Zawartość strony
Projekt sklepu internetowego musi być sporządzony tak, jakby każda strona była landing page’m, który odwiedzający widzą po kliknięciu reklamy z facebooka, banerowej, reklamy PPC lub promocyjnej wiadomości e-mail. Nie myślże projekt ecommerce to tylko strona główna w Twojej witrynie lub osobna strona stworzona wyłącznie dla ludzi pochodzących z SEO lub kliknięc w reklamy.
Reklamy i cały Twój marketing kierują odwiedzających do podjęcia określonej czynności, takiej jak dokonanie zakupu, zakończenie rejestracji lub zapisanie się na listę e-mailową. I właśnie z tego powodu projekt sklepu internetowego jest tak ważny. Gdyby było inaczej to wszyscy korzystaliby z darmowych szablonów i byliby szczęśliwi, ale tak nie jest.
Dobrze zaprojektowany sklep online często decyduje o sukcesie Twojej kampanii reklamowej. Dobra strona docelowa to dobry zwrot z inwestycji. Gów*iana strona docelowa marnuje Twoje ciężko zarobione pieniądze.
Zacznijmy od podstaw: zasad, których powinien przestrzegać, aby projekt sklepu internetowego wyglądał i konwertował jak należy.
Nigdy nie należy kierować ruchu z kampanii marketingowo-sprzedażowych (bez względu na to, jakie one są) na stronę główną witryny. Strony główne są zwykle zaśmiecone informacjami, oferując użytkownikom zbyt wiele możliwych działań. Wspominasz trochę o promocjach, wyprzedaży, trochę brandingu, może wiadomości z bloga itp. Zbyt DUŻO rozpraszaczy.
Dlatego powinieneś kierować ruch z kampanii promocyjnych na stronę, która jest ukierunkowana tylko na jedno – nakłonienie użytkownika do podjęcia jedynej akcji, która jest celem Twojej kampanii.
To jedyny sposób na przekształcenie przeglądających w kupujących.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Odwiedzający spędzają zaledwie kilka sekund, patrząc na projekt sklepu internetowego, zanim określą jego przydatność i trafność. Jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają lub jeśli Twoja witryna ma problemy z funkcjonalnością lub użytecznością, porzucą stronę.
Zamiast pozwolić, aby tak się stało, zwróć uwagę na czas reakcji, czyli dosłownie te kilka sekund, które masz żeby ich zatrzymać. Tworząc projekt sklepu internetowego odpowiedz na nurtujące ich pytania:
Twój ecommerce musi zachęcać odwiedzających do pozostania i wykonania pożądanej akcji czyli konwersji, niezależnie od tego, czy jest to wypełnienie formularza subskrypcji, czy zakup produktu.
Nagłówek jest najważniejszą częścią. Jeśli użytkownicy przyszli do Ciebie z reklamy, nagłówek musi odpowiadać tekstowi reklamy. Jeśli Twój baner lub reklama PPC obiecywała „szybko nagrzewające parę żelazko”, to zdanie lub podobny opis to powinny również znaleźć się w nagłówku Twojej strony docelowej.
Nie umieszczaj zbyt dużo tekstu na stronie; odwiedzający musi być w stanie szybko ją przeczytać. Inaczej jest gdy tworzysz landing page pod zimny ruch, ale karty produktów nie powinny miec po 10000 słów.
Użyj list, aby dotrzeć do głównych punktów. Upewnij się, że język reklamy jest również obecny w tekście strony docelowej.
Odwiedzający powinien podjąć tylko jedną możliwą czynność — może to być subskrypcja, dokonanie zakupu, cokolwiek. Nie oferuj wielu opcji, bo konwersje spadną.
Usuń wszystkie dodatkowe rozpraszacze— linki, menu, przyciski — które nie mają nic wspólnego z konkretną reklamą lub kampanią. Uniemożliwić odwiedzającemu zignorowanie wiadomości lub rozproszenie uwagi.
NAJWIĘKSZY błąd jaki obserwuję to pełne menu na stronie płatności. Mój Boże… Ktoś wybiera z którego banku zrobić przelew a Ty go rozpraszam aby wszedł na bloga…
Jedyne działanie, które ma wykonać odwiedzający, musi być duże i oczywiste. Umieść duży formularz rejestracyjny po prawej stronie landing page; użyj koloru o wysokim kontraście, aby się wyróżniać. Jeśli strona docelowa jest wystarczająco długa do przewijania, zduplikuj formularz lub przycisk na dole strony.
Jeśli masz sklep internetowy to najbardziej rzucającą się rzeczą w oczy na stronie produktu musi być przycisk „dodaj do koszyka”.
Nie zmieniaj wyglądu różnych podstron, czy landing page’y w stosunku do strony głównej. Zachowaj te same kolory, czcionkę oraz ogólny wygląd i styl swojej głównej witryny. To wzmacnia świadomość marki.
Zanim zamówisz u nas projekt sklepu internetowego, narysuj go na papierze lub nawet w canvie. Pięć poniższych kroków pomoże ci go zwizualizować. Dzięki temu zrobisz to dobrze i nie zmarnujesz czasu projektanta, ponieważ im więcej czasu jemu to zajmie tym więcej Ty zapłacisz.
Upewnij się, że strona docelowa przemawia do określonej grupy odbiorców. Poznaj problem, potrzebę i pragnienie swojej grupy docelowej. Napisz teksty z myślą o konkretnej osobie.
Dlaczego napisałem teksty? Ponieważ da to jak najlepszy projekt sklepu internetowego. W innym przypadku mają projekt i zmieniając Lorem ipsum na tekst krótszy lub dłuższy spowoduje problem.
Jeśli kierujesz ruch na stronę docelową za pomocą wielu różnych reklam, utwórz wiele wersji swojej strony docelowej. Mogą być w większości takie same, ale dostosuj przynajmniej nagłówek i tekst. Jeśli boisz się o SEO i duplicate content to daj tagi noindex i nofollow.
Twoje główne działanie to jedyne działanie, które ludzie powinni podjąć na stronie docelowej.
To, czym jest to działanie, zależy od Twojego produktu i strategii. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli Twój produkt jest nieco drogi i proces zakupowy jest wydłużony, to lepiej po prostu zdobyć ich adres e-mail i rozwijać relacje za pośrednictwem newslettera e-mail.
Jeśli sprzedajesz tańsze i/lub prostsze produkty (np. koszulki po 50 zł), idź bezpośrednio na sprzedaż. Jeśli Twój produkt to np. oprogramowanie SaaS, zaoferuj bezpłatną wersję próbną.
Znasz odbiorców, ich problem i masz rozwiązanie, które oferujesz. Teraz przekształć to w łatwą do zrozumienia wiadomość. Nie ma sposobu, aby z góry wiedzieć, co zadziała, więc stwórz kilka hipotez i przetestuj je.
Twoje USP jest na miejscu, rozumiesz swoją grupę docelową i masz hipotezę, a sama oferta po wstępnych testach im się spodoba. Jak zaprojektować więc stronę docelową, produktową, czy stronę kontaktową, aby zmotywować ich do działania?
Najpierw wypisz wszystkie elementy, których potrzebujesz na swoim landingu.
Co musi mieć Twoja strona docelowa:
Pamiętaj, im o więcej pól poprosisz gościa w witrynie aby wypełnił, tym więcej odrzuceń i dlatego mniej osób wypełni formularz.
Co powinieneś pominąć:
Podsumowując: najpierw umieść niezbędne elementy i dostosuj je stamtąd.
Po utworzeniu układu strony i tekstu, zaprojektuj je razem i przetestuj UX UI. Używaj prostych adresów URL, które użytkownicy mogą łatwo rozpoznać.
Nie wystarczy zachęcić klienta do przekliku z reklamy do Twojej oferty. Po tym, jak klient wejdzie, musisz jemu sprzedać. Twój projekt strony internetowej faktycznie musi zachęcać aby konsumował Twoje treści.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Projekt sklepu internetowego, aby mieć wysokie konwersje (struktura i design)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 333
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |