CTR -Co to jest Click-through rate? (jak obliczyć)

Marketing Automation
Automatyzacja marketingu internetowego – co to jest Marketing Automation
6 maja, 2022
mapy ciepła gorąca heatmap hotjar
Heatmap, co to jest i jak działają heat maps w analityce internetowej
6 maja, 2022
CTR Google Ads
CTR Google Ads

CTR -Co to jest Click-through rate? (jak obliczyć)

Współczynnik klikalności (z ang. Clickthrough rate, CTR) to wskaźnik, wyrażony w procentach, który mierzy, ile osób kliknęło Twoją reklamę, aby odwiedzić witrynę lub stronę docelową.

Dlaczego współczynniki klikalności są ważne?

W przypadku płatnych reklam na Facebooku, Google Ads i innych platformach reklamowych współczynnik klikalności bezpośrednio wpływa na Wynik Jakości lub Trafność reklamy.

Pamiętaj jednak, że wysokie współczynniki klikalności nie zawsze są pozytywnym znakiem. Jeśli Twoja reklama nie jest kierowana na właściwe słowa kluczowe lub jej tekst, strona docelowa lub oferta nie są przydatne lub nie są odpowiednie dla użytkownika, możesz wydać dużo pieniędzy na reklamy, które nie spowodują sprzedaży i innych konwersji. Kluczem jest przetestowanie każdego elementu, który ma przynieść zamierzone konwersje.

Dlatego musisz poświęcić zawsze dużo czasu na przeprowadzeniu badań słów kluczowych, które mają Ci zapewnić, że każda płatna reklama będzie odpowiednia dla idealnego klienta lub grupy docelowej.

Jaki jest wzór na obliczanie CTR współczynnika klikalności?

Aby obliczyć współczynnik klikalności płatnej reklamy, podziel łączną liczbę kliknięć reklamy przez łączną liczbę wyświetleń (tj. łączną liczbę osób, które widziały reklamę).

Załóżmy na przykład, że Twoja reklama wygenerowała 100 kliknięć i została obejrzana przez 1000 osób podczas kampanii.

CTR = 100 (kliknięcia) ÷ 1000 (wyświetlenia) = 0,10 x 100 (procent) = 10% CTR

Obliczanie współczynników klikalności nie dotyczy wyłącznie kanałów efektywnościowych.

A co jeszcze mogą przestawiać?

Powiedzmy, że chcesz wiedzieć, ile osób wejdzie na stronę produktu w Twojej witrynie po przeczytaniu jednego z Twoich poradników na blogu. Np masz sklep fotograficzny i ktoś przeczytał „ranking statywów do aparatu” w którym miałeś linki do produktów, które może kupić.

W tym przypadku możesz sprawdzić ile osób kliknęło link do każdego z tych produktów z Twojego poradnika na blogu, spośród całkowitej liczby odwiedzających ten post.

Ale co ze współczynnikiem konwersji i jak wypada w porównaniu z klikalnością? (bo to powinno Ciebie interesować nawet bardziej)

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji to metryka wyrażona jako wartość procentowa pokazująca, ilu odwiedzających witrynę i aplikacje wykonało działanie z całkowitej liczby użytkowników.

Ale dlaczego współczynniki konwersji są ważne?

Dla wielu marketerów i przedsiębiorców współczynnik konwersji jest najważniejszym wskaźnikiem do monitorowania, ponieważ ma bezpośredni wpływ na ogólną sprzedaż i przychody ich firmy.

Musisz zapamiętać teraz kilka rzeczy.

Po pierwsze, większy ruch niekoniecznie oznacza wzrost sprzedaży.

Może to wynikać z kilku problemów:

  • Niedziałające formularze generowania leadów
  • Przyciąganie niewłaściwego rodzaju ruchu poprzez kierowanie do niewłaściwych zainteresować (FB), lub słów kluczowych (Google Ads)
  • Posiadanie treści na stronie, które nie są związane z Twoimi produktami i usługami

Po drugie, zwiększenie konwersji w sieci jest znacznie łatwiejsze i zajmuje mniej czasu niż zwiększenie ruchu.

Dlatego ważne jest, aby znać się bardzo dobrze na CRO, a nie tylko optymalizacji wskaźnika CTR.

Po trzecie, nadanie priorytetu CRO (optymalizacji współczynnika konwersji) przed optymalizacją ruchu w sieci – zamiast na odwrót – ma większy wpływ na ROI i rentowność Twojej firmy.

Jak obliczyć współczynniki konwersji?

Aby obliczyć współczynnik konwersji, podziel łączną liczbę odwiedzających Twoją witrynę lub stronę docelową przez liczbę zrealizowanych celów.

Należy jednak pamiętać, że ta formuła będzie się nieznacznie zmieniać w zależności od rodzaju mierzonych konwersji.

Na przykład, jeśli mierzysz współczynnik konwersji osób odwiedzających Twoją witrynę, które zamieniają się w potencjalnych klientów, formuła będzie wyglądać tak:

Całkowita liczba zebranych potencjalnych klientów/całkowity ruch w witrynie x 100 = współczynnik konwersji

Podobnie, jeśli chcesz obliczyć, ilu odwiedzających witrynę przekształciło się w płacących klientów, formuła współczynnika konwersji będzie wyglądać tak:

Liczba sprzedaży/całkowity ruch w witrynie x 100 = współczynnik konwersji

Na koniec, jeśli chcesz zmierzyć, ile osób zapisało się do Twojego newslettera po kliknięciu reklamy, formuła współczynnika konwersji zmieni się na:

Liczba osób, które zasubskrybowały newsletter/całkowita liczba osób, które kliknęły reklamę x 100 = współczynnik konwersji

Narzędzia analityczne Google do śledzenia współczynników konwersji i współczynników klikalności CTR

Google Analytics to niezwykle wszechstronne narzędzie, które pozwala zrozumieć, kim są Twoi odbiorcy, jak zachowują się w Twojej witrynie, skąd dowiadują się o Twojej firmie (czyli źródła ruchu) i w jaki sposób wchodzą w interakcję z zawartością witryny.

Dokładniej, Google Analytics umożliwia konfigurowanie celów, co daje możliwość śledzenia każdego określonego działania podjętego w witrynie (tj. współczynnika konwersji), takiego jak przesyłanie formularzy lub zakup produktów.

Oprócz Google Analytics do śledzenia współczynników konwersji i/lub współczynników klikalności można użyć dowolnej z poniższych opcji (chociaż obecnie w związku z update’ami IOS i komplikacjami z plikami cookies jest to utrudnione).

  • Platformy reklamowe (Facebook Ads Manager, Twitter , Google Ads)
  • Oprogramowanie analityczne innych firm niż google
  • Narzędzia do optymalizacji współczynnika konwersji (CRO)

Współczynnik konwersji a współczynnik klikalności: który z nich należy mierzyć?

Marketingowcy powinni ostatecznie używać zarówno współczynnika konwersji, jak i współczynnika klikalności CTR, aby mierzyć sukces swoich działań marketingowych.

Jednak współczynniki klikalności CTR i współczynniki konwersji CRO wpływają na dwa różne etapy lejka marketingowego/sprzedażowego.

W górnej części lejka współczynnik klikalności mierzy, jakie czynności wykonują użytkownicy (np. klikają reklamę), zanim dotrą do Twojej witryny.

Na środku i na dole lejka sprzedażowego (MOFU/BOFU) współczynniki konwersji mierzą działania, które ludzie podejmują, gdy są już na Twojej stronie.

Na przykład:

  • Pobranie ebooka
  • Przesłanie formularzy
  • Zapis na email
  • Zakupy produktów
  • itp.

A więc, który wskaźnik masz mierzyć — współczynnik konwersji czy współczynnik klikalności?

Odpowiedź zależy od tego, który etap lejka marketingowego/sprzedażowego chcesz zoptymalizować.

Jeśli chcesz zwiększyć ruch na blogu, pomiar i optymalizacja współczynnika klikalności, CTR czy to z reklam czy z klikalność w SERP’ach jest idealnym rozwiązaniem.

Jeśli chcesz skupić się na powiększaniu listy subskrypcji e-mailowych, zwiększaniu liczby osób, które zapisują się na bezpłatny okres próbny, demo produktu lub zwiększaniu liczby produktów, które sprzedajesz online, skup się na pomiarze i optymalizacji współczynników konwersji witryny.

5 praktycznych wskazówek żeby poprawić CTR na każdym etapie lejka

Oto kilka krótkich wskazówek, które pomogą Ci poprawić współczynniki klikalności:

  • Pisz jasne i zwięzłe CTA. Czyli Twoje wezwanie do działania, musi wyjaśniać użytkownikow, czego może się spodziewać po kliknięciu reklamy
  • Przeprowadź badania na swojej grupie docelowej. Lepiej zrozumiesz, na jaki rodzaj promocji Twoi docelowi odbiorcy chętniej zareagują
  • Użyj narzędzi do badania słów kluczowych, aby znaleźć określone frazy, których szukają Twoi docelowi odbiorcy. Uwzględnij w swoich badaniach wykluczające słowa kluczowe i słowa kluczowe związane z Twoim brandem
  • Napisz reklamę, która będzie stworzona według modelu AIDA i wyróżni Twoją markę. Używaj mocnych słów, które wyrażają pilność, autorytet, wydajność, zaawansowaną technologię, niedobór lub dowód społeczny
  • Używaj w swoich reklamach wysokiej jakości, przyciągających wzrok filmów wideo lub zdjęć

Skuteczne wskazówki jak po poprawieniu CTR zająć się CRO

Optymalizacja współczynnika konwersji polega na identyfikowaniu, analizowaniu, testowaniu i ulepszaniu różnych punktów styku na środkowym i dolnym poziomie lejka marketingowego. Oto kilka krótkich wskazówek, jak zoptymalizować współczynniki konwersji.

  • Spersonalizuj swoje wiadomości
  • Skup się na UX UI aby doświadczenia użytkowników kształtować w oparciu o przeanalizowane zachowanie, preferencje lub zainteresowania odwiedzających
  • Nie idź na łatwiznę i nie rezygnuj z odwiedzających, którzy nie dokonali od razu konwersji. W tym momencie musisz uruchomić remarketing i retargeting
  • Oferuj obsługę klienta przez cały cykl zakupu, zwiększysz wtedy LTV.
  • Możesz oferować czat w czasie rzeczywistym z przedstawicielem obsługi klienta
  • Przekształć odwiedzających witrynę w potencjalnych klientów, oferując bezpłatne materiały w zamian za informacje kontaktowe (np webnar, lead magnet, raport, ebook, plik pdf itp)
  • Istnieje niewielka szansa, że ​​ktoś pierwszy raz odwiedzi Twoją witrynę i od razu kupi. Zamiast tego daj niezdecydowanym odwiedzającym dodatkowe możliwości konwersji (mikrokonwersje),
  • Testy A/B różnych elementów swoich stron docelowych, w tym obrazy , wezwania do działania, slogany, opisy, pozycjonowanie przycisków, format formularzy i inne
  • Dodaj dowód społeczny
  • Eksperymentuj, dodając referencje klientów, marki, z którymi współpracowałeś, lub recenzje i oceny
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. CTR -Co to jest Click-through rate? (jak obliczyć)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)