Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w (przyk艂ady, definicja, oferta, cennik)

Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w (przyk艂ady, definicja, oferta, cennik)

Kurs facebook ads
Facebook lead ads

Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w

Je艣li nie tworzy艂e艣 wcze艣niej reklamy na Facebooku, mo偶e to wydawa膰 si臋 troch臋 skomplikowane, ale spokojnie. W tym poradniku przeprowadz臋 Ci臋 przez proces tworzenia pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku w tym lead Ads.

Zak艂adam, 偶e masz ju偶 skonfigurowan膮 stron臋 biznesow膮 i konto reklamowe.

Obejrzyj wideo jak zrobi膰 reklam臋 na facebooku i generowa膰 leady poprzez formularze lead ads:

Chcesz zebra膰 wi臋cej lead贸w za pomoc膮 Facebooka? Czy rozwa偶a艂e艣 skorzystanie z wbudowanej w platform臋 funkcji formularza kontaktowego?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

W tym artykule dowiesz si臋 krok po kroku, jak skonfigurowa膰 skuteczne reklamy na pozyskiwanie lead贸w na Facebooku krok po kroku. Dowiesz si臋, jakich opcji formularza generowania potencjalnych klient贸w u偶y膰, jak dodawa膰 niestandardowe pytania, pola nie tylko.

Krok I. Skonfiguruj sw贸j formularz kontaktowy na Facebooku

Jedn膮 z najwi臋kszych zalet reklam na Facebooku jest to, 偶e minimalizuj膮 one konieczn膮 liczb臋 krok贸w do wykonania przez odbiorc臋. Je艣li wy艣lesz ludzi poza witryn臋 Facebooka do, powiedzmy, Twojej personalnej strony, to za艂adowanie jej mo偶e zaj膮膰 4鈥11 sekund. Kiedy tworzysz formularz kontaktowy na Facebooku, to pojawia si臋 on natychmiastowo, a Facebook wst臋pnie wype艂nia formularz informacjami z profilu na Facebooku tego u偶ytkownika, co pozwala przechwyci膰 kontakt w ci膮gu 10-20 sekund.

Zanim zaczniesz uruchamia膰 reklamy lead ads na Facebooku, musisz jednak samemu stworzy膰 formularz kontaktowy. Aby to zrobi膰:

  • przejd藕 do swojej strony na Facebooku, i kliknij „Narz臋dzia do publikowania”.
  • teraz na pasku w lewej strony kliknij „wszystkie narz臋dzia”
  • dalej „formularz b艂yskawiczne”
  • teraz „utw贸rz formularz” -> „nowy formularz”

Zacznij od nadania swojemu formularzowi nazwy, np formularz lead ads ubezpieczenia.

W przypadku formularza lead ads na facebooku mo偶esz wybra膰 jedn膮 z dw贸ch opcji: wi臋ksza liczba lead贸w lub wy偶sza intencja (czyli jako艣膰). Opcja wi臋kszej liczby wolumenu to dobry wyb贸r, je艣li chcesz zdoby膰 jak najwi臋cej potencjalnych klient贸w. Je艣li chcesz skupi膰 si臋 na pozyskiwaniu wysokiej jako艣ci lead贸w i ostatecznie wysokiej jako艣ci sprzeda偶y, wybierz opcj臋 drug膮.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Nast臋pnie zacznij tworzy膰 wprowadzenie (intro) i wpisz nag艂贸wek (na przyk艂ad bezp艂atna weryfikacja Twojego obecnego ubezpieczenia).

W przypadku grafiki do reklamy mo偶esz przes艂a膰 niestandardowy obraz, statyczny rodzaj kreacji, lub u偶y膰 kreacji dynamicznej, kt贸ra jest zmienna w zale偶no艣ci od wy艣wietlanej reklamy.

Ja osobi艣cie zawsze manualnie przeprowadzam testy AB.

Podaj tak偶e rodzaj wezwania do dzia艂ania (CTA) lub opis formularza, kt贸ry ludzie b臋d膮 wype艂nia膰. Zadaj sobie pytanie, dlaczego kto艣 chcia艂by poda膰 Ci sw贸j adres e-mail, numer telefonu i dane kontaktowe.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Mo偶esz zrobi膰 wiele naprawd臋 fajnych rzeczy ze swoimi reklamami na Facebooku poprzez formularze lead ads. Za艂贸偶my, 偶e chcesz przeprowadzi膰 ankiet臋 lub poprosi膰 ludzi o wi臋cej informacji, aby uzyska膰 ich adres e-mail i dane. W odpowiedniej sekcji podczas tworzenia takiego formularza

Mo偶esz doda膰 nowe pytanie i wybierasz np pola kontaktowe, informacje o u偶ytkowniku, pytania demograficzne, informacje o pracy i inne.

Mo偶esz tak偶e tworzy膰 niestandardowe pytania wielokrotnego wyboru i warunkowe, planowa膰 spotkania lub kwalifikowa膰 potencjalnych klient贸w.

Widz膮c wszystkie te opcje i pola, mo偶esz wpa艣膰 na pomys艂 aby uzyska膰 jak najwi臋cej informacji od swoich odbiorc贸w. Nie r贸b tego 鈥 im wi臋cej pyta艅 zadasz, tym mniejsze prawdopodobie艅stwo, 偶e skonwertujesz potencjalnych klient贸w i prze艣l膮 zapytanie.

Wa偶ne: Polecam prosi膰 o minimum informacji potrzebnych do osi膮gni臋cia celu Twojej kampanii reklamowej na Facebooku. Chodzi o to, aby zminimalizowa膰 punkty w generowaniu lead贸w. Im mniej musz膮 wype艂nia膰 tym wi臋cej z nich prze艣le formularz.

Nast臋pnie wype艂nij pola w sekcji Polityka prywatno艣ci. Aby uruchomi膰 reklam臋 zgodn膮 z Facebookiem, musisz poda膰 link do swojej polityki. Naj艂atwiejszym sposobem jest stworzenie polityki prywatno艣ci na swojej stronie internetowej, wklejenie linku i nadanie nazwy 鈥濸olityka prywatno艣ci鈥.

Teraz stw贸rz ekran z podzi臋kowaniami. Mo偶esz napisa膰 np 鈥濪zi臋ki, wszystko gotowe. Kto艣 z naszego zespo艂u si臋 z Tob膮 skontaktuje鈥.

Mo偶esz wybra膰 jedn膮 z trzech opcji przycisku: Wy艣wietl witryn臋, Pobierz lub Zadzwo艅 do firmy. W polu link do witryny wpisz adres URL, z kt贸rego u偶ytkownicy mog膮 pobra膰 np lead magnet, albo obejrze膰 ciekawe wideo.

Po prostu szkoda by by艂o ich tak po prostu traci膰, a im wi臋cej informacji o Tobie przeczytaj膮/obejrz膮 tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo 偶e skonwertuj膮.

Twoja wersja robocza lead ads贸w pojawi si臋 teraz na li艣cie formularzy. Przejd藕 do biblioteki formularzy roboczych, a zobaczysz formularz, kt贸ry w艂a艣nie utworzy艂e艣.

Krok II. Stw贸rz swoj膮 g艂贸wn膮 kampani臋 reklamow膮 na Facebooku

Teraz, gdy stworzy艂e艣 formularz kontaktowy facebook lead ads, naturalnie chcesz, aby ludzie go zobaczyli. Przejd藕 wi臋c do Mened偶era reklam i utw贸rz kr贸tk膮 kampani臋 testow膮, aby zobaczy膰, jak ludzie reaguj膮 na grafik臋 i sam formularz kontaktowy.

Tutaj post臋puj tak jak na filmie kt贸ry jest wklejony na pocz膮tku w tym wpisie. Pokazuj臋 tam jak ustawi膰 kampani臋 facebook w mened偶erze reklam.

Kliknij wi臋c Utw贸rz, aby utworzy膰 now膮 kampani臋 na Facebooku.

W oknie szybkiego tworzenia wybierz cel pozyskiwanie potencjalnych klient贸w i wype艂nij szczeg贸艂y swojej kampanii.

Kiedy sko艅czysz, kliknij Zapisz wersj臋 robocz膮.

Przypominam 偶e ca艂a procedura jest na filmie.

Teraz ustal bud偶et.

Zdefiniuj grup臋 docelow膮 i wyklucz osoby, kt贸re wcze艣niej wchodzi艂y w interakcj臋 z Twoim formularzem kontaktowym

Nast臋pnie okre艣l odbiorc贸w, kt贸rzy najprawdopodobniej pozytywnie zareaguj膮 na Twoj膮 reklam臋.

B臋dziesz teraz musia艂 doda膰 kilka wyklucze艅, aby odfiltrowa膰 osoby, kt贸re ju偶 wesz艂y w interakcj臋 z Twoim formularzem kontaktowym.

Aby to zrobi膰, utw贸rz dwie niestandardowe grupy odbiorc贸w do wykluczenia:

  • Osoby, kt贸re otworzy艂y Tw贸j formularz kontaktowy w ci膮gu ostatnich 30-60-90 dni. Na prawd臋 wybierz te daty wed艂ug potrzeb swojego biznesu, bior膮c pod uwag臋 czy to co oferujesz to us艂uga jednorazowa czy ludzie cz臋sto z niej korzystaj膮.
  • Osoby, kt贸re s膮 ju偶 leadami w ci膮gu ostatnich XX dni

Aby to robi膰 musisz stworzy膰 niestandardowe grupy odbiorc贸w.

Krok III. Pobierz lub wyeksportuj swoje leady

Gdy zaczniesz generowa膰 kontakty do potencjalnych klient贸w z reklamy, przejd藕 do Biblioteki formularzy na swojej stronie, aby je pobra膰. Facebook pozwala pobiera膰 leady do 90 dni od momentu ich przes艂ania przez u偶ytkownika.

W zale偶no艣ci od rodzaju posiadanego CRM, mo偶esz po艂膮czy膰 go z Facebookiem, klikaj膮c Po艂膮cz sw贸j CRM. Nie b臋dziesz musia艂 wtedy manualnie pobiera膰 za ka偶dym razem kontakt贸w.

FAQ

Jak zrobi膰 formularz zg艂oszeniowy na Facebooku?

Aby utworzy膰 reklam臋 kontaktow膮 z poziomu strony nale偶y wykona膰:

  1. Przejd藕 do swojej strony na Facebooku.
  2. Kliknij Promuj.
  3. Kliknij Pozyskaj wi臋cej kontakt贸w.
  4. Wybierz, jak chcesz gromadzi膰 informacje kontaktowe.
  5. Wybierz formularz na Facebooku.
  6. Zmie艅 tekst, zaznaczaj膮c pole Dostosuj tekst formularza i dodaj Nag艂贸wek i Opis.
  7. Wybierz wype艂niane wst臋pnie informacje dotycz膮ce klient贸w. Je偶eli chcesz wy艣wietli膰 dodatkowe pola, dotknij Zobacz wszystkie.
  8. Aby doda膰 pytania niestandardowe, kliknij Dodaj pytanie +.
  9. Wybierz j臋zyk formularza.
  10. Dodaj zasady ochrony prywatno艣ci, najcz臋艣ciej link do Twojej witryny do pliku „polityka prywatno艣ci”.
  11. Kliknij strza艂ki Podgl膮du formularza i sprawd藕, czy wygl膮da prawid艂owo.
  12. Po wype艂nieniu formularza b艂yskawicznego wybierz do reklamy obraz lub film, a tak偶e tekst, grup臋 odbiorc贸w, czas trwania i bud偶et.

Jak pozyska膰 leady z Facebooka?

Najprostszy spos贸b generowania lead贸w jest kierowanie u偶ytkownik贸w na w艂asny landing page, gdzie czeka na nich formularz kontaktowy i gratisowy lead magnet.

Co to jest lead Ads?

Lead Ads jak sama nazwa po polsku wskazuje (reklama na leady, czyli zainteresowanych ofert膮), jest form膮 reklamy nastawion膮 na pozyskiwanie kontakt贸w. Lead Ads umo偶liwia zainteresowanym pozostawienie kontaktu za pomoc膮 dos艂ownie kilku klikni臋膰, bez konieczno艣ci aby r臋cznie wpisywali swoje dane.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak ustawi膰 Facebook lead ads?

Aby ustawi膰 reklamy generuj膮ce potencjalne klient贸w na Facebooku, nale偶y wykona膰 nast臋puj膮ce kroki:

  1. Przejd藕 do swojego Konta reklamowego na Facebooku i wybierz stron臋, na kt贸rej chcesz ustawi膰 reklam臋 generuj膮c膮 potencjalnych klient贸w.
  2. Nast臋pnie wybierz opcj臋 „Tworzenie” na pasku nawigacyjnym i wybierz „Kampani臋 reklamow膮”.
  3. Wybierz cel kampanii reklamowej „Potencjalni klienci” i kliknij „Dalej”.
  4. Wybierz format reklamy „Lead Ads” i kliknij „Dalej”.
  5. Wybierz grup臋 docelow膮 dla swojej kampanii reklamowej. Mo偶esz wybra膰 spo艣r贸d dost臋pnych opcji, takich jak kierowanie na podstawie demografii, zachowa艅 i zainteresowa艅.
  6. Wybierz bud偶et i harmonogram kampanii reklamowej i kliknij „Dalej”.
  7. Nast臋pnie przejd藕 do sekcji „Formularz zg艂oszeniowy” i stw贸rz formularz, kt贸ry chcesz u偶y膰 do zbierania danych od swoich potencjalnych klient贸w. W formularzu mo偶esz doda膰 pola, takie jak imi臋, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu.
  8. Po zako艅czeniu tworzenia formularza kliknij „Dalej”.
  9. Przegl膮daj i edytuj swoj膮 kampani臋 reklamow膮 i kliknij „Zatwierd藕” w prawym dolnym rogu ekranu, aby opublikowa膰 swoj膮 reklam臋 generuj膮c膮 potencjalnych klient贸w.

Wa偶ne jest, aby tworzy膰 formularze, kt贸re s膮 艂atwe do wype艂nienia i zrozumienia dla potencjalnych klient贸w. W celu maksymalizacji skuteczno艣ci swoich reklam generuj膮cych potencjalnych klient贸w, warto testowa膰 r贸偶ne elementy kampanii, takie jak obrazy, teksty i formularze, aby zobaczy膰, kt贸re dzia艂aj膮 najlepiej w przypadku Twojej grupy docelowej.

Jak pobiera膰 leady z Facebooka?

Aby pobra膰 potencjalnych klient贸w (leady) z Facebooka, nale偶y wykona膰 nast臋puj膮ce kroki:

  1. Przejd藕 do swojej strony na Facebooku, a nast臋pnie do zak艂adki „Opcje publikacji” w menu u g贸ry.
  2. Kliknij „Narz臋dzia do pozyskiwania potencjalnych klient贸w” w lewym menu.
  3. Wybierz formularz, z kt贸rego chcesz pobra膰 potencjalnych klient贸w, a nast臋pnie kliknij przycisk „Pobierz”.
  4. Wybierz, jak chcesz pobra膰 potencjalnych klient贸w. Mo偶esz je pobra膰 jako plik CSV lub skorzysta膰 z integracji z platform膮 CRM.
  5. Potwierd藕 warunki korzystania z narz臋dzia do pobierania potencjalnych klient贸w.
  6. Po potwierdzeniu, 偶e jeste艣 zgodny z warunkami korzystania z narz臋dzia, potencjalni klienci zostan膮 pobrani i b臋d膮 gotowi do dalszej pracy.

Wa偶ne jest, aby regularnie pobiera膰 potencjalnych klient贸w z Facebooka, poniewa偶 im d艂u偶ej oczekujesz, tym wi臋ksza szansa, 偶e nie b臋dziesz w stanie skontaktowa膰 si臋 z nimi. Warto r贸wnie偶 upewni膰 si臋, 偶e wszystkie pobrane dane s膮 zgodne z wymaganiami Twojego systemu CRM lub innego narz臋dzia, kt贸re u偶ywasz do zarz膮dzania danymi klient贸w.

Co to jest lead Ads?

Lead Ads to rodzaj reklamy na Facebooku, kt贸ra jest zaprojektowana do generowania potencjalnych klient贸w (tzw. lead贸w) z poziomu samej reklamy. Zamiast kierowa膰 u偶ytkownika na zewn臋trzn膮 stron臋 internetow膮, Lead Ads pozwala u偶ytkownikom na wype艂nienie formularza, kt贸ry jest bezpo艣rednio wbudowany w reklam臋 na Facebooku. Reklamy generuj膮ce potencjalnych klient贸w s膮 atrakcyjne dla firm, kt贸re chc膮 szybko i skutecznie pozyskiwa膰 kontakty klient贸w.

Korzystaj膮c z Lead Ads, firmy mog膮 zbiera膰 r贸偶ne informacje od potencjalnych klient贸w, takie jak imi臋, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, a tak偶e inne informacje, kt贸re mog膮 by膰 przydatne dla ich dzia艂a艅 marketingowych. Po wype艂nieniu formularza potencjalny klient mo偶e zosta膰 przekierowany na docelow膮 stron臋 lub otrzyma膰 dalsze informacje na temat oferty firmy.

Lead Ads s膮 艂atwe do stworzenia i zwykle daj膮 wysok膮 skuteczno艣膰 w pozyskiwaniu potencjalnych klient贸w, poniewa偶 u偶ytkownicy mog膮 wype艂ni膰 formularz bez opuszczania Facebooka, co jest wygodne i oszcz臋dza czas. Lead Ads s膮 r贸wnie偶 艂atwe do mierzenia i optymalizowania, poniewa偶 reklamodawcy mog膮 艣ledzi膰, kt贸re kampanie przynosz膮 najwi臋cej lead贸w i jakie rodzaje og艂osze艅 s膮 najbardziej skuteczne.

Podsumowanie

Facebook umo偶liwia generowanie lead贸w wewn膮trz platformy bez konieczno艣ci korzystania z oprogramowania innych firm. Dzi臋ki wbudowanej funkcji formularza kontaktowego na Facebooku mo偶esz doda膰 niestandardowe pytania i pola, a nast臋pnie wykorzysta膰 je w kampanii reklamowej do generowania lead贸w. Aby zaw臋zi膰 kierowanie reklam i zoptymalizowa膰 wyniki, pami臋taj o wykluczeniu niestandardowych odbiorc贸w os贸b, kt贸re wcze艣niej wchodzi艂y w interakcj臋 z Twoim formularzem lead ads lub fanpage.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Facebook lead ads – jak ustawi膰 reklamy kontaktowe na pozyskiwanie lead贸w?

Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!