Reklama płatna w internecie (facebook, instagram, google, youtube tiktok i inne)

Reklama za darmo. Ja się promować w internecie za free
6 sierpnia, 2021
Kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania, kampanii reklamowych, promocji?
6 sierpnia, 2021
Reklama płatna w internecie (facebook, instagram, google, youtube tiktok i inne) 1

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Płatne sposoby reklamy internetowej

Marketing internetowy to bardzo szeroka gama form i sposobów promocji. Będą często one wiązały się z koniecznością przeznaczenia pieniędzy na same działania marketingowe, ale i również na obsługę tych działań przez agencje marketingowe. W tym tekście przedstawiamy najpopularniejsze sposoby płatnej promocji w internecie i podpowiadamy, w jakich sytuacjach warto korzystać z danego rozwiązania.

Google Ads to najpopularniejszy system reklamowy w internecie. Jest to system umożliwiający wyemitowanie reklamy w miejscach których właścicielem jest Google, a także na stronach partnerów Google. To system reklamowy, w którym będziemy mogli emitować reklamę w modelu płatności za wyświetlenia lub za kliknięcie w link. Sam system reklamowy daje ogólnie cztery główne możliwości reklamy, jakimi są płatne wyniki wyszukiwania, reklama banerowa w Google Display Network czyli sieci reklamowej Google, reklama na YouTube czy reklama produktowa.

Wszelkie te możliwości posiadają dodatkowo wiele opcji konfiguracji i modyfikacji zarówno pod kątem ustawienia reklamy jak i formy treści czym umiejscowień reklam. Daje to bardzo dużo możliwości reklamowych, które możemy dostosować do swoich preferencji. Plusem systemu reklamowego Google Ads jest płacenie za konkretne wyniki i czynności reklamowe, mierzalność wyników, możliwość edycji kampanii w trakcie jej trwania, możliwość targetowania grupy odbiorców czy możliwość atrakcyjnego przedstawienia naszego produktu. Koszty reklamy różnią się w zależności od popularności danej tematyki, a przeważnie jest to około kilku złotych za kliknięcie link. Koszty reklamy mogą być również dużo wyższe lub dużo niższe i wynosić zarówno kilkadziesiąt groszy jak i kilkadziesiąt złotych. Chcąc promować się w Google Ads należy również doliczyć prowizję dla agencji marketingowej za obsługę kampanii jeśli samodzielnie nie jesteśmy specjalistami i nie potrafimy uruchomić ani analizować i optymalizować takich systemów reklamowych.

Facebook Ads

Facebook Ads to podobny program reklamowy do Google Ads, z tym że umożliwia on emitowanie reklamy jedynie na Facebooku i Instagramie. Posiada również podobne opcje konfiguracyjne i modele rozliczeń a jego główną zaletą jest możliwość wyświetlenia reklam użytkownikom na FB i IG. Zdecydowanie warto używać tego systemu reklamowego jako uzupełnienia naszej kampanii reklamowej Google Ads lub jako podstawowego systemu, gdy prowadzimy nasz główny profil marki na Facebooku. FB Ads daje możliwość reklamowania się m. in. poprzez promowanie posta, materiały graficzne i wideo czy karuzele produktowe i pokazy slajdów. Materiały te wyświetlane są zarówno w aktualnościach odbiorców, ale i w prawej kolumnie czy w różnych częściach serwisów takich jak messenger czy marketplace.

Influencer marketing

Jednym z najszybciej rozwijających się sposobów płatnej promocji w internecie jest influencer marketing. Polega on na zapłaceniu influencerowi czyli osobie znanej i rozpoznawalnej w sieci za polecenie naszej marki. Influencerami są osoby proponujące działania promocyjne w zamian za opłatę i polecenie marek lub produktów czy usług swoim fanom. Mogą to być osoby prowadzące poszczególne kanały w social mediach czy osoby rozpoznawalne będące wręcz celebrytami. Oferty od influencerów znajdziemy na każdym portalu społecznościowym, a są to takie serwisy jak Facebook, YouTube, Instagram, TikTok czy blogi. Sama promocja polega na wybraniu odpowiedniej formy reklamy, którą może być np. tekst pisany, zdjęcie czy materiał wideo, a także uzgodnieniu ceny z influencerem za opublikowanie korzystnego wypisu na nasz temat. Reklama może mieć zarówno formę otwartego polecenia, ale też i być poleceniem bez ujawniania że zasponsorowaliśmy dany materiał. W internecie znajdziemy specjalne portale internetowe, na których możemy wybierać konkretne oferty pod kątem tematyki, platformy, ilości fanów czy kosztów promocji.

Artykuły sponsorowane

Jednym z najciekawszych sposobów płatnej promocji w internecie są artykuły sponsorowane. Są to teksty umieszczone w zamian za opłatę na popularnych portalach internetowych, które są oznaczone logiem lub nazwą naszej marki. Artykuły takie umieszcza się jedynie z krótką adnotacją lub nawet bez niej pomiędzy artykułami tematycznymi. Są one typowymi tekstami, jakie pojawiają się w danym serwisie oraz zawierają subtelną reklamę naszej marki. Najczęściej jest to subtelne polecenie pod koniec tekstu w kontekście całego artykułu lub oznaczenie kto jest sponsorem danej treści. Celem artykułów sponsorowanych jest zainteresowanie odbiorców i skłonienie ich aby sprawdzili markę, która dodała dany tekst w poszukiwaniu dodatkowych informacji. Jest to bardzo skuteczne i korzystne rozwiązanie zarówno pod kątem jakościowym jak i finansowym, gdyż możemy dobierać koszty i portal tematyczny na podstawie naszych oczekiwań, preferencji czy celu, jaki chcemy osiągnąć. Koszt promocji rozpoczyna się od kilkudziesięciu złotych, a kończy nawet na kilkunastu tysiącach złotych przy najpopularniejszych ogólnopolski portalach.

Programy partnerskie i marketing afiliacyjny

Jednym z najmniej popularnych sposobów płatnej promocji w internecie jest marketing afiliacyjny. Są to programy partnerskie, w których reklamodawca dodaje swoją ofertę. Następnie jest ona promowana przez użytkowników programu partnerskiego, a my jako reklamodawcy wypłacamy prowizję od każdej sprzedaży. Marketing afiliacyjny zawsze będzie rentowny oraz nie będzie wymagał dużych nakładów finansowych. Jest to bardzo komfortowy sposób promocji, gdyż na rynku istnieje wiele tego typu sieci, w których możemy dodawać nasze usługi i produkty do promocji, choć pewnym minusem może być małe zainteresowanie promocją naszego produktu, jeśli prowizja będzie zbyt niska lub produkt będzie trudny do promowania.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)