Webcrawler – co to jest? Jak web crawler może wpłynąć na SEO? [definicja, przykłady]

Sitemap mapa strony internetowej -co to jest? (sitemap.xml w formacie XML, lub HTML)
26 listopada, 2022
Meta description – co to jest i jak się je tworzy?
26 listopada, 2022

Webcrawler – co to jest? Jak web crawler może wpłynąć na SEO? [definicja, przykłady]

Webcrawler

Czym jest webcrawler i jak może wpłynąć na pozycjonowanie strony?

Prawidłowo skonstruowana i zoptymalizowana strona stanowi podstawę pozytywnych odczuć u użytkowników z niej korzystających, a także pozwala na osiąganie konkretnych celów, stawianych witrynie.

Współczesne realia wymagają, od prowadzących strony internetowe, korzystania z szeregu narzędzi przeznaczonych do wspomagania właściwego pozycjonowania strony.

Narzędzia te to także nieodłączny element pracy każdego SEO-wca.

Jednym z ważniejszych z nich jest webcrawler czyli program, który wykorzystują wyszukiwarki pozwalający na przeskanowanie witryny w celu zidentyfikowania jej słabych stron i szczegółowej analizy domeny.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co to jest webcrawler? Definicja.

Web Crawler definicja – nazywany również robotem pająkiem, botem, czy pełzaczem to program, wykorzystywany przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki nim badają zawartość, strukturę i kod stron.

Co to jest Web Crawling?

Web crawling to zjawisko przeglądania sieci. Jest to zadanie dla robotów sieciowych, które głównie zwracają uwagę na strukturę, kod źródłowy, treści itp.

Co czyta Crawler?

Crawler “czyta” zawartość tekstu na stronie wraz z jej kodowaniem, a także podążają za linkami do dalszych stron poprzez odnośniki.

Jakie elementy wpływają na pozycjonowanie strony?

Aby zrozumieć, które kwestie będą istotne podczas skanowania działania witryny oraz na które parametry warto zwrócić uwagę, należy zapoznać się z mechanizmami wpływającymi na pozycjonowanie stron.

Biorąc pod uwagę najpopularniejszą, w Polsce, wyszukiwarkę internetową – Google – można wyróżnić trzy filary, na podstawie których dokonywane jest indeksowanie stron.

Są to, w uproszczeniu, treści strony tzw. „content” oraz jej optymalizacja „on -site”, popularność zobrazowana wartościowymi linkami „off-site” oraz ocena strony, której dokonują sami użytkownicy.

Pośród powyższych czynników kluczową rolę, na którą twórca witryny ma największy wpływ, pełni optymalizacja techniczna strony czyli konstrukcja i funkcjonowanie strony.

Korzystając z narzędzi zewnętrznych, w postaci odpowiedniego oprogramowania, można udoskonalić działanie witryny i tym samym wpłynąć na jej lepsze pozycjonowanie. Dokonywaniem analizy działania stron zajmuje się właśnie webcrawler zwany także pełzaczem, pająkiem lub botem.

Webcrawler jako skuteczne narzędzie wspomagające działania SEO

Webcrawler w znakomity sposób ułatwia wdrożenie odpowiedniej strategii pozycjonowania dzięki dużej ilości danych, które dostarcza po dokonaniu skanu witryny.

Na rynku dostępne są rozmaite wersje crawlerów, pozwalających na dostarczenie danych dotyczących aspektów działania witryny takich jak: analiza wartości linków, audyt poprawności wersji językowych, bezpieczeństwo strony oraz analiza i wyniki audytu SEO.

Do najpopularniejszych webcrawlerów należą: Ahrefs, SEMrush, Screaming Frog, Google Search Console czy Sitebulb.

Większość dostępnych programów umożliwia przeglądanie szczegółowych raportów o funkcjonowaniu strony dopiero po wykupieniu pełnych wersji oprogramowania.

Jest to niekiedy droga inwestycja, jednakże bardzo opłacalna, bo umożliwia udoskonalenie witryny, wykorzystanie jej pełnego potencjału oraz zwiększenie skuteczności związanej z realizacją celów biznesowych.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Optymalizacja treści na stronie – rola webcrawlera w udoskonalaniu content marketingu

Kolejnym ważnym elementem, mającym wpływ na pozycjonowanie strony jest zawarty na niej content. Webcrawler może posłużyć do analizy contentu witryny pod kątem jego wartości z punktu widzenia indeksowania stron oraz optymalizowania treści na stronie.

Istotnym wyznacznikiem wysokiej jakości treści jest jej unikalność, jest to także element, któremu znaczną uwagę poświęcają programy skanujące witryny, wykorzystywane do pozycjonowania stron w wyszukiwarce.

Zjawisko kanibalizacji i duplikacji treści oraz ich wykrywanie przy użyciu webcrawlera

Przykładowymi błędami dokonywanymi podczas umieszczania treści na stronie są zjawiska duplikacji i kanibalizacji treści. Mogą one zostać wykryte i naprawione przy użyciu oprogramowania w rodzaju webcrawlera.

Czym jest kanibalizacja treści?

Do zjawiska określonego tą, nieco enigmatyczną, nazwą dochodzi kiedy istnieją dwie lub więcej podstrony, adresy URL, które skupiają się dokładnie na tym samym słowie kluczowym.

Sytuacja tego typu ma miejsce, na przykład, kiedy w witrynie znajduje się artykuł skupiający się na danym słowie kluczowym i strona produktu je powtarzająca.

Skutkiem tej zbieżności jest rywalizacja obu podstron o pozycję w wynikach wyszukiwania, nierzadko wpływająca także na obniżenie pozycji obydwu z nich.

Algorytm indeksujący jest zmuszony do wyboru jednej z treści i umieszczeniu jej wyżej w wynikach. Skutecznym rozwiązaniem problemu kanibalizacji treści, jeżeli takowa zostanie na stronie ujawniona, jest modyfikacja tytułu i treści na podstronach w celu ich indywidualizacji.

Takie działanie będzie szczególnie ważne w przypadku witryn zajmujących się sprzedażą.

W dokonywaniu regularnych kontroli treści serwisu przydatny będzie właśnie webcrawler ujawniający kanibalizację, na przykład, Google Search Console.

Duplikacja treści

Kolejnym wspomnianym powyżej, zdecydowanie niepożądanym, zjawiskiem jest duplikacja treści.

Oznacza ona, że większa część treści lub jej znaczna część, występuje na kilku adresach URL, w tej samej witrynie albo na kilku różnych stronach www.

Jeżeli duplikacja występuje wewnątrz witryny to ta sama treść znajduje się pod kilkoma adresami URL, w obrębie jednego serwisu.

Sytuacja taka może przełożyć się na spadek widoczności strony i najlepiej zapobiegać jej poprzez weryfikację obecności tzw. „duplicate content” w ramach raportów dostarczanych przez webcrawlery.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Webcrawler – co to jest i jak web crawler może wpłynąć na SEO?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)