Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najważniejsze dane

Czym jest targetowanie reklam i klientów (kontekstowe i behawioralne)
4 kwietnia, 2022
Ai marketing
Ai marketing co to jest, czy to przyszłość branży?
4 kwietnia, 2022
Elastyczne reklamy displayowe
Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najważniejsze dane

Nie jest tajemnicą, że reklama przez kilka ostatnich lat mocno ewoluowała. Jeszcze 20 – 30 lat temu kojarzyła się ona wyłącznie z gazetami, telewizją lub dość popularną w tamtych czasach „telegazetą”. Dziś reklama w Internecie ma już znacznie bardziej złożony charakter, a jej swoistym ukoronowaniem jest tzw. elastyczna reklama displayowa.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Dlaczego reklama jest „elastyczna”?

Elastyczne reklamy displayowe to nic innego, jak zwykłe reklamy, które – dzięki zaawansowanym technologiom – dopasowują swój rozmiar do miejsca, w którym są wyświetlane. Czasem rozciągają się na pół strony, a czasem są na tyle małe, że ledwo je widać. Niekiedy mają one postać niewielkich banerów reklamowych, których zadaniem jest przedstawienie danej treści reklamowej bez zasłaniania tego, co jest istotą strony WWW. Mówiąc wprost – elastyczna reklama displayowa to wyjątkowy i niepowtarzalny środek wyrazu, którego zadaniem jest przedstawienie określonej marki w ciekawy, być może humorystyczny, ale zawsze reklamowy sposób.

Elastyczne reklamy displayowe

Funkcjonalność – podstawowa cecha reklamy

Wykorzystanie potencjału elastycznych reklam displayowych ma jeden, istotny cel. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość dostosowania charakteru reklamy do określonego środowiska. Potencjalny odbiorca nie zawsze chce, aby reklama docierała do niego w hałaśliwy i nieuporządkowany sposób. Pożąda się raczej, aby jej charakter był dostosowany do specyfiki konkretnego środowiska. Mimo to, elastyczne reklamy displayowe mają (niezależnie od formatu) tą samą postać.

Mogą być one zwykłymi banerami informacyjnymi, minigierkami z wezwaniami do działania, a także prostym przedstawieniem danej marki, spotkania czy też innego wydarzenia. Co ważne, treść tych reklam nadal może być dostosowana do treści stron, na których jest ona udostępniana.

Jak stworzyć elastyczną displayową reklamę?

Za stworzenie tak niezwykłej, a zarazem mocno funkcjonalnej formy reklamy odpowiedzialne są algorytmy Google. Klient – chcąc stworzyć taką reklamę – przesyła do Google (za pomocą specjalnego formularza) materiały reklamowe i związane z nimi dane techniczne.

Na podstawie tych informacji można nie tylko określić treść reklamy, ale też dane meta, czyli informacje dotyczące tego, czego na pierwszy rzut oka się nie widzi. Osoba chcąca stworzyć własną, elastyczną reklamę displayową, powinna przekazać w formularzu następujące informacje:

  1. Adres docelowy – każda reklama odnosi się do określonego miejsca w Sieci. Użytkownik jest zobowiązany do wpisania adresu URL strony, która będzie otwierać się po kliknięciu w daną reklamę. Co ważne, treść tego adresu nie jest widoczna dla użytkownika.
  2. Nagłówek reklamy – to pierwszy, znajdujący się u góry wiersz reklamy. Wpis ten nie może być dłuższy niż 30 znaków. Ważne, aby przyciągał on uwagę potencjalnego odbiorcy i zachęcał do późniejszego działania.
  3. Drugi wiersz reklamy – to treść, która jest czasem nazywana długim nagłówkiem. Wyświetla się ona wówczas, gdy elastyczne reklamy displayowe są wystarczająco duże. Co ważne, treść tzw. „długiego nagłówka” nie może być dłuższa niż 90 znaków.
  4. Opis – w formularzu należy również przedstawić rozciągnięty na maksymalnie 90 znaków opis reklamowanej witryny. W opisie można znaleźć wiele różnych informacji na temat danego wydarzenia, dzięki którym user będzie wiedział wszystko nt. reklamowanej marki lub produktu.
  5. Nazwa – w tym polu osoba zlecająca wygenerowanie elastycznej reklamy displayowej wpisuje nazwę docelowej marki, produktu lub wydarzenia. Co ważne, nazwa ta nie powinna być dłuższa niż 25 znaków.
  6. Treść filmu – jeśli materiałem reklamowym ma być film, to zleceniodawca powinien przesłać adres URL do niego. Co ciekawe, można do tego celu wykorzystać materiały dostępne np. w aplikacji YouTube. Zasada ta dotyczy wyłącznie tych materiałów, które oznaczone są jako Publiczne bądź Niepubliczne. W ramach reklam nie można udostępnić filmów oznaczonych jako Prywatne!
  7. Wymogi prawne – w treściach udostępnionych przez zleceniodawcę mogą opcjonalnie znajdować się tzw. wyłączenia odpowiedzialności. Mowa tu o kwestiach prawnych, które są związane z daną reklamą. Treść tych wymogów nie powinna być dłuższa niż 90 znaków i nie powinna zawierać linków, odnośników i wielu innych, podobnych treści.
  8. Obraz w wersji poziomej – to obraz reklamy, którego proporcje będą wynosić 1.91:1, a jego wymiary to co najmniej 600 x 314 pikseli. Co ważne, maksymalna objętość takiego pliku nie powinna być wyższa niż 5120 KB.
  9. Obraz kwadratowy – to obraz reklamy, która ma postać kwadratu (współczynnik proporcji rozmiaru wynosi 1:1). Ważne, aby wymiary tego obrazu wynosiły co najmniej 300 x 300 pikseli. Podobnie jak w przypadku obrazu poziomego, również i jego rozmiar nie powinien być większy niż 5120 KB.
  10. CTA, czyli wezwanie do działania (call to action) – to tekst, którego zadaniem jest wezwanie usera do wykonania określonej czynności (np. najechania myszką na określone pole). Dzięki temu można zwiększyć efektywność i różnorodność reklamy.

Mając wszystkie te informacje, można łatwo stworzyć reklamę o wyjątkowych i niepowtarzalnych walorach.

Elastyczne reklamy displayowe
Elastyczne reklamy displayowe

Co sądzisz o wpisie pt. Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najważniejsze dane? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)