Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najwa偶niejsze dane

Czym jest targetowanie reklam i klient贸w (kontekstowe i behawioralne)
4 kwietnia, 2022
Ai marketing
Ai marketing -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 kwietnia, 2022

Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najwa偶niejsze dane

Elastyczne reklamy displayowe
Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najwa偶niejsze dane

Nie jest tajemnic膮, 偶e reklama przez kilka ostatnich lat mocno ewoluowa艂a. Jeszcze 20 – 30 lat temu kojarzy艂a si臋 ona wy艂膮cznie z gazetami, telewizj膮 lub do艣膰 popularn膮 w tamtych czasach „telegazet膮”. Dzi艣 reklama w Internecie ma ju偶 znacznie bardziej z艂o偶ony charakter, a jej swoistym ukoronowaniem jest tzw. elastyczna reklama displayowa.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Dlaczego reklama jest „elastyczna”?

Elastyczne reklamy displayowe to nic innego, jak zwyk艂e reklamy, kt贸re – dzi臋ki zaawansowanym technologiom – dopasowuj膮 sw贸j rozmiar do miejsca, w kt贸rym s膮 wy艣wietlane. Czasem rozci膮gaj膮 si臋 na p贸艂 strony, a czasem s膮 na tyle ma艂e, 偶e ledwo je wida膰. Niekiedy maj膮 one posta膰 niewielkich baner贸w reklamowych, kt贸rych zadaniem jest przedstawienie danej tre艣ci reklamowej bez zas艂aniania tego, co jest istot膮 strony WWW. M贸wi膮c wprost – elastyczna reklama displayowa to wyj膮tkowy i niepowtarzalny 艣rodek wyrazu, kt贸rego zadaniem jest przedstawienie okre艣lonej marki w ciekawy, by膰 mo偶e humorystyczny, ale zawsze reklamowy spos贸b.

Elastyczne reklamy displayowe

Funkcjonalno艣膰 – podstawowa cecha reklamy

Wykorzystanie potencja艂u elastycznych reklam displayowych ma jeden, istotny cel. Chodzi tu przede wszystkim o mo偶liwo艣膰 dostosowania charakteru reklamy do okre艣lonego 艣rodowiska. Potencjalny odbiorca nie zawsze chce, aby reklama dociera艂a do niego w ha艂a艣liwy i nieuporz膮dkowany spos贸b. Po偶膮da si臋 raczej, aby jej charakter by艂 dostosowany do specyfiki konkretnego 艣rodowiska. Mimo to, elastyczne reklamy displayowe maj膮 (niezale偶nie od formatu) t膮 sam膮 posta膰.

Mog膮 by膰 one zwyk艂ymi banerami informacyjnymi, minigierkami z wezwaniami do dzia艂ania, a tak偶e prostym przedstawieniem danej marki, spotkania czy te偶 innego wydarzenia. Co wa偶ne, tre艣膰 tych reklam nadal mo偶e by膰 dostosowana do tre艣ci stron, na kt贸rych jest ona udost臋pniana.

Jak stworzy膰 elastyczn膮 displayow膮 reklam臋?

Za stworzenie tak niezwyk艂ej, a zarazem mocno funkcjonalnej formy reklamy odpowiedzialne s膮 algorytmy Google. Klient – chc膮c stworzy膰 tak膮 reklam臋 – przesy艂a do Google (za pomoc膮 specjalnego formularza) materia艂y reklamowe i zwi膮zane z nimi dane techniczne.

Na podstawie tych informacji mo偶na nie tylko okre艣li膰 tre艣膰 reklamy, ale te偶 dane meta, czyli informacje dotycz膮ce tego, czego na pierwszy rzut oka si臋 nie widzi. Osoba chc膮ca stworzy膰 w艂asn膮, elastyczn膮 reklam臋 displayow膮, powinna przekaza膰 w formularzu nast臋puj膮ce informacje:

  1. Adres docelowy – ka偶da reklama odnosi si臋 do okre艣lonego miejsca w Sieci. U偶ytkownik jest zobowi膮zany do wpisania adresu URL strony, kt贸ra b臋dzie otwiera膰 si臋 po klikni臋ciu w dan膮 reklam臋. Co wa偶ne, tre艣膰 tego adresu nie jest widoczna dla u偶ytkownika.
  2. Nag艂贸wek reklamy – to pierwszy, znajduj膮cy si臋 u g贸ry wiersz reklamy. Wpis ten nie mo偶e by膰 d艂u偶szy ni偶 30 znak贸w. Wa偶ne, aby przyci膮ga艂 on uwag臋 potencjalnego odbiorcy i zach臋ca艂 do p贸藕niejszego dzia艂ania.
  3. Drugi wiersz reklamy – to tre艣膰, kt贸ra jest czasem nazywana d艂ugim nag艂贸wkiem. Wy艣wietla si臋 ona w贸wczas, gdy elastyczne reklamy displayowe s膮 wystarczaj膮co du偶e. Co wa偶ne, tre艣膰 tzw. „d艂ugiego nag艂贸wka” nie mo偶e by膰 d艂u偶sza ni偶 90 znak贸w.
  4. Opis – w formularzu nale偶y r贸wnie偶 przedstawi膰 rozci膮gni臋ty na maksymalnie 90 znak贸w opis reklamowanej witryny. W opisie mo偶na znale藕膰 wiele r贸偶nych informacji na temat danego wydarzenia, dzi臋ki kt贸rym user b臋dzie wiedzia艂 wszystko nt. reklamowanej marki lub produktu.
  5. Nazwa – w tym polu osoba zlecaj膮ca wygenerowanie elastycznej reklamy displayowej wpisuje nazw臋 docelowej marki, produktu lub wydarzenia. Co wa偶ne, nazwa ta nie powinna by膰 d艂u偶sza ni偶 25 znak贸w.
  6. Tre艣膰 filmu – je艣li materia艂em reklamowym ma by膰 film, to zleceniodawca powinien przes艂a膰 adres URL do niego. Co ciekawe, mo偶na do tego celu wykorzysta膰 materia艂y dost臋pne np. w aplikacji YouTube. Zasada ta dotyczy wy艂膮cznie tych materia艂贸w, kt贸re oznaczone s膮 jako Publiczne b膮d藕 Niepubliczne. W ramach reklam nie mo偶na udost臋pni膰 film贸w oznaczonych jako Prywatne!
  7. Wymogi prawne – w tre艣ciach udost臋pnionych przez zleceniodawc臋 mog膮 opcjonalnie znajdowa膰 si臋 tzw. wy艂膮czenia odpowiedzialno艣ci. Mowa tu o kwestiach prawnych, kt贸re s膮 zwi膮zane z dan膮 reklam膮. Tre艣膰 tych wymog贸w nie powinna by膰 d艂u偶sza ni偶 90 znak贸w i nie powinna zawiera膰 link贸w, odno艣nik贸w i wielu innych, podobnych tre艣ci.
  8. Obraz w wersji poziomej – to obraz reklamy, kt贸rego proporcje b臋d膮 wynosi膰 1.91:1, a jego wymiary to co najmniej 600 x 314 pikseli. Co wa偶ne, maksymalna obj臋to艣膰 takiego pliku nie powinna by膰 wy偶sza ni偶 5120 KB.
  9. Obraz kwadratowy – to obraz reklamy, kt贸ra ma posta膰 kwadratu (wsp贸艂czynnik proporcji rozmiaru wynosi 1:1). Wa偶ne, aby wymiary tego obrazu wynosi艂y co najmniej 300 x 300 pikseli. Podobnie jak w przypadku obrazu poziomego, r贸wnie偶 i jego rozmiar nie powinien by膰 wi臋kszy ni偶 5120 KB.
  10. CTA, czyli wezwanie do dzia艂ania (call to action) – to tekst, kt贸rego zadaniem jest wezwanie usera do wykonania okre艣lonej czynno艣ci (np. najechania myszk膮 na okre艣lone pole). Dzi臋ki temu mo偶na zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 i r贸偶norodno艣膰 reklamy.

Maj膮c wszystkie te informacje, mo偶na 艂atwo stworzy膰 reklam臋 o wyj膮tkowych i niepowtarzalnych walorach.

Elastyczne reklamy displayowe
Elastyczne reklamy displayowe

Co s膮dzisz o wpisie pt. Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najwa偶niejsze dane? Daj zna膰 w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)