FAQ -czym jest i jak napisać?

jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Konwersja w sklepie internetowym -jak zwiększyć sprzedaż
1 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Czynniki behawioralne w marketingu a SEO (ważne)
2 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
FAQ Frequently Asked Questions

Czym jest FAQ?

FAQ to skrót od angielskiego zwrotu frequently asked questions. Mowa tutaj o najczęściej zadawanych pytaniach. Jest to jedna z takich sekcji zawartych na wielu witrynach internetowych, która wciąż często jest traktowana z dystansem i przymrużeniem oka.

Jednakże lekceważący stosunek do FAQ dobrze będzie zlustrować. Warto zaznaczyć, że sekcja z najczęściej zadawanymi pytaniami to przestrzeń ściśle związana z obsługą konsumenta, lecz nie jest to jedyna rola, która jest pełniona przez FAQ.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to FAQ?

FAQ to także element strony internetowej, który pozwala zredukować nieporozumienia na linii klient – sklep internetowy.

Ma na celu wspierać klienta w zakupach online. Należy podkreślić, że FAQ pozwala też ograniczyć kontakt konsumenta ze sklepem. Jest to bardzo ważne, bowiem w fazie zakupów niekoniecznie istnieje ochota kontaktowania się bezpośrednio ze sklepem.

Odpowiednio napisany FAQ powinien przełożyć się również na lepsze SEO strony. FAQ oznacza najczęściej zadawane pytania.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

FAQ Frequently Asked Questions

Pojawiają się w nim pytania, które najczęściej zadawane są przez klientów danego sklepu internetowego. Ponadto celem jest dawanie szansy na komunikację z konsumentami.

Oprócz tego podnoszona jest komunikacja na wyższy poziom. Warto zaznaczyć, że konsumenci są różni, jedni preferują rozmowę telefoniczną, a inni wolą skorzystać właśnie z sekcji FAQ.

Trzeba zwrócić uwagę na to, że sklep w internecie musi więc udostępniać jak najszerszy wachlarz kontaktów tak, żeby konsument mógł wybrać taki, który będzie mu najbardziej odpowiadał.

Przeprowadzane badania społeczne dowiodły, iż konsumenci oczekują, żeby strona internetowa bądź sklep internetowy umożliwiały pełną samoobsługę.

Najczęściej zadawane pytania

Okazuje się, że klienci tylko w około trzydziestu procentach chcą kontaktować się z firmą telefonicznie, niezależnie od etapu zakupów. Naturalnie nie oznaczać to będzie, iż obecnie należy zupełnie odchodzić od umożliwiania kontaktu telefonicznego ze sklepem internetowym.

Obecnie wciąż spora grupa klientów preferuje taki rodzaj kontaktu. Jednakże jak się okazało, FAQ wpisuje się w ideę samoobsługi.

Dlatego powinien być podstawowym elementem każdego sklepu internetowego.

Oczekiwania konsumentów wobec obsługi są zawsze zawieszone wysoko. Należy pamiętać, że to obsługa w większej mierze odpowiadać będzie za to, jakie sklep internetowy pozostawia po sobie wrażenie.

FAQ pytania i odpowiedzi

Okazuje się, że FAQ to jeden z elementów obsługi. Z tego powodu musi być bardzo dobrze zaprojektowany.

Odpowiednio dobrane pytania, a także odpowiedzi powinny przełożyć się więc na lepszą sprzedać.

Ponadto zmniejszą skutecznie liczbę kontaktów z działem obsługi klienta. Dodatkowo budują zaufanie oraz lepszy wizerunek, co powinno przełożyć się na zwiększoną sprzedać. Wszystko to przełoży się na wyższe pozycje fraz w wyszukiwarce internetowej.

FAQ sklep internetowy

W obecnych czasach ciężko znaleźć renomowany sklep internetowy, który nie ma sekcji FAQ. W przypadku gdy wychodzimy z założenia, iż chcemy mieć sekcję FAQ w swoim sklepie internetowym, bowiem mają ją wszyscy, to warto będzie przemyśleć dogłębnie taką inicjatywę.

Warto zaznaczyć, że FAQ pełni obecnie bardzo ważną, a także praktyczną rolę, bowiem ma pomagać konsumentom. Podczas ustalania FAQ potrzebne jest wiec zachowanie w pełni prokonsumenckiej postawy.

Warto zaznaczyć, że postawienie się w roli klienta powinno znacząco ułatwić nam opracowanie serii pytań pojawiających się najczęściej.

Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że wraz z upływem czasu, gromadząc e-commerce’owe praktyki będziemy mogli uzupełniać tę sekcję o następne pytania.

Warto pamiętać, że istota FAQ leży przede wszystkim w tym, że klienci bardzo cenią sobie samoobsługę. Wszelkie zakupy w sklepie internetowym robimy z największą przyjemnością głównie dlatego, bowiem nie musimy odpowiadać na uprzejme pytania sprzedawców w postaci ,, w czym mogę doradzić?”.

Z tego powodu umieszczenie sekcji FAQ powinno znacząco wpłynąć na lepsze wyniki sprzedażowe naszego sklepu. Klienci bardzo cenią sobie taką sekcję. Z tego powodu FAQ powinien być umieszczony w każdym sklepie internetowym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

FAQ jak napisać

FAQ najlepiej napisać w formie pytania i odpowiedzi na nie. Każde pytanie i odpowiedź musi być jasne i zrozumiałe dla każdego użytkownika.

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. FAQ -czym jest i jak napisać?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)