SEO czy PPC – co lepsze?

Testy AB
Atomstore – platforma ecommerce (ciekawy system sklepu internetowego)
29 czerwca, 2022
Buyer Persona co to jest i jak j膮 tworzy膰
30 czerwca, 2022
seo ppc

SEO, a PPC – co wybra膰?

W marketingu istnieje odwieczny sp贸r. Co jest lepsze?

Pozycjonowanie czy reklamy google?

Dzisiaj obiektywnie podejdziemy do tematu.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Co to jest SEO? Inaczej pozycjonowanie

SEO, to po Polsku optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek. Czyli proces zwi臋kszania widoczno艣ci naszej strony internetowej, aby uzyska膰 pozycj臋 w rankingu i pozyska膰 organiczny ruch z wyszukiwarek.

Kolejno艣膰 wynik贸w pojawiaj膮cych si臋 na stronie wyszukiwania nie jest dowolna. Ka偶da wyszukiwarka bierze pod uwag臋 kilka/kilkaset czynnik贸w rankingowych, kt贸re wp艂ywaj膮 na miejsce umieszczenia strony.

Celem dzia艂a艅 SEO jest tworzenie stron internetowych i tre艣ci, kt贸re wsp贸艂pracuj膮 z czynnikami rankingowymi wyszukiwarek tak, aby wy艣wietla膰 domen臋 wy偶ej w SERP.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czy opr贸cz Google s膮 inne wyszukiwarki?

Wi臋kszo艣膰 strategii SEO koncentruje si臋 na Google, a nie na innych, takich jak Bing, Yandex, czy Yahoo!. Dzieje si臋 tak poniewa偶 Google posiada ponad 90% udzia艂u w rynku wyszukiwarek.

Z tego powodu w艂a艣nie tam skupiaj膮 si臋 g艂贸wne dzia艂ania, a zaci臋ci SEO’wcy ucz膮 si臋 o „mitycznych” 200 czynnikach rankingowych Google, technicznym SEO, budowaniu link贸w, tworzeniu tre艣ci i wielu innych, aby pojawia膰 si臋 wy偶ej na stronie wynik贸w wyszukiwania.

Plusy SEO

Oto kilka zalet SEO:

SEO na d艂u偶sz膮 met臋 jest ta艅sze.

SEO oczywi艣cie wymaga czasu i pieni臋dzy. Musisz zap艂aci膰 freelancerom lub agencjom, a narz臋dzia do pozycjonowania s膮 ta艅sze ni偶 kampanie PPC. Pozycjonowanie organiczne jest bardziej op艂acalne w d艂u偶szej perspektywie w por贸wnaniu z kampani膮 PPC.

Odpowiednio zoptymalizowana strona mo偶e utrzyma膰 wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania jeszcze d艂ugo po wy艂膮czeniu kampanii PPC.

Ruch organiczny jest r贸wnie偶 bardzo skalowalny i op艂acalny.

Mo偶emy kierowa膰 SEO na r贸偶ne etapy lejka.

Nie wszyscy nasi odbiorcy znajduj膮 si臋 na tym samym etapie lejka sprzeda偶owego.

Niekt贸rzy dopiero poznaj膮 nasz膮 mark臋 na samym szczycie tzw. TOFU- ruch zimny. A inni s膮 ju偶 na dnie lejka, gotowi wyci膮gn膮膰 portfele.

Dzi臋ki SEO mo偶emy tworzy膰 r贸偶ne rodzaje tre艣ci (posty na blogu, przewodniki, studia przypadk贸w), kt贸re trafiaj膮 do ka偶dego segmentu naszych odbiorc贸w dok艂adnie tam, gdzie znajduj膮 si臋 w lejku sprzeda偶owym.

Dzi臋ki temu nasza witryna mo偶e skuteczniej przekierowywa膰 u偶ytkownik贸w do nast臋pnego etapu 艣cie偶ki za ka偶dym razem, gdy przegl膮daj膮 nasze tre艣ci.

Ruch z wyszukiwania organicznego jest bardziej stabilny.

Po uzyskaniu pozycji w Google mo偶emy zacz膮膰 planowa膰 i przewidywa膰 jaki bezp艂atny ruch na naszej stronie zdob臋dziemy, o ile b臋dziemy j膮 optymalizowa膰.

Kolejn膮 zalet膮 jest to, 偶e nie ma prze艂膮cznika wy艂膮czaj膮cego SEO. Dzi臋ki marketingowi PPC nasza strona internetowa przestaje pojawia膰 si臋 w wynikach wyszukiwania po wyczerpaniu bud偶etu marketingowego.

Wy艣wietlenia organiczne buduj膮 autorytet marki.

Ci膮g艂e pojawianie si臋 w wynikach wyszukiwania s艂贸w kluczowych zwi膮zanych z naszymi produktami i us艂ugami pomaga budowa膰 zaufanie i autorytet marki w艣r贸d naszych docelowych odbiorc贸w.

Oznacza to r贸wnie偶 dla Google, 偶e jeste艣my ekspertem w danym temacie lub dziedzinie. Mo偶e to prowadzi膰 do wi臋kszej liczby link贸w zwrotnych z innych zaufanych witryn, co jest czynnikiem rankingowym, kt贸ry wyszukiwarki zdecydowanie faworyzuj膮.

Wady SEO

Oto kilka powod贸w, dla kt贸rych mo偶emy nie kocha膰 SEO:

Zmieniaj膮 si臋 algorytmy wyszukiwarek.

Wyszukiwarki, zw艂aszcza Google, na przestrzeni lat wielokrotnie zmienia艂y swoje algorytmy. Te zmiany oznaczaj膮, 偶e musimy uwa偶nie 艣ledzi膰 nasz膮 strategi臋 marketingow膮 i wyniki organiczne.

Musimy regularnie optymalizowa膰 nasz膮 stron臋 internetow膮.

Nasza praca nie ko艅czy si臋 z chwil膮, gdy przez miesi膮c zdob臋dziemy pozycj臋 naszej witryny pod k膮tem docelowych s艂贸w kluczowych. Z biegiem czasu musimy regularnie optymalizowa膰 nasze tre艣ci i strony internetowe, aby nasza witryna nadal znajdowa艂a si臋 w rankingu.

Optymalizacja obejmuje od艣wie偶anie starych artyku艂贸w i monitorowanie starych/wygas艂ych link贸w.

SEO wymaga czasu, aby pokaza膰 wyniki.

Na ranking witryn w Google wp艂ywa kilka czynnik贸w, z kt贸rych wiele nie zostanie utworzonych w ci膮gu pierwszych kilku tygodni, lub miesi臋cy od uruchomienia naszej witryny (np topical authority).

Pozycjonowanie wymaga umiej臋tno艣ci i wiedzy specjalistycznej na wysokim poziomie.

Je艣li nie zatrudniasz profesjonalisty, upewnij si臋, 偶e rozumiesz cele swoich odbiorc贸w i spe艂niasz je wysokiej jako艣ci tre艣ciami, aby odpowiednio zoptymalizowa膰 nasz膮 witryn臋 pod k膮tem wyszukuj膮cych, tzw search intent.

Co to jest PPC?

PPC lub pay-per-click to forma marketingu w wyszukiwarkach (SEM, search engine marketing), w kt贸rej reklamodawca p艂aci wydawcy (np. Google) za ka偶de klikni臋cie dokonane przez kogo艣 w nasz膮 reklam臋.

Ten model pozwala firmom p艂aci膰 tylko wtedy, gdy konsumenci wchodz膮 w interakcj臋 z ich reklamami.

Je艣li u偶yjemy reklam PPC, przyci膮gniemy osoby zainteresowane nasz膮 ofert膮 i gotowe do konwersji.

By膰 mo偶e zauwa偶y艂e艣, 偶e niekt贸re z najlepszych wynik贸w wyszukiwania s膮 oznaczone znacznikiem 鈥濺eklama/sponsorowane鈥.

Reklamy PPC zawsze pojawiaj膮 si臋 obok organicznych wynik贸w wyszukiwania.

Niekt贸re firmy wy艣wietlaj膮 reklamy w wyszukiwarce w ramach okre艣lonych kampanii marketingowych, kt贸re maj膮 okre艣lon膮 dat臋 rozpocz臋cia i zako艅czenia.

Inni licytuj膮 w艂asne frazy kluczowe w ramach og贸lnej strategii marketingowej.

Tak czy inaczej, ta metoda jest g艂贸wnie zwi膮zana z wyszukiwarkami, poniewa偶 reklamodawcy licytuj膮 s艂owa kluczowe, kt贸re s膮 odpowiednie dla ich rynk贸w docelowych.

Koszt reklam PPC zwykle zale偶y od naszej bran偶y i liczby wyszukiwa艅 s艂owa kluczowego, na kt贸re kierujemy reklamy.

Reklamy PPC mog膮 pom贸c naszej firmie zachowa膰 konkurencyjno艣膰 na zat艂oczonym rynku i szybko dotrze膰 do docelowych klient贸w, je艣li nie mamy ch臋ci na d艂ugoterminow膮 strategi臋 SEO dla naszej domeny, aby uzyska膰 organiczny ranking witryny w wyszukiwarkach.

Plusy PPC

PPC oferuje szybkie rezultaty.

Chocia偶 uzyskanie wynik贸w z naszej strategii SEO mo偶e zaj膮膰 miesi膮ce, mo偶e min膮膰 tylko kilka godzin, aby zobaczy膰 wyniki z naszej kampanii PPC.

Reklamy PPC pojawiaj膮 si臋 powy偶ej ranking贸w organicznych.

Kiedy prowadzimy kampani臋 PPC dla docelowego s艂owa kluczowego, nasza witryna pojawi si臋 jako pierwsza na stronie wynik贸w wyszukiwania. Sprawia to, 偶e 鈥嬧媙asi widzowie zauwa偶aj膮 nas jako pierwsi, zanim przewin膮 do innych wynik贸w.

PPC pozwala nam starannie okre艣li膰 grup臋 docelow膮.

Konfiguruj膮c kampani臋 PPC, mo偶emy wybra膰, do kogo chcemy kierowa膰 nasze reklamy.

Czy chcemy ludzi z okre艣lonego obszaru geograficznego?

Lub osoby w okre艣lonym wieku? Stan cywilny? Czy zainteresowanie?

Mo偶emy szybko przeprowadzi膰 testy A/B na reklamie PPC.

Dzi臋ki kampanii PPC mo偶emy wy艣wietla膰 jednocze艣nie dwie r贸偶ne reklamy, aby zmierzy膰 t臋, kt贸ra lepiej konwertuje.

Wszystko, co musimy zrobi膰, to zmieni膰 niekt贸re elementy reklamy, takie jak tekst, czy nag艂贸wek, i pozwoli膰 im dzia艂a膰 przez pewien czas. W zale偶no艣ci od wydajno艣ci mo偶emy zdecydowa膰 o 鈥瀢y艂aczeniu鈥 reklam Google, lub kontynuowaniu optymalizacji w celu poprawy naszych wynik贸w.

Wady PPC

Reklamy PPC s膮 drogie.

Bez pieni臋dzy nie mo偶emy prowadzi膰 kampanii PPC.

Musimy p艂aci膰 za ka偶dy link sponsorowany, kt贸ry klikn膮 nasi odbiorcy, co oznacza, 偶e 鈥嬧媝o wyczerpaniu bud偶etu zmniejsza si臋 r贸wnie偶 nasz ruch.

Ponadto reklama PPC mo偶e sta膰 si臋 jeszcze dro偶sza, gdy dzia艂amy w konkurencyjnej bran偶y, takiej jak prawnicza, fotowoltaiczna lub ubezpieczeniowa.

Ni偶sze mar偶e zysku.

Chocia偶 kampania PPC mo偶e przynie艣膰 kr贸tkoterminowe wygrane, zwykle skutkuje ni偶szymi mar偶ami zysku. Poniewa偶 PPC jest systemem 鈥瀙ay to play鈥, koszty pozyskania naszych klient贸w (CAC) b臋d膮 nadal ros艂y bez znacz膮cego wzrostu cen naszych produkt贸w i us艂ug.

Reklamy PPC po pewnym czasie staj膮 si臋 nieaktualne.

Mamy ograniczon膮 kontrol臋 nad nasz膮 p艂atn膮 reklam膮 ze wzgl臋du na regu艂y ustanowione przez platformy reklamowe, takie jak Google.
Optymalizacja SEO mo偶e pom贸c naszym tre艣ciom w wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, zwi臋kszaj膮c prawdopodobie艅stwo, 偶e nasi odbiorcy klikn膮 i zaufaj膮 naszym tre艣ciom.

Pozycjonowanie jest r贸wnie偶 skuteczniejsze w przypadku wyszukiwa艅 lokalnych i mo偶e na d艂u偶ej zwi臋ksza膰 nasz膮 obecno艣膰 w Internecie.

Z drugiej strony p艂atno艣膰 za klikni臋cie (PPC) to strategia pozyskiwania, kt贸ra wymaga od nas wydawania pieni臋dzy na reklam臋, aby dotrze膰 z naszymi tre艣ciami do odbiorc贸w, kt贸rzy wyszukuj膮 okre艣lone s艂owa kluczowe online.

SEO a PPC: co jest lepsze?

Istniej膮 r贸偶ne sytuacje, w kt贸rych SEO jest lepsze ni偶 PPC i na odwr贸t. Niekt贸re z tych sytuacji to:

Stosuj SEO, je艣li:

  • Tw贸j bud偶et marketingowy jest niski.
  • Chcesz budowa膰 autorytet marki.
  • Chcesz zmaksymalizowa膰 d艂ugoterminowy zwrot z inwestycji (ROI).
  • Chcesz tworzy膰 tre艣ci, kt贸re docieraj膮 do odbiorc贸w na r贸偶nych etapach lejka sprzeda偶owego.

A jak to ma si臋 do PPC?

Lepsze wyniki uzyskaliby艣my z PPC w sytuacjach, gdy:

  • Chcesz szybkich rezultat贸w.
  • Tw贸j produkt jest nowatorski lub pierwszy w swoim rodzaju.
  • Promujesz ofert臋 na czas, na przyk艂ad wyprzeda偶 艣wi膮teczn膮.
  • Chcesz skierowa膰 odbiorc贸w do strony sprzeda偶y lub strony docelowej.

Jak sprawi膰, by SEO i PPC dzia艂a艂y dla nas na plus razem obok siebie?

Tw贸rz reklamy retargetingowe.

Czy kto艣 odwiedzi艂 nasz膮 witryn臋, stron臋 z cenami lub doda艂 do koszyka, bez kupowania?

Mo偶esz z 艂atwo艣ci膮 u偶y膰 reklamy retargetingowej, aby zach臋ci膰 odwiedzaj膮cych, nawet po opuszczeniu naszej witryny, do powrotu i dokonania zakupu.

Promuj zawarto艣膰 witryny za pomoc膮 reklam w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Je艣li chcesz, aby Twoje tre艣ci by艂y organicznie by艂y lepiej pozycjonowane, mo偶esz szybko je wzmocni膰, promuj膮c je w mediach spo艂eczno艣ciowych (social signals).

Tego rodzaju reklamy nie tylko pomagaj膮 w dystrybucji tre艣ci, ale mog膮 potencjalnie pom贸c nam w uzyskaniu niezb臋dnych link贸w zwrotnych, kt贸re poprawi膮 nasze rankingi.

Zbieraj dane z reklam, aby ulepszy膰 strategi臋 SEO.

Kampanie PPC daj膮 dost臋p do wielu danych 鈥 liczby wyszukiwa艅 s艂贸w kluczowych, s艂贸w kluczowych, kt贸re licytuj膮 nasi konkurenci, wezwania do dzia艂ania o najwy偶szej konwersji i tak dalej.

Maj膮c na uwadze wszystkie te dane, b臋dziesz w stanie tworzy膰 lepsze strategie SEO przy mniejszym wysi艂ku.

Statystyki SEO a PPC

SEO:

  • Google odpowiada za ponad 90% globalnego ruchu internetowego.
  • Niestety 90% tre艣ci online otrzymuje zerowy ruch z Google, a tylko 0,2% uzyskuje ponad 1000 wizyt miesi臋cznie.
  • 35% wyszukiwa艅 Google w przegl膮darce zako艅czy艂o si臋 klikni臋ciem linku organicznego.
  • 99% stron internetowych ma mniej ni偶 100 link贸w zwrotnych.
  • Google przetwarza ponad 6,1 miliarda wyszukiwa艅 dziennie.
  • 65% marketer贸w aktywnie inwestuje w SEO.

PPC:

  • Sie膰 reklamowa Google dociera do 90% internaut贸w na ca艂ym 艣wiecie.
  • Wydatki na reklam臋 w wyszukiwarce wzrastaj膮 z roku na rok.
  • Najwy偶szy 艣redni miesi臋czny koszt klikni臋cia (CPC) w reklamach Google Ads w wyszukiwarce wyst臋puje w bran偶y ubezpieczeniowej.
  • Najta艅szy CPC w reklamach w wyszukiwarce Google Ads jest w bran偶y elektronicznej.
  • 艢redni wsp贸艂czynnik klikalno艣ci reklam na Facebooku we wszystkich bran偶ach wynosi 1,1%

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)