Jak Tw贸j brand mo偶e zwi臋kszy膰 konwersje w e-commerce?

API Interfejs programowania aplikacji (application programming interface)
Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej i komputerowej [desktop]
2 maja, 2022
Testy AB
Test wielowymiarowy, kiedy i jak ich u偶ywa膰?
2 maja, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
ux ecommerce

Jak Tw贸j brand mo偶e zwi臋kszy膰 konwersje w e-commerce?

Na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku ka偶da marka chce si臋 wyr贸偶nia膰 w tym co robi i sta膰 si臋 numerem 1 w艣r贸d swoich docelowych odbiorc贸w. Ale g艂贸wnym pytaniem jest, sk膮d wiedzie膰, czy ludzie doceniaj膮 Twoje produkty lub us艂ugi i chc膮 zosta膰 rzecznikami (ewangelistami) Twojej marki?

To proste.

Mapuj swoje konwersje.

Im wy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji, tym lepsza pozycja Twojej marki na rynku.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czy znasz r贸偶nic臋 mi臋dzy brandingiem a marketingiem konwersji? Je艣li nie rozumiesz, czym r贸偶ni膮 si臋 te dwie techniki, mo偶esz marnowa膰 du偶o czasu i pieni臋dzy na metody, kt贸re mog膮 nie przynosi膰 po偶膮danych rezultat贸w.

Marketing marki i marketing konwersji nie wykluczaj膮 si臋 wzajemnie; w rzeczywisto艣ci dzia艂aj膮 razem ca艂kiem dobrze, o ile cel ka偶dej metody jest dobrze zrozumiany. Poni偶ej przedstawiamy wgl膮d w ich definicje, a tak偶e jakie rodzaje taktyk b臋d膮 najlepsze dla ka偶dej strategii.

Przyk艂ad brand marketing

Pomy艣l o najpopularniejszych napojach gazowanych. Kt贸re firmy od razu przychodz膮 na my艣l? A co z butami sportowymi 鈥 czy jaka艣 konkretna marka pojawia si臋 od razu w Twojej g艂owie? Najprawdopodobniej Pepsi, Coca-Cola i Nike, Adidas, czy Reebok.

Ten prosty przyk艂ad pokazuje, jak dobrze te firmy radz膮 sobie z marketingiem swojej marki; osi膮gn臋li punkt w ewolucji swojego brandu, w kt贸rym ich nazwy sta艂y si臋 zasadniczo synonimem oferowanych przez nich produkt贸w. Nie dzieje si臋 to automatycznie 鈥 to efekt wielu lat starannego tworzenia przekazu, kt贸ry buduje w umys艂ach ludzi po艂膮czenie mi臋dzy danym produktem lub us艂ug膮 a firm膮, kt贸ra to oferuje.

Na tym polega marketing brandingowy; to sztuka budowania 艣wiadomo艣ci na temat Twojej firmy.

Zanim zag艂臋bimy si臋 w to, jak mierzy膰 wsp贸艂czynnik konwersji Twojej marki, jakie s膮 punkty odniesienia i jak zwi臋kszy膰 konwersje, zacznijmy od podstaw i wyja艣nijmy, co to jest konwersja i wsp贸艂czynnik konwersji.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest konwersja i wsp贸艂czynnik konwersji?

Marketerzy zazwyczaj maj膮 do czynienia z dwoma g艂贸wnymi zadaniami. Po pierwsze, budowanie 艣wiadomo艣ci marki na rynku online i zwi臋kszanie ruchu w witrynie za pomoc膮 technik takich jak SEO, reklama typu PPC i marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Po drugie, trzeba piel臋gnowa膰 tych odwiedzaj膮cych witryn臋 za pomoc膮 optymalizacji i personalizacji, aby przekszta艂ci膰 ich w p艂ac膮cych klient贸w. To zjawisko przekszta艂cania potencjalnego u偶ytkownika w klienta marki liczy si臋 jako konwersja.

Z kolei wsp贸艂czynnik konwersji to odsetek os贸b, kt贸re podejmuj膮 po偶膮dane dzia艂anie w Twojej witrynie. Mo偶e to by膰 wszystko, od zakupu po subskrypcj臋 email, pobranie e-booka i nie tylko.

艢ledzenie wsp贸艂czynnik贸w konwersji pomaga oceni膰 wiele aspekt贸w Twojej firmy. Dzi臋ki temu masz m.in. poj臋cie o sile swojego przekazu, przekonuj膮cych stronach produkt贸w, skuteczno艣ci przycisk贸w CTA i nie tylko. Wy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji oznacza r贸wnie偶, 偶e Twoje strategie marketingowe okazuj膮 si臋 skuteczne i pomagaj膮 Twojej marce si臋 wyr贸偶ni膰.

Jak znale藕膰 aktualny wsp贸艂czynnik konwersji witryny Twojej marki?

Oczywi艣cie mo偶esz u偶y膰 w tym celu narz臋dzi np google analytics, natomiast obliczenie wsp贸艂czynnika konwersji Twojej marki „na piechot臋” jest do艣膰 proste.

Wystarczy podzieli膰 艂膮czn膮 liczb臋 konwersji zarejestrowanych w okre艣lonym przedziale czasu przez ca艂kowity ruch w witrynie lub stronie docelowej i pomno偶y膰 j膮 przez 100.

Wsp贸艂czynnik konwersji = (konwersje / og贸艂 u偶ytkownik贸w) * 100%

Na przyk艂ad, je艣li Twoja witryna zosta艂a odwiedzona w ubieg艂ym miesi膮cu przez 1.000 os贸b i odnotowa艂a 300 konwersji, wsp贸艂czynnik konwersji wyniesie 30%. Opr贸cz r臋cznego obliczania warto艣ci procentowych mo偶esz r贸wnie偶 przegl膮da膰/艣ledzi膰 wsp贸艂czynnik konwersji za pomoc膮 (jak ju偶 wspomnieli艣my) platformy analitycznej (Google Analytics) lub innych, np platform reklamowych (Google Ads i Facebook).

Kolejn膮 wielk膮 zalet膮 wsp贸艂czynnika konwersji jest to, 偶e mo偶esz dokonywa膰 pomiaru szczeg贸艂owo lub szeroko. Oznacza to, 偶e opr贸cz mapowania wsp贸艂czynnika konwersji Twojej witryny mo偶esz r贸wnie偶 mierzy膰 wsp贸艂czynnik konwersji r贸偶nych kana艂贸w marketingowych, r贸偶nych stron, kampanii, pojedynczych reklam, s艂贸w kluczowych i tak dalej.

To doskona艂y wska藕nik do oceny wydajno艣ci prawie ka偶dego aspektu Twojej strony internetowej i dzia艂a艅 marketingowych online. Pozyskiwanie klikni臋膰 w nasze przyciski CTA jest 艣wietne, ale najwa偶niejsze jest zapewnienie, 偶e te klikni臋cia przynios膮 korzy艣ci Twojej marce.

Na czym stoi Twoja marka? Jaki jest dobry wsp贸艂czynnik konwersji witryny?

Je艣li do tej pory 艣ledzi艂e艣 i wykonywa艂e艣 CRO, spodziewamy si臋, 偶e obliczy艂e艣 wsp贸艂czynnik konwersji swojej witryny. Ale co ta liczba m贸wi o Twojej marce i jej wynikach na rynku internetowym? W tym celu niezb臋dna jest znajomo艣膰 艣redniego wsp贸艂czynnika konwersji w Twojej bran偶y.

CRO konwersje optymalizacja konwersji
藕r贸d艂o:wordstream

Zgodnie z analiz膮 Wordstream (przedstawion膮 w powy偶szej tabelce), wsp贸艂czynnik konwersji w bran偶y B2B waha si臋 od 1% do 11,7%, ze 艣redni膮 ocen膮 oscyluj膮c膮 wok贸艂 2,23%. Z kolei eCommerce odnotowuje 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji oko艂o 2,23%.

Je艣li wyliczony procent wsp贸艂czynnika konwersji jest bliski typowemu lub zamiast tego, jest wy偶szy ni偶 te 艣rednie wyniki, Twoja marka/sklep z pewno艣ci膮 osi膮ga dobr膮 sprzeda偶. Tymczasem, je艣li Tw贸j odsetek jest znacznie ni偶szy ni偶 艣redni poziom, nadszed艂 czas, aby zacz膮膰 optymalizacj臋 na powa偶nie i zacz膮膰 wdra偶a膰 strategie marketingowe oraz przetestowa膰 zmiany testami A/B.

Proste wskaz贸wki, jak zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji Twojej marki

Zwi臋kszenie konwersji to g艂贸wna przes艂anka optymalizacji wsp贸艂czynnika konwersji (CRO). CRO to z艂o偶ony proces. Ale je艣li zostanie to zrobione prawid艂owo, mo偶e znacznie poprawi膰 wizerunek Twojej marki i utorowa膰 drog臋 do wy偶szych zysk贸w. Poni偶ej wymienili艣my trzy proste wskaz贸wki, kt贸re pomog膮 Ci zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji Twojej witryny.

Audyt i wdro偶enie poprawek

Gdy znajdziesz tre艣ci o niskim wsp贸艂czynniku konwersji, to nie r贸b tego co wi臋kszo艣膰 marketer贸w. Co mam na my艣li?

Ot贸偶 niedo艣wiadczeni marketerzy najcz臋艣ciej maj膮 zap臋dy, aby ca艂kowicie usun膮膰 stron臋 i zacz膮膰 od nowa. To nie jest najlepszy spos贸b na robienie test贸w A/B i optymalizacj臋 konwersji. Zamiast tego wykonaj odpowiednie audyty i zobacz, dlaczego zawarto艣膰 Twojej witryny nie dzia艂a na Twoj膮 korzy艣膰.

Audytowanie r贸偶nych wska藕nik贸w, takich jak wsp贸艂czynnik odrzuce艅, czas sp臋dzony przez odwiedzaj膮cych, 艂膮czni i unikatowi u偶ytkownicy itp., to jedna z czynno艣ci, kt贸re nale偶y wykona膰. Wykorzystanie tych danych ilo艣ciowych wraz z danymi jako艣ciowymi (zebranymi za pomoc膮 map ciep艂a, nagra艅 sesji, lejk贸w itp.) do tworzenia hipotez i przeprowadzania test贸w A/B to kolejna rzecz, kt贸r膮 musisz zrobi膰, aby zidentyfikowa膰 potencjalne luki.

Testy A/B to prawdopodobnie jeden z najlepszych sposob贸w na znalezienie wadliwych element贸w strony i naprawienie ich w celu zwi臋kszenia liczby konwersji.

Spraw, aby oferty by艂y jasne i niepowtarzalne

Na podstawowym poziomie g艂贸wnym w膮tkiem kt贸ry musimy rozwa偶y膰 jest to, co oferujesz w zamian za konwersj臋. Na przyk艂ad umo偶liwienie odwiedzaj膮cym pobrania e-booka w zamian za adres e-mail, zapewnienie 10% rabatu za rejestracje w programie nowego uczestnika z linku afiliacyjnego, lub opublikowanie oryginalnej historii, kt贸ra przekonuje odwiedzaj膮cych do wchodzenia na Twoj膮 stron臋 w celu zakupu Twojego produktu.

Dzia艂anie, kt贸rego oczekujesz, to dostarczenie przez odwiedzaj膮cych cennych informacji, takich jak adres e-mail, numer telefonu itp., kt贸re pomog膮 Ci zbudowa膰 ogromn膮 baz臋 potencjalnych klient贸w.

Jednak, aby lead magnet dzia艂a艂 na Twoj膮 korzy艣膰, powinien emanowa膰 przejrzysto艣ci膮, wyj膮tkowo艣ci膮 i przedstawia膰 ofert臋, kt贸rej trudno si臋 oprze膰. R贸wnie wa偶ne jest stosowanie odpowiednich CTA i optymalizacja powi膮zanych element贸w strony.

Usu艅 nie艣wiadome bariery

Do艣wiadczenie u偶ytkownika to kolejny czynnik, kt贸ry ma kluczowe znaczenie dla CRO. Im lepsze wra偶enia u偶ytkownika, tym wy偶szy b臋dzie wsp贸艂czynnik konwersji. Stw贸rz stron臋 internetow膮, kt贸ra ma przejrzysty wygl膮d, wyra藕nie wy艣wietla oferty Twojej marki, jest 艂atwa w nawigacji i ma dobr膮 szybko艣膰 艂adowania. Za艣miecanie stron niepotrzebnymi danymi i elementami tylko zak艂贸ci wra偶enia u偶ytkownik贸w i zmniejszy wsp贸艂czynnik konwersji.

We藕my na przyk艂ad stron臋 produktu. Zamiast obci膮偶a膰 j膮 jakimikolwiek informacjami o produkcie w postaci d艂ugich akapit贸w, dodaj tam 艣wietne zdj臋cia aby zwizualizowa膰 ca艂o艣膰 i listy (tzw bullet pointy).

Umie艣膰 swoje wezwanie do dzia艂ania bezpo艣rednio przed oczami odwiedzaj膮cych. Usu艅 nie艣wiadome bariery i pozw贸l klientom cieszy膰 si臋 wizyt膮 w Twoim sklepie www lub na swoim landing page’u.

Po prostu oczyszczaj膮c witryny ze zb臋dnych rzeczy, mo偶esz utorowa膰 drog臋 do wy偶szych konwersji.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Czas zacz膮膰 poprawia膰 wsp贸艂czynnik konwersji dla Twojej marki!

Zrozumienie znaczenia optymalizacji dla zwi臋kszenia konwersji jest bardzo wa偶ne. Im lepiej zoptymalizowana jest Twoja witryna, tym wi臋cej konwersji przyci膮gnie. Je艣li jeste艣 kim艣, kto wci膮偶 nie zwraca艂 uwagi na sam膮 koncepcj臋 optymalizacji wsp贸艂czynnika konwersji, teraz nadszed艂 czas, aby przemy艣le膰.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)