DSA – reklama dynamiczna w wyszukiwarce (dynamic search ads)

Responsywna strona rwd
Strona statyczna a dynamiczna – co warto wybrać?
28 kwietnia, 2022
Headless CMS
Headless CMS co to jest i jak wybrać go z głową?
28 kwietnia, 2022
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads
DSA reklama dynamiczna w wyszukiwarce dynamic search ads

DSA – reklama dynamiczna w wyszukiwarce (dynamic search ads)

W XXI wieku reklama na dobre zagościła w internecie, w dużej mierze dystansując inne dotychczas wykorzystywane media, takie jak prasa, radio i telewizja.

W sieci znaleźć można wiele użytecznych narzędzi, które pozwalają na umieszczanie swoich reklam na witrynach internetowych i docieranie za ich pomocą do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Szczególną „karierę” robią (a raczej budzą zainteresowanie wśród marketerów) w ostatnim czasie dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google znane jako „dynamic search ads” (w skrócie dsa).

W poniższym tekście przedstawimy zasadę działania takich reklam w teorii i praktyce, a także pokusimy się o prognozy na przyszłość, związane z rozwojem tego rodzaju narzędzi.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest dsa?

Pod tajemniczym skrótem DSA kryją się dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google. Jest to narzędzie użytkowe, a określając to dosadniej – potężny typ kampanii marketingowej, który bezpośrednio zwiększa zasięg zapytań i jednocześnie ruch w witrynie internetowej.

Inaczej ujmując, DSA to reklamy w wyszukiwarce wyświetlane na podstawie zawartości Twojej witryny.

Google zasadniczo indeksuje każdą stronę, a następnie dopasowuje wyszukiwane hasła, które są ściśle związane z treścią w Twojej witrynie.

Od tego momentu nagłówek i strona docelowa są generowane dynamicznie w celu dopasowania do wyszukiwanego hasła. Pozwala to zatem na większą zgodność reklamy w wyszukiwarce, na podstawie zawartości strony docelowej.

Pozycja w google

Co to jest kampania DSA?

DSA ang. Dynamic Search Ads, po polsku dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są bardzo podobne do „starych i dobrych” kampanii search (txt – tekstowych, lub inaczej w sieci wyszukiwania Google). Różnią się natomiast jednym ważnym faktem: nie posiadają słów kluczowych. Zamiast tego system google automatycznie znajdują i dopasowują frazy na postawie treści strony internetowej.

Co charakteryzuje dynamiczne reklamy w wyszukiwarce?

DSA są w zasadzie w ogólnym założeniu nieco podobne do tradycyjnych kampanii tekstowych, ale różnią się pod jednym istotnym względem: rezygnacją ze słów kluczowych i użyciem rzeczywistej witryny lub pliku danych o produktach dla Twojej firmy.

Następnie Google dopasowuje zapytania użytkowników do rodzaju produktu w Twojej witrynie i wyświetla dynamicznie generowaną, idealnie do sytuacji dostosowaną reklamę. Reklamy tego typu to świetny sposób na wyświetlanie dynamicznych treści zainteresowanym użytkownikom wyszukiwania.

Reklama google ads

Jak to działa w praktyce?

Pierwsze co się od razu nasuwa w odpowiedzi na tak zadane pytanie to nagłówki. Nagłówek reklamy DSA jest bowiem tworzony dynamicznie przez Google, a wszystkie pożyteczne informacje zawarte w takim nagłówku są pobierane bezpośrednio z witryny lub kanału reklamodawcy.

Jak powszechnie wiadomo, posiadanie konkretnego i dopasowanego nagłówka, który dotyczy faktycznie wyszukiwanego produktu, jest sprawdzoną praktyką wyszukiwania i jest czymś, w czym DSA może wymiernie pomóc.

Podobnie jak konwencjonalne kampanie tekstowe, reklamy DSA są wyceniane na podstawie kosztu kliknięcia (cost per click – CPC).W przeciwieństwie do zwykłych kampanii tekstowych nie stosujesz tutaj jednak stawek do poszczególnych słów kluczowych, ponieważ jak już wiemy DSA ich po prostu nie używają.

Zamiast tego należy zastosować stawki do poziomu automatycznego kierowania. Automatyczne cele to zasadniczo lista różnych stron w Twojej witrynie, na które możesz kierować reklamy.

Wystarczy ustawić stawki dla każdego automatycznego celu, aby wyświetlić wyniki na podstawie rankingu reklamy. Brzmi to może skomplikowanie, ale w praktyce działa zasadniczo bardzo dobrze i stanowi istotne ułatwienie dla reklamodawców.

Korzyści z wykorzystywania dynamicznych reklam

Przede wszystkim samo tworzenie reklam jest znacznie prostsze: Dzieje się tak, ponieważ nagłówki są generowane dynamicznie na podstawie rzeczywistego produktu dopasowanego do zapytania w systemie.

Chociaż nadal musisz mieć niestandardową linię tekstu, najważniejszy jest nagłówek dynamiczny, ponieważ przyciągnie on uwagę użytkowników i przyciągnie więcej kliknięć kierujących bezpośrednio do Twojej witryny.

Ponadto dynamiczne reklamy w wyszukiwarce odciążają reklamodawcę w zakresie tworzenia słów kluczowych i kreowania kosztownych kampanii. DSA są stosunkowo łatwe do skonfigurowania i można dzięki nim uruchamiać szeroką gamę kategorii w ciągu jednego tylko dnia, i to przy minimalnym nakładzie pracy.

Na co należy uważać?

Ponieważ DSA ze swej natury polegają na dynamicznym kreowaniu reklam przez Google, trzeba dołożyć należytej staranności, aby upewnić się, że Twoje narzędzia zostały poprawnie skonfigurowane.

Zalecane jest dokładne przemyślenie strategii marketingowej i sposobu w jaki chcemy promować swoje produkty. Dzięki temu wyszukiwarka będzie je odpowiednio mapować i wytyczne uwzględniać w kreowaniu treści reklamowej.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to najłatwiejszy sposób na znalezienie klientów, którzy szukają tego, co oferujesz w Google. Są idealne dla reklamodawców z witrynami o ugruntowanej pozycji lub dużymi zasobami reklamowymi, ponieważ kierują reklamy na podstawie treści witryny i mogą pomóc wypełnić luki w kampaniach opartych na słowach kluczowych.

Nagłówek i strony docelowe Twoich dynamicznych reklam w wyszukiwarce są również generowane na podstawie zawartości Twojej witryny, co pozwala zaoszczędzić czas i utrzymać trafność reklam.

Wszystko, co musisz zrobić, to dodać tekst reklamy.

Bez dynamicznych reklam w wyszukiwarce nawet dobrze zarządzane konto Google Ads z wieloma słowami kluczowymi może nie uwzględniać niektórych trafnych zapytań, a reklamy mogą nie nadążać za nowymi ofertami lub mogą różnić się od rzeczywistej zawartości witryny reklamodawcy.

Kiedy ktoś wyszukuje w Google hasła które jest powiązane z tytułami i wyrażeniami które są często używane w Twojej witrynie, Google Ads używa tych tytułów i fraz, żeby wybrać najlepszą stronę docelową w Twojej witrynie i generuje konkretny, jasny, trafny nagłówek reklamowy.

Koniecznie przeczytaj nasze inne wpisy na temat tego czym są Elastyczne reklamy w wyszukiwarce i Automatyczne rozszerzenia reklamy.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. DSA – reklama dynamiczna w wyszukiwarce (dynamic search ads)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)