Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w

Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Jak zmieni si臋 marketing bez 3rd party cookies (era prywatno艣ci w internecie)
24 maja, 2022
Google Analytics
Bot traffic – jak wyeliminowa膰 spam w Google Analytics
24 maja, 2022
Kurs facebook ads
Facebook lead ads

Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w

Je艣li nie tworzy艂e艣 wcze艣niej reklamy na Facebooku, mo偶e to wydawa膰 si臋 troch臋 skomplikowane, ale spokojnie. W tym poradniku przeprowadz臋 Ci臋 przez proces tworzenia pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku w tym lead Ads.

Zak艂adam, 偶e masz ju偶 skonfigurowan膮 stron臋 biznesow膮 i konto reklamowe.

Obejrzyj wideo jak zrobi膰 reklam臋 na facebooku:

Chcesz zebra膰 wi臋cej lead贸w za pomoc膮 Facebooka? Czy rozwa偶a艂e艣 skorzystanie z wbudowanej w platform臋 funkcji formularza kontaktowego?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

W tym artykule dowiesz si臋 krok po kroku, jak skonfigurowa膰 skuteczne reklamy na pozyskiwanie lead贸w na Facebooku krok po kroku. Dowiesz si臋, jakich opcji formularza generowania potencjalnych klient贸w u偶y膰, jak dodawa膰 niestandardowe pytania, pola nie tylko.

Krok I. Skonfiguruj sw贸j formularz kontaktowy na Facebooku

Jedn膮 z najwi臋kszych zalet reklam na Facebooku jest to, 偶e minimalizuj膮 one konieczn膮 liczb臋 krok贸w do wykonania przez odbiorc臋. Je艣li wy艣lesz ludzi poza witryn臋 Facebooka do, powiedzmy, Twojej personalnej strony, to za艂adowanie jej mo偶e zaj膮膰 4鈥11 sekund. Kiedy tworzysz formularz kontaktowy na Facebooku, to pojawia si臋 on natychmiastowo, a Facebook wst臋pnie wype艂nia formularz informacjami z profilu na Facebooku tego u偶ytkownika, co pozwala przechwyci膰 kontakt w ci膮gu 10-20 sekund.

Zanim zaczniesz uruchamia膰 reklamy lead ads na Facebooku, musisz jednak samemu stworzy膰 formularz kontaktowy. Aby to zrobi膰:

  • przejd藕 do swojej strony na Facebooku, i kliknij „Narz臋dzia do publikowania”.
  • teraz na pasku w lewej strony kliknij „wszystkie narz臋dzia”
  • dalej „formularz b艂yskawiczne”
  • teraz „utw贸rz formularz” -> „nowy formularz”

Zacznij od nadania swojemu formularzowi nazwy, np formularz lead ads ubezpieczenia.

W przypadku formularza lead ads na facebooku mo偶esz wybra膰 jedn膮 z dw贸ch opcji: wi臋ksza liczba lead贸w lub wy偶sza intencja (czyli jako艣膰). Opcja wi臋kszej liczby wolumenu to dobry wyb贸r, je艣li chcesz zdoby膰 jak najwi臋cej potencjalnych klient贸w. Je艣li chcesz skupi膰 si臋 na pozyskiwaniu wysokiej jako艣ci lead贸w i ostatecznie wysokiej jako艣ci sprzeda偶y, wybierz opcj臋 drug膮.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Nast臋pnie zacznij tworzy膰 wprowadzenie (intro) i wpisz nag艂贸wek (na przyk艂ad bezp艂atna weryfikacja Twojego obecnego ubezpieczenia).

W przypadku grafiki do reklamy mo偶esz przes艂a膰 niestandardowy obraz, statyczny rodzaj kreacji, lub u偶y膰 kreacji dynamicznej, kt贸ra jest zmienna w zale偶no艣ci od wy艣wietlanej reklamy.

Ja osobi艣cie zawsze manualnie przeprowadzam testy AB.

Podaj tak偶e rodzaj wezwania do dzia艂ania (CTA) lub opis formularza, kt贸ry ludzie b臋d膮 wype艂nia膰. Zadaj sobie pytanie, dlaczego kto艣 chcia艂by poda膰 Ci sw贸j adres e-mail, numer telefonu i dane kontaktowe.

Mo偶esz zrobi膰 wiele naprawd臋 fajnych rzeczy ze swoimi reklamami na Facebooku poprzez formularze lead ads. Za艂贸偶my, 偶e chcesz przeprowadzi膰 ankiet臋 lub poprosi膰 ludzi o wi臋cej informacji, aby uzyska膰 ich adres e-mail i dane. W odpowiedniej sekcji podczas tworzenia takiego formularza

Mo偶esz doda膰 nowe pytanie i wybierasz np pola kontaktowe, informacje o u偶ytkowniku, pytania demograficzne, informacje o pracy i inne.

Mo偶esz tak偶e tworzy膰 niestandardowe pytania wielokrotnego wyboru i warunkowe, planowa膰 spotkania lub kwalifikowa膰 potencjalnych klient贸w.

Widz膮c wszystkie te opcje i pola, mo偶esz wpa艣膰 na pomys艂 aby uzyska膰 jak najwi臋cej informacji od swoich odbiorc贸w. Nie r贸b tego 鈥 im wi臋cej pyta艅 zadasz, tym mniejsze prawdopodobie艅stwo, 偶e skonwertujesz potencjalnych klient贸w i prze艣l膮 zapytanie.

Wa偶ne: Polecam prosi膰 o minimum informacji potrzebnych do osi膮gni臋cia celu Twojej kampanii reklamowej na Facebooku. Chodzi o to, aby zminimalizowa膰 punkty w generowaniu lead贸w. Im mniej musz膮 wype艂nia膰 tym wi臋cej z nich prze艣le formularz.

Nast臋pnie wype艂nij pola w sekcji Polityka prywatno艣ci. Aby uruchomi膰 reklam臋 zgodn膮 z Facebookiem, musisz poda膰 link do swojej polityki. Naj艂atwiejszym sposobem jest stworzenie polityki prywatno艣ci na swojej stronie internetowej, wklejenie linku i nadanie nazwy 鈥濸olityka prywatno艣ci鈥.

Teraz stw贸rz ekran z podzi臋kowaniami. Mo偶esz napisa膰 np 鈥濪zi臋ki, wszystko gotowe. Kto艣 z naszego zespo艂u si臋 z Tob膮 skontaktuje鈥.

Mo偶esz wybra膰 jedn膮 z trzech opcji przycisku: Wy艣wietl witryn臋, Pobierz lub Zadzwo艅 do firmy. W polu link do witryny wpisz adres URL, z kt贸rego u偶ytkownicy mog膮 pobra膰 np lead magnet, albo obejrze膰 ciekawe wideo.

Po prostu szkoda by by艂o ich tak po prostu traci膰, a im wi臋cej informacji o Tobie przeczytaj膮/obejrz膮 tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo 偶e skonwertuj膮.

Twoja wersja robocza lead ads贸w pojawi si臋 teraz na li艣cie formularzy. Przejd藕 do biblioteki formularzy roboczych, a zobaczysz formularz, kt贸ry w艂a艣nie utworzy艂e艣.

Krok II. Stw贸rz swoj膮 g艂贸wn膮 kampani臋 reklamow膮 na Facebooku

Teraz, gdy stworzy艂e艣 formularz kontaktowy facebook lead ads, naturalnie chcesz, aby ludzie go zobaczyli. Przejd藕 wi臋c do Mened偶era reklam i utw贸rz kr贸tk膮 kampani臋 testow膮, aby zobaczy膰, jak ludzie reaguj膮 na grafik臋 i sam formularz kontaktowy.

Tutaj post臋puj tak jak na filmie kt贸ry jest wklejony na pocz膮tku w tym wpisie. Pokazuj臋 tam jak ustawi膰 kampani臋 facebook w mened偶erze reklam.

Kliknij wi臋c Utw贸rz, aby utworzy膰 now膮 kampani臋 na Facebooku.

W oknie szybkiego tworzenia wybierz cel pozyskiwanie potencjalnych klient贸w i wype艂nij szczeg贸艂y swojej kampanii.

Kiedy sko艅czysz, kliknij Zapisz wersj臋 robocz膮.

Przypominam 偶e ca艂a procedura jest na filmie.

Teraz ustal bud偶et.

Zdefiniuj grup臋 docelow膮 i wyklucz osoby, kt贸re wcze艣niej wchodzi艂y w interakcj臋 z Twoim formularzem kontaktowym

Nast臋pnie okre艣l odbiorc贸w, kt贸rzy najprawdopodobniej pozytywnie zareaguj膮 na Twoj膮 reklam臋.

B臋dziesz teraz musia艂 doda膰 kilka wyklucze艅, aby odfiltrowa膰 osoby, kt贸re ju偶 wesz艂y w interakcj臋 z Twoim formularzem kontaktowym.

Aby to zrobi膰, utw贸rz dwie niestandardowe grupy odbiorc贸w do wykluczenia:

  • Osoby, kt贸re otworzy艂y Tw贸j formularz kontaktowy w ci膮gu ostatnich 30-60-90 dni. Na prawd臋 wybierz te daty wed艂ug potrzeb swojego biznesu, bior膮c pod uwag臋 czy to co oferujesz to us艂uga jednorazowa czy ludzie cz臋sto z niej korzystaj膮.
  • Osoby, kt贸re s膮 ju偶 leadami w ci膮gu ostatnich XX dni

Aby to robi膰 musisz stworzy膰 niestandardowe grupy odbiorc贸w.

Krok III. Pobierz lub wyeksportuj swoje leady

Gdy zaczniesz generowa膰 kontakty do potencjalnych klient贸w z reklamy, przejd藕 do Biblioteki formularzy na swojej stronie, aby je pobra膰. Facebook pozwala pobiera膰 leady do 90 dni od momentu ich przes艂ania przez u偶ytkownika.

W zale偶no艣ci od rodzaju posiadanego CRM, mo偶esz po艂膮czy膰 go z Facebookiem, klikaj膮c Po艂膮cz sw贸j CRM. Nie b臋dziesz musia艂 wtedy manualnie pobiera膰 za ka偶dym razem kontakt贸w.

FAQ

Jak zrobi膰 formularz zg艂oszeniowy na Facebooku?

Aby utworzy膰 reklam臋 kontaktow膮 z poziomu strony nale偶y wykona膰:

  1. Przejd藕 do swojej strony na Facebooku.
  2. Kliknij Promuj.
  3. Kliknij Pozyskaj wi臋cej kontakt贸w.
  4. Wybierz, jak chcesz gromadzi膰 informacje kontaktowe.
  5. Wybierz formularz na Facebooku.
  6. Zmie艅 tekst, zaznaczaj膮c pole Dostosuj tekst formularza i dodaj Nag艂贸wek i Opis.
  7. Wybierz wype艂niane wst臋pnie informacje dotycz膮ce klient贸w. Je偶eli chcesz wy艣wietli膰 dodatkowe pola, dotknij Zobacz wszystkie.
  8. Aby doda膰 pytania niestandardowe, kliknij Dodaj pytanie +.
  9. Wybierz j臋zyk formularza.
  10. Dodaj zasady ochrony prywatno艣ci, najcz臋艣ciej link do Twojej witryny do pliku „polityka prywatno艣ci”.
  11. Kliknij strza艂ki Podgl膮du formularza i sprawd藕, czy wygl膮da prawid艂owo.
  12. Po wype艂nieniu formularza b艂yskawicznego wybierz do reklamy obraz lub film, a tak偶e tekst, grup臋 odbiorc贸w, czas trwania i bud偶et.

Jak pozyska膰 leady z Facebooka?

Najprostszy spos贸b generowania lead贸w jest kierowanie u偶ytkownik贸w na w艂asny landing page, gdzie czeka na nich formularz kontaktowy i gratisowy lead magnet.

Co to jest lead Ads?

Lead Ads jak sama nazwa po polsku wskazuje (reklama na leady, czyli zainteresowanych ofert膮), jest form膮 reklamy nastawion膮 na pozyskiwanie kontakt贸w. Lead Ads umo偶liwia zainteresowanym pozostawienie kontaktu za pomoc膮 dos艂ownie kilku klikni臋膰, bez konieczno艣ci aby r臋cznie wpisywali swoje dane.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Facebook umo偶liwia generowanie lead贸w wewn膮trz platformy bez konieczno艣ci korzystania z oprogramowania innych firm. Dzi臋ki wbudowanej funkcji formularza kontaktowego na Facebooku mo偶esz doda膰 niestandardowe pytania i pola, a nast臋pnie wykorzysta膰 je w kampanii reklamowej do generowania lead贸w. Aby zaw臋zi膰 kierowanie reklam i zoptymalizowa膰 wyniki, pami臋taj o wykluczeniu niestandardowych odbiorc贸w os贸b, kt贸re wcze艣niej wchodzi艂y w interakcj臋 z Twoim formularzem lead ads lub fanpage.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)