylko sedany? Oczywiście, że nie! Możesz jeździć cabrio, suv, roadsterem, jeep’em i tak dalej.
Cóż, tak więc jak istnieją różne rodzaje aut, istnieją różne rodzaje kampanii do różnych celów.
Aby wybrać kampanię, Google najpierw poprosi o wybranie celu. W zależności od celu pokaże Ci, jakie typy kampanii są dostępne. W tym przewodniku utworzymy reklamę w wyszukiwarce, więc wybierzmy najbardziej podstawowy ruch w witrynie. Nie musimy tutaj specjalnie konfigurować google analytics i google tag manager więc na potrzeby tego darmowego kursu nadaje się idealnie.
Jakie są rodzaje kampanii?
Rozbudowując swoje konto z biegiem czasu, nie ograniczaj się tylko do jednego typu kampanii. Powinieneś prowadzić kombinację kampanii, które są zgodne z Twoimi celami PPC. Dobre konto Google Ads ma różne kampanie.
Poniżej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!
W Google Ads wybierasz ogólne ustawienia kampanii, takie jak:
Musisz jasno zakomunikować Google, kiedy ma wyświetlać reklamy, aby wydawać pieniądze tylko wtedy, gdy to dla Ciebie najważniejsze. Możesz na przykład uniknąć wyświetlania reklamy we wczesnych godzinach porannych, kiedy ludzie mogą nie być zainteresowani zakupem czy umówieniem się na wizytę.
Aby ustawić harmonogram, kliknij pokaż więcej ustawień i wybierz daty rozpoczęcia i zakończenia oraz harmonogram reklam.
Nie chcesz wyświetlać reklam osobom które mieszkają w lokalizacji której nie obsługujesz albo rejonach których nie obsługujesz. Tak samo nie wyświetlaj polskiej strony www osobom które nie mówią w naszym języku.
Jeśli klikniesz „opcje lokalizacji” to dostaniesz kilka możliwości aby wybrać lub wykluczyć.
Wybierz:
Wyklucz
Twój budżet Google Ads te wrażliwa sprawa: jeśli będziesz wydawał za mało, to nigdy nie wyjdziesz z fazy uczenia się. Wydasz za dużo, a w ciągu tygodnia przepalisz rezerwy na niekonwertujące słowa.
Aby obliczyć odpowiedni budżet, musisz najpierw zebrać miesięczne wydatki. Zacznij od analizy słów kluczowych i przyjrzyj się frazom kluczowym w Google Ads dla Twojej branży, aby przewidzieć średni CPC lub CPA.
Teraz podziel tę liczbę przez średnią liczbę dni w miesiącu, czyli 30,4 dokładnie po to, aby uzyskać budżet dzienny.
Musisz zrozumieć jak działają budżety dzienne. Na przykład, jeśli ustawisz budżet dzienny na 10 PLN USD, Google może wydać 15 PLN jednego dnia, jeśli oznacza to więcej kliknięć i konwersji, i wydać tylko 5 PLN innego dnia, aby wyrównać koszty w miesiącu.
O czym musisz jeszcze pamiętać?
Oto najważniejsze:
Poniżej kolejny krok w naszym poradniku Google Ads Kurs od podstaw!
Google może wydać Twój budżet w zależności od Twoich celów. Aby wybrać strategię ustalania stawek, wybierz „Lub wybierz bezpośrednio strategię ustalania stawek (niezalecane)”.
Następnie możesz wybrać spośród dostępnych opcji:
Inne opcje optymalizacji:
Strategie automatycznego ustalania stawek:
Strategie samodzielnego ustalania stawek:
Istnieją dwie kategorie strategii ustalania stawek:
Kolejny krok w prowadzeniu Google Ads jest jednym z najważniejszych. Nie możesz uruchomić Google Ads bez słów kluczowych.
Słowa kluczowe to słowa i wyrażenia, które Twój docelowy klient wpisuje w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamom w wyszukiwarce Google ustalasz stawki za słowa kluczowe, dla których chcesz wyświetlać reklamy.
Korzystaj z narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak Planer słów kluczowych na koncie Google Ads (google keyword planner), aby zaplanować podstawowe hasła na podstawie ich miesięcznej liczby wyszukiwań i średniego kosztu kliknięcia.
Poza tym kieruj swoje reklamy na słowa kluczowe z wyraźnymi intencjami zakupowymi i komercyjnymi. Należą do nich terminy takie jak „koszt”, „cena”, „na sprzedaż” i inne. Jeśli koncentrujesz się na lokalnym PPC, wybierz słowa kluczowe oparte na lokalizacji, takie jak „firma sprzątająca Łódź”.
I pamiętaj aby nie zaśmiecać listy słów kluczowych mało obszernymi odmianami podstawowych słów kluczowych. Dzięki odpowiednim typom dopasowania możesz oszczędzić sobie bólu głowy i ograniczyć liczbę słów kluczowych do absolutnego minimum.
Wprowadzając słowa kluczowe, musisz również wskazać, jaki typ dopasowania chcesz użyć. Dzieje się tak, ponieważ istnieje wiele wyszukiwań, które dana osoba może przeprowadzić (czyli zapytań), które nie są identyczne — ale nadal są bardzo skorelowane z frazą główną czyli z Twoimi słowami kluczowymi. Typy dopasowania pomagają Google zrozumieć, dla których z tych odmian słowa kluczowego chcesz wyświetlać reklamy.
Powinieneś mieszać typy dopasowania, aby zapewnić sobie elastyczność. Oto trzy typy dopasowania od najmniej do najbardziej restrykcyjnego:
Nie ma dobrego lub złego typu dopasowania słowa kluczowego, ponieważ będą one zależeć od twoich celów. Moją radą jest wypróbowanie wszystkich trzech i sprawdzenie, co działa najlepiej podczas optymalizacji słów kluczowych. Jeśli jednak nie masz pewności, dopasowanie do wyrażenia jest bezpiecznym.
Wykluczające słowa kluczowe to wybrane przez Ciebie hasła, dla których nie chcesz wyświetlać swoich reklam.
Na początek powinieneś mieć kilka wykluczających słów kluczowych, a po uruchomieniu kampanii możesz skorzystać z raportu wyszukiwanych haseł, aby sprawdzić, dla których zapytań powinieneś dodawać słowa do listy wykluczających słów kluczowych.
Od czerwca 2022 r. elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą jedyną standardową reklamą w wyszukiwarce, którą możesz utworzyć, więc okno tworzenia reklamy będzie wyglądać mniej więcej tak:
Kilka rad jak tworzyć skuteczne reklamy w wyszukiwarce google:
Rozszerzenia reklam, są to dodatkowe linijki informacji, które mogą ulepszyć reklamę i poprawić CTR.
Rozszerzenia reklam nie spowodują niepowodzenia reklamy. Celem rozszerzeń reklam jest ulepszenie ad setu, więc nie ma nic złego w ich wypróbowaniu.
Aby dodać rozszerzenia do reklam, przejdź do sekcji Rozszerzenia w kolumnie po lewej stronie. Stamtąd platforma Google Ads przeprowadzi Cię przez cały proces.
W przypadku ręcznego określania stawek w reklamie typu „search” możesz dostosować kwotę, jaką chcesz płacić za kliknięcia pochodzące z określonych urządzeń. Możesz wykluczyć je także, obniżając stawkę o 100%.
Kampanie w sieci reklamowej, również dają tę opcję w postaci pola wyboru w ustawieniach kampanii. W przypadku wszystkich typów kampanii i stawek możesz sprawdzić skuteczność według urządzenia w sekcji Urządzenia w Google Ads — jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą odpowiednio dostosować swoją strategię pod kątem urządzeń mobilnych lub komputerów.
Prawda jest taka, że możesz mieć najlepsze reklamy na świecie, ale jeśli Twoja strona docelowa nie jest zoptymalizowana, nigdy nie zobaczysz dobrych wyników.
Uzyskanie odpowiedniego użytkownika który kliknie to połowa sukcesu, ale Twoja witryna jest tym, co sprowadza go do strefy końcowej. Moja ostatnia wskazówka dotycząca struktury konta Google Ads to zwrócenie uwagi na to, dokąd kierujesz swoich widzów: na (mam nadzieję) świetną stronę docelową.
Oto kilka sprawdzonych metod dotyczących stron docelowych, których musisz przestrzegać:
Reszta dotyczy śledzenia wydajności. Oto ostatnie wskazówki:
Raportowanie PPC- aby osiągnąć sukces, pamiętaj że możesz wstrzymać lub dostosować kampanię w dowolnym momencie. Dzięki temu będziesz zapoznawał się z kluczowymi wskaźnikami PPC, aby znaleźć obszary optymalizacji, które dadzą pozytywne rezultaty.
Nie wykonuj zbędnych ruchów. W rzeczywistości daj swojej kampanii trochę czasu na odetchnięcie i zbieranie danych. Dla wielu najtrudniejszą częścią PPC jest cierpliwość! Staraj się nie wprowadzać zmian częściej niż co 10-30 dni w zależności od budżetu, a okres ten może być jeszcze dłuższy w przypadku nowych kampanii. Zrelaksuj się 😉
Mam nadzieję że rozwiązaliśmy Twoje pytanie google ads jak zacząć? Jeśli interesuje Ciebie bardziej zaawansowany kurs adwords online to mamy jeden przygotowany łącznie z modułami jak mierzyć konwersje, optymalizować i ustawia google analytics + google tag manager GTM.
Podsumowując, oto jak uruchomić Google Ads:
PS skomentuj, co sądzisz o tym poradniku pt. Google Ads Kurs (darmowe szkolenie adwords)?
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |