Sprzedaż przez internet

Social media marketing
31 sierpnia, 2021
Link building
31 sierpnia, 2021
Sprzedaż przez internet

Dochodowe sklepy internetowe, czyli sprzedaż przez internet która się opłaca

Każdy chce sprzedawać przez internet. Swój sklep brzmi kusząco ale czy na pewno?

W poniższym artykule najważniejsze informacje jakie musisz znać od strony tego jak sprzedawać w internecie żeby zarabiać!

Ale jest jeszcze coś. Musisz spełnić kilka wymagań formalnych. Regulamin, system podatkowy, kasa fiskalna (nie dla wszystkich jest obowiązkowa), stawki podatku vat, newsletter i dane osobowe w zgodzie z RODO. Kiedy wystawiać paragon, a kiedy fakturę. Jak wygląda ewidencja sprzedaży detalicznej. Jak obliczyć pit, co rejestrować, zasady ochrony danych osobowych itp.

Ogólnie jak widzisz jest tu trochę formalności aby móc prowadzić sprzedaż w internecie.

Ale o tym później bo domyślam się teraz że chcesz uruchomić swój sklep internetowy, stworzyć system sprzedaży i zarabiać z zakupów online.

Do dzieła!

sprzedaż w internecie

E-commerce, dlaczego warto spróbować? Przykładowe metody handlowania przez internet.

Mianem e-commerce określa się sposób prowadzenia transakcji handlowych za pośrednictwem internetu. Chociaż termin ten jest znany i praktykowany od kilkudziesięciu lat, to jednak nadal zyskuje na popularności, a z roku na rok liczba dokonywanych transakcji za pośrednictwem internetu wzrasta w niemal każdym kraju.

Jest to pożądane zjawisko i absolutnie nie ma w nim nic zaskakującego. Handel internetowy, dzięki swemu globalnemu zastosowaniu i nieograniczonemu potencjałowi pozwala sprzedawcom zyskać grono odbiorców z całego świata, nie ogranicza miejsca popytu do miasta i okolic, w którym ulokowany jest sklep, dając przez to okazję do rozwoju małym oraz średnim przedsiębiorstwom. Ponadto jest on korzystny nie tylko dla sprzedającego, ale również dla konsumenta, który upodobany przez siebie produkt może zakupić z dowolnego miejsca na ziemi. Nie musi podróżować do fizycznego miejsca położonego w innej miejscowość bądź – co gorsza – kraju, czy nawet innym kontynencie. Jedyne czego potrzebuje to odpowiednia ilość środków na koncie oraz dostęp do internetu. Jak więc widać e-commerce to wspólna korzyść zarówno dla handlowców, jak i kupujących.

Jednakże, podczas gdy rolą konsumenta jest zwyczajne nabycie produktu, to producent ma tutaj znacznie większe pole do popisu, ale również możliwość popełnienia błędów, na które musi uważać.

Nie zmienia to jednak postaci rzeczy – e-commerce jest przydatny, z pewnością potrzebny, a jego potencjały stale rosną i nigdy nie maleją. To właśnie dzięki niemu większość przeciętnie zarabiających osób, właścicieli sklepików oraz prezesów małych przedsiębiorstw mają szansę rozwinąć skrzydła i stać się molochem na światowym rynku. Trzeba jedynie wiedzieć, co i w jaki sposób można sprzedać za pośrednictwem handlu internetowego.

Sprzedaż przez internet jest niewątpliwie bardzo obszernym zagadnieniem, a możliwości zarobienia, osiągnięcia zysku, czy nawet zbicia na tym niemałej fortuny, można mnożyć i mnożyć bez końca. Warto zapamiętać, że w zakresie handlu internetowego głównym powodem, który nas ogranicza, to nasza własna wyobraźnia, gdyż pomimo kilkudziesięcioletniej praktyki e-commerce, na rynku wciąż pojawiają się nowe sposoby sprzedaży dóbr, a stare metody są ulepszane bądź zastępowane skuteczniejszymi rozwiązaniami. Dowodzi to tylko temu, że oprócz sprawdzonym technikom ważny jest również sam sposób realizacji.

Zatem jakie są sposoby sprzedaży produktów przez internet?

Bez zawahania można by powiedzieć, że jest ich wiele, a zdecydowanie najpopularniejszym z nich jest założenia własnego sklepu internetowego. To tak jakbyśmy otworzyli zwykły sklep, tyle że zamiast płacić za lokal do wynajęcia, musimy płacić za magazyn, w którym będziemy przechowywać towary wystawione na sprzedaż. Oczywiście należy także pamiętać o zorganizowaniu sposobu wygodnej dostawy do klienta. Możemy to zrobić własnoręcznie lub też zostawić kwestie logistyczne specjalizującej się w tym firmie dostawczej. W każdej sytuacji kosztem wysyłki możemy obciążyć klienta, więc i o to nie trzeba się zbytnio zamartwiać. Stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego z początku nie jest łatwe, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić, a zyski, jakie może nam przynieść taka forma dystrybucji, z pewnością są warte zachodu.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że sklep internetowy możemy połączyć bezpośrednio z naszym istniejącym lokalem, co jedynie zwiększa dla nas pulę potencjalnych klientów. Trzeba natomiast zwrócić uwagę na wizualizację strony naszego sklepu internetowego oraz na regularności w jego prowadzeniu. Brzydka strona internetowa będzie nieefektywna, przyniesie raczej odwrotny skutek do zamierzonego i zamiast przyciągać klientów oraz generować większą sprzedaż, może omyłkowo przynieść złą opinię i popsuć dotychczas dobrze prosperujący biznes. Coś za coś, ale i tak warto spróbować.

Alternatywą prowadzenia własnego sklepu internetowego jest sprzedaż za pośrednictwem wyspecjalizowanych do tego witryn internetowych pokroju Allegro lub OLX. Wówczas o strony techniczne takiej platformy nie musimy się martwić. My, jako użytkownicy, powinniśmy jedynie zadbać o dobre zdjęcia, opis oraz sposób dostawy towarów, jakie chcemy sprzedać. Tylko tyle i aż tyle, a całą resztę zrobi za nas organizator takiej witryny, pobierając drobną prowizję od każdego dokonanego zakupu.

Należy też zwrócić uwagę na obsługę klienta, tak aby wyszedł z transakcji całkiem zadowolony. W przeciwnym wypadku nie zakupi już nigdy więcej produktów naszej firmy, co może odbić się negatywnie na budżecie naszego sklepu.

A w razie pewnych niezgodności powinno się podchodzić do klienta z pełną inicjatywą, chęcią rozwiązania jego problemu, na przykład wymianą wadliwego sprzętu na nowy, jeżeli wina leży jednoznacznie po stronie naszego sklepu. Dobrym sposobem na rozwój jest poproszenie kupującego o opinię na temat działalności naszego przedsiębiorstwa.

Dzięki uwagom ze strony osób trzecich mamy możliwość spostrzeżenia błędów, wad, których dotąd nie dostrzegaliśmy, a ich wyeliminowanie z pewnością przeniesie się na rozwój i wyższe zarobki.

Do kwestii sprzedaży przez internet można podejść również na inny sposób. Wiele firm poza sklepem internetowym prowadzi także fanpage’a na mediach społecznościowych typu facebook.

Warto od razu zaznaczyć, że chociaż wiele przedsiębiorstw robi to jako uzupełnienie ich biznesplanu, to sama forma promocji w social mediach jest wystarczająca i równie skuteczna.

Ogromną zaletą takiej działalności jest fakt, że mamy bezpośredni kontakt z klientem i za sprawą dobrego zaangażowania możemy wyrobić sobie grono miłośników oraz nieskazitelną opinię.

Jest to bardzo istotne, gdyż w razie wątpliwości potencjalni konsumenci prędzej czy później zaczerpną opinię wśród byłych klientów naszego sklepu, a fanpage z wyrobioną renomą rozwieje ich wszelkie obawy. Istnieje również możliwość, że zadowoleni kupujący polecą nasz produkt albo sklep, nabijając nam dodatkowych zasięgów, jakże ważnych na globalnym rynku.

Należy sobie uświadomić na tym przykładzie, że działalność sprzedaży internetowej nie opiera się wyłącznie na wymianie dóbr za pieniądze.

Właściciele takich zakładów sprzedają albo swój wizerunek, albo wizerunek swojej firmy, a jak powszechnie wiadomo, nikt raczej nie kupi towarów od niepewnego źródła. Dlatego właśnie opinie internetowe są takie ważne. Sama jakość towarów to nie wszystko. Dobry wizerunek jest podstawą, czymś, co jest brane pod uwagę przez konsumenta w pierwszej kolejności przy zakupie za pośrednictwem stron internetowych. Dlatego trzeba dbać o opinię nie mniej niż o dobrą jakość sprzedawanych u nas produktów.

Wizerunek to natomiast kolejna rzecz, którą samą z siebie można łatwo spieniężyć. Chociaż jest to zazwyczaj nudny i żmudny proces, to nie można zaprzeczyć, iż większość znanych influencerów za pośrednictwem TikToka, Snapchata czy Youtube’a na przykład jest w stanie osiągnąć pokaźne zyski umożliwiające im życie na dobrym poziomie bez zaciągania się do pracy. W tym przypadku najczęściej stosowane są metody podpisywania kontraktów z firmami na reklamowanie i polecanie ich produktów dla szerszego grona odbiorców.

A tacy influencerzy z pewnością mogą poszczycić się dużym gronem odbiorców. Przeważnie panuje tutaj zasada, że im więcej dany idol posiada wyświetleń na Youtubie lub Tiktoku, tym większe wynagrodzenie otrzyma. I naturalnie działa to również w drugą stronę. Przedsiębiorcy mogą wynająć influencera, żeby zwiększał im zasięgi, podnosił sprzedaż itp.

A jeżeli prowadzicie jednoosobową działalność gospodarczą opartą na budownictwie, remoncie, jako grafik komputerowy czy doradca, to możecie bez problemu skorzystać z serwisów ogłoszeniowych.

Kolejny raz wykorzystując renomę, możecie wystawić ogłoszenia o waszej działalności w internecie i w ten sposób zdobyć nowych klientów. Ktoś prowadzi remont i potrzebuje zatrudnić doświadczonych inżynierów. Już będzie wiedział, do kogo się zwrócić. Ktoś potrzebuje ilustracji do książki czy e-booka?

Nie ma problemu, za sprawą serwisów ogłoszeniowych szybko znajdzie wykwalifikowaną osobę, a ta osoba z kolei dodatkowe zlecenia. Taki sposób zdaje się być idealny również dla pracy dorywczej dla korepetytora.

Kluczowym sposobem w sprzedaży jest wystosowanie konkurencyjnych cen. Klient z natury chce kupić możliwie najtaniej, dlatego powinniśmy zadbać o to, aby nasze oferty nie odbiegały zbyt wysoko od potencjalnej średniej ceny za dany produkt.

Korzystając z porównywarek cenowych, możemy szybko podejrzeć, po ile średnio chodzi dany produkt i opracować na tej podstawie odpowiednią strategię w sprzedaży własnych towarów. Jest to kolejna metoda dobrze znana sprzedawcom internetowym.

Czujne patrzenie na poczynania konkurencji to klucz do osiągnięcia sukcesu i zaskarbienia sobie serc klientów. Czegokolwiek by nie zrobili przeciwnicy, należy pokazać kupującym, że można zrobić to o wiele lepiej, tak jak nasz własny sklep. Porównując do siebie produkty, możemy także zaobserwować, na jakie dobra zapotrzebowanie na rynku jest niewystarczające. Możemy spróbować wstrzelić się w niszę i całkiem ją zdominować. Wszystko to za sprawą sprytnego wykorzystania danych zgromadzonych na stronach internetowych.

E-commerce to przyszłość w wielu znaczeniach tego słowa. Dodaje on funkcje, zapewnia możliwości, jakie przy handlu tradycyjnym są niemożliwe bądź bardzo trudne do osiągnięcia.

Handel internetowy jest dla każdego, wszyscy mają szansę osiągnąć sukces za jego pośrednictwem. Należy dobrze zapoznać się z tematem i wykorzystać wszelkie dostępne sposoby, z których może skorzystać dosłownie każdy, a nie tylko gigant korporacyjny.

Powyżej przytoczone zostało kilka przykładów sprzedaży przez internet, lecz jest ich znacznie więcej, prawie nieskończoność. Sklepy internetowe, serwisy ogłoszeniowe, fanpage’e, influencerzy, a także portale aukcyjne to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Jak już wspomniałem, ogranicza nas tu głównie wyobraźnia i właśnie dlatego warto spróbować tu swoich sił. Kto wie, może dzięki e-commerce zostaniecie kolejnym światowym milionerem?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)