Jak założyć fanpage (facebook fanpage)

Hosting – czym jest i jaki wybrać dla strony internetowej?
20 sierpnia, 2021
Viral
20 sierpnia, 2021

Fanpage na Facebooku – co to jest i jak go stworzyć?

Kilkanaście lat temu miliony Polaków zakładało swoje konta na słynnej Naszej Klasie. Był to bardzo popularny serwis społecznościowy. Ludzie mogli dzięki niemu odnaleźć szkolnych kolegów i koleżanki oraz odnowić dawne więzi. Z czasem jednak zaczęły się pojawiać konkurencyjne, zagraniczne, bardziej ciekawe portale tego typu. Mowa chociażby o Facebooku, który zadecydowanie zawładnął rynkiem mediów społecznościowych na świecie. Dlaczego Nasza Klasa została niedawno zamknięta, a internetowe „dziecko” Marka Zuckerberga nadal ma się dobrze?

Facebook Fanpage – świetny sposób na reklamę

Odpowiedź na pytanie zadane powyżej nie jest bardzo skomplikowana. Facebook to dziś niezwykle rozbudowany pamiętnik, gdzie dodaje się wiele zdjęć i filmów, a także zaprasza do znajomych tysiące ludzi z całego świata. Jednak o jego sukcesie świadczy coś jeszcze. Chodzi oczywiście o możliwość zakładania tutaj własnej strony, która wygląda dość podobnie jak prywatny profil, ale ma jednak inne przeznaczenie. Taki facebook fanpage, jak sama jego nazwa wskazuje, służy do promowania i budowania wizerunku przeróżnych, szczególnie mniejszych firm, sklepów internetowych, a także amatorskich blogów oraz serwisów o różnej tematyce (filmowej, muzycznej, literackiej, sportowej itd.).

Na tego typu stronie dla fanów udostępnia się między innymi: numer telefonu, dane adresowe oraz wszelkie informacje na temat produktów, promocji, usług, wydarzeń itd. Dodaje się także codziennie posty ze zdjęciem, które po kliknięciu przekierowują na właściwy, macierzysty portal, mający identyczną nazwę. W ten sposób można za darmo (tylko niektóre narzędzia są płatne) zareklamować swoją działalność gospodarczą albo bloga z ciekawą tematyką, docierając do licznej grupy potencjalnych odbiorców i łatwo nawiązując z nimi kontakt. Jest to bardzo opłacalne, ponieważ konta na facebooku ma ponad 10 mln polskich użytkowników! Co więcej, mając fanpage, możemy być pewni, że trafią na niego również ludzie, którzy korzystają z wyszukiwarki Google.

Więc jak założyć fanpage:

Jak założyć stronę na Facebooku?

Wiemy już, czym jest fanpage. Teraz warto sprawdzić, na czym polega jego tworzenie. Czy jest to trudne zadanie? Okazuje się, że nie. Na początek trzeba zalogować się jako prywatny użytkownik. Następnie w odpowiednim menu, w prawym górnym rogu, otwiera się zakładkę o nazwie „utwórz stronę”. Dalszy krok to wybór kategorii, z którą będzie związany nasz facebook fanpage. Pamiętajmy, że strona w tym serwisie społecznościowym nastawiona na reklamowanie firmy, ma też dodatkowe funkcje komercyjne. Z kolei w przypadku fanpage’a bloga o kulturze itp., istotne są tylko same treści, jakie publikujemy.

Wydaje się, że kiedy powyższe etapy będziemy mieć za sobą, to nasza strona będzie już w pełni utworzona. Jednak nie do końca tak jest. Okazuje się bowiem, że system przeprowadzi nas jeszcze przez kilka kroków. Musimy przecież zamieścić adres www, opublikować zdjęcie w tle i inne przyciągające wzrok fotosy oraz zastanowić się nad preferowaną grupą docelową. Oczywiście resztę danych (np. treść, filmiki, oferty itp.) można dodawać i edytować w późniejszym czasie.

Pozyskiwanie nowych fanów i klientów na fanpadżeu fb

Niezwykłym narzędziem marketingowym jest Facebook Fanpage na nim założony także, ale dopiero po jakimś czasie przyniesie on oczekiwane efekty. Trzeba być bowiem bardzo cierpliwym, bo zanim nastąpi sukces, minie sporo miesięcy (a nawet kilka lat). Jak zatem promować naszą stronę i sprawić, aby polubiło ją dużo osób? Najlepiej zacząć od reklamowania jej wśród najbliższych znajomych i oraz ich przyjaciół. Dodatkowo na portalu, z którym jest bezpośrednio powiązany fanpage, powinniśmy umieścić na dole specjalną ikonkę. Chodzi o tzw. widget, którego zadaniem będzie przekierowanie internauty na stronę dla fanów. Taką funkcję pełni również odpowiednia, bardziej widoczna ramka.

Świetnym rozwiązaniem są też metody płatne. Mowa o promowaniu całego fanpage’a albo konkretnych postów. W tym celu należy określić, jaki chcemy na to przeznaczyć budżet. Im będzie on większy, tym reklama osiągnie lepszy zasięg. Wtedy jest szansa, że przybędzie spore grono nowych fanów i ludzi zainteresowanych daną tematyką lub produktami. Warto również sprawić, aby facebook fanpage nie był zbyt statyczny i nudny. Należy więc go urozmaicić, czyli wrzucać regularnie coś więcej niż tylko posty z linkami – chociażby różne związane z naszą zawartością, zabawne gify, materiały znalezione w serwisie YouTube itp. elementy.

Podsumowanie

Oczywiście, przechodząc już do podsumowania tego tekstu, trzeba sobie zdawać sprawę, że sam fanpage na Facebooku może nie wystarczyć, aby osiągnąć wielki sukces. Doświadczeni blogerzy i właściciele małych firm zalecają początkującym osobom założenie profili również w innych mediach społecznościowych. Mowa o takich kanałach, jak Instagram i Twitter. Dzięki nim, nasz portal w ciągu miesiąca odwiedzi tysiące nowych ludzi w różnym wieku. Dodatkowo opłaca się także organizować pewne, ciekawe wydarzenia dla takich osób, np. spotkania, konwenty, pokazy czy warsztaty, o których koniecznie należy poinformować za pomocą specjalnej opcji dostępnej na fanpage’u.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)