Zawartość strony
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy, w którym sprzedajesz sprzęt elektroniczny. Płacisz sporo za reklamę w Google Ads i Social Media, w efekcie czego setki, lub tysiące użytkowników codziennie przegląda Twoją witrynę. Ewidentnie jest to zamiar kupna czegoś.
Sprawdzają dostępne opcje, dodają do koszyka ulubione przedmioty, przechodzą do strony kasy, a następnie porzucają koszyk.
I jest to bardzo powszechny problem, bo aż w około 72%.
Zaczynasz się zastanawiać, dlaczego. Czy czegoś brakuje?
Nie wiesz, czy Twoja witryna wymaga poprawy UX UI, lub może gruntownej zmiany layout’u?
Sprawdzasz średni współczynnik konwersji, który powinien wynosić 2,35%. I to tak „średnio”, bo u najlepszych jest to aż 11,45%!
Wcześniej czy później każdy właściciel witryny napotyka te wyzwania i zaczyna myśleć o optymalizacji współczynnika konwersji. Jednak pytanie brzmi – jak dowiedzieć się, co wymaga optymalizacji?
Nad czym tak właściwie pracować?
W tym momencie potrzebny jest Ci audyt UX.
Jako agencja UX pomożemy Ci odkryć, czym jest user experience w Twojej witrynie i jak możesz go zwiększyć, co wpłynie na konwersje i zadowolenie użytkowników.
Jeśli szukasz agencji partnerskiej, która pomoże Ci w audycie użyteczności UX, skontaktuj się z nami.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Audyt UX (user experience), zwany również audytem użyteczności, to proces oceny interfejsu użytkownika sklepu, strony internetowej lub aplikacji mobilnej. To przydatne narzędzie dla tych, którzy chcą zidentyfikować problemy z użytecznością swoich produktów. Audyt UX może również pomóc w wykryciu obszarów, które sprawiają, że użytkownicy porzucają koszyki w Twoim sklepie, albo nie realizują konwersji, jak przesłanie formularza.
Jedna uwaga. Audyt UX to nie jest lek „na całe zło” i nie może bezpośrednio rozwiązać wszystkich problemów na stronie internetowej lub w aplikacji.
Natomiast pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na kilka pytań:
Audyt użyteczności pomoże zdefiniować podstawowe problemy w Twoim produkcie, które zmniejszają współczynniki konwersji.
Jeśli szukasz specjalistów od audytu UX, to napisz do nas. UniqueSEO to najlepsza agencja UX w Polsce.
Wiele razy poprzez audyt UX sklepu e-commerce poprawiliśmy najważniejsze współczynniki. Czasem wychodzą na jak takie informacje jak „brakująca opcja zwrotów”, którą wystarczyło dodać na stronie płatności w witrynie.
Istnieje masa problemów, które mogą prowadzić do wyższego współczynnika porzucania koszyka w witrynie.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
User experience, UX (z ang. doświadczenie użytkownika) to całość wrażeń, jakie doznaje użytkownik podczas kontaktu z produktem, aplikacją czy stroną internetową.
Załóżmy, że chcesz dowiedzieć się więcej o swoich użytkownikach i szybciej rozwijać swoją firmę.
Ale widzisz, że ciągłe dorzucanie budżetów reklamowych nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo współczynnik konwersji cały czas się nie zmienia. W takim przypadku odniesiesz znaczne korzyści z audytu doświadczenia użytkownika.
Jeśli dopiero zaczynasz i działasz jako startup, żeby zweryfikować niezbędne MVP, również audyt UX to będzie dobry wybór.
Audyt UX można przeprowadzić na dowolnym etapie cyklu życia produktu, aby zidentyfikować bieżące problemy z wydajnością i obszary wymagające poprawy.
Jeśli planujesz rozwijać i wdrażać nowe funkcjonalności to audyt UX takżę pomoże Ci zrozumieć, czy nowa funkcjonalność jest dobrym dodatkiem do Twojego produktu i czy użytkownicy tego potrzebują.
Poza tym dowiesz się również, czy Twoja funkcjonalność jest dobrze odbierana i czy nie napotykają trudności w nawigacji.
Audyt UX jest używany nie tylko wtedy, gdy masz już istniejący produkt. Możesz zastosować ten sam proces, aby zweryfikować nowy projekt produktu przed jego opracowaniem.
Badania UX pozwalają zdobyć wiedzę o potrzebach, oczekiwaniach i zachowaniu użytkowników z grupy docelowej.
Wyniki audytu UX są zwykle ułożone w raporcie, który zawiera:
Nie ma uniwersalnego formatu raportu z badania audytu UX, ponieważ jego rozmiar i struktura zależą od złożoności pracy.
Przykładowy audyt w pdf z użyciem scroll depth, mapy gorąca i śledzenia ruchu gałek ocznych (eye tracking). Cena za tak rozbudowany audyt UX zaczyna się od 10.000 złotych.
W UniqueSEO przeprowadzamy audyty UX w celu identyfikacji problemów z użytecznością poprzez wywiady i testy z rzeczywistymi użytkownikami.
Aby lepiej zrozumieć, gdzie mogą pojawić się potencjalne problemy, przeprowadzamy symulację dla każdego segmentu, mapując 1:1 podróż użytkownika.
Audyt użyteczności może drastycznie poprawić konwersję i sprzedaż Twojego produktu, co w efekcie może szybko zwielokrotnić zyski w firmie. Chociaż audyt UX nie naprawi błędów takich jak niższe ceny konkurencji, albo dodatkowe wartości jakie oferują to dostaniesz cenne wskazówki.
Plusy UX:
Badania i decyzje oparte na danych pomagają Twojej firmie obniżyć koszty obsługi i pozyskiwania klientów, zwiększyć CLV (długookresowa wartość klienta) i retencję. Audyt UX pozwala ujawnić, czego dokładnie chcą Twoi użytkownicy i jak zaspokoić ich potrzeby.
Dobry UX sprawia, że klienci czują się lepiej na stronie, a jeśli nie ma frustracji i nerwów, że czegoś nie mogą znaleźć to wtedy z chęcią kupujemy produkty.
Przypomnij sobie samemu, jak ostatnio nie mogłeś czegoś kupić, albo kilka razy musiałeś klikać.
Więc dobra użyteczność przyczynia się do realizacji celów biznesowych i daje ogromną przewagę nad konkurencją.
Audyt UX niesie także korzyści dla zespołów zajmujących się projektowaniem i rozwojem produktu.
Można na przykład zidentyfikować podstawową przyczynę takich problemów, jak wysoki współczynnik odrzuceń, niejednoznaczność, problem po stronie nawigacji itp.
Koszty audytu UX w dużej mierze zależą od zakresu i złożoności pracy, oraz czasu trwania.
Audyt UX cena: zależy czy jest to mała strona, lub aplikacja i jaki jest dokładny zakres prac. Czy trzeba podpiąć cały zestaw narzędzi do analityki, np. HotJar, VWO, Google Optimize, Google Analytics, EyeTracking lub inne. Cena dla małych serwisów zaczyna się najczęściej od 1000-2000 zł. Dla e-commerce jest to z reguły minimum 10000 zł.
Zalecamy przeprowadzanie testów użytkowników i poznawanie problemów z użytecznością od rzeczywistych użytkowników. Takie badania dostarczają ważnych i dokładnych informacji o działaniu.
Nasz audyt UX zawsze pokazuje główne problemy zidentyfikowane podczas wywiadów z użytkownikami, a także ekspercką ocenę. Priorytetowo traktujemy wykryte problemy z użytecznością i tworzymy szczegółową mapę/ścieżkę klienta z zaleceniami, jak rozwiązać problemy.
Jeśli chcesz poprawić użyteczność swojego produktu, ale nie wiesz od czego zacząć, skontaktuj się z nami.
Nasi eksperci pomogą Ci dokładnie przeanalizować Twój produkt, przeprowadzić testy użyteczności, zidentyfikować podstawowe problemy i zasugerować właściwe kroki w celu poprawy wydajności Twojego produktu.
Nie ma oficjalnego szablonu metodologii przeprowadzania audytu UX. Firmy i indywidualni specjaliści UX mogą podejść do tego inaczej. Jednak ogólne kroki są często podobne. Rzeczywisty proces może się różnić w zależności od złożoności produktu, zakresu pracy i Twoich celów.
Jako ekspercka agencja, kilka lat temu opracowaliśmy własny proces, który stosujemy do wszelkich prac badawczych i audytorskich.
Oto uproszczony plan, tak aby wszystko było proste i skuteczne.
Krok 1. Zapoznanie się z produktem i biznesem
Na początku audytu UX niezbędne jest poznanie produktu i celów biznesowych firmy.
Na kolejnym etapie ustalamy kluczowe oczekiwania dotyczących audytu użyteczności i designu.
Zwykle staramy się spotykać (przynajmniej online) i przeprowadzać warsztaty, wywiady, aby poznać biznes i jego aktualne wyzwania. Naszym celem jest zrozumienie zachowania grupy docelowej, elementów powodujących nieporozumienia, przyczyn niskiego współczynnika konwersji oraz przepływów użytkowników.
Etap zbierania danych powinien pomóc zrozumieć kierunek audytu UX, metody badawcze, które należy zastosować i czy Twoje cele są możliwe do osiągnięcia.
Krok 2. Zbieranie spostrzeżeń
Na tym etapie specjaliści UX powinni być już zaznajomieni z Twoim produktem i jego podstawowym problemem, niezależnie od tego, czy jest to niski współczynnik konwersji, wysoki współczynnik odrzuceń, sprawdzenie nowych funkcji itp.
W ramach procesu audytu UX testujemy rzeczywisty produkt z użytkownikami, aby wykryć wady projektowe, czy obszary, które powodują nieporozumienia.
Wyniki testów użyteczności wykorzystujemy do tworzenia lub iteracji prototypu i ponownego testowania go z nowymi użytkownikami. Kilka rund takiego podejścia pomaga dokładnie zdefiniować problematyczne obszary produktów i znaleźć rozwiązanie, które spełnia potrzeby użytkowników i firm.
Krok 3. Heurystyki użyteczności
Powinieneś spojrzeć na rzeczy z punktu widzenia użytkownika, próbując wykonać serię zadań, które spełnią ich cele. W trakcie całego procesu należy robić notatki i zrzuty ekranu z opisem każdego napotkanego wyzwania lub problemu. Pomaga również, jeśli sam proces jest ustalany na z góry założonych kryteriach, takich jak sławne Nielsenowskie 11 heurystyk użyteczności.
Jeśli nad audytem pracuje więcej niż jedna osoba, warto poprosić każdą z nich o przejście przez ten etap, aby zebrać jak najwięcej danych i upewnić się, że nic nie zostanie pominięte podczas oceny.
Krok 4. Zestawienie ustaleń do raportu z audytu UX
Na ostatnim etapie procesu audytu UX audytor przegląda ustalenia i przygotowuje krótko- i długoterminowe rekomendacje, które poprawią użyteczność i wydajność produktu.
Dostaniesz m.in. wyniki użyteczności i opracowanie nagrań zachowania, a także wgląd w analizę danych ilościowych.
W UniqueSEO zawsze przedstawiamy opracowanie naszym partnerom i komentujemy każdą sugestię, aby wynik audytu UX były klarowne i proste we wdrożeniu.
Jako agencja ekspercka UX pomagamy również we wdrażaniu sugerowanych zmian. Nasi eksperci często pozostają w kontakcie jako długoterminowi partnerzy, gotowi do pomocy.
Audyt UX (User Experience) to kompleksowa analiza interakcji użytkownika z produktem lub usługą, która ma na celu poprawę doświadczenia użytkownika. Składa się on z kilku elementów, które mogą się różnić w zależności od konkretnej firmy lub projektu, ale ogólnie obejmują:
Po przeprowadzeniu audytu UX przedstawiane są rekomendacje i wskazówki, jak usprawnić produkt lub usługę i poprawić doświadczenie użytkownika.
Przeprowadzenie audytu UX pozwala na uzyskanie szeregu korzyści, w tym:
Jeśli chcesz przeprowadzić całościowy audyt swojego produktu, odkryć problemy z użytecznością i poprawić wydajność swojego produktu to zgłoś się do nas!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)