SEO PPC – co lepsze? +[definicja, przykłady, porównanie]

seo ppc

SEO, a PPC – co wybrać?

W marketingu istnieje odwieczny spór: SEO PPC. Co jest lepsze?

Pozycjonowanie czy reklamy google? SEM czy SEO?

Dzisiaj obiektywnie podejdziemy do tematu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co to jest SEO? Inaczej pozycjonowanie

SEO, to po Polsku optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Czyli proces zwiększania widoczności naszej strony internetowej, aby uzyskać pozycję w rankingu i pozyskać organiczny ruch z wyszukiwarek.

Kolejność wyników pojawiających się na stronie wyszukiwania nie jest dowolna. Każda wyszukiwarka bierze pod uwagę kilka/kilkaset czynników rankingowych, które wpływają na miejsce umieszczenia strony.

Celem działań SEO jest tworzenie stron internetowych i treści, które współpracują z czynnikami rankingowymi wyszukiwarek tak, aby wyświetlać domenę wyżej w SERP.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czy oprócz Google są inne wyszukiwarki?

Większość strategii SEO koncentruje się na Google, a nie na innych, takich jak Bing, Yandex, czy Yahoo!. Dzieje się tak ponieważ Google posiada ponad 90% udziału w rynku wyszukiwarek.

Z tego powodu właśnie tam skupiają się główne działania, a zacięci SEO’wcy uczą się o „mitycznych” 200 czynnikach rankingowych Google, technicznym SEO, budowaniu linków, tworzeniu treści i wielu innych, aby pojawiać się wyżej na stronie wyników wyszukiwania.

Plusy SEO

Oto kilka zalet SEO:

SEO na dłuższą metę jest tańsze.

SEO oczywiście wymaga czasu i pieniędzy. Musisz zapłacić freelancerom lub agencjom, a narzędzia do pozycjonowania są tańsze niż kampanie PPC. Pozycjonowanie organiczne jest bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie w porównaniu z kampanią PPC.

Odpowiednio zoptymalizowana strona może utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania jeszcze długo po wyłączeniu kampanii PPC.

Ruch organiczny jest również bardzo skalowalny i opłacalny.

Możemy kierować SEO na różne etapy lejka.

Nie wszyscy nasi odbiorcy znajdują się na tym samym etapie lejka sprzedażowego.

Niektórzy dopiero poznają naszą markę na samym szczycie tzw. TOFU- ruch zimny. A inni są już na dnie lejka, gotowi wyciągnąć portfele.

Dzięki SEO możemy tworzyć różne rodzaje treści (posty na blogu, przewodniki, studia przypadków), które trafiają do każdego segmentu naszych odbiorców dokładnie tam, gdzie znajdują się w lejku sprzedażowym.

Dzięki temu nasza witryna może skuteczniej przekierowywać użytkowników do następnego etapu ścieżki za każdym razem, gdy przeglądają nasze treści.

Ruch z wyszukiwania organicznego jest bardziej stabilny.

Po uzyskaniu pozycji w Google możemy zacząć planować i przewidywać jaki bezpłatny ruch na naszej stronie zdobędziemy, o ile będziemy ją optymalizować.

Kolejną zaletą jest to, że nie ma przełącznika wyłączającego SEO. Dzięki marketingowi PPC nasza strona internetowa przestaje pojawiać się w wynikach wyszukiwania po wyczerpaniu budżetu marketingowego.

Wyświetlenia organiczne budują autorytet marki.

Ciągłe pojawianie się w wynikach wyszukiwania słów kluczowych związanych z naszymi produktami i usługami pomaga budować zaufanie i autorytet marki wśród naszych docelowych odbiorców.

Oznacza to również dla Google, że jesteśmy ekspertem w danym temacie lub dziedzinie. Może to prowadzić do większej liczby linków zwrotnych z innych zaufanych witryn, co jest czynnikiem rankingowym, który wyszukiwarki zdecydowanie faworyzują.

7p marketing mix

Wady SEO

Oto kilka powodów, dla których możemy nie kochać SEO:

Zmieniają się algorytmy wyszukiwarek.

Wyszukiwarki, zwłaszcza Google, na przestrzeni lat wielokrotnie zmieniały swoje algorytmy. Te zmiany oznaczają, że musimy uważnie śledzić naszą strategię marketingową i wyniki organiczne.

Musimy regularnie optymalizować naszą stronę internetową.

Nasza praca nie kończy się z chwilą, gdy przez miesiąc zdobędziemy pozycję naszej witryny pod kątem docelowych słów kluczowych. Z biegiem czasu musimy regularnie optymalizować nasze treści i strony internetowe, aby nasza witryna nadal znajdowała się w rankingu.

Optymalizacja obejmuje odświeżanie starych artykułów i monitorowanie starych/wygasłych linków.

lejek content marketingowy sales funnel

SEO wymaga czasu, aby pokazać wyniki.

Na ranking witryn w Google wpływa kilka czynników, z których wiele nie zostanie utworzonych w ciągu pierwszych kilku tygodni, lub miesięcy od uruchomienia naszej witryny (np topical authority).

Pozycjonowanie wymaga umiejętności i wiedzy specjalistycznej na wysokim poziomie.

Jeśli nie zatrudniasz profesjonalisty, upewnij się, że rozumiesz cele swoich odbiorców i spełniasz je wysokiej jakości treściami, aby odpowiednio zoptymalizować naszą witrynę pod kątem wyszukujących, tzw search intent.

Co to jest PPC?

PPC lub pay-per-click to forma marketingu w wyszukiwarkach (SEM, search engine marketing), w której reklamodawca płaci wydawcy (np. Google) za każde kliknięcie dokonane przez kogoś w naszą reklamę.

Ten model pozwala firmom płacić tylko wtedy, gdy konsumenci wchodzą w interakcję z ich reklamami.

Jeśli użyjemy reklam PPC, przyciągniemy osoby zainteresowane naszą ofertą i gotowe do konwersji.

Być może zauważyłeś, że niektóre z najlepszych wyników wyszukiwania są oznaczone znacznikiem „Reklama/sponsorowane”.

Reklamy PPC zawsze pojawiają się obok organicznych wyników wyszukiwania.

Niektóre firmy wyświetlają reklamy w wyszukiwarce w ramach określonych kampanii marketingowych, które mają określoną datę rozpoczęcia i zakończenia.

Inni licytują własne frazy kluczowe w ramach ogólnej strategii marketingowej.

Tak czy inaczej, ta metoda jest głównie związana z wyszukiwarkami, ponieważ reklamodawcy licytują słowa kluczowe, które są odpowiednie dla ich rynków docelowych.

Koszt reklam PPC zwykle zależy od naszej branży i liczby wyszukiwań słowa kluczowego, na które kierujemy reklamy.

Reklamy PPC mogą pomóc naszej firmie zachować konkurencyjność na zatłoczonym rynku i szybko dotrzeć do docelowych klientów, jeśli nie mamy chęci na długoterminową strategię SEO dla naszej domeny, aby uzyskać organiczny ranking witryny w wyszukiwarkach.

Plusy PPC

PPC oferuje szybkie rezultaty.

Chociaż uzyskanie wyników z naszej strategii SEO może zająć miesiące, może minąć tylko kilka godzin, aby zobaczyć wyniki z naszej kampanii PPC.

Reklamy PPC pojawiają się powyżej rankingów organicznych.

Kiedy prowadzimy kampanię PPC dla docelowego słowa kluczowego, nasza witryna pojawi się jako pierwsza na stronie wyników wyszukiwania. Sprawia to, że ​​nasi widzowie zauważają nas jako pierwsi, zanim przewiną do innych wyników.

PPC pozwala nam starannie określić grupę docelową.

Konfigurując kampanię PPC, możemy wybrać, do kogo chcemy kierować nasze reklamy.

Czy chcemy ludzi z określonego obszaru geograficznego?

Lub osoby w określonym wieku? Stan cywilny? Czy zainteresowanie?

Możemy szybko przeprowadzić testy A/B na reklamie PPC.

Dzięki kampanii PPC możemy wyświetlać jednocześnie dwie różne reklamy, aby zmierzyć tę, która lepiej konwertuje.

Wszystko, co musimy zrobić, to zmienić niektóre elementy reklamy, takie jak tekst, czy nagłówek, i pozwolić im działać przez pewien czas. W zależności od wydajności możemy zdecydować o „wyłaczeniu” reklam Google, lub kontynuowaniu optymalizacji w celu poprawy naszych wyników.

Wady PPC

Reklamy PPC są drogie.

Bez pieniędzy nie możemy prowadzić kampanii PPC.

Musimy płacić za każdy link sponsorowany, który klikną nasi odbiorcy, co oznacza, że ​​po wyczerpaniu budżetu zmniejsza się również nasz ruch.

Ponadto reklama PPC może stać się jeszcze droższa, gdy działamy w konkurencyjnej branży, takiej jak prawnicza, fotowoltaiczna lub ubezpieczeniowa.

Niższe marże zysku.

Chociaż kampania PPC może przynieść krótkoterminowe wygrane, zwykle skutkuje niższymi marżami zysku. Ponieważ PPC jest systemem „pay to play”, koszty pozyskania naszych klientów (CAC) będą nadal rosły bez znaczącego wzrostu cen naszych produktów i usług.

Reklamy PPC po pewnym czasie stają się nieaktualne.

Mamy ograniczoną kontrolę nad naszą płatną reklamą ze względu na reguły ustanowione przez platformy reklamowe, takie jak Google.
Optymalizacja SEO może pomóc naszym treściom w wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, zwiększając prawdopodobieństwo, że nasi odbiorcy klikną i zaufają naszym treściom.

Pozycjonowanie jest również skuteczniejsze w przypadku wyszukiwań lokalnych i może na dłużej zwiększać naszą obecność w Internecie.

Z drugiej strony płatność za kliknięcie (PPC) to strategia pozyskiwania, która wymaga od nas wydawania pieniędzy na reklamę, aby dotrzeć z naszymi treściami do odbiorców, którzy wyszukują określone słowa kluczowe online.

SEO a PPC: co jest lepsze?

Istnieją różne sytuacje, w których SEO jest lepsze niż PPC i na odwrót. Niektóre z tych sytuacji to:

Stosuj SEO, jeśli:

  • Twój budżet marketingowy jest niski.
  • Chcesz budować autorytet marki.
  • Chcesz zmaksymalizować długoterminowy zwrot z inwestycji (ROI).
  • Chcesz tworzyć treści, które docierają do odbiorców na różnych etapach lejka sprzedażowego.

A jak to ma się do PPC?

Lepsze wyniki uzyskalibyśmy z PPC w sytuacjach, gdy:

  • Chcesz szybkich rezultatów.
  • Twój produkt jest nowatorski lub pierwszy w swoim rodzaju.
  • Promujesz ofertę na czas, na przykład wyprzedaż świąteczną.
  • Chcesz skierować odbiorców do strony sprzedaży lub strony docelowej.

Jak sprawić, by SEO i PPC działały dla nas na plus razem obok siebie?

Twórz reklamy retargetingowe łącząc SEO PPC.

Czy ktoś odwiedził naszą witrynę, stronę z cenami lub dodał do koszyka, bez kupowania?

Możesz z łatwością użyć reklamy retargetingowej, aby zachęcić odwiedzających, nawet po opuszczeniu naszej witryny, do powrotu i dokonania zakupu.

Promuj zawartość witryny za pomocą reklam w mediach społecznościowych.

Jeśli chcesz, aby Twoje treści były organicznie były lepiej pozycjonowane, możesz szybko je wzmocnić, promując je w mediach społecznościowych (social signals).

Tego rodzaju reklamy nie tylko pomagają w dystrybucji treści, ale mogą potencjalnie pomóc nam w uzyskaniu niezbędnych linków zwrotnych, które poprawią nasze rankingi.

Zbieraj dane z reklam, aby ulepszyć strategię SEO.

Kampanie PPC dają dostęp do wielu danych — liczby wyszukiwań słów kluczowych, słów kluczowych, które licytują nasi konkurenci, wezwania do działania o najwyższej konwersji i tak dalej.

Mając na uwadze wszystkie te dane, będziesz w stanie tworzyć lepsze strategie SEO przy mniejszym wysiłku.

Statystyki SEO a PPC

SEO:

  • Google odpowiada za ponad 90% globalnego ruchu internetowego.
  • Niestety 90% treści online otrzymuje zerowy ruch z Google, a tylko 0,2% uzyskuje ponad 1000 wizyt miesięcznie.
  • 35% wyszukiwań Google w przeglądarce zakończyło się kliknięciem linku organicznego.
  • 99% stron internetowych ma mniej niż 100 linków zwrotnych.
  • Google przetwarza ponad 6,1 miliarda wyszukiwań dziennie.
  • 65% marketerów aktywnie inwestuje w SEO.

PPC:

  • Sieć reklamowa Google dociera do 90% internautów na całym świecie.
  • Wydatki na reklamę w wyszukiwarce wzrastają z roku na rok.
  • Najwyższy średni miesięczny koszt kliknięcia (CPC) w reklamach Google Ads w wyszukiwarce występuje w branży ubezpieczeniowej.
  • Najtańszy CPC w reklamach w wyszukiwarce Google Ads jest w branży elektronicznej.
  • Średni współczynnik klikalności reklam na Facebooku we wszystkich branżach wynosi 1,1%

Czym się różni SEM od SEO?

SEO dostarcza najlepsze jakościowo organiczne wyniki wyszukiwania, natomiast SEM to działania reklamowe, które nie muszą być wcale najlepsze jakościowi (ale mogą). SEM i PPC zatem skupiają się na reklamowaniu treści w silnikach wyszukiwarek wśród odbiorców strony oraz kierowaniu ruchu na sklep/witrynę.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!