Audyt ecommerce, jak go przeprowadzi膰 w swoim sklepie internetowym

E-sklepy
E-sklepy (platformy, jak sprzedawa膰 i o czym pami臋ta膰- sklepy internetowe reklama)
21 stycznia, 2022
Platforma sprzeda偶owa
Platforma sprzeda偶owa -ranking 艣wiatowy i Polska (e-commerce)
21 stycznia, 2022
Audyt ecommerce
Audyt ecommerce

Jak przeprowadzi膰 audyt ecommerce w swoim sklepie internetowym

A wi臋c masz ju偶 sklep e-commerce. Rozwin膮艂e艣 go i nap臋dzasz sprzeda偶. Co dalej? Czy chcesz siedzie膰 bezczynnie, poniewa偶 wykona艂e艣 wszystkie swoje zadania zwi膮zane z za艂o偶eniem sklepu internetowego, czy te偶 chcesz osi膮gn膮膰 znacznie wi臋cej?

W biznesie online jest wiele do zrozumienia i wiele do zrobienia. W przypadku firmy zajmuj膮cej si臋 handlem elektronicznym audyt jest jednym z najwa偶niejszych. Pozwoli Ci mie膰 oko na sprzeda偶.

Dzi臋ki audytom mo偶esz uzyska膰 przegl膮d wynik贸w swojej firmy i szczeg贸艂owy wgl膮d w wiele kwestii. Dowiesz si臋, czy Tw贸j sklep internetowy dzia艂a zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, czy nie. Je艣li nie przeprowadzisz audytu swojego sklepu e-commerce, stracisz wiele okazji sprzeda偶owych, kt贸re pojawi艂y si臋 na Twojej drodze. W tym artykule om贸wimy wszystkie aspekty audytu witryny e-commerce.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Co to jest audyt sklepu e-commerce?

Mo偶e znasz termin 鈥濧udyt鈥, kt贸ry oznacza przeprowadzanie inspekcji obejmuj膮cej wszystkie aspekty Twojej firmy. W e-commerce obejmuje r贸wnie偶 wszystkie kluczowe obszary dzia艂alno艣ci, takie jak SEO, tre艣膰, wydajno艣膰 witryny, optymalizacja wsp贸艂czynnika konwersji, analiza platformy itp. Jest to najlepszy spos贸b na odkrycie podstawowych problem贸w i mo偶liwo艣ci wprowadzenia ulepsze艅. Otrzymasz map臋 optymalizacji Twojego biznesu.

unikaj duplikat贸w podstron

Dlaczego nale偶y przeprowadzi膰 audyt e-commerce?

Od w艂a艣ciciela sklepu e-commerce oczekuje si臋, 偶e b臋dziesz zna膰 ka偶dy szczeg贸艂 swojej firmy. Powiniene艣 mie膰 pe艂ne informacje o tym, ile masz produkt贸w, ile zam贸wie艅 otrzymujesz ka偶dego miesi膮ca, a tak偶e wiele innych rzeczy, kt贸re powiniene艣 wiedzie膰, aby sprawnie prowadzi膰 sw贸j sklep e-commerce. Ale 偶eby wiedzie膰 to wszystko, musisz zrobi膰 audyt swojego sklepu e-commerce. Poni偶ej wymienili艣my kilka wa偶nych powod贸w, dla kt贸rych warto przeprowadzi膰 audyt ecommerce i jakie s膮 z tego korzy艣ci.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Klienci przegl膮daj膮 d艂u偶ej witryn臋 kt贸ra dzia艂a p艂ynnie

Nikt nie jest doskona艂y i nawet bardzo do艣wiadczeni programi艣ci pope艂niaj膮 b艂臋dy. Oznacza to, 偶e tworzenie strony internetowej jest trudne i nie mo偶na mie膰 wszystkiego na uwadze. Niestety klienci tego nie rozumiej膮 i porzuc膮 Twoj膮 witryn臋 po napotkaniu tylko jednego b艂臋du.

Nawet jednosekundowe op贸藕nienie mo偶e spowodowa膰 utrat臋 potencjalnych klient贸w. Powiniene艣 sprawdzi膰 swoj膮 witryn臋 nie jako w艂a艣ciciel, ale jako klient i znale藕膰 odpowied藕 na pytania takie jak:

  • Co si臋 dzieje po trafieniu na stron臋 b艂臋du 404?
  • Czy strony i obrazy 艂aduj膮 si臋 prawid艂owo?
  • Czy 艂adowanie stron zajmuje zbyt du偶o czasu?
  • Czy klikalne linki i nawigacja dzia艂aj膮 poprawnie?
  • Czy w tre艣ci s膮 jakie艣 b艂臋dy gramatyczne lub ortograficzne?
  • Czy wszystkie tre艣ci s膮 aktualne?

Odpowiedzi na te pytania mog膮 z 艂atwo艣ci膮 pom贸c Ci zidentyfikowa膰 obszary wymagaj膮ce poprawy w Twoim sklepie, co b臋dzie mia艂o niezwykle pozytywny wp艂yw na wra偶enia klient贸w.

7p marketing mix

Klienci kupuj膮 produkty w r贸偶nych przegl膮darkach i na r贸偶nych urz膮dzeniach

A poniewa偶 艣wiat staje si臋 mobilny, bardzo wa偶ne jest r贸wnie偶, aby Tw贸j sklep e-commerce r贸wnie偶 dzia艂a艂 dobrze na urz膮dzeniach mobilnych. Dzi臋ki audytowi dowiesz si臋:

  • Jak wygl膮da i dzia艂a Tw贸j sklep w r贸偶nych przegl膮darkach
  • Czy jest przyjazny dla u偶ytkownika r贸wnie偶 na urz膮dzeniach mobilnych?
  • Czy obrazy s膮 wyra藕ne?
  • Czy 艂atwo jest przegl膮da膰 i kupowa膰 produkty za pomoc膮 smartfona?

Wyszukiwanie i filtry

Wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w ma tendencj臋 do wyszukiwania swoich produkt贸w bezpo艣rednio w witrynie, a nie poprzez nawigacj臋 lub kategorie. Dobre wyszukiwanie powinno by膰 szybkie, zapewniaj膮c lepsze wra偶enia z zakup贸w i by膰 mniej frustruj膮ce dla klient贸w. Funkcja wyszukiwania pozwala u偶ytkownikowi bez problemu znale藕膰 to, czego potrzebuje. Nie ogranicza si臋 tylko do poprawy UX, ale tak偶e pomaga w lepszym wsp贸艂czynniku konwersji, a tak偶e zmniejsza wsp贸艂czynniki porzucania koszyk贸w. Musisz sprawdzi膰 funkcj臋 wyszukiwania i filtrowania oraz znale藕膰 odpowiedzi na te pytania:

  • Czy filtry s膮 dok艂adne?
  • Czy kategoria produktu ma sens?
  • Czy s膮 jakie艣 produkty, kt贸re nie s膮 odpowiednio zorganizowane?
  • Czy funkcja wyszukiwania zapewnia prawid艂owe wyniki?
Audyt e-commerce

Wska藕nik porzucania koszyka

Na szcz臋艣cie sklepy mog膮 odzyska膰 prawie dwie trzecie utraconej sprzeda偶y. Ale w tym celu musisz zaanga偶owa膰 klient贸w. Dodaj produkty do koszyka, a nast臋pnie zrezygnuj z nich i znajd藕 odpowiedzi na te pytania:

  • Czy pojawia si臋 wyskakuj膮ce okienko z ponownym zaanga偶owaniem, kt贸re zmusza mnie do zakupu produktu?
  • Czy otrzymam wiadomo艣膰 lub email z powiadomieniem o porzuconym koszyku?
  • Czy istniej膮 rekomendacje dotycz膮ce innych produkt贸w, kt贸re mog臋 zamiast tego kupi膰?

Wysoki standard obs艂ugi klienta

Ponad po艂owa klient贸w mo偶e zap艂aci膰 za lepsz膮 obs艂ug臋 klienta. Jako w艂a艣ciciel sklepu powiniene艣 skupi膰 si臋 na tym, jakie s膮 aktualne potrzeby Twoich klient贸w, jak Ci ich brakuje i jak mo偶esz je zaspokoi膰. Musisz znale藕膰 aktualne trendy i wdro偶y膰 je w swoim sklepie internetowym. Np. wyszukiwanie g艂osowe, chatboty, wyszukiwanie obraz贸w.

lejek content marketingowy sales funnel

Co obejmuje audyt witryn e-commerce?

W przypadku audytu witryn e-commerce zaleca si臋 zarzucenie szerokiej sieci w celu odkrycia jak najwi臋kszej liczby mo偶liwo艣ci. Jako w艂a艣ciciel sklepu e-commerce musisz zwraca膰 uwag臋 na wszelkie ustalenia. Audyt witryn e-commerce jest podzielony na trzy podstawowe cz臋艣ci 鈥 SEO, platform臋 i wsp贸艂czynnik konwersji. Om贸wmy ka偶dy szczeg贸艂owo.

Audyt SEO sklepu ecommerce

Silne SEO Twojego sklepu e-commerce poprawia widoczno艣膰 Twojego sklepu w wyszukiwarkach. Przynosi ruch, a gdy u偶ytkownik znajdzie Tw贸j sklep, dociera jako odwiedzaj膮cy, ale wraca jako lojalny klient. Istnieje wiele praktyk SEO, kt贸rych musisz przestrzega膰, ale z perspektywy e-commerce mo偶esz skupi膰 si臋 na tym, czy strony produkt贸w s膮 widoczne zar贸wno dla u偶ytkownika, jak i dla wyszukiwarek.

Im wi臋cej konkurencji i atrakcyjniejsza bran偶a, tym marketing wi臋cej kosztuje

Audyt platformy ecommerce

W艂a艣ciwa platforma e-commerce jest bardzo wa偶na dla sukcesu Twojego biznesu online. Podczas audytu musisz r贸wnie偶 przyjrze膰 si臋, czy wybrana platforma e-commerce spe艂nia wszystkie Twoje wymagania, czy nie. Je艣li sprzeda偶 sukcesywnie spada lub liczba nowych klient贸w r贸wnie偶 si臋 zmniejsza, warto wiedzie膰, czy platforma jest nadal odpowiednia dla potrzeb Twojego biznesu. Dobrze przeprowadzona zmiana platformy mo偶e wygenerowa膰 silny wzrost sprzeda偶y. Co warto sprawdzi膰:

  • Lepsze do艣wiadczenie u偶ytkownika: nawigacja po witrynie, szybko艣膰 platformy, realizacja p艂atno艣ci, wyszukiwanie, panel administracyjny, to tylko niekt贸re z funkcji, kt贸re s膮 potencjalnymi przyczynami zmiany platformy. Wp艂ywa bezpo艣rednio na CRO i SEO.
  • Optymalizacja mobilna: Poniewa偶 艣wiat porusza si臋 mobilnie, bardzo wa偶ne jest, aby Tw贸j sklep e-commerce dzia艂a艂 p艂ynnie na smartfonach, tabletach i innych telefonach kom贸rkowych.
  • Trendy rynkowe: Musisz przeanalizowa膰, czy obecne funkcje Twojego sklepu e-commerce s膮 zgodne z trendami rynkowymi, czy nie.
  • Skalowalno艣膰: platforma powinna by膰 w stanie sprosta膰 obecnym i przysz艂ym potrzebom rynku.
  • Koszty: Je艣li prowadzisz ma艂膮 firm臋 i korzystasz z platformy kt贸rej koszty eksploatacji s膮 zbyt wysokie, lepiej wybra膰 ta艅sz膮 alternatyw臋.
  • Szybko艣膰 platformy: jednosekundowe op贸藕nienie w czasie 艂adowania mo偶e zmniejszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji. Szybko艣膰 platformy ma kluczowe znaczenie dla Twojej firmy.

Audyt wsp贸艂czynnika konwersji

Og贸lny wsp贸艂czynnik konwersji w sklepie e-commerce wynosi od 1-5%. Optymalizacja wsp贸艂czynnika konwersji polega na maksymalizacji odsetka u偶ytkownik贸w kt贸rzy wykonaj膮 po偶膮dane dzia艂anie.

Co mo偶esz sprawdzi膰:

  • Przyciski call to action
  • Stron臋 g艂贸wn膮
  • Stron臋 kontaktow膮
  • Formularze
  • Strony kategorii i produkt贸w
  • Checkout, koszyk

Audyt UX sklepu internetowego

Audyt UX sklepu internetowego, zwany r贸wnie偶 audytem u偶yteczno艣ci, to proces oceny interfejsu u偶ytkownika strony internetowej lub aplikacji mobilnej. To przydatne narz臋dzie dla tych, kt贸rzy chc膮 zidentyfikowa膰 problemy z user experience dla swoich produkt贸w cyfrowych. Mo偶e to r贸wnie偶 pom贸c w wykryciu problematycznych obszar贸w, kt贸re sprawiaj膮, 偶e u偶ytkownicy odchodz膮.

Co m贸wi audyt sklepu internetowego

Istnieje wiele aspekt贸w informacji, kt贸re mo偶na uzyska膰 dzi臋ki raportowi z audytu. M.in.:

  • SEO: Raport koncentruje si臋 na zgodno艣ci z najlepszymi praktykami SEO i pomo偶e Ci uzyska膰 wy偶szy ruch organiczny przy ni偶szych kosztach pozyskania klient贸w.
  • Wydajno艣膰: kontrola wydajno艣ci w normalnych warunkach i przy wi臋kszym ruchu daje wgl膮d w to, jak zmniejszy膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅 przez ma艂膮 pr臋dko艣膰, zwi臋kszy膰 konwersje i zapewni膰 lepsz膮 wydajno艣膰.
  • UX: Mo偶esz ulepszy膰 projekt UX i polepszy膰 cykl zakupowy klienta.
  • Bezpiecze艅stwo: Audyt pomo偶e Ci znale藕膰 luki w zabezpieczeniach, luki w cyberatakach itp.

Jak wykona膰 audyt sklepu internetowego?

Przeprowadzenie fachowego audytu sklepu internetowego pozwala wyeliminowa膰 liczne b艂臋dy, kt贸re widniej膮 na stronie. Podczas audytu zostanie dok艂adnie sprawdzony kod strony i jej budowa.

Zapraszamy na:

Opr贸cz poprawienia b艂臋d贸w w kodzie 藕r贸d艂owym, audyt sprawdzi tak偶e tre艣膰 pod k膮tem duplicate content, czas 艂adowania sklepu, nag艂贸wki w tek艣cie i link bulding. Celem takiego audytu jest przygotowanie sklepu internetowego do pozycjonowania go w wyszukiwarce. Odpowiednia optymalizacja e-sklepu sprawi, 偶e wyszukiwarka przypisze mu znacznie wy偶sza pozycj臋 na li艣cie. W艂a艣ciciele sklep贸w konkuruj膮 ze sob膮, aby zgromadzi膰 mo偶liwie najwi臋kszy ruch na stronie.

Im wi臋ksza b臋dzie liczba odwiedzaj膮cych os贸b na stronie sklepu, tym prawdopodobnie wygeneruje to wi臋ksze zyski. Pozycjonowanie to jednak czasoch艂onny proces, gdzie audyt jest pierwsz膮 czynno艣ci膮, kt贸r膮 zdecydowanie nale偶y wykona膰.

Co to jest audyt w sklepie?

Audyt sklepu internetowego pozwala w艂a艣cicielowi strony zobaczy膰 s艂abe punkty, kt贸re wymagaj膮 naprawy. Przeprowadzenie audytu pozwala zobaczy膰 nie tylko wady, ale r贸wnie偶 mocne strony, kt贸re s膮 dobrze wykonane na danej witrynie internetowej. W艂a艣ciciel e-sklepu mo偶e w ten spos贸b lepiej zaplanowa膰 dzia艂ania i skupi膰 si臋 na tych, kt贸re s膮 najwa偶niejsze.

Profesjonalny audyt pozwala odpowiednio przygotowa膰 stron臋 do pozycjonowania i ulepszy膰 jej funkcjonowanie. Pozwala to na zwi臋kszenie sprzeda偶y i 艂atwiejsze korzystanie ze sklepu przez u偶ytkownik贸w. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 audyt ujawni tak偶e s艂abe strony konkurencji i por贸wna nasz sklep z innymi stronami dzia艂aj膮cymi ju偶 w przestrzeni Internetu.

Znajomo艣膰 konkurencji w Internecie jest niezwykle przydatna, aby zaplanowa膰 nale偶yta strategi臋 dzia艂ania. Sprawdzaj膮c sw贸j e-sklep poprzez wykonanie audytu dowiemy si臋 r贸wnie偶 o linkach, kt贸re prowadz膮 do naszej witryny. Wyszukiwarka Google zwraca uwag臋 na linki wewn臋trzne i zewn臋trzne, kt贸re prowadz膮 do danego sklepu internetowego. Je艣li linki pochodz膮 z dobrych stron posiadaj膮cych du偶o tre艣ci, to prawdopodobnie odbije si臋 to na pozycji sklepu.

W艂a艣ciciele sklep贸w internetowych bardzo cz臋sto tworz臋 na swoje potrzeby specjalne zaplecze SEO. Profesjonalnie przygotowane zaplecze SEO pozwala na pozyskiwanie potrzebnych odno艣nik贸w do sklepu. Przygotowanie takiego zaplecza jest jednak kosztowne i wymaga fachowej wiedzy. Zdecydowanie lepiej podj膮膰 wsp贸艂prac臋 z agencj膮 SEO, kt贸ra specjalizuje si臋 w pozycjonowaniu i optymalizacji sklep贸w internetowych pod k膮tem wyszukiwarek.

Ile kosztuje audyt strony internetowej?

Audyt sklepu internetowego jest najcz臋艣ciej przeprowadzany przez profesjonalne agencje SEO, kt贸re dzia艂aj膮 na rynku. Agencje sprawdzaj膮 podczas takiego audytu liczne elementy, kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na w艂a艣ciw膮 budow臋 sklepu internetowego.

Ewentualne b艂臋dy wykazane podczas przeprowadzenia takiego audytu s膮 nast臋pnie udost臋pnione dla w艂a艣ciciela e-sklepu w formie raportu. Od w艂a艣ciciela sklepu internetowego b臋dzie zale偶a艂o, czy podejmie si臋 naprawy wykazanych b艂臋d贸w. Z pewno艣ci膮 jednak warto naprawi膰 b艂臋dy widniej膮ce na stronie, gdy偶 wp艂ywa to na pozycje w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka surowo ocenia strony, kt贸re nie dostosuj膮 si臋 do panuj膮cych zasad SEO.

Najcz臋艣ciej Google nak艂ada na takie sklepy kary w postaci niskich pozycji w wyszukiwarce. Znalezienie si臋 na niekt贸re frazy kluczowe poza pierwsza dziesi膮tk膮 sprawia, 偶e sklep nie b臋dzie generowa艂 偶adnego ruchu w Internecie. Koszt przeprowadzenia kompleksowego audytu to wydatek w okolicy dw贸ch tysi臋cy z艂otych.

Podczas audytu zostan膮 sprawdzone linki prowadz膮ce do strony, poprawno艣膰 kodu i content. Niekiedy agencja na specjalne 偶yczenie klienta mo偶e wykona膰 audyt konkurencji, kt贸ra ju偶 widnieje w Internecie i mo偶e nam zagra偶a膰 w osi膮gni臋ciu wyznaczonych cel贸w. W贸wczas koszt takiego audytu b臋dzie wy偶szy, ale w przypadku wi臋kszych sklep贸w internetowych zdecydowanie  warto go ponie艣膰.

Dlaczego warto wykona膰 audyt SEO?

Wykonanie dok艂adnego audytu sklepu internetowego dok艂adnie sprawdzi parametry na stronie i ich dzia艂anie. Jednym z wa偶nych parametr贸w jest czas 艂adowania strony i jej obci膮偶enie. Im szybciej 艂aduje si臋 dana strona, tym lepiej jest odbierana przez u偶ytkownik贸w. Cz臋sto sklepy nie 艂aduj膮 si臋 poprawnie zra偶aj膮 do siebie klient贸w, co odbija si臋 na generowanych przez nich zyskach. Profesjonalnie przygotowany audyt sprawdzi r贸wnie偶, czy strona www dobrze prezentuje si臋 na urz膮dzeniach mobilnych.

W dzisiejszych czasach Google wymaga od stron internetowych, aby dostosowa艂y one sw贸j design do tablet贸w, telefon贸w kom贸rkowych i iPhone’贸w. Je艣li strona b臋dzie 藕le dzia艂a艂a na urz膮dzeniach mobilnych, to prawdopodobnie spadnie nam sprzeda偶 i pozycje w wyszukiwarce. Ostatni膮 kwesti膮 jest tre艣膰, kt贸ra znajduje si臋 na stronie danego sklepu internetowego.

Audyt dok艂adnie sprawdzi nat臋偶enie s艂贸w kluczowych w opisach i tre艣ciach na blogu. Bardzo wa偶ne jest sprawdzenie tre艣ci pod k膮tem jej powielania. W艂a艣ciciele sklep贸w powinni zadba膰 o to, aby tre艣膰 by艂a unikatowa. Google surowo ka偶e te sklepy, kt贸re powielaj膮 tre艣ci lub zbytnio nasycaj膮 opisy s艂owami kluczowymi.

Podsumowuj膮c

Audyt e commerce jest dla Ciebie niezb臋dny z wielu powod贸w. Wykonanie audytu witryny i naprawienie problem贸w zwi臋kszy wydajno艣膰 Twojej witryny e-commerce. Posiadamy do艣wiadczenie w tworzeniu udanych sklep贸w e-commerce oraz przeprowadzaniu zaawansowanych audyt贸w. Wi臋c odezwij si臋 do nas teraz.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)