Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym (lista google)

Breadcrumbs okruszki chleba Bread crumbs
Bread crumbs SEO -czym jest ścieżka strony internetowej (nawigacja okruszkowa)
4 kwietnia, 2022
Strony WWW
Tworzenie Strony WWW – Projektowanie i budowa stron – co można z nimi zrobić?
4 kwietnia, 2022
Wizytówki NAP
Wizytówki NAP

Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym (lista google)

Na to, aby nasza firma była dobrze widoczna w sieci, składa się bardzo wiele czynników. Zdecydowaną większość z nich można zaliczyć do SEO, czyli procesu optymalizacji naszej strony internetowej, czego efektem ma być wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarek. Jaką rolę w tym procesie odgrywają wizytówki NAP?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Wizytówka NAP, czyli kluczowe informacje o naszej firmie

Skrót NAP pochodzi z języka angielskiego i oznacza dokładnie Name, Address, Phone, czyli podstawowe informacje o naszej firmie, jakie powinny znaleźć się na firmowej wizytówce.

Oprócz samej nazwy, adresu oraz numeru telefonu można jeszcze zaliczyć do nich e-mail czy adres strony www. NAP jest więc swego rodzaju wizytówką, której jednak nie umieszcza się na papierowym bloczku, ale w Internecie, a dokładnie w miejscach, gdzie zaglądają osoby poszukujące określonych firm z usługami czy produktami.

Wizytówka NAP niekoniecznie też musi linkować do naszej strony, ale ich obecność w sieci zdecydowanie wpływa przede wszystkim na pozycjonowanie lokalne.

Ai marketing

Gdzie umieszcza się wizytówki NAP?

Wizytówki NAP najczęściej umieszcza się na stronach, które są dobrze znane i wzbudzają zaufanie. Są to więc różnego rodzaju katalogi firm, a także fora, na które trafiają osoby poszukujące konkretnych informacji. Znana i wzbudzająca zaufanie witryna ma bardzo duże znaczenie dla odbiorców tych informacji, należy więc unikać takich stron, które mogą wzbudzać jakieś obawy i wątpliwości.

Do tych powszechnie znanych i zaufanych zalicza się do nich między innymi:

  • Panoramę Firm,
  • Mapy Google,
  • Lento,
  • Gumtree,
  • Gratka,
  • Targeo,
  • cylex.pl
  • Yellowpages,
  • Msp.money.pl/baza-firm,
  • Baza-firm.com.pl.

Co jeszcze można umieścić na wizytówce NAP?

Wizytówka Google Moja Firma

Internetowa wizytówka NAP to bardzo wiele możliwości. Oczywiście nie może zabraknąć na niej kluczowych informacji, czyli nazwy firmy, numeru telefonu, adresu, strony www, e-mailu, ale to nie wszystkie możliwości.

Trzeba pamiętać o tym, że im więcej podajemy informacji, tym firma budzi większe zaufanie w odbiorcach. Można więc dodać również takie dane jak godziny otwarcia, linki do profili w social mediach, a także mapkę dojazdu.

Dobra praktyką jest także umieszczenie zdjęcia, np. siedziby firmy lub jej wnętrza – nie tylko ułatwimy dotarcie na miejsce, ale wzbudzamy jeszcze większe zaufanie.

Inne informacje umieszczane na wirtualnych wizytówkach to także krótki opis działalności czy wiadomości o najważniejszych produktach i usługach. Przykładem takiej rozbudowanej wizytówko NAP jest między innymi właśnie wizytówka Google.

Istotną sprawą w przypadku wizytówek NAP jest ich spójność oraz aktualność. Należy zadbać o to, aby zarówno na stronie firmowej, jak i na wszystkich innych były one takie same.

Jest to kluczowe dla wyszukiwarek, a także samych użytkowników Internetu – odmienne informacje w kilku różnych źródłach nie wpływają na wiarygodność firmy.

Podobnie sprawa wygląda z aktualnością wszystkich danych – wizytówki NAP powinny zawierać tylko aktualne dane, więc jeśli firma zmieniała adres lub numer telefonu, to dane powinny zostać zaktualizowane wszędzie. Dobrą praktyką więc będzie notowanie miejsc w sieci, gdzie umieszczamy swoją wizytówkę – wtedy wprowadzenie w nich zmian będzie znacznie łatwiejsze.

Wizytówka NAP a pozycjonowanie lokalne

Wizytówki NAP odgrywają bardzo dużą rolę w pozycjonowaniu lokalnym. Są one bardzo ważnym czynnikiem rankingowym w SEO, który skutecznie wpływa na rozpoznawalność marki w zasięgu zarówno lokalnym, jak i ogólnokrajowym.

Jest to tym bardziej istotne dla małych, lokalnych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność i praktycznie prawie w ogóle nie istnieją w sieci. Jak wiadomo, wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim Google, to dla bardzo wielu osób najważniejsze i najłatwiej dostępne źródło informacji – jeśli firma wyświetla się na stronach, gdzie umieszczane się również inne, to tym samym wzrasta jej renoma. Jest to tym bardziej istotne, że lokalne firmy zazwyczaj nie mają tak mocno rozbudowanego zaplecza w Internecie, jak znane marki o zasięgu ogólnokrajowym.

Dla wyszukiwarek internetowych szczególnie istotna jest lokalizacja, a także inne słowa kluczowe, które zawiera właśnie wizytówka NAP.

Tym samym zostanie ona szybciej zindeksowana w wyszukiwarce. W przypadku pozycjonowania lokalnego to właśnie nazwa miejscowości jest szczególnie ważna, a jak już wiadomo, jest ona częścią wirtualnej wizytówki.

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, witryna powinna być także wspierana linkami z innych lokalnych serwisów. Dzięki temu jej pozycja zdecydowanie rośnie w rankingach, a to przekłada się na większy ruch na stronie, a tym samym także sprzedaż produktów lub usług.

Wskaźniki KPI Key Performance Indicators kluczowe wskaźniki efektywności
Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym

Czy za wizytówki NAP trzeba płacić?

W bardzo wielu serwisach umieszczenie swojej wizytówki NAP jest darmowe, ale nie wszędzie. Dlatego warto dokładnie czytać regulaminy, aby ewentualnie nie narazić się na koszty, których chcielibyśmy jednak uniknąć.

Może się bowiem okazać, że samo umieszczenie jest darmowe, ale po pewnym czasie jest pobierana opłata za widoczność w sieci.

Co sądzisz o wpisie pt. Wizytówki NAP – ważna strategia w pozycjonowaniu lokalnym? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)