Jak Twój brand może zwiększyć konwersje w e-commerce? (przykłady, definicja)

FAQ Frequently Asked Questions
ux ecommerce

Jak Twój brand może zwiększyć konwersje w e-commerce?

Na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku każda marka chce się wyróżniać w tym co robi i stać się numerem 1 wśród swoich docelowych odbiorców. Ale głównym pytaniem jest, skąd wiedzieć, czy ludzie doceniają Twoje produkty lub usługi i chcą zostać rzecznikami (ewangelistami) Twojej marki?

To proste.

Mapuj swoje konwersje.

Im wyższy współczynnik konwersji, tym lepsza pozycja Twojej marki na rynku.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czy znasz różnicę między brandingiem a marketingiem konwersji? Jeśli nie rozumiesz, czym różnią się te dwie techniki, możesz marnować dużo czasu i pieniędzy na metody, które mogą nie przynosić pożądanych rezultatów.

Marketing marki i marketing konwersji nie wykluczają się wzajemnie; w rzeczywistości działają razem całkiem dobrze, o ile cel każdej metody jest dobrze zrozumiany. Poniżej przedstawiamy wgląd w ich definicje, a także jakie rodzaje taktyk będą najlepsze dla każdej strategii.

Przykład brand marketing

Pomyśl o najpopularniejszych napojach gazowanych. Które firmy od razu przychodzą na myśl? A co z butami sportowymi – czy jakaś konkretna marka pojawia się od razu w Twojej głowie? Najprawdopodobniej Pepsi, Coca-Cola i Nike, Adidas, czy Reebok.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Ten prosty przykład pokazuje, jak dobrze te firmy radzą sobie z marketingiem swojej marki; osiągnęli punkt w ewolucji swojego brandu, w którym ich nazwy stały się zasadniczo synonimem oferowanych przez nich produktów. Nie dzieje się to automatycznie – to efekt wielu lat starannego tworzenia przekazu, który buduje w umysłach ludzi połączenie między danym produktem lub usługą a firmą, która to oferuje.

Na tym polega marketing brandingowy; to sztuka budowania świadomości na temat Twojej firmy.

Zanim zagłębimy się w to, jak mierzyć współczynnik konwersji Twojej marki, jakie są punkty odniesienia i jak zwiększyć konwersje, zacznijmy od podstaw i wyjaśnijmy, co to jest konwersja i współczynnik konwersji.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest konwersja i współczynnik konwersji?

Marketerzy zazwyczaj mają do czynienia z dwoma głównymi zadaniami. Po pierwsze, budowanie świadomości marki na rynku online i zwiększanie ruchu w witrynie za pomocą technik takich jak SEO, reklama typu PPC i marketing w mediach społecznościowych.

Po drugie, trzeba pielęgnować tych odwiedzających witrynę za pomocą optymalizacji i personalizacji, aby przekształcić ich w płacących klientów. To zjawisko przekształcania potencjalnego użytkownika w klienta marki liczy się jako konwersja.

Z kolei współczynnik konwersji to odsetek osób, które podejmują pożądane działanie w Twojej witrynie. Może to być wszystko, od zakupu po subskrypcję email, pobranie e-booka i nie tylko.

Śledzenie współczynników konwersji pomaga ocenić wiele aspektów Twojej firmy. Dzięki temu masz m.in. pojęcie o sile swojego przekazu, przekonujących stronach produktów, skuteczności przycisków CTA i nie tylko. Wyższy współczynnik konwersji oznacza również, że Twoje strategie marketingowe okazują się skuteczne i pomagają Twojej marce się wyróżnić.

Jak znaleźć aktualny współczynnik konwersji witryny Twojej marki?

Oczywiście możesz użyć w tym celu narzędzi np google analytics, natomiast obliczenie współczynnika konwersji Twojej marki „na piechotę” jest dość proste.

Wystarczy podzielić łączną liczbę konwersji zarejestrowanych w określonym przedziale czasu przez całkowity ruch w witrynie lub stronie docelowej i pomnożyć ją przez 100.

Współczynnik konwersji = (konwersje / ogół użytkowników) * 100%

Na przykład, jeśli Twoja witryna została odwiedzona w ubiegłym miesiącu przez 1.000 osób i odnotowała 300 konwersji, współczynnik konwersji wyniesie 30%. Oprócz ręcznego obliczania wartości procentowych możesz również przeglądać/śledzić współczynnik konwersji za pomocą (jak już wspomnieliśmy) platformy analitycznej (Google Analytics) lub innych, np platform reklamowych (Google Ads i Facebook).

Kolejną wielką zaletą współczynnika konwersji jest to, że możesz dokonywać pomiaru szczegółowo lub szeroko. Oznacza to, że oprócz mapowania współczynnika konwersji Twojej witryny możesz również mierzyć współczynnik konwersji różnych kanałów marketingowych, różnych stron, kampanii, pojedynczych reklam, słów kluczowych i tak dalej.

To doskonały wskaźnik do oceny wydajności prawie każdego aspektu Twojej strony internetowej i działań marketingowych online. Pozyskiwanie kliknięć w nasze przyciski CTA jest świetne, ale najważniejsze jest zapewnienie, że te kliknięcia przyniosą korzyści Twojej marce.

Na czym stoi Twoja marka? Jaki jest dobry współczynnik konwersji witryny?

Jeśli do tej pory śledziłeś i wykonywałeś CRO, spodziewamy się, że obliczyłeś współczynnik konwersji swojej witryny. Ale co ta liczba mówi o Twojej marce i jej wynikach na rynku internetowym? W tym celu niezbędna jest znajomość średniego współczynnika konwersji w Twojej branży.

CRO konwersje optymalizacja konwersji
źródło:wordstream

Zgodnie z analizą Wordstream (przedstawioną w powyższej tabelce), współczynnik konwersji w branży B2B waha się od 1% do 11,7%, ze średnią oceną oscylującą wokół 2,23%. Z kolei eCommerce odnotowuje średni współczynnik konwersji około 2,23%.

Jeśli wyliczony procent współczynnika konwersji jest bliski typowemu lub zamiast tego, jest wyższy niż te średnie wyniki, Twoja marka/sklep z pewnością osiąga dobrą sprzedaż. Tymczasem, jeśli Twój odsetek jest znacznie niższy niż średni poziom, nadszedł czas, aby zacząć optymalizację na poważnie i zacząć wdrażać strategie marketingowe oraz przetestować zmiany testami A/B.

Proste wskazówki, jak zwiększyć współczynnik konwersji Twojej marki

Zwiększenie konwersji to główna przesłanka optymalizacji współczynnika konwersji (CRO). CRO to złożony proces. Ale jeśli zostanie to zrobione prawidłowo, może znacznie poprawić wizerunek Twojej marki i utorować drogę do wyższych zysków. Poniżej wymieniliśmy trzy proste wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć współczynnik konwersji Twojej witryny.

Audyt i wdrożenie poprawek

Gdy znajdziesz treści o niskim współczynniku konwersji, to nie rób tego co większość marketerów. Co mam na myśli?

Otóż niedoświadczeni marketerzy najczęściej mają zapędy, aby całkowicie usunąć stronę i zacząć od nowa. To nie jest najlepszy sposób na robienie testów A/B i optymalizację konwersji. Zamiast tego wykonaj odpowiednie audyty i zobacz, dlaczego zawartość Twojej witryny nie działa na Twoją korzyść.

Audytowanie różnych wskaźników, takich jak współczynnik odrzuceń, czas spędzony przez odwiedzających, łączni i unikatowi użytkownicy itp., to jedna z czynności, które należy wykonać. Wykorzystanie tych danych ilościowych wraz z danymi jakościowymi (zebranymi za pomocą map ciepła, nagrań sesji, lejków itp.) do tworzenia hipotez i przeprowadzania testów A/B to kolejna rzecz, którą musisz zrobić, aby zidentyfikować potencjalne luki.

Testy A/B to prawdopodobnie jeden z najlepszych sposobów na znalezienie wadliwych elementów strony i naprawienie ich w celu zwiększenia liczby konwersji.

Spraw, aby oferty były jasne i niepowtarzalne

Na podstawowym poziomie głównym wątkiem który musimy rozważyć jest to, co oferujesz w zamian za konwersję. Na przykład umożliwienie odwiedzającym pobrania e-booka w zamian za adres e-mail, zapewnienie 10% rabatu za rejestracje w programie nowego uczestnika z linku afiliacyjnego, lub opublikowanie oryginalnej historii, która przekonuje odwiedzających do wchodzenia na Twoją stronę w celu zakupu Twojego produktu.

Działanie, którego oczekujesz, to dostarczenie przez odwiedzających cennych informacji, takich jak adres e-mail, numer telefonu itp., które pomogą Ci zbudować ogromną bazę potencjalnych klientów.

Jednak, aby lead magnet działał na Twoją korzyść, powinien emanować przejrzystością, wyjątkowością i przedstawiać ofertę, której trudno się oprzeć. Równie ważne jest stosowanie odpowiednich CTA i optymalizacja powiązanych elementów strony.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Usuń nieświadome bariery

Doświadczenie użytkownika to kolejny czynnik, który ma kluczowe znaczenie dla CRO. Im lepsze wrażenia użytkownika, tym wyższy będzie współczynnik konwersji. Stwórz stronę internetową, która ma przejrzysty wygląd, wyraźnie wyświetla oferty Twojej marki, jest łatwa w nawigacji i ma dobrą szybkość ładowania. Zaśmiecanie stron niepotrzebnymi danymi i elementami tylko zakłóci wrażenia użytkowników i zmniejszy współczynnik konwersji.

Weźmy na przykład stronę produktu. Zamiast obciążać ją jakimikolwiek informacjami o produkcie w postaci długich akapitów, dodaj tam świetne zdjęcia aby zwizualizować całość i listy (tzw bullet pointy).

Umieść swoje wezwanie do działania bezpośrednio przed oczami odwiedzających. Usuń nieświadome bariery i pozwól klientom cieszyć się wizytą w Twoim sklepie www lub na swoim landing page’u.

Po prostu oczyszczając witryny ze zbędnych rzeczy, możesz utorować drogę do wyższych konwersji.

Czy brand wpływa na konwersje?

Tak, brand może mieć duży wpływ na konwersje w e-commerce i innych rodzajach działań marketingowych. Brand może pomóc w zbudowaniu zaufania i lojalności klientów, a także wyróżnić firmę na tle konkurencji.

Silna tożsamość marki, która jest spójna i przemyślana, może pomóc w przyciągnięciu klientów i zwiększeniu ich zaangażowania. Klienci mogą postrzegać markę jako wartościową i wiarygodną, co może zachęcać ich do zakupów i polecania marki innym.

Dlatego ważne jest, aby w trakcie budowania marki zwrócić uwagę na takie elementy jak logo, kolorystyka, ton i sposób komunikacji, a także na doświadczenia klientów związane z marką. Odpowiednio zaprojektowane elementy brandingu mogą pomóc w zwiększeniu konwersji poprzez zwiększenie zaangażowania klientów i budowanie ich zaufania do marki.

Podsumowanie

Czas zacząć poprawiać współczynnik konwersji dla Twojej marki!

Zrozumienie znaczenia optymalizacji dla zwiększenia konwersji jest bardzo ważne. Im lepiej zoptymalizowana jest Twoja witryna, tym więcej konwersji przyciągnie. Jeśli jesteś kimś, kto wciąż nie zwracał uwagi na samą koncepcję optymalizacji współczynnika konwersji, teraz nadszedł czas, aby przemyśleć.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!