Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym (lista google + przykłady i definicja)

Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym (lista google + przykłady i definicja)

Wizytówki NAP
Wizytówki NAP

Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym (lista google)

Na to, aby nasza firma była dobrze widoczna w sieci, składa się bardzo wiele czynników. Zdecydowaną większość z nich można zaliczyć do SEO, czyli procesu optymalizacji naszej strony internetowej, czego efektem ma być wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarek. Jaką rolę w tym procesie odgrywają wizytówki NAP?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest Wizytówka NAP? Definicja i skrót.

Skrót NAP pochodzi z języka angielskiego i oznacza dokładnie Name, Address, Phone, czyli podstawowe informacje o naszej firmie, jakie powinny znaleźć się na firmowej wizytówce.

Wizytówka NAP, czyli kluczowe informacje o naszej firmie

Oprócz samej nazwy, adresu oraz numeru telefonu można jeszcze zaliczyć do nich e-mail czy adres strony www. NAP jest więc swego rodzaju wizytówką, której jednak nie umieszcza się na papierowym bloczku, ale w Internecie, a dokładnie w miejscach, gdzie zaglądają osoby poszukujące określonych firm z usługami czy produktami.

Wizytówka NAP niekoniecznie też musi linkować do naszej strony, ale ich obecność w sieci zdecydowanie wpływa przede wszystkim na pozycjonowanie lokalne.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Gdzie umieszcza się wizytówki NAP?

Wizytówki NAP najczęściej umieszcza się na stronach, które są dobrze znane i wzbudzają zaufanie. Są to więc różnego rodzaju katalogi firm, a także fora, na które trafiają osoby poszukujące konkretnych informacji. Znana i wzbudzająca zaufanie witryna ma bardzo duże znaczenie dla odbiorców tych informacji, należy więc unikać takich stron, które mogą wzbudzać jakieś obawy i wątpliwości.

Do tych powszechnie znanych i zaufanych zalicza się do nich między innymi:

  • Panoramę Firm,
  • Mapy Google,
  • Lento,
  • Gumtree,
  • Gratka,
  • Targeo,
  • cylex.pl
  • Yellowpages,
  • Msp.money.pl/baza-firm,
  • Baza-firm.com.pl.

Co jeszcze można umieścić na wizytówce NAP?

Wizytówka Google Moja Firma

Internetowa wizytówka NAP to bardzo wiele możliwości. Oczywiście nie może zabraknąć na niej kluczowych informacji, czyli nazwy firmy, numeru telefonu, adresu, strony www, e-mailu, ale to nie wszystkie możliwości.

Trzeba pamiętać o tym, że im więcej podajemy informacji, tym firma budzi większe zaufanie w odbiorcach. Można więc dodać również takie dane jak godziny otwarcia, linki do profili w social mediach, a także mapkę dojazdu.

Ai marketing

Dobra praktyką jest także umieszczenie zdjęcia, np. siedziby firmy lub jej wnętrza – nie tylko ułatwimy dotarcie na miejsce, ale wzbudzamy jeszcze większe zaufanie.

Inne informacje umieszczane na wirtualnych wizytówkach to także krótki opis działalności czy wiadomości o najważniejszych produktach i usługach. Przykładem takiej rozbudowanej wizytówko NAP jest między innymi właśnie wizytówka Google.

Istotną sprawą w przypadku wizytówek NAP jest ich spójność oraz aktualność. Należy zadbać o to, aby zarówno na stronie firmowej, jak i na wszystkich innych były one takie same.

Jest to kluczowe dla wyszukiwarek, a także samych użytkowników Internetu – odmienne informacje w kilku różnych źródłach nie wpływają na wiarygodność firmy.

Podobnie sprawa wygląda z aktualnością wszystkich danych – wizytówki NAP powinny zawierać tylko aktualne dane, więc jeśli firma zmieniała adres lub numer telefonu, to dane powinny zostać zaktualizowane wszędzie. Dobrą praktyką więc będzie notowanie miejsc w sieci, gdzie umieszczamy swoją wizytówkę – wtedy wprowadzenie w nich zmian będzie znacznie łatwiejsze.

Wizytówka NAP a pozycjonowanie lokalne

Wizytówki NAP odgrywają bardzo dużą rolę w pozycjonowaniu lokalnym. Są one bardzo ważnym czynnikiem rankingowym w SEO, który skutecznie wpływa na rozpoznawalność marki w zasięgu zarówno lokalnym, jak i ogólnokrajowym.

Jest to tym bardziej istotne dla małych, lokalnych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność i praktycznie prawie w ogóle nie istnieją w sieci. Jak wiadomo, wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim Google, to dla bardzo wielu osób najważniejsze i najłatwiej dostępne źródło informacji – jeśli firma wyświetla się na stronach, gdzie umieszczane się również inne, to tym samym wzrasta jej renoma. Jest to tym bardziej istotne, że lokalne firmy zazwyczaj nie mają tak mocno rozbudowanego zaplecza w Internecie, jak znane marki o zasięgu ogólnokrajowym.

Dla wyszukiwarek internetowych szczególnie istotna jest lokalizacja, a także inne słowa kluczowe, które zawiera właśnie wizytówka NAP.

Tym samym zostanie ona szybciej zindeksowana w wyszukiwarce. W przypadku pozycjonowania lokalnego to właśnie nazwa miejscowości jest szczególnie ważna, a jak już wiadomo, jest ona częścią wirtualnej wizytówki.

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, witryna powinna być także wspierana linkami z innych lokalnych serwisów. Dzięki temu jej pozycja zdecydowanie rośnie w rankingach, a to przekłada się na większy ruch na stronie, a tym samym także sprzedaż produktów lub usług.

Wskaźniki KPI Key Performance Indicators kluczowe wskaźniki efektywności
Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym

Gdzie można opublikować wizytówkę NAP firmy?

Wizytówki NAP firmy mogą być publikowane w wielu miejscach, w tym w sieciach społecznościowych, katalogach firmowych, rejestrach internetowych i lokalnych katalogach firm. Można je również opublikować na lokalnych stronach informacyjnych, w prasie lokalnej, w wyszukiwarkach i w wielu innych miejscach online.

Czy i w jaki sposób NAP może wspomóc pozycjonowanie lokalne?

NAP (Name, Address, Phone Number) jest istotnym elementem pozycjonowania lokalnego. NAP składa się z nazwy, adresu i numeru telefonu firmy, który musi być zgodny z informacjami znajdującymi się w wizytówkach Google i innych profili społecznościowych. Jest to ważne, aby pozycjonowanie lokalne było skuteczne, ponieważ wyszukiwarki lokalne wykorzystują te informacje, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu lokalnych firm. NAP może również pomóc firmom w generowaniu ruchu poprzez udostępnianie informacji adresowych na innych platformach i stronach, takich jak mapy, katalogi firm, strony branżowe itp. Co więcej, NAP’y mogą ułatwić wskazanie wyników , które są najbardziej odpowiednie dla danego obszaru.

Czy za wizytówki NAP trzeba płacić?

W bardzo wielu serwisach umieszczenie swojej wizytówki NAP jest darmowe, ale nie wszędzie. Dlatego warto dokładnie czytać regulaminy, aby ewentualnie nie narazić się na koszty, których chcielibyśmy jednak uniknąć.

Może się bowiem okazać, że samo umieszczenie jest darmowe, ale po pewnym czasie jest pobierana opłata za widoczność w sieci.

Co sądzisz o wpisie pt. Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!