Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
![Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS] 2 dane strukturalne seo](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/dane-strukturalne-seo-1200x480.png)
![Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS] 3 dane strukturalne seo](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/dane-strukturalne-seo-1024x576.png)
Dane strukturalne seo
Zawartość strony
Wyszukiwarki internetowe analizują strony HTML i próbują zrozumieć zawartość i kontekst. Ponieważ HTML nie ma struktury, dane stron mogą nie być prawidłowo wyodrębniane i indeksowane przez wyszukiwarki, co skutkuje słabymi wynikami wyszukiwania.
Aby wyszukiwarki mogły zrozumieć stronę, wprowadzane są uporządkowane dane strukturalne seo, które dostarczają wyraźnych wskazówek na temat zawartości strony. Dane strukturalne seo to ustandaryzowany format dostarczania informacji o stronie i klasyfikowania zawartości strony. Na przykład na stronie produktu może to być nazwa produktu, marka produktu, cena, dostępność i recenzje produktów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
![Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS] 4 darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/08/darmowy-newsletter-marketingowy-i-SEO-SEM-Reklamy-PPC.png)
Dane strukturalne – to specjalne znaczniki które umieszcza się na stronach internetowych. Służą one do opisywania ich zawartości w formie która jest zrozumiała dla wyszukiwarek. Dzięki temu że umieszczamy dane strukturalne roboty internetowe dostają jasne wytyczne jakie dokładnie rodzaje treści znajdują się w tych konkretnych częściach strony.
![Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS] 5 dane strukturalne seo](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/dane-strukturalne-seo.jpg)
Strukturalny format danych
Większość uporządkowanych danych korzysta z schema.org.
Wyszukiwarka Google obsługuje trzy formaty danych strukturalnych:
- mikrodane,
- RDFa i
- JSON-LD.
Mikrodane i RDFa to głównie składnie znaczników. Polegają na dodawaniu informacji schema.org bezpośrednio do kodu HTML, który już znajduje się na stronie. Jest to w niektórych przypadkach bardzo trudne, np w przypadku dynamicznie generowanych znaczników Drupala, ponieważ nie wszystkie znaczniki mogą być łatwo utrzymane.
Obecnie czystszą i bardziej zalecaną implementacją jest użycie JSON-LD, formatu Linked Data opartego na JSON. Oznacza to, że korzystanie z formatu JSON, aby dostarczać te same informacje schema.org.
![Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS] 6 diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/09/diagram-marketingowy-jak-budowac-swiadomosc-za-pomoca-reklam-social-media-Google-Ads-i-SEO.png)
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
JSON-LD co to
JSON–LD to format danych, które to właśnie są implementowane w formie dynamicznej JavaScript lub są osadzone jako widgety w systemach do zarządzania treścią.
Metatag Schema.org i znaczniki danych strukturalnych
Metatag Schema.org rozszerza moduł Metatag i dostarcza przede wszystkim obsługiwane przez Google Schema.org. Czyli uporządkowane dane są wyświetlane jako JSON LD w nagłówku stron internetowych. Możesz łatwo zobaczyć, jaki rodzaj wyników z elementami rozszerzonymi zobaczysz w wyszukiwarce Google dzięki uporządkowanym danym na stronie wyszukiwania Google. Obecnie obsługiwane typy obiektów najwyższego poziomu (elementów) Schema.org to:
- Schema.org/Article
- Schema.org/Organization
- Schema.org/Person
- Schema.org/VideoObject
- Schema.org/ImageObject
- Schema.org/Event
- Schema.org/Movie
- Schema.org/TVSeries
- Schema.org/TVSeason
- Schema.org/TVEpisode
- Schema.org/JobPosting
- Schema.org/Recipe
- Schema.org/HowTo
- Schema.org/QAPage
- Schema.org/FAQPage
- Schema.org/Product
- Schema.org/Service
- Schema.org/Review
- Schema.org/WebSite
- Schema.org/WebPage
- Schema.org/ItemList
Dostępnych jest jeszcze wiele właściwości drugiego poziomu, w tym:
- Schema.org/Action
- Schema.org/Address
- Schema.org/Brand
- Schema.org/BreadcrumbList
- Schema.org/Country
- Schema.org/MonetaryAmount
- Schema.org/NutritionInformation
- Schema.org/Offer
- Schema.org/OpeningHoursSpecification
- Schema.org/Organization
- Schema.org/Person
- Schema.org/Place
- Schema.org/ProgramMembership
- Schema.org/Question
- Schema.org/Answer
- Schema.org/HowToStep
- Schema.org/Rating
- Schema.org/Review
Należy zauważyć, że metatagi są formą uporządkowanych danych, które są wykorzystywane przez wyszukiwarkę Google i serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn.
Chociaż kuszące wydaje się dodawanie wszystkich możliwych danych strukturalnych na każdej stronie, nie zaleca się dodawania danych strukturalnych o informacjach nieobecnych. Niektóre dane strukturalne schema.org najlepiej umieszczać tylko na pierwszej stronie i nie są potrzebne na każdej kolejnej. Należą do nich organizacja, witryna internetowa i strona internetowa.
Przykład JSON LD:
<script type="application/ld+json">{
"@context": "http://schema.org",
"@graph": [
{
"@type": "Article",
"description": "Lorem ipsum......",
"datePublished": "2009-11-30T13:04:01-0600",
"dateModified": "2017-05-17T19:02:01-0500",
"headline": "Curabitur arcu erat]",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Minney Mouse",
"sameAs": "https://example.com/user/2"
},
"publisher": {
"@type": "Organization",
"name": "Example.com",
"sameAs": "https://example.com/",
"logo": {
"@type": "ImageObject",
"url": "https://example.com/sites/default/files/logo.png",
"width": "600",
"height": "60"
}
},
"mainEntityOfPage": {
"@type": "WebPage",
"@id": "https://example.com/story/example-story"
},
},
]
}</script>
źródło: json-ld generator
Najpopularniejsze dane w SEO
Article (Artykuły)
Dodanie uporządkowanych danych artykułu do strony z wiadomościami, blogiem i artykułami może poprawić ich wygląd w wynikach wyszukiwania Google. Wraz z przyspieszonymi stronami mobilnymi Google (AMP) uporządkowane dane artykułu mogą pomóc Twojej stronie wyświetlać się w różnych wynikach z elementami rozszerzonymi.
Wymagane właściwości to nagłówek, obraz, data publikacji, autor i wydawca. Nagłówek ma limit 110 znaków ze względu na prezentację. Obsługiwanych jest wiele obrazów, w tym obrazy responsywne. Logo można dodać, ale musi zmieścić się w wymiarach 60px na 600px.
Product pages (Strony produktów)
Dodanie strukturalnego znacznika product przyciąga potencjalnych klientów, ponieważ są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google i Grafiki Google. Do wyniku w Grafice Google zostanie dodana “etykieta”, zachęcająca użytkowników do przechodzenia do treści. Użytkownicy mogą również zobaczyć cenę, ocenę i dostępność bezpośrednio w wyniku.
Q&A, HowTo, and FAQ Pages (Strony z pytaniami i odpowiedziami, poradnikami i najczęściej zadawanymi pytaniami)
Obecnie tematem rozmów w SEO i debatami nad wyższym miejscem w wynikach wyszukiwania jest zapewnienie Google formatu pytań i odpowiedzi. Odpowiedź pojawi się jako część fragmentu pytania przed normalnymi wynikami wyszukiwania. Dotyczy to jednak tylko jednego pytania, po którym następują odpowiedzi.
W przypadku strony z często zadawanymi pytaniami (FAQ) używaj znaczników strukturalnych FAQ Page. Obejmuje to listę pytań i odpowiedzi.
Znaczniki HowTo są ukierunkowane na instruktaż użycia. Obsługiwane są również instrukcje wideo.
Events (Wydarzenia)
Wydarzenia można udostępniać w wyszukiwarce Google i Mapach Google. Google sprawia, że wydarzenie jest bardziej interaktywne, wyświetlając datę wydarzenia, logo, datę, lokalizację (mapę i kierunek), zapisuje wydarzenie itp. Obsługiwane są zarówno wydarzenia online, jak i offline. Wymagane pola to nazwa, data rozpoczęcia i lokalizacja. Lokalizacja może być lokalizacją fizyczną lub wirtualną, na przykład adresem URL.
Narzędzie do testowania danych strukturalnych Google structured data testing tool
Google structured data testing tool to oficjalne narzędzie Google do testowania danych strukturalnych seo w celu sprawdzenia, jakie wyniki z elementami rozszerzonymi Google mogą być generowane na podstawie danych strukturalnych na Twojej stronie. Sprawdzenie danych strukturalnych to tzw. seo zaawansowane.
Rich snippets
Fragmenty rozszerzone zwane także jako rich snippets, to dodatkowe elementy które pojawiają się wśród wyników wyszukiwania. Najczęściej możemy uzyskać je poprzez wdrożenie w kodzie HTML danych strukturalnych.
Jak testować dane strukturalne?
W tym celu mamy 2 narzędzia od Google:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
![Dane strukturalne seo -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS] 8 Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/05/Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca-1024x601.jpg)
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: