Jak założyć fanpage firmowy swojej firmy (facebook fanpage)

jaki hosting wybrać
Hosting www czym jest i jaki wybrać dla strony internetowej. Domena serwer ssl vps
20 sierpnia, 2021
Viral marketing
Viral marketing wirusowy, jaka treść aby zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści
20 sierpnia, 2021
facebook fanpage
Jak założyć fanpage

Facebook fanpage na social media? Żaden problem, czytaj dalej:

Fanpage na Facebooku – co to jest i jak go stworzyć?

Kilkanaście lat temu miliony Polaków zakładało swoje konta na słynnej Naszej Klasie. Był to bardzo popularny serwis społecznościowy. Ludzie mogli dzięki niemu odnaleźć szkolnych kolegów i koleżanki oraz odnowić dawne więzi. Z czasem jednak zaczęły się pojawiać konkurencyjne, zagraniczne, bardziej ciekawe portale tego typu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Mowa chociażby o Facebooku, który zadecydowanie zawładnął rynkiem mediów społecznościowych na świecie. Dlaczego Nasza Klasa została niedawno zamknięta, a internetowe „dziecko” Marka Zuckerberga nadal ma się dobrze?

facebook fanpage

Facebook Fanpage – świetny sposób na reklamę

Odpowiedź na pytanie zadane powyżej nie jest bardzo skomplikowana. Facebook to dziś niezwykle rozbudowany pamiętnik, gdzie dodaje się wiele zdjęć i filmów, a także zaprasza do znajomych tysiące ludzi z całego świata. Jednak o jego sukcesie świadczy coś jeszcze. Chodzi oczywiście o możliwość zakładania tutaj własnej strony, która wygląda dość podobnie jak prywatny profil, ale ma jednak inne przeznaczenie. Taki facebook fanpage, jak sama jego nazwa wskazuje, służy do promowania i budowania wizerunku przeróżnych, szczególnie mniejszych firm, sklepów internetowych, a także amatorskich blogów oraz serwisów o różnej tematyce (filmowej, muzycznej, literackiej, sportowej itd.).

Na tego typu stronie dla fanów udostępnia się między innymi: numer telefonu, dane adresowe oraz wszelkie informacje na temat produktów, promocji, usług, wydarzeń itd. Dodaje się także codziennie posty ze zdjęciem, które po kliknięciu przekierowują na właściwy, macierzysty portal, mający identyczną nazwę. W ten sposób można za darmo (tylko niektóre narzędzia są płatne) zareklamować swoją działalność gospodarczą albo bloga z ciekawą tematyką, docierając do licznej grupy potencjalnych odbiorców i łatwo nawiązując z nimi kontakt. Jest to bardzo opłacalne, ponieważ konta na facebooku ma ponad 10 mln polskich użytkowników! Co więcej, mając fanpage, możemy być pewni, że trafią na niego również ludzie, którzy korzystają z wyszukiwarki Google.

Więc jak założyć fanpage:

Jak założyć stronę na Facebooku?

Wiemy już, czym jest fanpage. Teraz warto sprawdzić, na czym polega jego tworzenie. Czy jest to trudne zadanie? Okazuje się, że nie. Na początek trzeba zalogować się jako prywatny użytkownik. Następnie w odpowiednim menu, w prawym górnym rogu, otwiera się zakładkę o nazwie „utwórz stronę”. Dalszy krok to wybór kategorii, z którą będzie związany nasz facebook fanpage. Pamiętajmy, że strona w tym serwisie społecznościowym nastawiona na reklamowanie firmy, ma też dodatkowe funkcje komercyjne. Z kolei w przypadku fanpage’a bloga o kulturze itp., istotne są tylko same treści, jakie publikujemy.

Wydaje się, że kiedy powyższe etapy będziemy mieć za sobą, to nasza strona będzie już w pełni utworzona. Jednak nie do końca tak jest. Okazuje się bowiem, że system przeprowadzi nas jeszcze przez kilka kroków. Musimy przecież zamieścić adres www, opublikować zdjęcie w tle i inne przyciągające wzrok fotosy oraz zastanowić się nad preferowaną grupą docelową. Oczywiście resztę danych (np. treść, filmiki, oferty itp.) można dodawać i edytować w późniejszym czasie.

Pozyskiwanie nowych fanów i klientów na fanpadżeu fb

Niezwykłym narzędziem marketingowym jest Facebook Fanpage na nim założony także, ale dopiero po jakimś czasie przyniesie on oczekiwane efekty. Trzeba być bowiem bardzo cierpliwym, bo zanim nastąpi sukces, minie sporo miesięcy (a nawet kilka lat). Jak zatem promować naszą stronę i sprawić, aby polubiło ją dużo osób? Najlepiej zacząć od reklamowania jej wśród najbliższych znajomych i oraz ich przyjaciół. Dodatkowo na portalu, z którym jest bezpośrednio powiązany fanpage, powinniśmy umieścić na dole specjalną ikonkę. Chodzi o tzw. widget, którego zadaniem będzie przekierowanie internauty na stronę dla fanów. Taką funkcję pełni również odpowiednia, bardziej widoczna ramka.

Świetnym rozwiązaniem są też metody płatne. Mowa o promowaniu całego fanpage’a albo konkretnych postów. W tym celu należy określić, jaki chcemy na to przeznaczyć budżet. Im będzie on większy, tym reklama osiągnie lepszy zasięg. Wtedy jest szansa, że przybędzie spore grono nowych fanów i ludzi zainteresowanych daną tematyką lub produktami. Warto również sprawić, aby facebook fanpage nie był zbyt statyczny i nudny. Należy więc go urozmaicić, czyli wrzucać regularnie coś więcej niż tylko posty z linkami – chociażby różne związane z naszą zawartością, zabawne gify, materiały znalezione w serwisie YouTube itp. elementy.

Jak prowadzić profil firmowy, fanpage na fb

Kilka porad zanim zakończymy. Pamiętaj aby wybrać przycisk który jasno opisuje Twoje CTA. Profil prywatny w social mediach… posiadać musisz ale lepiej nie masz fanpadża z personalnymi sprawami. Nazwa strony powinna zawierać Brand Name Twojej firmy. Także pamiętaj żeby to wpisać. A jak już chcesz prowadzić fanpage samemu to zacznij od dobrego zdjęcia profilowego, określenia designu Twojej strony firmowej i menadżera reklam na facebooku. W obecnych czasach prowadzenie strony fanpage’a na facebooku nie jest zbyt dobrze konwertującym działaniem i zasięgi organiczne spadły prawie do 0.

Z tego powodu polecamy bardziej reklamę firmy aby dalej rozwijać zasięg swojej marki.

Dlaczego fan page, a nie prywatny profil?

Profil prywatny, jak sama nazwa wskazuje, powinien być wykorzystywany wyłącznie do celów prywatnych. Facebook ma kilka dodatkowych funkcji, z których nie możemy korzystać z konta osobistego. Reklama, programowanie i wiele innych fajnych funkcji dotyczących postów: nie będziemy ich znać, jeśli nie stworzymy strony.

Jak skonfigurować stronę firmową na facebooku?

To tylko kilka prostych kroków, aby skonfigurować fan page na Facebooku.

Utwórz konto osobiste potrzebne do utrzymania profilu firmowego Utwórz stronę, wybierając przycisk „plus” z górnego menu Facebook, a następnie wybierając opcję „Strona”. Wybierając nazwę witryny, należy wziąć pod uwagę odpowiednią kategorię i opis. Zbliż fanów się do tego, co robisz i jaka ciekawa historia dotyczy konkretnej marki lub produktu, który oferujesz. Uzupełnij zdjęcie profilowe, aby strona fanów była absolutnie atrakcyjną wizytówką. W ten sposób klienci mogą łatwo połączyć logo firmy z produktami lub usługami, które oferujesz w przyszłości. Idealne wymiary graficzne: 960×960 px. Wybierz zdjęcie okładki, preferowane wymiary to 820×360 px. Upewnij się również, że zdjęcie jest jasne i dobrze oprawione. Nic nie działa jak estetyczne zdjęcie z atrakcyjną kolorystyką. Wygląda na to, że można z powodzeniem dodać więcej istotnych informacji do profilu. Pierwszym z nich jest dodanie strony internetowej, w przeciwnym razie strony internetowej oraz lokalizacji i godzin otwarcia firmy. Następnie utwórz swój numer telefonu i ustawienia wiadomości. Jeśli masz firmę usługową, warto również zamieścić specjalny przycisk Facebooka, który nadaje się do rezerwacji wizyty lub bezpośredniego kontaktu telefonicznego. Ostatnie dwa kroki pozostają na maksimum, co pozwala zaprosić pierwszych 10 znajomych, aby polubili stronę i powitać ich pierwszym powitalnym postem.

Podsumowując, stworzenie fanpage na Facebooku jest bardzo proste. Pomyśl o odpowiedniej nazwie, która przyciąga i inspiruje zaufanie obserwatorów, i opublikuj odpowiednie informacje ułatwiające połączenie z Twoją firmą. Profil firmy to idealne miejsce do budowania unikalnych relacji, które mogą się rozwijać w przyszłości: dbać o niego i być częścią społeczności Facebooka.

Podsumowanie

Oczywiście, przechodząc już do podsumowania tego tekstu, trzeba sobie zdawać sprawę, że sam fanpage na Facebooku może nie wystarczyć, aby osiągnąć wielki sukces. Doświadczeni blogerzy i właściciele małych firm zalecają początkującym osobom założenie profili również w innych mediach społecznościowych. Mowa o takich kanałach, jak Instagram i Twitter. Dzięki nim, nasz portal w ciągu miesiąca odwiedzi tysiące nowych ludzi w różnym wieku. Dodatkowo opłaca się także organizować pewne, ciekawe wydarzenia dla takich osób, np. spotkania, konwenty, pokazy czy warsztaty, o których koniecznie należy poinformować za pomocą specjalnej opcji dostępnej na fanpage’u.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)