Audyt ecommerce, jak go przeprowadzić w swoim sklepie internetowym

E-sklepy
E-sklepy (platformy, jak sprzedawać i o czym pamiętać- sklepy internetowe reklama)
21 stycznia, 2022
Platforma sprzedażowa
Platforma sprzedażowa -ranking światowy i Polska (e-commerce)
21 stycznia, 2022
Audyt ecommerce
Audyt ecommerce

Jak przeprowadzić audyt ecommerce w swoim sklepie internetowym

A więc masz już sklep e-commerce. Rozwinąłeś go i napędzasz sprzedaż. Co dalej? Czy chcesz siedzieć bezczynnie, ponieważ wykonałeś wszystkie swoje zadania związane z założeniem sklepu internetowego, czy też chcesz osiągnąć znacznie więcej?

W biznesie online jest wiele do zrozumienia i wiele do zrobienia. W przypadku firmy zajmującej się handlem elektronicznym audyt jest jednym z najważniejszych. Pozwoli Ci mieć oko na sprzedaż.

Dzięki audytom możesz uzyskać przegląd wyników swojej firmy i szczegółowy wgląd w wiele kwestii. Dowiesz się, czy Twój sklep internetowy działa zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, czy nie. Jeśli nie przeprowadzisz audytu swojego sklepu e-commerce, stracisz wiele okazji sprzedażowych, które pojawiły się na Twojej drodze. W tym artykule omówimy wszystkie aspekty audytu witryny e-commerce.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest audyt sklepu e-commerce?

Może znasz termin „Audyt”, który oznacza przeprowadzanie inspekcji obejmującej wszystkie aspekty Twojej firmy. W e-commerce obejmuje również wszystkie kluczowe obszary działalności, takie jak SEO, treść, wydajność witryny, optymalizacja współczynnika konwersji, analiza platformy itp. Jest to najlepszy sposób na odkrycie podstawowych problemów i możliwości wprowadzenia ulepszeń. Otrzymasz mapę optymalizacji Twojego biznesu.

Dlaczego należy przeprowadzić audyt e-commerce?

Od właściciela sklepu e-commerce oczekuje się, że będziesz znać każdy szczegół swojej firmy. Powinieneś mieć pełne informacje o tym, ile masz produktów, ile zamówień otrzymujesz każdego miesiąca, a także wiele innych rzeczy, które powinieneś wiedzieć, aby sprawnie prowadzić swój sklep e-commerce. Ale żeby wiedzieć to wszystko, musisz zrobić audyt swojego sklepu e-commerce. Poniżej wymieniliśmy kilka ważnych powodów, dla których warto przeprowadzić audyt ecommerce i jakie są z tego korzyści.

Klienci przeglądają dłużej witrynę która działa płynnie

Nikt nie jest doskonały i nawet bardzo doświadczeni programiści popełniają błędy. Oznacza to, że tworzenie strony internetowej jest trudne i nie można mieć wszystkiego na uwadze. Niestety klienci tego nie rozumieją i porzucą Twoją witrynę po napotkaniu tylko jednego błędu.

Nawet jednosekundowe opóźnienie może spowodować utratę potencjalnych klientów. Powinieneś sprawdzić swoją witrynę nie jako właściciel, ale jako klient i znaleźć odpowiedź na pytania takie jak:

  • Co się dzieje po trafieniu na stronę błędu 404?
  • Czy strony i obrazy ładują się prawidłowo?
  • Czy ładowanie stron zajmuje zbyt dużo czasu?
  • Czy klikalne linki i nawigacja działają poprawnie?
  • Czy w treści są jakieś błędy gramatyczne lub ortograficzne?
  • Czy wszystkie treści są aktualne?

Odpowiedzi na te pytania mogą z łatwością pomóc Ci zidentyfikować obszary wymagające poprawy w Twoim sklepie, co będzie miało niezwykle pozytywny wpływ na wrażenia klientów.

Klienci kupują produkty w różnych przeglądarkach i na różnych urządzeniach

A ponieważ świat staje się mobilny, bardzo ważne jest również, aby Twój sklep e-commerce również działał dobrze na urządzeniach mobilnych. Dzięki audytowi dowiesz się:

  • Jak wygląda i działa Twój sklep w różnych przeglądarkach
  • Czy jest przyjazny dla użytkownika również na urządzeniach mobilnych?
  • Czy obrazy są wyraźne?
  • Czy łatwo jest przeglądać i kupować produkty za pomocą smartfona?

Wyszukiwanie i filtry

Większość użytkowników ma tendencję do wyszukiwania swoich produktów bezpośrednio w witrynie, a nie poprzez nawigację lub kategorie. Dobre wyszukiwanie powinno być szybkie, zapewniając lepsze wrażenia z zakupów i być mniej frustrujące dla klientów. Funkcja wyszukiwania pozwala użytkownikowi bez problemu znaleźć to, czego potrzebuje. Nie ogranicza się tylko do poprawy UX, ale także pomaga w lepszym współczynniku konwersji, a także zmniejsza współczynniki porzucania koszyków. Musisz sprawdzić funkcję wyszukiwania i filtrowania oraz znaleźć odpowiedzi na te pytania:

  • Czy filtry są dokładne?
  • Czy kategoria produktu ma sens?
  • Czy są jakieś produkty, które nie są odpowiednio zorganizowane?
  • Czy funkcja wyszukiwania zapewnia prawidłowe wyniki?
Audyt e-commerce

Wskaźnik porzucania koszyka

Na szczęście sklepy mogą odzyskać prawie dwie trzecie utraconej sprzedaży. Ale w tym celu musisz zaangażować klientów. Dodaj produkty do koszyka, a następnie zrezygnuj z nich i znajdź odpowiedzi na te pytania:

  • Czy pojawia się wyskakujące okienko z ponownym zaangażowaniem, które zmusza mnie do zakupu produktu?
  • Czy otrzymam wiadomość lub email z powiadomieniem o porzuconym koszyku?
  • Czy istnieją rekomendacje dotyczące innych produktów, które mogę zamiast tego kupić?

Wysoki standard obsługi klienta

Ponad połowa klientów może zapłacić za lepszą obsługę klienta. Jako właściciel sklepu powinieneś skupić się na tym, jakie są aktualne potrzeby Twoich klientów, jak Ci ich brakuje i jak możesz je zaspokoić. Musisz znaleźć aktualne trendy i wdrożyć je w swoim sklepie internetowym. Np. wyszukiwanie głosowe, chatboty, wyszukiwanie obrazów.

Co obejmuje audyt witryn e-commerce?

W przypadku audytu witryn e-commerce zaleca się zarzucenie szerokiej sieci w celu odkrycia jak największej liczby możliwości. Jako właściciel sklepu e-commerce musisz zwracać uwagę na wszelkie ustalenia. Audyt witryn e-commerce jest podzielony na trzy podstawowe części – SEO, platformę i współczynnik konwersji. Omówmy każdy szczegółowo.

Audyt SEO sklepu ecommerce

Silne SEO Twojego sklepu e-commerce poprawia widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarkach. Przynosi ruch, a gdy użytkownik znajdzie Twój sklep, dociera jako odwiedzający, ale wraca jako lojalny klient. Istnieje wiele praktyk SEO, których musisz przestrzegać, ale z perspektywy e-commerce możesz skupić się na tym, czy strony produktów są widoczne zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarek.

Audyt platformy ecommerce

Właściwa platforma e-commerce jest bardzo ważna dla sukcesu Twojego biznesu online. Podczas audytu musisz również przyjrzeć się, czy wybrana platforma e-commerce spełnia wszystkie Twoje wymagania, czy nie. Jeśli sprzedaż sukcesywnie spada lub liczba nowych klientów również się zmniejsza, warto wiedzieć, czy platforma jest nadal odpowiednia dla potrzeb Twojego biznesu. Dobrze przeprowadzona zmiana platformy może wygenerować silny wzrost sprzedaży. Co warto sprawdzić:

  • Lepsze doświadczenie użytkownika: nawigacja po witrynie, szybkość platformy, realizacja płatności, wyszukiwanie, panel administracyjny, to tylko niektóre z funkcji, które są potencjalnymi przyczynami zmiany platformy. Wpływa bezpośrednio na CRO i SEO.
  • Optymalizacja mobilna: Ponieważ świat porusza się mobilnie, bardzo ważne jest, aby Twój sklep e-commerce działał płynnie na smartfonach, tabletach i innych telefonach komórkowych.
  • Trendy rynkowe: Musisz przeanalizować, czy obecne funkcje Twojego sklepu e-commerce są zgodne z trendami rynkowymi, czy nie.
  • Skalowalność: platforma powinna być w stanie sprostać obecnym i przyszłym potrzebom rynku.
  • Koszty: Jeśli prowadzisz małą firmę i korzystasz z platformy której koszty eksploatacji są zbyt wysokie, lepiej wybrać tańszą alternatywę.
  • Szybkość platformy: jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania może zmniejszyć współczynnik konwersji. Szybkość platformy ma kluczowe znaczenie dla Twojej firmy.

Audyt współczynnika konwersji

Ogólny współczynnik konwersji w sklepie e-commerce wynosi od 1-5%. Optymalizacja współczynnika konwersji polega na maksymalizacji odsetka użytkowników którzy wykonają pożądane działanie.

Co możesz sprawdzić:

  • Przyciski call to action
  • Stronę główną
  • Stronę kontaktową
  • Formularze
  • Strony kategorii i produktów
  • Checkout, koszyk

Audyt UX sklepu internetowego

Audyt UX sklepu internetowego, zwany również audytem użyteczności, to proces oceny interfejsu użytkownika strony internetowej lub aplikacji mobilnej. To przydatne narzędzie dla tych, którzy chcą zidentyfikować problemy z user experience dla swoich produktów cyfrowych. Może to również pomóc w wykryciu problematycznych obszarów, które sprawiają, że użytkownicy odchodzą.

Co mówi audyt sklepu internetowego

Istnieje wiele aspektów informacji, które można uzyskać dzięki raportowi z audytu. M.in.:

  • SEO: Raport koncentruje się na zgodności z najlepszymi praktykami SEO i pomoże Ci uzyskać wyższy ruch organiczny przy niższych kosztach pozyskania klientów.
  • Wydajność: kontrola wydajności w normalnych warunkach i przy większym ruchu daje wgląd w to, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń przez małą prędkość, zwiększyć konwersje i zapewnić lepszą wydajność.
  • UX: Możesz ulepszyć projekt UX i polepszyć cykl zakupowy klienta.
  • Bezpieczeństwo: Audyt pomoże Ci znaleźć luki w zabezpieczeniach, luki w cyberatakach itp.

Podsumowując

Audyt e commerce jest dla Ciebie niezbędny z wielu powodów. Wykonanie audytu witryny i naprawienie problemów zwiększy wydajność Twojej witryny e-commerce. Posiadamy doświadczenie w tworzeniu udanych sklepów e-commerce oraz przeprowadzaniu zaawansowanych audytów. Więc odezwij się do nas teraz.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)