Facebook Ads Manager

Pixel facebook
23 sierpnia, 2021
E marketing
23 sierpnia, 2021

Czym jest Facebook Ads Manager?

Facebook Ads Manager jest w najprostszym możliwym ujęciu systemem reklamowym, który został stworzony z myślą o prowadzeniu kampanii w serwisach społecznościowych, które należą do Facebooka.

Co warto wiedzieć?

Narzędzie przede wszystkim pozwala precyzyjnie profilować odbiorców, odpowiednio zarządzać budżetem czy tworzyć różne kreacje reklamowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wszystkie reklamy, które będą tworzone w Facebook Ads Manager mogą wyświetlać się nie tylko na Facebooku, ale również Instagramie i Messengerze. Godny uwagi jest również fakt, że omawiany system reklamowy działa na zasadzie aukcji reklamowych.

Dlaczego warto prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku?

Ogromnym atutem są przede wszystkim możliwości profilowania. Możliwe jest w ten sposób bardzo precyzyjne kierowanie, a także dostosowanie poszczególnych reklam do konkretnych użytkowników. Istnieje bowiem możliwość określenia preferencji zakupowych, oczekiwań zakupowych. Reklamodawcy podejmują decyzję o prowadzeniu kampanii w omawianym serwisie, ponieważ mogą dokładnie mierzyć skuteczność poszczególnych działań. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że Facebook daje możliwość wyświetlania reklam na kilkanaście sposobów. Godny uwagi jest fakt, że z roku na rok coraz większa liczba osób korzysta z Facebooka na telefonie. Warto wiedzieć, że Facebook w sklepie Google Play został pobrany aż 5 miliardów razy.

W jaki sposób możliwe jest zmierzenie skuteczności kampanii na swojej stronie?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków ruch z reklam na Facebooku jest kierowany przez reklamodawców na zewnątrz, czyli do sklepu internetowego lub na stronę internetową.

Rekomendowane jest zatem śledzenie odbiorców i ich zachowań po wejściu na określoną witrynę. Należy pamiętać, aby poza standardowymi kodami śledzącymi dodać na stronie Piksel Facebooka. W najprostszym możliwym ujęciu jest to skrypt umożliwiający reklamodawcy zmierzenie efektywności prowadzonych kampanii na Facebooku.

W jaki sposób firma będzie mogła utrzymać kontakt ze swoimi klientami?

Warto wiedzieć, że możliwości remarketingu na Facebooku są ogromne. Nie wszyscy mają świadomość, że śledzenie klientów, którzy mają kontakt z marką jest jedną z najbardziej skutecznych strategii marketingowych. Wspomniane podejście może zbudować świadomość marki. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, dlaczego kampanie remarketingowe odgrywają tak istotną rolę w osiąganiu celów sprzedażowych.

Pozwalają one bowiem odzyskać klientów, którzy weszli w kontakt z marką, ale nie dokonali zakupu. Z kolei zadaniem śledzących reklam jest przypominanie o rzeczach, które określona osoba mogła pominąć. Jest to również doskonała okazja zarówno na zdobycie zupełnie nowych klientów, jak i zbudowanie świadomości marki. Firma będzie mogła dzięki temu tworzyć kampanie z myślą o potrzebach poszczególnych odbiorców.

Tworzenie reklam na Facebooku

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że Facebook będzie podpowiadał użytkownikowi, jaki są najbardziej istotne obszary związane z tworzeniem efektywnych reklam oraz kampanii reklamowych. Godny uwagi jest fakt, że reklamy mogą być tworzone nie tylko z poziomu strony na Facebooku, ale również Managera Reklam.

W Managerze Reklam można przede wszystkim wybrać cel prowadzonej kampanii. Reklamodawca zaznacza czy interesują go polubienia profilu, zasięgi czy kliknięcia. Istnieje także możliwość określenia grupy odbiorców, formatu reklamy, a także jej budżetu.

Użytkownik następnie po skonfigurowaniu reklamy może złożyć zamówienie. Kolejnym etapem będzie mierzenie jej skuteczności. Należy mieć świadomość, że istnieje bardzo duża liczby wytycznych związanych z tworzeniem reklam. Przykładowo nie jest rekomendowane, by na obrazach znajdowało się zbyt dużo tekstu. Ponadto reklamy muszą być zgodne z polityką serwisu.

Kiedy może nie sprawdzić się omawiany Facebook Ads Manager?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamy na Facebooku będą miały swoje ograniczenia. Najbardziej istotnym jest możliwość dotarcia reklamodawcy do osób, na których najbardziej mu zależy. Warto wiedzieć, że bardzo duża liczba osób może nie korzystać z omawianego portalu społecznościowego. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to, że reklama im się nie wyświetli. Należy mieć świadomość, że mnóstwo usług i produktów nie zda egzaminu w reklamie na Facebooku. Osoby, które będą podchodziły do Facebooka, jako narzędzia do remarketingu muszą wiedzieć, że reklamy mogą nie pomóc w budowaniu konwersji. Doskonale zdadzą jednak egzamin w budowaniu wizerunku marki w sieci.

Co dokładnie trzeba zrobić, by prowadzić skutecznie kampanie marketingowe?

Bardzo istotne znaczenie będą odgrywały szkolenia z udziałem doświadczonych praktyków. Godny uwagi jest fakt, że koszt dotarcia do idealnego klienta może być zmniejszony przy wykorzystaniu kodów pocztowych do targetowania reklam. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba reklamodawców kieruje swoje reklamy na odbiorców firm konkurencyjnych.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)