Facebook lead ads – jak ustawić reklamy kontaktowe na pozyskiwanie leadów

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Jak zmieni się marketing bez 3rd party cookies (era prywatności w internecie)
24 maja, 2022
Google Analytics
Bot traffic – jak wyeliminować spam w Google Analytics
24 maja, 2022

Facebook lead ads – jak ustawić reklamy kontaktowe na pozyskiwanie leadów

Kurs facebook ads
Facebook lead ads

Facebook lead ads – jak ustawić reklamy kontaktowe na pozyskiwanie leadów

Jeśli nie tworzyłeś wcześniej reklamy na Facebooku, może to wydawać się trochę skomplikowane, ale spokojnie. W tym poradniku przeprowadzę Cię przez proces tworzenia pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku w tym lead Ads.

Zakładam, że masz już skonfigurowaną stronę biznesową i konto reklamowe.

Obejrzyj wideo jak zrobić reklamę na facebooku:

Chcesz zebrać więcej leadów za pomocą Facebooka? Czy rozważałeś skorzystanie z wbudowanej w platformę funkcji formularza kontaktowego?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

W tym artykule dowiesz się krok po kroku, jak skonfigurować skuteczne reklamy na pozyskiwanie leadów na Facebooku krok po kroku. Dowiesz się, jakich opcji formularza generowania potencjalnych klientów użyć, jak dodawać niestandardowe pytania, pola nie tylko.

Krok I. Skonfiguruj swój formularz kontaktowy na Facebooku

Jedną z największych zalet reklam na Facebooku jest to, że minimalizują one konieczną liczbę kroków do wykonania przez odbiorcę. Jeśli wyślesz ludzi poza witrynę Facebooka do, powiedzmy, Twojej personalnej strony, to załadowanie jej może zająć 4–11 sekund. Kiedy tworzysz formularz kontaktowy na Facebooku, to pojawia się on natychmiastowo, a Facebook wstępnie wypełnia formularz informacjami z profilu na Facebooku tego użytkownika, co pozwala przechwycić kontakt w ciągu 10-20 sekund.

Zanim zaczniesz uruchamiać reklamy lead ads na Facebooku, musisz jednak samemu stworzyć formularz kontaktowy. Aby to zrobić:

  • przejdź do swojej strony na Facebooku, i kliknij „Narzędzia do publikowania”.
  • teraz na pasku w lewej strony kliknij „wszystkie narzędzia”
  • dalej „formularz błyskawiczne”
  • teraz „utwórz formularz” -> „nowy formularz”

Zacznij od nadania swojemu formularzowi nazwy, np formularz lead ads ubezpieczenia.

W przypadku formularza lead ads na facebooku możesz wybrać jedną z dwóch opcji: większa liczba leadów lub wyższa intencja (czyli jakość). Opcja większej liczby wolumenu to dobry wybór, jeśli chcesz zdobyć jak najwięcej potencjalnych klientów. Jeśli chcesz skupić się na pozyskiwaniu wysokiej jakości leadów i ostatecznie wysokiej jakości sprzedaży, wybierz opcję drugą.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Następnie zacznij tworzyć wprowadzenie (intro) i wpisz nagłówek (na przykład bezpłatna weryfikacja Twojego obecnego ubezpieczenia).

W przypadku grafiki do reklamy możesz przesłać niestandardowy obraz, statyczny rodzaj kreacji, lub użyć kreacji dynamicznej, która jest zmienna w zależności od wyświetlanej reklamy.

Ja osobiście zawsze manualnie przeprowadzam testy AB.

Podaj także rodzaj wezwania do działania (CTA) lub opis formularza, który ludzie będą wypełniać. Zadaj sobie pytanie, dlaczego ktoś chciałby podać Ci swój adres e-mail, numer telefonu i dane kontaktowe.

Możesz zrobić wiele naprawdę fajnych rzeczy ze swoimi reklamami na Facebooku poprzez formularze lead ads. Załóżmy, że chcesz przeprowadzić ankietę lub poprosić ludzi o więcej informacji, aby uzyskać ich adres e-mail i dane. W odpowiedniej sekcji podczas tworzenia takiego formularza

Możesz dodać nowe pytanie i wybierasz np pola kontaktowe, informacje o użytkowniku, pytania demograficzne, informacje o pracy i inne.

Możesz także tworzyć niestandardowe pytania wielokrotnego wyboru i warunkowe, planować spotkania lub kwalifikować potencjalnych klientów.

Widząc wszystkie te opcje i pola, możesz wpaść na pomysł aby uzyskać jak najwięcej informacji od swoich odbiorców. Nie rób tego — im więcej pytań zadasz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że skonwertujesz potencjalnych klientów i prześlą zapytanie.

Ważne: Polecam prosić o minimum informacji potrzebnych do osiągnięcia celu Twojej kampanii reklamowej na Facebooku. Chodzi o to, aby zminimalizować punkty w generowaniu leadów. Im mniej muszą wypełniać tym więcej z nich prześle formularz.

Następnie wypełnij pola w sekcji Polityka prywatności. Aby uruchomić reklamę zgodną z Facebookiem, musisz podać link do swojej polityki. Najłatwiejszym sposobem jest stworzenie polityki prywatności na swojej stronie internetowej, wklejenie linku i nadanie nazwy „Polityka prywatności”.

Teraz stwórz ekran z podziękowaniami. Możesz napisać np „Dzięki, wszystko gotowe. Ktoś z naszego zespołu się z Tobą skontaktuje”.

Możesz wybrać jedną z trzech opcji przycisku: Wyświetl witrynę, Pobierz lub Zadzwoń do firmy. W polu link do witryny wpisz adres URL, z którego użytkownicy mogą pobrać np lead magnet, albo obejrzeć ciekawe wideo.

Po prostu szkoda by było ich tak po prostu tracić, a im więcej informacji o Tobie przeczytają/obejrzą tym większe prawdopodobieństwo że skonwertują.

Twoja wersja robocza lead adsów pojawi się teraz na liście formularzy. Przejdź do biblioteki formularzy roboczych, a zobaczysz formularz, który właśnie utworzyłeś.

Krok II. Stwórz swoją główną kampanię reklamową na Facebooku

Teraz, gdy stworzyłeś formularz kontaktowy facebook lead ads, naturalnie chcesz, aby ludzie go zobaczyli. Przejdź więc do Menedżera reklam i utwórz krótką kampanię testową, aby zobaczyć, jak ludzie reagują na grafikę i sam formularz kontaktowy.

Tutaj postępuj tak jak na filmie który jest wklejony na początku w tym wpisie. Pokazuję tam jak ustawić kampanię facebook w menedżerze reklam.

Kliknij więc Utwórz, aby utworzyć nową kampanię na Facebooku.

W oknie szybkiego tworzenia wybierz cel pozyskiwanie potencjalnych klientów i wypełnij szczegóły swojej kampanii.

Kiedy skończysz, kliknij Zapisz wersję roboczą.

Przypominam że cała procedura jest na filmie.

Teraz ustal budżet.

Zdefiniuj grupę docelową i wyklucz osoby, które wcześniej wchodziły w interakcję z Twoim formularzem kontaktowym

Następnie określ odbiorców, którzy najprawdopodobniej pozytywnie zareagują na Twoją reklamę.

Będziesz teraz musiał dodać kilka wykluczeń, aby odfiltrować osoby, które już weszły w interakcję z Twoim formularzem kontaktowym.

Aby to zrobić, utwórz dwie niestandardowe grupy odbiorców do wykluczenia:

  • Osoby, które otworzyły Twój formularz kontaktowy w ciągu ostatnich 30-60-90 dni. Na prawdę wybierz te daty według potrzeb swojego biznesu, biorąc pod uwagę czy to co oferujesz to usługa jednorazowa czy ludzie często z niej korzystają.
  • Osoby, które są już leadami w ciągu ostatnich XX dni

Aby to robić musisz stworzyć niestandardowe grupy odbiorców.

Krok III. Pobierz lub wyeksportuj swoje leady

Gdy zaczniesz generować kontakty do potencjalnych klientów z reklamy, przejdź do Biblioteki formularzy na swojej stronie, aby je pobrać. Facebook pozwala pobierać leady do 90 dni od momentu ich przesłania przez użytkownika.

W zależności od rodzaju posiadanego CRM, możesz połączyć go z Facebookiem, klikając Połącz swój CRM. Nie będziesz musiał wtedy manualnie pobierać za każdym razem kontaktów.

FAQ

Jak zrobić formularz zgłoszeniowy na Facebooku?

Aby utworzyć reklamę kontaktową z poziomu strony należy wykonać:

  1. Przejdź do swojej strony na Facebooku.
  2. Kliknij Promuj.
  3. Kliknij Pozyskaj więcej kontaktów.
  4. Wybierz, jak chcesz gromadzić informacje kontaktowe.
  5. Wybierz formularz na Facebooku.
  6. Zmień tekst, zaznaczając pole Dostosuj tekst formularza i dodaj Nagłówek i Opis.
  7. Wybierz wypełniane wstępnie informacje dotyczące klientów. Jeżeli chcesz wyświetlić dodatkowe pola, dotknij Zobacz wszystkie.
  8. Aby dodać pytania niestandardowe, kliknij Dodaj pytanie +.
  9. Wybierz język formularza.
  10. Dodaj zasady ochrony prywatności, najczęściej link do Twojej witryny do pliku „polityka prywatności”.
  11. Kliknij strzałki Podglądu formularza i sprawdź, czy wygląda prawidłowo.
  12. Po wypełnieniu formularza błyskawicznego wybierz do reklamy obraz lub film, a także tekst, grupę odbiorców, czas trwania i budżet.

Jak pozyskać leady z Facebooka?

Najprostszy sposób generowania leadów jest kierowanie użytkowników na własny landing page, gdzie czeka na nich formularz kontaktowy i gratisowy lead magnet.

Co to jest lead Ads?

Lead Ads jak sama nazwa po polsku wskazuje (reklama na leady, czyli zainteresowanych ofertą), jest formą reklamy nastawioną na pozyskiwanie kontaktów. Lead Ads umożliwia zainteresowanym pozostawienie kontaktu za pomocą dosłownie kilku kliknięć, bez konieczności aby ręcznie wpisywali swoje dane.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Facebook umożliwia generowanie leadów wewnątrz platformy bez konieczności korzystania z oprogramowania innych firm. Dzięki wbudowanej funkcji formularza kontaktowego na Facebooku możesz dodać niestandardowe pytania i pola, a następnie wykorzystać je w kampanii reklamowej do generowania leadów. Aby zawęzić kierowanie reklam i zoptymalizować wyniki, pamiętaj o wykluczeniu niestandardowych odbiorców osób, które wcześniej wchodziły w interakcję z Twoim formularzem lead ads lub fanpage.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Facebook lead ads – jak ustawić reklamy kontaktowe na pozyskiwanie leadów?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)