Zawartość strony
Współczynnik klikalności (z ang. Clickthrough rate, CTR) to wskaźnik, wyrażony w procentach, który mierzy, ile osób kliknęło Twoją reklamę, aby odwiedzić witrynę lub stronę docelową.
W przypadku płatnych reklam na Facebooku, Google Ads i innych platformach reklamowych współczynnik klikalności bezpośrednio wpływa na Wynik Jakości lub Trafność reklamy.
Pamiętaj jednak, że wysokie współczynniki klikalności nie zawsze są pozytywnym znakiem. Jeśli Twoja reklama nie jest kierowana na właściwe słowa kluczowe lub jej tekst, strona docelowa lub oferta nie są przydatne lub nie są odpowiednie dla użytkownika, możesz wydać dużo pieniędzy na reklamy, które nie spowodują sprzedaży i innych konwersji. Kluczem jest przetestowanie każdego elementu, który ma przynieść zamierzone konwersje.
Dlatego musisz poświęcić zawsze dużo czasu na przeprowadzeniu badań słów kluczowych, które mają Ci zapewnić, że każda płatna reklama będzie odpowiednia dla idealnego klienta lub grupy docelowej.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Aby obliczyć współczynnik klikalności płatnej reklamy, podziel łączną liczbę kliknięć reklamy przez łączną liczbę wyświetleń (tj. łączną liczbę osób, które widziały reklamę).
Załóżmy na przykład, że Twoja reklama wygenerowała 100 kliknięć i została obejrzana przez 1000 osób podczas kampanii.
CTR = 100 (kliknięcia) ÷ 1000 (wyświetlenia) = 0,10 x 100 (procent) = 10% CTR
Obliczanie współczynników klikalności nie dotyczy wyłącznie kanałów efektywnościowych.
A co jeszcze mogą przestawiać?
Powiedzmy, że chcesz wiedzieć, ile osób wejdzie na stronę produktu w Twojej witrynie po przeczytaniu jednego z Twoich poradników na blogu. Np masz sklep fotograficzny i ktoś przeczytał „ranking statywów do aparatu” w którym miałeś linki do produktów, które może kupić.
W tym przypadku możesz sprawdzić ile osób kliknęło link do każdego z tych produktów z Twojego poradnika na blogu, spośród całkowitej liczby odwiedzających ten post.
Ale co ze współczynnikiem konwersji i jak wypada w porównaniu z klikalnością? (bo to powinno Ciebie interesować nawet bardziej)
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Współczynnik konwersji to metryka wyrażona jako wartość procentowa pokazująca, ilu odwiedzających witrynę i aplikacje wykonało działanie z całkowitej liczby użytkowników.
Ale dlaczego współczynniki konwersji są ważne?
Dla wielu marketerów i przedsiębiorców współczynnik konwersji jest najważniejszym wskaźnikiem do monitorowania, ponieważ ma bezpośredni wpływ na ogólną sprzedaż i przychody ich firmy.
Musisz zapamiętać teraz kilka rzeczy.
Po pierwsze, większy ruch niekoniecznie oznacza wzrost sprzedaży.
Może to wynikać z kilku problemów:
Po drugie, zwiększenie konwersji w sieci jest znacznie łatwiejsze i zajmuje mniej czasu niż zwiększenie ruchu.
Dlatego ważne jest, aby znać się bardzo dobrze na CRO, a nie tylko optymalizacji wskaźnika CTR.
Po trzecie, nadanie priorytetu CRO (optymalizacji współczynnika konwersji) przed optymalizacją ruchu w sieci – zamiast na odwrót – ma większy wpływ na ROI i rentowność Twojej firmy.
Aby obliczyć współczynnik konwersji, podziel łączną liczbę odwiedzających Twoją witrynę lub stronę docelową przez liczbę zrealizowanych celów.
Należy jednak pamiętać, że ta formuła będzie się nieznacznie zmieniać w zależności od rodzaju mierzonych konwersji.
Na przykład, jeśli mierzysz współczynnik konwersji osób odwiedzających Twoją witrynę, które zamieniają się w potencjalnych klientów, formuła będzie wyglądać tak:
Całkowita liczba zebranych potencjalnych klientów/całkowity ruch w witrynie x 100 = współczynnik konwersji
Podobnie, jeśli chcesz obliczyć, ilu odwiedzających witrynę przekształciło się w płacących klientów, formuła współczynnika konwersji będzie wyglądać tak:
Liczba sprzedaży/całkowity ruch w witrynie x 100 = współczynnik konwersji
Na koniec, jeśli chcesz zmierzyć, ile osób zapisało się do Twojego newslettera po kliknięciu reklamy, formuła współczynnika konwersji zmieni się na:
Liczba osób, które zasubskrybowały newsletter/całkowita liczba osób, które kliknęły reklamę x 100 = współczynnik konwersji
Google Analytics to niezwykle wszechstronne narzędzie, które pozwala zrozumieć, kim są Twoi odbiorcy, jak zachowują się w Twojej witrynie, skąd dowiadują się o Twojej firmie (czyli źródła ruchu) i w jaki sposób wchodzą w interakcję z zawartością witryny.
Dokładniej, Google Analytics umożliwia konfigurowanie celów, co daje możliwość śledzenia każdego określonego działania podjętego w witrynie (tj. współczynnika konwersji), takiego jak przesyłanie formularzy lub zakup produktów.
Oprócz Google Analytics do śledzenia współczynników konwersji i/lub współczynników klikalności można użyć dowolnej z poniższych opcji (chociaż obecnie w związku z update’ami IOS i komplikacjami z plikami cookies jest to utrudnione).
Marketingowcy powinni ostatecznie używać zarówno współczynnika konwersji, jak i współczynnika klikalności CTR, aby mierzyć sukces swoich działań marketingowych.
Jednak współczynniki klikalności CTR i współczynniki konwersji CRO wpływają na dwa różne etapy lejka marketingowego/sprzedażowego.
W górnej części lejka współczynnik klikalności mierzy, jakie czynności wykonują użytkownicy (np. klikają reklamę), zanim dotrą do Twojej witryny.
Na środku i na dole lejka sprzedażowego (MOFU/BOFU) współczynniki konwersji mierzą działania, które ludzie podejmują, gdy są już na Twojej stronie.
Na przykład:
A więc, który wskaźnik masz mierzyć — współczynnik konwersji czy współczynnik klikalności?
Odpowiedź zależy od tego, który etap lejka marketingowego/sprzedażowego chcesz zoptymalizować.
Jeśli chcesz zwiększyć ruch na blogu, pomiar i optymalizacja współczynnika klikalności, CTR czy to z reklam czy z klikalność w SERP’ach jest idealnym rozwiązaniem.
Jeśli chcesz skupić się na powiększaniu listy subskrypcji e-mailowych, zwiększaniu liczby osób, które zapisują się na bezpłatny okres próbny, demo produktu lub zwiększaniu liczby produktów, które sprzedajesz online, skup się na pomiarze i optymalizacji współczynników konwersji witryny.
Oto kilka krótkich wskazówek, które pomogą Ci poprawić współczynniki klikalności:
Optymalizacja współczynnika konwersji polega na identyfikowaniu, analizowaniu, testowaniu i ulepszaniu różnych punktów styku na środkowym i dolnym poziomie lejka marketingowego. Oto kilka krótkich wskazówek, jak zoptymalizować współczynniki konwersji.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. CTR -Co to jest Click-through rate? (jak obliczyć)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |