Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 -co to? (optymalizacja bounce rate, przyk艂ady, definicja)

Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Marketing salonu kosmetycznego i fryzjerskiego (marketing kosmetyczny w bran偶y beauty, przyk艂ady, definicja, oferta, cennik)
19 lutego, 2023
Analiza marketingowa
Analityk internetowy (web analyst) -Co robi i ile zarabia? (przyk艂ady, definicja, zarobki, oferta)
19 lutego, 2023

Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 -co to? (optymalizacja bounce rate, przyk艂ady, definicja)

Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 optymalizacja bounce rate

Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 (optymalizacja bounce rate)

Najwa偶niejszym wska藕nikiem, kt贸ry powiniene艣 艣ledzi膰 w swojej witrynie, jest jej wsp贸艂czynnik odrzuce艅.

艢wiadczy o tym czy odwiedzaj膮cy s膮 zadowoleni z wra偶e艅 jakie zapewnia im Twoja strona i czy odpowiada na pytania, kt贸re wpisali w google.

Wi臋c czym jest bounce rate i jak zoptymalizowa膰 wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Odpowiedzi poni偶ej:

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅 to wska藕nik stosowany w dziedzinie marketingu, kt贸ry okre艣la procent os贸b, kt贸re nie wykonuj膮 po偶膮danej akcji, takiej jak dokonanie zakupu, po wej艣ciu na stron臋 internetow膮 lub obejrzeniu reklamy. Innymi s艂owy, jest to stosunek liczby os贸b, kt贸re nie wykona艂y po偶膮danej akcji do liczby wszystkich os贸b, kt贸re wesz艂y w interakcj臋 z danym elementem kampanii marketingowej.

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest wa偶nym wska藕nikiem skuteczno艣ci kampanii marketingowej, poniewa偶 pomaga zidentyfikowa膰 elementy kampanii, kt贸re mog膮 by膰 nieefektywne lub nieprawid艂owo dopasowane do grupy docelowej. Dzi臋ki tej informacji marketerzy mog膮 wdro偶y膰 odpowiednie dzia艂ania, aby zoptymalizowa膰 kampani臋 i zwi臋kszy膰 jej skuteczno艣膰.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest to liczba, kt贸ra m贸wi, jaki procent odwiedzaj膮cych opuszcza Twoj膮 witryn臋 po przejrzeniu tylko jednej strony lub w ci膮gu pierwszych 10 sekund (dok艂adna definicja bounce rate zale偶y w g艂贸wnej mierze od narz臋dzia do analityki internetowej, kt贸rego u偶ywasz).

Im wy偶szy wsp贸艂czynnik odrzuce艅, tym wy偶sza liczba potencjalnych klient贸w, kt贸rych tracisz, poniewa偶 u偶ytkownicy uwa偶aj膮, 偶e Twoja witryna nie ma dla nich nic do zaoferowania i wychodz膮 bez dalszej interakcji.

Dzi臋ki stale zmniejszaj膮cej si臋 koncentracji uwagi i stale poszerzaj膮cym si臋 opcjom czy viralowym tiktokom, Twoi odwiedzaj膮cy maj膮 bardzo ma艂膮 motywacj臋 do aktywnego przeklikiwania Twojej witryny pod k膮tem tego, co oferujesz i jakie korzy艣ci p艂yn膮 dla nich. Tak wi臋c obowi膮zkiem strony, na kt贸r膮 trafia odwiedzaj膮cy, staje si臋 przekonanie go, 偶e warto sp臋dzi膰 u Ciebie czas.

Optymalizacja (zmniejszenie) wsp贸艂czynnika odrzuce艅 jest zatem niezwykle wa偶na dla Twojej firmy. Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych odwiedzaj膮cy opuszczaj膮 natychmiast Twoj膮 stron臋.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Co wp艂ywa na wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Najwa偶niejsze z nich to:

Strona o niew艂a艣ciwej tematyce, lub nie odpowiadaj膮ca na pytanie u偶ytkownika

Czyli „nietrafno艣膰” wyszukiwania organicznego. Wyszukiwarki staj膮 si臋 coraz lepsze w znajdowaniu odpowiednich tre艣ci dla zapytania u偶ytkownika, ale nadal nie s膮 doskona艂e.

Je艣li lubisz przegl膮da膰 statystyki search console, analytics, czy google ads (dawniej adwords) na pewno nieraz zastanawiasz si臋 „jak to si臋 w og贸le sta艂o, 偶e kto艣 wszed艂 na stron臋 w mojej witrynie na takie zapytanie”.

Odwiedzaj膮cy r贸wnie偶 czuj膮 to samo. Spr贸buj por贸wna膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅 dla u偶ytkownik贸w z organika (tych, kt贸rzy weszli przez wyszukiwarki) z u偶ytkownikami z reklam p艂atnych. Zobaczysz jak te dane r贸偶ni膮 si臋 pomi臋dzy sob膮.

Inne oczekiwania

Niezgodno艣膰 oczekiwa艅, czyli odwiedzaj膮cy spodziewaj膮 si臋 zobaczy膰 „co艣” w Twojej witrynie, podczas gdy Twoja strona m贸wi o czym艣 innym. Zdarza si臋 to cz臋sto, zw艂aszcza gdy masz reklam臋 dla okre艣lonej oferty i kierujesz ludzi na swoj膮 stron臋 g艂贸wn膮.

Bardzo wa偶ne jest dopasowanie do oczekiwa艅 odwiedzaj膮cych. Twoja witryna mo偶e m贸wi膰 o wielu r贸偶nych rzeczach, ale odwiedzaj膮cy odwiedza j膮 tylko po to, aby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym, co oferujesz.

Na przyk艂ad je艣li masz sklep zoologiczny i ustawiasz reklam臋 na „budy dla ps贸w”, to nie kieruj odwiedzaj膮cych na stron臋 g艂贸wn膮, aby sami „sobie poszukali”/

S艂aby projekt strony

Przyoszcz臋dzi艂e艣 na designie? U偶y艂e艣 darmowego szablonu albo studenta z allegro i w efekcie Twoja strona internetowa jest do bani? Twoi odwiedzaj膮cy oczekuj膮 atrakcyjnej wizualnie, przyjemnej dla oka strony internetowej.

Oni ju偶 maj膮 do艣膰 tandetnych reklam z canvy, czy kiepsko wykonanych witryn , a je艣li Twoja nie jest lepsza, nie b臋d膮 z tego powodu zbytnio zadowoleni. Spraw swoim odwiedzaj膮cym mi艂膮 niespodziank臋, maj膮c stron臋 internetow膮 o odpowiednim kontra艣cie, w艂a艣ciwej typografii, odpowiednim uk艂adzie i odpowiedniej kolorystyce. Zatrudnij najwy偶szej klasy projektanta i zap艂a膰 mu, ile mo偶esz, ale upewnij si臋, 偶e Twoja witryna wygl膮da dobrze.

S艂abe CTA

Bardzo cz臋sty b艂膮d jakim jest brak wezwania do dzia艂ania. U偶ytkownicy nie b臋d膮 si臋 domy艣la膰 o co Ci chodzi. Dobrze zaprojektowane i opracowane banery czy przyciski wezwania do dzia艂ania (CTA) mog膮 mie膰 ogromny wp艂yw na wsp贸艂czynnik konwersji.

Brakuj膮ce lub 藕le zaprojektowane wezwania do dzia艂ania mog膮 by膰 g艂贸wnym powodem, dla kt贸rego u偶ytkownicy odbijaj膮 si臋 od Twojej witryny.

Gdy odwiedzaj膮cy przejd膮 przez stron臋, na kt贸rej wyl膮dowali, nie pozw贸l im zmaga膰 si臋 z tym, co powinni robi膰 dalej.

Poprowad藕 ich do dzia艂a艅, kt贸re Twoim zdaniem s膮 optymalne.

Je艣li jest to blog, chcesz, aby subskrybowali newsletter. Mo偶esz chcie膰, aby pobrali raport lub case study.

Kr贸tko m贸wi膮c, nie pozw贸l im si臋 zbytnio zastanawia膰 nad tym, jaka jest ich kolejna akcja na tej stronie. Prowad藕 ich delikatnie, u偶ywaj膮c wezwa艅 do dzia艂ania umieszczonych w widocznym miejscu w odpowiednich miejscach w witrynie.

Zbyt wiele opcji

Posiadanie zbyt wielu opcji dla odwiedzaj膮cego mo偶e r贸wnie偶 prowadzi膰 do wy偶szego wsp贸艂czynnika odrzuce艅. Jest to cz臋艣ciowo pow贸d, dla kt贸rego bounce rate na Twojej stronie g艂贸wnej jest prawdopodobnie wy偶szy ni偶 na podstronach witryny. Zbyt wiele link贸w/wezwa艅 do dzia艂ania zabiegaj膮cych o uwag臋 odwiedzaj膮cych mo偶e zwi臋ksza膰 niepok贸j i prowadzi膰 do opuszczania witryny w poszukiwaniu lepszej alternatywy.

Do艣wiadczone firmy zajmuj膮ce si臋 optymalizacj膮 konwersji (takie jak nasza) i dobrzy projektanci stron internetowych pomagaj膮 w stworzeniu odpowiedniego uk艂adu z r贸偶nymi wezwaniami do dzia艂ania, atrakcyjnymi dla r贸偶nych u偶ytkownik贸w, zmniejszaj膮c w ten spos贸b wsp贸艂czynnik odrzuce艅.

Jaki powinien by膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Na przyk艂ad dla ecommerce (藕r贸d艂o https://www.searchenginejournal.com/website-bounce-rate/332439/#close ):

  • 25% lub mniej: prawdopodobnie co艣 jest zepsute
  • 26-40%: Doskona艂y
  • 41-55%: 艢redni
  • 56-70%: wy偶szy ni偶 normalnie, ale mo偶e mie膰 sens w zale偶no艣ci od strony internetowej
  • 70% lub wi臋cej: 殴le i/lub prawdopodobnie co艣 jest zepsute

Natomiast osobi艣cie nie bra艂bym tego za wytyczne poniewa偶 dla wi臋kszo艣ci blog贸w jest to ponad 90%.

Dla przyk艂adu zobacz do jakich wniosk贸w doszed艂 hubspot:

bounce rate wsp贸艂czynnik odrzuce艅

Wg nich wsp贸艂czynnik odrzuce艅 powinien wynosi膰:

  • 70-98% dla blog贸w,
  • 10-30% dla stron us艂ugowych,
  • 20-40% dla stron sprzeda偶owych.

Jak obliczy膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest obliczany na podstawie dzielenia odrzuce艅 (tj. 艂膮cznej liczby sesji z wy艣wietleniem 1 podstrony) przez ca艂kowit膮 liczb臋 sesji w witrynie.

Jak poprawi膰 wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Mo偶liwe jest znaczne zmniejszenie wysokiego wsp贸艂czynnika odrzuce艅. R贸偶ne witryny s艂u偶膮 r贸偶nym celom i s膮 przeznaczone dla r贸偶nych odbiorc贸w, wi臋c nie ma jednego pewnego sposobu na zmniejszenie wsp贸艂czynnika odrzuce艅.

Ale na szcz臋艣cie istnieje kilka og贸lnych technik, kt贸re mo偶esz wypr贸bowa膰 w celu zmniejszenia wsp贸艂czynnika odrzuce艅:

  • Posegmentuj wsp贸艂czynnik odrzuce艅 wed艂ug strony docelowej/wej艣ciowej: og贸lny wsp贸艂czynnik odrzuce艅 Twojej witryny nie zawiera 偶adnych przydatnych informacji; jest niejasny i nieprecyzyjny. Najlepszym sposobem na uzyskanie prawdziwego obrazu wsp贸艂czynnika odrzuce艅 witryny jest sprawdzenie wsp贸艂czynnika odrzuce艅 dla ka偶dej strony docelowej/landing page.
  • Ankiety: istnieje wiele narz臋dzi, kt贸re umo偶liwiaj膮 ankietowanie odwiedzaj膮cych, tu偶 przed opuszczeniem witryny.
  • Ruchy odwiedzaj膮cych i mapy popularno艣ci (heatmap): pomagaj膮 one rejestrowa膰 ruchy myszy, klikni臋cia, aktywno艣膰 ga艂ek ocznych (eye tracking), scrollowanie/przewijanie i naci艣ni臋cia klawiszy przez odwiedzaj膮cych. Dzi臋ki temu mo偶esz dowiedzie膰 si臋, co dok艂adnie robi膮 odwiedzaj膮cy po dotarciu na Twoje strony docelowe. Mo偶e to by膰 艣wietny spos贸b, aby dowiedzie膰 si臋, 偶e na przyk艂ad wi臋kszo艣膰 odwiedzaj膮cych nie zauwa偶a przycisku 鈥瀙obierz case study鈥 na pasku bocznym. Podobnie zalecam aby艣 sprawdzi艂 heatmapy, aby dowiedzie膰 si臋, gdzie dok艂adnie na stronie u偶ytkownicy klikaj膮.
  • Testy AB: zwykle jedynym sposobem, aby dowiedzie膰 si臋, co dzia艂a, jest przetestowanie tego. Powiniene艣 skonfigurowa膰 test dzielony (split test), aby wypr贸bowa膰 wiele r贸偶nych projekt贸w stron internetowych, uk艂ad贸w, stylizacji, wezwa艅 do dzia艂ania itp. Zatrudnij nasz膮 agencj臋, aby zmniejszy膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jaki powinien by膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅?

Nie ma okre艣lonego, uniwersalnego poziomu wsp贸艂czynnika odrzuce艅, kt贸ry by艂by odpowiedni dla wszystkich rodzaj贸w kampanii marketingowych i bran偶. Wsp贸艂czynnik odrzuce艅 zale偶y od wielu czynnik贸w, takich jak rodzaj kampanii, grupa docelowa, bran偶a, a tak偶e poziom konkurencji w danym sektorze.

Jednak偶e, w wi臋kszo艣ci przypadk贸w ni偶szy wsp贸艂czynnik odrzuce艅 oznacza lepsz膮 skuteczno艣膰 kampanii marketingowej, poniewa偶 oznacza to, 偶e wi臋ksza liczba os贸b wykona艂a po偶膮dan膮 akcj臋, tak膮 jak dokonanie zakupu lub rejestracja na stronie internetowej. Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 mo偶e wskazywa膰 na problemy z elementami kampanii, takimi jak 藕le dopasowane przekazy reklamowe, nieodpowiednie nag艂贸wki czy zbyt skomplikowany proces zakupowy, kt贸re powinny zosta膰 poprawione w celu zwi臋kszenia skuteczno艣ci kampanii.

Warto zaznaczy膰, 偶e w niekt贸rych przypadkach wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 mo偶e by膰 naturalnym zjawiskiem, na przyk艂ad w przypadku stron internetowych, kt贸re oferuj膮 informacje, a nie sprzedaj膮 produkty. W takim przypadku wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 niekoniecznie oznacza nieefektywno艣膰 kampanii, ale raczej zwyk艂e zachowanie u偶ytkownik贸w, kt贸rzy szukaj膮 konkretnych informacji i szybko opuszczaj膮 stron臋.

Czy wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest z艂y?

Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 nie jest zawsze z艂y, ale mo偶e wskazywa膰 na problemy z elementami kampanii marketingowej, takimi jak nieodpowiednio dopasowane przekazy reklamowe, nieodpowiednie nag艂贸wki lub zbyt skomplikowany proces zakupowy. W takim przypadku wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 mo偶e wskazywa膰 na potrzeb臋 wprowadzenia zmian w kampanii marketingowej w celu poprawy jej skuteczno艣ci.

Jednak偶e, w niekt贸rych przypadkach wysoki bounce rate mo偶e by膰 naturalnym zjawiskiem, na przyk艂ad w przypadku stron internetowych, kt贸re oferuj膮 informacje, a nie sprzedaj膮 produkty. W takim przypadku wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 niekoniecznie oznacza nieefektywno艣膰 kampanii, ale raczej zwyk艂e zachowanie u偶ytkownik贸w, kt贸rzy szukaj膮 konkretnych informacji i szybko opuszczaj膮 stron臋.

Warto zaznaczy膰, 偶e wsp贸艂czynnik odrzuce艅 to tylko jeden z wielu wska藕nik贸w skuteczno艣ci kampanii marketingowej i nie powinien by膰 traktowany jako jedyny wyznacznik efektywno艣ci dzia艂a艅 marketingowych. Inne wa偶ne wska藕niki to mi臋dzy innymi 艣redni czas sp臋dzony na stronie, ilo艣膰 interakcji z reklamami lub poziom zaanga偶owania u偶ytkownik贸w na stronie lub w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Jaki bounce rate jest dobry?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, poniewa偶 „dobry” wsp贸艂czynnik odrzuce艅 zale偶y od wielu czynnik贸w, takich jak rodzaj strony internetowej, bran偶a, grupa docelowa, 藕r贸d艂o ruchu oraz cel, jakiego chcemy osi膮gn膮膰 poprzez dan膮 stron臋 internetow膮.

Na przyk艂ad, je艣li strona internetowa skupia si臋 na przyci膮ganiu nowych odwiedzaj膮cych, a jej celem jest przekazanie informacji o produkcie lub us艂udze, to wsp贸艂czynnik odrzuce艅 poni偶ej 40% mo偶e by膰 uznawany za dobry. Z drugiej strony, w przypadku sklepu internetowego lub strony z ofertami pracy, gdzie celem jest konwersja, czyli dokonanie zakupu lub rejestracja na stronie, ni偶szy wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest bardziej po偶膮dany, a warto艣ci powy偶ej 50% mog膮 wskazywa膰 na problemy z kampani膮 marketingow膮.

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e wsp贸艂czynnik odrzuce艅 nie jest jedynym wska藕nikiem skuteczno艣ci strony internetowej lub kampanii marketingowej. Innymi wa偶nymi wska藕nikami s膮 mi臋dzy innymi 艣redni czas sp臋dzony na stronie, liczba interakcji z tre艣ci膮 strony oraz wska藕niki konwersji. Dlatego warto analizowa膰 wsp贸艂czynnik odrzuce艅 w kontek艣cie innych wska藕nik贸w, aby uzyska膰 pe艂ny obraz skuteczno艣ci kampanii marketingowej.

Podsumowanie

Jakie s膮 twoje strategie obni偶ania wsp贸艂czynnika odrzuce艅? Czy uwa偶asz, 偶e wykonujesz dobr膮 robot臋 na swojej stronie (je艣li chodzi o optymalizacj臋 wsp贸艂czynnika odrzuce艅)? Czy jeste艣 zadowolony ze swojego obecnego bounce rate?

Odpowiedzi na te pytania mo偶na znale藕膰 tylko poprzez systematyczne i ci膮g艂e testowanie. Gdy ju偶 b臋dziesz mie膰 wyniki, upewnij si臋, 偶e skoncentrujesz swoje wysi艂ki w zakresie optymalizacji witryny najpierw na wsp贸艂czynniku odrzuce艅, a nast臋pnie na innych wska藕nikach.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 (optymalizacja bounce rate)?

Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)