DSA ÔÇô reklama dynamiczna w wyszukiwarce (dynamic search ads)

Responsywna strona rwd
Strona statyczna a dynamiczna – co warto wybra─ç?
28 kwietnia, 2022
Headless CMS
Headless CMS co to jest i jak wybra─ç go z g┼éow─ů?
28 kwietnia, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads

DSA ÔÇô reklama dynamiczna w wyszukiwarce (dynamic search ads)

W XXI wieku reklama na dobre zago┼Ťci┼éa w internecie, w du┼╝ej mierze dystansuj─ůc inne dotychczas wykorzystywane media, takie jak prasa, radio i telewizja.

W sieci znale┼║─ç mo┼╝na wiele u┼╝ytecznych narz─Ödzi, kt├│re pozwalaj─ů na umieszczanie swoich reklam na witrynach internetowych i docieranie za ich pomoc─ů do bardzo szerokiego grona odbiorc├│w.

Szczeg├│ln─ů „karier─Ö” robi─ů (a raczej budz─ů zainteresowanie w┼Ťr├│d marketer├│w) w ostatnim czasie dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google znane jako „dynamic search ads” (w skr├│cie dsa).

W poni┼╝szym tek┼Ťcie przedstawimy zasad─Ö dzia┼éania takich reklam w teorii i praktyce, a tak┼╝e pokusimy si─Ö o prognozy na przysz┼éo┼Ť─ç, zwi─ůzane z rozwojem tego rodzaju narz─Ödzi.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest dsa?

Pod tajemniczym skr├│tem DSA kryj─ů si─Ö dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google. Jest to narz─Ödzie u┼╝ytkowe, a okre┼Ťlaj─ůc to dosadniej – pot─Ö┼╝ny typ kampanii marketingowej, kt├│ry bezpo┼Ťrednio zwi─Öksza zasi─Ög zapyta┼ä i jednocze┼Ťnie ruch w witrynie internetowej.

Inaczej ujmuj─ůc, DSA to reklamy w wyszukiwarce wy┼Ťwietlane na podstawie zawarto┼Ťci Twojej witryny.

Google zasadniczo indeksuje ka┼╝d─ů stron─Ö, a nast─Öpnie dopasowuje wyszukiwane has┼éa, kt├│re s─ů ┼Ťci┼Ťle zwi─ůzane z tre┼Ťci─ů w Twojej witrynie.

Od tego momentu nag┼é├│wek i strona docelowa s─ů generowane dynamicznie w celu dopasowania do wyszukiwanego has┼éa. Pozwala to zatem na wi─Öksz─ů zgodno┼Ť─ç reklamy w wyszukiwarce, na podstawie zawarto┼Ťci strony docelowej.

Pozycja w google

Co to jest kampania DSA?

DSA ang. Dynamic Search Ads, po polsku dynamiczne reklamy w wyszukiwarce s─ů bardzo podobne do „starych i dobrych” kampanii search (txt – tekstowych, lub inaczej w sieci wyszukiwania Google). R├│┼╝ni─ů si─Ö natomiast jednym wa┼╝nym faktem: nie posiadaj─ů s┼é├│w kluczowych. Zamiast tego system google automatycznie znajduj─ů i dopasowuj─ů frazy na postawie tre┼Ťci strony internetowej.

Co charakteryzuje dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

DSA s─ů w zasadzie w og├│lnym za┼éo┼╝eniu nieco podobne do tradycyjnych kampanii tekstowych, ale r├│┼╝ni─ů si─Ö pod jednym istotnym wzgl─Ödem: rezygnacj─ů ze s┼é├│w kluczowych i u┼╝yciem rzeczywistej witryny lub pliku danych o produktach dla Twojej firmy.

Nast─Öpnie Google dopasowuje zapytania u┼╝ytkownik├│w do rodzaju produktu w Twojej witrynie i wy┼Ťwietla dynamicznie generowan─ů, idealnie do sytuacji dostosowan─ů reklam─Ö. Reklamy tego typu to ┼Ťwietny spos├│b na wy┼Ťwietlanie dynamicznych tre┼Ťci zainteresowanym u┼╝ytkownikom wyszukiwania.

Reklama google ads

Jak to działa w praktyce?

Pierwsze co si─Ö od razu nasuwa w odpowiedzi na tak zadane pytanie to nag┼é├│wki. Nag┼é├│wek reklamy DSA jest bowiem tworzony dynamicznie przez Google, a wszystkie po┼╝yteczne informacje zawarte w takim nag┼é├│wku s─ů pobierane bezpo┼Ťrednio z witryny lub kana┼éu reklamodawcy.

Jak powszechnie wiadomo, posiadanie konkretnego i dopasowanego nag┼é├│wka, kt├│ry dotyczy faktycznie wyszukiwanego produktu, jest sprawdzon─ů praktyk─ů wyszukiwania i jest czym┼Ť, w czym DSA mo┼╝e wymiernie pom├│c.

Podobnie jak konwencjonalne kampanie tekstowe, reklamy DSA s─ů wyceniane na podstawie kosztu klikni─Öcia (cost per click – CPC).W przeciwie┼ästwie do zwyk┼éych kampanii tekstowych nie stosujesz tutaj jednak stawek do poszczeg├│lnych s┼é├│w kluczowych, poniewa┼╝ jak ju┼╝ wiemy DSA ich po prostu nie u┼╝ywaj─ů.

Zamiast tego nale┼╝y zastosowa─ç stawki do poziomu automatycznego kierowania. Automatyczne cele to zasadniczo lista r├│┼╝nych stron w Twojej witrynie, na kt├│re mo┼╝esz kierowa─ç reklamy.

Wystarczy ustawi─ç stawki dla ka┼╝dego automatycznego celu, aby wy┼Ťwietli─ç wyniki na podstawie rankingu reklamy. Brzmi to mo┼╝e skomplikowanie, ale w praktyce dzia┼éa zasadniczo bardzo dobrze i stanowi istotne u┼éatwienie dla reklamodawc├│w.

Korzy┼Ťci z wykorzystywania dynamicznych reklam

Przede wszystkim samo tworzenie reklam jest znacznie prostsze: Dzieje si─Ö tak, poniewa┼╝ nag┼é├│wki s─ů generowane dynamicznie na podstawie rzeczywistego produktu dopasowanego do zapytania w systemie.

Chocia┼╝ nadal musisz mie─ç niestandardow─ů lini─Ö tekstu, najwa┼╝niejszy jest nag┼é├│wek dynamiczny, poniewa┼╝ przyci─ůgnie on uwag─Ö u┼╝ytkownik├│w i przyci─ůgnie wi─Öcej klikni─Ö─ç kieruj─ůcych bezpo┼Ťrednio do Twojej witryny.

Ponadto dynamiczne reklamy w wyszukiwarce odci─ů┼╝aj─ů reklamodawc─Ö w zakresie tworzenia s┼é├│w kluczowych i kreowania kosztownych kampanii. DSA s─ů stosunkowo ┼éatwe do skonfigurowania i mo┼╝na dzi─Öki nim uruchamia─ç szerok─ů gam─Ö kategorii w ci─ůgu jednego tylko dnia, i to przy minimalnym nak┼éadzie pracy.

Na co nale┼╝y uwa┼╝a─ç?

Poniewa┼╝ DSA ze swej natury polegaj─ů na dynamicznym kreowaniu reklam przez Google, trzeba do┼éo┼╝y─ç nale┼╝ytej staranno┼Ťci, aby upewni─ç si─Ö, ┼╝e Twoje narz─Ödzia zosta┼éy poprawnie skonfigurowane.

Zalecane jest dok┼éadne przemy┼Ťlenie strategii marketingowej i sposobu w jaki chcemy promowa─ç swoje produkty. Dzi─Öki temu wyszukiwarka b─Ödzie je odpowiednio mapowa─ç i wytyczne uwzgl─Ödnia─ç w kreowaniu tre┼Ťci reklamowej.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to naj┼éatwiejszy spos├│b na znalezienie klient├│w, kt├│rzy szukaj─ů tego, co oferujesz w Google. S─ů idealne dla reklamodawc├│w z witrynami o ugruntowanej pozycji lub du┼╝ymi zasobami reklamowymi, poniewa┼╝ kieruj─ů reklamy na podstawie tre┼Ťci witryny i mog─ů pom├│c wype┼éni─ç luki w kampaniach opartych na s┼éowach kluczowych.

Nag┼é├│wek i strony docelowe Twoich dynamicznych reklam w wyszukiwarce s─ů r├│wnie┼╝ generowane na podstawie zawarto┼Ťci Twojej witryny, co pozwala zaoszcz─Ödzi─ç czas i utrzyma─ç trafno┼Ť─ç reklam.

Wszystko, co musisz zrobi─ç, to doda─ç tekst reklamy.

Bez dynamicznych reklam w wyszukiwarce nawet dobrze zarz─ůdzane konto Google Ads z wieloma s┼éowami kluczowymi mo┼╝e nie uwzgl─Ödnia─ç niekt├│rych trafnych zapyta┼ä, a reklamy mog─ů nie nad─ů┼╝a─ç za nowymi ofertami lub mog─ů r├│┼╝ni─ç si─Ö od rzeczywistej zawarto┼Ťci witryny reklamodawcy.

Kiedy kto┼Ť wyszukuje w Google has┼éa kt├│re jest powi─ůzane z tytu┼éami i wyra┼╝eniami kt├│re s─ů cz─Östo u┼╝ywane w Twojej witrynie, Google Ads u┼╝ywa tych tytu┼é├│w i fraz, ┼╝eby wybra─ç najlepsz─ů stron─Ö docelow─ů w Twojej witrynie i generuje konkretny, jasny, trafny nag┼é├│wek reklamowy.

Koniecznie przeczytaj nasze inne wpisy na temat tego czym s─ů Elastyczne reklamy w wyszukiwarce i Automatyczne rozszerzenia reklamy.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj─Öty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna─ç co s─ůdzisz o dzisiejszym wpisie pt. DSA ÔÇô reklama dynamiczna w wyszukiwarce (dynamic search ads)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)