Wyszukiwanie głosowe -co to? optymalizacja voice search (aplikacja ok google i siri, przykłady, definicja)

Wyszukiwanie głosowe -co to? optymalizacja voice search (aplikacja ok google i siri, przykłady, definicja)

optymalizacja voice search

Wyszukiwanie głosowe google voice search, siri, alexa

Wyszukiwanie głosowe to funkcja, która jest w stanie znacznie usprawnić nasze korzystanie z różnego rodzaju urządzeń elektronicznych. Wbrew pozorom nie jest to rozwiązanie, które pojawiło się na tych urządzeniach w ostatnich latach. Wielu posiadaczy smartfonów jest nieświadomych tego, że mogą wykonywać wiele działań na swoich telefonach wyłącznie za pomocą głosu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak włączyć wyszukiwanie głosowe w Google?

Włączanie wyszukiwania głosowego:

  1. Na tablecie, lub telefonie z Androidem otwórz aplikację Google .
  2. W prawym górnym rogu wybierz i kliknij w swoje zdjęcie profilowe, wybierz wyszukiwanie głosowe.
  3. W sekcji „OK Google” kliknij Voice Match.
  4. Włącz OK Google.

Jak włączyć wyszukiwanie głosowe PC?

Włączenie wyszukiwania głosowego na komputerze jest bardzo szybkie. W przeglądarce wpisz adres google.pl, a następnie kliknij na ikonę mikrofonu. Jeśli wcześniej nie przyznawałeś dostępu stronie do mikrofonu, zostaniesz o to poproszony.

Dlaczego nie działa wyszukiwanie głosowe?

Jeśli Asystent Google na urządzeniu z Androidem nie reaguje na „OK Google”, albo w ogóle nie działa to musisz sprawdzić czy wyraziłeś zgodę na korzystanie z mikrofonu. Na telefonie lub tablecie otwórz Ustawienia Asystenta albo otwórz aplikację Asystent Google i powiedz/wybierz „Ustawienia Asystenta”.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Wyszukiwanie głosowe

Czym jest wyszukiwanie głosowe?

Jest to funkcja, która pozwala na sterowanie urządzeniem za pomocą poleceń głosowych. Oprogramowanie rozpoznaje głos użytkownika, a następnie wykonuje działania zgodnie z jego poleceniem. Nie musi się to ograniczać jedynie do wyszukiwania rzeczy w Internecie, za pomocą komend głosowych można wykonywać wiele działań na danym urządzeniu. Jest to rozwiązanie, które może pozwolić na zaoszczędzenie sporej ilości czasu, gdyż za pomocą jednego zdania jesteśmy w stanie wykonać operacje składające się z kilku etapów. Rosnąca popularność tej funkcji sprawia, że pojawia się ona na coraz większej liczbie urządzeń gospodarstwa domowego.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Historia

Wbrew pozorom, wyszukiwanie głosowe pojawiło się na długo przed erą nowoczesnych smartfonów. Pierwszym urządzeniem wykorzystujące tę funkcję była Audrey stworzona przez firmę Bell Laboratories w 1952 roku. Maszyna ta była znacznych rozmiarów i rozpoznawała jedynie liczby od 1-9 z 90% skutecznością, jednakże był to wielki przełom w świecie techniki. Niedługo później, na początku lat siedemdziesiątych, rząd USA zainwestował znaczne sumy pieniędzy w badania nad rozwojem systemu rozpoznawania mowy. W efekcie stworzono urządzenie o nazwie Harpy, które było w stanie rozpoznać 1011 angielskich słów.

Jego oprogramowanie było w stanie przetwarzać logiczne ciągi łączące się w zdania. W następnych latach zaczęły powstawać urządzenia, które były przeznaczone do użytku prywatnego, jednakże nie zyskały zbyt dużej popularności. Wyszukiwanie głosowe znalazło się w fazie stagnacji i trwało w niej aż do drugiej dekady XXI wieku, kiedy firma Google zaimplementowała swojego asystenta głosowego na urządzeniach z Androidem.

Google Voice Search

W 2010 roku, Google dumnie zaprezentowało swój system rozpoznawania mowy. Obecnie, jest on w stanie rozpoznać ponad 230 miliardów słów. Jego największymi zaletami są prostota obsługi oraz fakt, że znaczenie usprawnia obsługę różnego rodzaju urządzeń. Aby włączyć tę funkcję na urządzeniach z Androidem, należy przejść do aplikacji Google. Gdy już ją otworzymy, należy odszukać zakładkę Asystent Głosowy a następnie Voice Match.

Tam należy aktywować funkcję „Ok Google” i będziemy już mogli z niej korzystać. Bezpośrednio po aktywacji nastąpi jednak krótki proces kalibracyjny, w którym zostaniemy poproszeni o trzykrotne wypowiedzenie frazy „Ok Google”, aby asystent mógł lepiej rozpoznawać naszą barwę głosu. Kiedy zostanie zakończony, będziemy mogli w każdej chwili aktywować asystenta poprzez wypowiedzenie tych słów. Na naszym ekranie pokaże się wówczas okno aplikacji, która będzie na bieżąco wyświetlać wypowiadane przez nas słowa. Dokładność tego oprogramowania jest dosyć spora, chociaż może zdarzyć się, że asystent błędnie zinterpretuje któreś ze słów.

Z jakich funkcji telefonu można korzystać za pomocą asystenta Google?

Lista działań, które możemy wykonać za pomocą wyszukiwania głosowego Google jest dosyć długa. Przede wszystkim, możemy wykonać różnego rodzaju wyszukań w przeglądarce internetowej. Dla przykładu, możemy zapytać asystenta „Jaka jest godzina w mieście X?”

Po zadaniu takiego pytania, automatycznie otworzy się okno przeglądarki internetowej z informacją, której szukaliśmy. Asystenta Google można zapytać również o to, jaka będzie jutro pogoda, kiedy urodził się Bogusław Linda, czy jak powiedzieć „Którędy na Camp Nou?” po hiszpańsku. Google Voice Search to bardzo rozbudowane narzędzie, które odpowie zasadzie na każde logicznie zbudowane przez nas zdanie. Dodatkowo, asystent przeczyta nam niektóre z odpowiedzi.

Za pomocą wyszukiwania głosowego możemy również włączyć daną stronę lub aplikację. Dla przykładu, po wypowiedzeniu komendy „włącz allegro.pl” zostaniemy po chwili przeniesieni na stronę polskiego serwisu aukcyjnego. Podobnie, gdy wypowiemy zdanie „Włącz: Spotify: Dawid Podsiadło: Bela” po chwili uruchomi się ta piosenka w aplikacji Spotify. Aplikacja zawiera więcej funkcji muzycznych i pozwala np. na rozpoznawanie utworu.

Za pomocą Google Voice Search możemy również zarządzać połączeniami i SMS’ami. Komendy „Zadzwoń do” albo „Wyślij SMS do X pozwolą nam na połączenie z naszymi kontaktami bez konieczności używania klawiatury. Za pomocą głosu może także aktywować lub dezaktywować funkcje Bluetooth i WiFi. Lista rzeczy, które jest w stanie wykonać za nas asystent Google jest jeszcze długa, należą do niej m.in. ustawianie budzika, konwersja jednostek, czy obsługa aplikacji GPS.

Amazon Alexa

Jest to autorski projekt Amazonu. Alexa jest samodzielnym asystentem głosowym, który komunikuje się z właścicielem poprzez dedykowane soundbary i głośniki dostępne w serwisie amazon.com. Możemy ją zapytać o praktycznie wszystko. To co wyróżnia ten projekt na tle innych to bardzo rozbudowany system prowadzenia konwersacji i akuratność odpowiedzi, które dostarcza Alexa.

Niestety, póki co, Alexa przyjmuje polecenia jedynie w języku angielskim, jednakże niedługo ma być dostępna również obsługa języka polskiego. Co ciekawe, za pomocą Alexy można złożyć zamówienie w serwisie Amazon. Kilka poleceń głosowych wystarczy, żeby paczka za zamówieniem ruszyła w drogę do naszego domu. Alexa umożliwia także obsługę intuicyjną obsługę serwisu Amazon Music.

Apple Siri

Siri jest asystentem głosowym dostępnym na urądzeniach firmy Apple. Dysponuje całkiem szerokim wachlarzem funkcji, jednakże jest ich zdecydowanie mniej w porównaniu do rozwiązania stosowanego przez Google. Siri wspiera 17 języków, jednakże nie ma wśród nich polskiego, Google jest w stanie rozpoznać 30 języków i można mówić do asystenta w języku polskim. Aby włączyć usługę Siri na urządzeniach Apple, trzeba wypowiedzieć frazę „Hey, Siri!”. Rozwiązanie od Apple posiada jednak pewną przewagę w kwestii bezpieczeństwa, bowiem z dużą skutecznością jest w stanie stwierdzić, czy ktoś się pod nas podszywa. System rozpoznawania głosu jest w stanie rozróżnić nasz głos od obcej osoby.

Asystent głosowy w urządzeniach AGD

System rozpoznawania mowy jest najbardziej popularny wśród użytkowników smartfonów. Można go też używać na komputerach i tabletach. W przypadku komputerów, nie jest to tak wielkie udogodnienia jak na telefonach, gdyż nie mamy tam problemu z dostępem do klawiatury. Wyszukiwanie głosowe zaczyna się jednak pojawiać na coraz większej ilości urządzeń gospodarstwa domowego.

Wiele nowych telewizorów z funkcją Smart TV posiada również opcję asystenta głosowego. Jest to bardzo przydatne, gdyż wpisywanie tekstu za pomocą pilota do telewizora potrafi być bardzo uciążliwe. Dzięki temu w kilka sekund możemy znaleźć interesujący nas film, czy serial.

Rozpoznawanie głosu pojawia się także w najnowszych modelach lodówek. Niektóre z nich korzystają z gotowych systemów (np. Alexa), podczas gdy inne opierają się na własnym oprogramowaniu.

W większości przypadków ma to na celu utworzenie jednego systemu zarządzania urządzeniami domowymi, aby mieć wszystko pod kontrolą i wydawać polecenia z każdego miejsca w mieszkaniu. Google wspiera funkcję asystenta głosowego również w robotach sprzątających.

Zastrzeżenia dotyczące prywatności

Jakiś czas temu głośnym tematem stało się podejście firmy Google do prywatności użytkowników i danych, które pozostają na ich serwerach. Wątpliwości budził również sposób przechowywania zapisków z asystenta głosowego. Prezes firmy Google musiał składać wyjaśnienia przed komisją powołaną przez rząd USA. Wielu ludzi zaczęło wówczas zadawać pytania, w jakim stopniu możemy zachować prywatność korzystając z asystentów głosowych i innych tego typu rozwiązań.

Przede wszystkim, trzeba zaznaczyć, że korzystanie z Google Voice Search jest dobrowolne. Trzeba włączyć tę usługę w ustawieniach, aby mogła ona zbierać jakiekolwiek informacje. Po drugie, wszystkie ustawienia dotyczące nagrywania i zbierania danych, mogą być spersonalizowane przez użytkownika. Znajdują się one w ustawieniach konta Google i każdy może zdecydować, czy chce zapisywać swoje nagrania i współpracować z Google w zakresie danych analitycznych.

Przyszłość asystentów głosowych

Wiele wskazuje na to, że technologia wyszukiwania głosowego będzie zyskiwała na popularności.

W końcu pozwala na usprawnienie wielu czynności, nie tylko przeglądania Internetu w smartfonie. Scentralizowane zarządzanie domem z wielu punktów dostępu brzmi jak rozwiązanie, które może być coraz bardziej popularne już w niedalekiej przyszłości. Powstało wiele urządzeń koncepcyjnych wykorzystujących rozpoznawanie głosu, których przyszłość na rynku jest niepewna.

Dla przykładu, wykorzystano tę technologię w stworzeniu mini-tłumacza, który pozwoli nam na konwersację z osobą mówiącą w języku, którego nie znamy. Urządzenie rejestruje mowę, przetwarza ją, a następnie odtwarza tłumaczenie. Wydaje się to być świetnym rozwiązaniem, jednakże można postawić pytanie, kiedy ta funkcja pojawi się na ekranach użytkowników smartfonów.

Mimo wszystko, jest wiele dziedzin życia, w których urządzenia sterowane głosowo mogą być dużym ułatwieniem. Warto więc zaznajomić się z tą funkcją poprzez swój telefon. Jest wiele plusów, które wynikają z jej używania. Nie musimy się za każdym razem nachylać do telefonu, urządzenie może leżeć w niezmienionej pozycji na biurku a my za pomocą prostej komendy głosowej możemy sprawdzić np. repertuar kina na wieczór.

Wyszukiwanie głosowe może być również bardzo pomocne dla kierowców, gdyż nie musimy odrywać rąk od kierownicy, aby np. przestawić nawigację. Dzięki temu możemy to zrobić w sposób bardziej bezpieczny i nie stwarzający zagrożenia na drodze. Jest wiele przesłanek, które wskazują na to, że wyszukiwanie głosowe stanie się niedługo częścią naszej codzienności. Dużo rzeczy stanie się przez to prostszych a obsługa urządzeń elektronicznych bardziej intuicyjna.

Każdy nas w swoim urządzeniu mobilnym, smartfonie posiada mikrofon. Wyszukiwanie głosowe w google jest bajecznie proste, mówisz „ok google” i przeglądasz wyniki wyszukiwania. Ważne jest więc aby zoptymalizować stronę pod wyszukiwania głosowe i królować w tabeli wyników wyszukiwania głosowego. Bo obecnie wyszukiwarka głosowa to już znacznie więcej niż google home.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak zoptymalizować treści na stronie internetowej, aby były lepiej rozpoznawane przez wyszukiwanie głosowe?

Aby treści były lepiej rozpoznawane przez wyszukiwanie głosowe, należy skupić się na naturalnym języku i pytaniach, jakie mogą zadawać użytkownicy, oraz uwzględnić lokalne frazy kluczowe.

Czy istnieją różnice w optymalizacji pod kątem różnych asystentów głosowych, np. Google Assistant vs. Siri?

Różnice w optymalizacji mogą występować ze względu na specyfikę algorytmów poszczególnych asystentów. Ważne jest, aby śledzić wytyczne każdego z nich i dostosowywać treści odpowiednio.

Jakie są potencjalne zagrożenia dla prywatności związane z używaniem wyszukiwania głosowego i jak się przed nimi chronić?

Aby chronić prywatność, użytkownicy powinni regularnie sprawdzać i dostosowywać ustawienia prywatności na swoich urządzeniach oraz być świadomymi, jakie dane są zbierane przez poszczególne aplikacje.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!