Zawartość strony
Broken links to nic innego jak martwe lub zepsute linki. Mowa tutaj oczywiście o odnośnikach w serwisach internetowych, które z różnych powodów nie przekierowują użytkowników do odpowiednich podstron wewnętrznych albo stron zewnętrznych.
Do tzw. dead links zaliczamy najczęściej odnośniki do podstron na których zmieniono pierwotną strukturę adresu URL oraz hiperłącza, które prowadzą do wygaśniętych domen.
Jak łatwo się domyślić wejście na zepsute linki generuje błąd 404. Aby rozwiązać ten problem można skorzystać z przekierowania 301 na prawidłowy adres.
Jeżeli chodzi o optymalizację seo to warto zadbać o to, aby zablokować indeksowanie podstron z błędem 404. Na pozycje w wynikach wyszukiwania Google duży wpływ mają nie tylko linki zewnętrzne (prowadzące do naszej witryny), ale również linki wewnętrzne, które prowadzą do poszczególnych podstron albo stron zewnętrznych.
Aby nie obniżyć potencjału swojej strony należy usuwać niedziałające linki lub zastępować martwe linki. Witryny internetowe, które posiadają dużą ilość martwych linków niestety tracą wiarygodność, dlatego też algorytmy Google mogą uznać je za strony o niskiej wartości.
Aby sprawdzić broken links na swoich serwisach internetowych warto skorzystać z pomocy zewnętrznych narzędzi.
Mowa tutaj przede wszystkim o takich programach jak: Link Checker, Xenu Link Sleuth albo DRKSpider. Niektóre przeglądarki internetowe posiadają specjalne wtyczki (FireFox – Link Evaluator), dzięki którym można sprawdzić wybrane witryny właśnie pod kątem martwych linków.
Algorytmy Google jak powszechnie wiadomo promują strony, które są zoptymalizowane zgodnie z wytycznymi dla webmasterów. Martwe linki z wiadomych przyczyn są bardzo uciążliwe dla użytkowników sieci, dlatego też Google stara się z nimi walczyć.
Największym problemem są niedziałające linki na zewnętrznych stronach, które prowadzą do starych podstron. W tym konkretnym przypadku warto zadbać o poprawne skonfigurowanie przekierowania 301.
Odnośniki zewnętrzne wywierają olbrzymi wpływ na seo. Link building obok wartościowego contentu jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania.
Jeżeli zmieni się adres URL i nie zastosujemy odpowiedniego przekierowania to istnieje duże ryzyko, że pozycje spadną. Jeżeli istnieje taka możliwość to warto skontaktować się z zewnętrznym serwisem, aby poprawić wcześniej opublikowane odnośniki. Niestety przy dużej ilości linków jest to proces bardzo czasochłonny.
Aby monitorować linki zewnętrzne i wewnętrzne warto skorzystać z narzędzia Google Search Console. Z narzędzi dla webmasterów warto skorzystać zwłaszcza wtedy, gdy pojawiają się problemy z indeksacją.
Na rynku dostępne są także bardziej zaawansowane narzędzia seo, dzięki którym można uzyskać wiele cennych informacji. Do szybkiego wychwycenia broken links można użyć na przykład z programu Screaming Frog.
Jest to jedne z najpopularniejszych narzędzi do weryfikowania linkowania wewnętrznego. Osoby, które nie znają się na SEO mogą oczywiście skorzystać z fachowej pomocy doświadczonych agencji interaktywnych.
Doświadczone agencje seo w ramach pozycjonowania w pierwszej kolejności starają się naprawić niedziałające linki.
Kiedy użytkownicy klikają w wybrane linki to oczywiście oczekują wartościowych treści. Jeżeli na naszej witrynie bardzo często pojawiać będą się podstrony z błędem 404 to bardzo szybko stracimy użytkowników.
Jak wspomniano powyżej wyszukiwarki internetową karzą witryny, które dostarczają niskiej jakości treści.
Warto wspomnieć także o tym, że roboty indeksujące Google przeszukują wybrane strony w ramach określonego limitu.
Przy częstych błędach 404 pełzanie może zostać zatrzymane przed zaindeksowaniem wszystkich podstron, dlatego też trzeba będzie nieco poczekać na kolejną sesję crawlera.
Osoby początkujące w pierwszej kolejności powinny sprawdzić Broken Links Checker od Ryte. Jest to bardzo intuicyjne i proste w użyciu narzędzie online, które nie wymaga instalacji.
Przy prostych stronach internetowych w zupełności wystarczy darmowe konto. Dużym zainteresowaniem cieszy się również narzędzie Dead Link Checker, dzięki któremu można sprawdzić nie tylko całą witrynę, ale również pojedyncze podstrony. Na szczególną uwagę zasługuje funkcja Multi Check, dzięki której w wygodny sposób można sprawdzić kilka witryn.
Przydać może się także funkcja Auto Check, dzięki której można z kolei regularnie sprawdzać wybrane witryny w poszukiwaniu martwych linków. Kolejnym wartym uwagi narzędziem jest Sitechecker, który dostarcza wartościowe raporty przydatne przy analizie SEO.
Sitechecker umożliwia śledzenie backlinków i monitorowanie wybranych witryn. Osoby, które stronę internetową postawili na WordPressie powinny jak najszybciej zainstalować plugin SEO o nazwie Rank Math.
Na WordPressie doskonale radzi sobie także plugin Broken Link Checker.
Email outreach czyli wysyłanie emaili do właścicieli stron na których znajdują się niedziałające linki i prośba o podmianę na działające (czyli nasze) to metoda win-win. Ty zyskujesz link zwrotny, a osoba ma naprawiony błąd na stronie.
Przykład poniżej:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Broken links wpływ na SEO (niedziałające linki)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |