Projekt sklepu internetowego, aby mie膰 wysokie konwersje (struktura i design)

Testy AB
Jak zwi臋kszy膰 zaufanie klient贸w do marki, firmy czy produktu?
10 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Search Intent SEO -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
13 maja, 2022
Pozycjonowanie produkt贸w w sklepie internetowym
Projekt sklepu internetowego

Projekt sklepu internetowego, aby mie膰 wysokie konwersje (struktura i design)

Projekt sklepu internetowego musi by膰 sporz膮dzony tak, jakby ka偶da strona by艂a landing page’m, kt贸ry odwiedzaj膮cy widz膮 po klikni臋ciu reklamy z facebooka, banerowej, reklamy PPC lub promocyjnej wiadomo艣ci e-mail. Nie my艣l偶e projekt ecommerce to tylko strona g艂贸wna w Twojej witrynie lub osobna strona stworzona wy艂膮cznie dla ludzi pochodz膮cych z SEO lub klikni臋c w reklamy.

Reklamy i ca艂y Tw贸j marketing kieruj膮 odwiedzaj膮cych do podj臋cia okre艣lonej czynno艣ci, takiej jak dokonanie zakupu, zako艅czenie rejestracji lub zapisanie si臋 na list臋 e-mailow膮. I w艂a艣nie z tego powodu projekt sklepu internetowego jest tak wa偶ny. Gdyby by艂o inaczej to wszyscy korzystaliby z darmowych szablon贸w i byliby szcz臋艣liwi, ale tak nie jest.

Dobrze zaprojektowany sklep online cz臋sto decyduje o sukcesie Twojej kampanii reklamowej. Dobra strona docelowa to dobry zwrot z inwestycji. G贸w*iana strona docelowa marnuje Twoje ci臋偶ko zarobione pieni膮dze.

Zacznijmy od podstaw: zasad, kt贸rych powinien przestrzega膰, aby projekt sklepu internetowego wygl膮da艂 i konwertowa艂 jak nale偶y.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

3 zasady dotycz膮ce projektowania sklep贸w internetowych, kt贸rych nigdy nie powiniene艣 艂ama膰

Nigdy nie wysy艂aj ruchu z reklamy na swoj膮 stron臋 g艂贸wn膮.

Nigdy nie nale偶y kierowa膰 ruchu z kampanii marketingowo-sprzeda偶owych (bez wzgl臋du na to, jakie one s膮) na stron臋 g艂贸wn膮 witryny. Strony g艂贸wne s膮 zwykle za艣miecone informacjami, oferuj膮c u偶ytkownikom zbyt wiele mo偶liwych dzia艂a艅. Wspominasz troch臋 o promocjach, wyprzeda偶y, troch臋 brandingu, mo偶e wiadomo艣ci z bloga itp. Zbyt DU呕O rozpraszaczy.

Dlatego powiniene艣 kierowa膰 ruch z kampanii promocyjnych na stron臋, kt贸ra jest ukierunkowana tylko na jedno 鈥 nak艂onienie u偶ytkownika do podj臋cia jedynej akcji, kt贸ra jest celem Twojej kampanii.

To jedyny spos贸b na przekszta艂cenie przegl膮daj膮cych w kupuj膮cych.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Przejrzysto艣膰 i trafno艣膰 tworz膮 lub psuj膮 Twoj膮 sklep ecommerce.

Odwiedzaj膮cy sp臋dzaj膮 zaledwie kilka sekund, patrz膮c na projekt sklepu internetowego, zanim okre艣l膮 jego przydatno艣膰 i trafno艣膰. Je艣li nie mog膮 znale藕膰 tego, czego szukaj膮 lub je艣li Twoja witryna ma problemy z funkcjonalno艣ci膮 lub u偶yteczno艣ci膮, porzuc膮 stron臋.

Zamiast pozwoli膰, aby tak si臋 sta艂o, zwr贸膰 uwag臋 na czas reakcji, czyli dos艂ownie te kilka sekund, kt贸re masz 偶eby ich zatrzyma膰. Tworz膮c projekt sklepu internetowego odpowiedz na nurtuj膮ce ich pytania:

  • Czy ten sklep mo偶e mie膰 to, czego szukam?
  • Czy jest wystarczaj膮co du偶o informacji?
  • Czy mog臋 zaufa膰 tej stronie?
  • Czy proces sprzeda偶y wygl膮da na prosty?

Tw贸j ecommerce musi zach臋ca膰 odwiedzaj膮cych do pozostania i wykonania po偶膮danej akcji czyli konwersji, niezale偶nie od tego, czy jest to wype艂nienie formularza subskrypcji, czy zakup produktu.

Dobre sklepy internetowe maj膮 sprawdzon膮 struktur臋.

Zawsze zaczynaj z nag艂贸wkiem zorientowanym na korzy艣ci.

Nag艂贸wek jest najwa偶niejsz膮 cz臋艣ci膮. Je艣li u偶ytkownicy przyszli do Ciebie z reklamy, nag艂贸wek musi odpowiada膰 tekstowi reklamy. Je艣li Tw贸j baner lub reklama PPC obiecywa艂a 鈥瀞zybko nagrzewaj膮ce par臋 偶elazko鈥, to zdanie lub podobny opis to powinny r贸wnie偶 znale藕膰 si臋 w nag艂贸wku Twojej strony docelowej.

Napisz jasny, odpowiedni i zwi臋z艂y tekst.

Nie umieszczaj zbyt du偶o tekstu na stronie; odwiedzaj膮cy musi by膰 w stanie szybko j膮 przeczyta膰. Inaczej jest gdy tworzysz landing page pod zimny ruch, ale karty produkt贸w nie powinny miec po 10000 s艂贸w.

U偶yj list, aby dotrze膰 do g艂贸wnych punkt贸w. Upewnij si臋, 偶e j臋zyk reklamy jest r贸wnie偶 obecny w tek艣cie strony docelowej.

Skoncentruj si臋 na zach臋ceniu odwiedzaj膮cych do wykonania jednej konkretnej czynno艣ci.

Odwiedzaj膮cy powinien podj膮膰 tylko jedn膮 mo偶liw膮 czynno艣膰 鈥 mo偶e to by膰 subskrypcja, dokonanie zakupu, cokolwiek. Nie oferuj wielu opcji, bo konwersje spadn膮.

Usu艅 rozpraszaj膮ce linki nawigacyjne.

Usu艅 wszystkie dodatkowe rozpraszacze鈥 linki, menu, przyciski 鈥 kt贸re nie maj膮 nic wsp贸lnego z konkretn膮 reklam膮 lub kampani膮. Uniemo偶liwi膰 odwiedzaj膮cemu zignorowanie wiadomo艣ci lub rozproszenie uwagi.

NAJWI臉KSZY b艂膮d jaki obserwuj臋 to pe艂ne menu na stronie p艂atno艣ci. M贸j Bo偶e… Kto艣 wybiera z kt贸rego banku zrobi膰 przelew a Ty go rozpraszam aby wszed艂 na bloga…

Wyr贸偶nij stron臋 finalizacji p艂atno艣ci.

Jedyne dzia艂anie, kt贸re ma wykona膰 odwiedzaj膮cy, musi by膰 du偶e i oczywiste. Umie艣膰 du偶y formularz rejestracyjny po prawej stronie landing page; u偶yj koloru o wysokim kontra艣cie, aby si臋 wyr贸偶nia膰. Je艣li strona docelowa jest wystarczaj膮co d艂uga do przewijania, zduplikuj formularz lub przycisk na dole strony.

Je艣li masz sklep internetowy to najbardziej rzucaj膮c膮 si臋 rzecz膮 w oczy na stronie produktu musi by膰 przycisk „dodaj do koszyka”.

Branding.

Nie zmieniaj wygl膮du r贸偶nych podstron, czy landing page’y w stosunku do strony g艂贸wnej. Zachowaj te same kolory, czcionk臋 oraz og贸lny wygl膮d i styl swojej g艂贸wnej witryny. To wzmacnia 艣wiadomo艣膰 marki.

Projekt sklepu internetowego jako 5-cio stopniowy proces

Zanim zam贸wisz u nas projekt sklepu internetowego, narysuj go na papierze lub nawet w canvie. Pi臋膰 poni偶szych krok贸w pomo偶e ci go zwizualizowa膰. Dzi臋ki temu zrobisz to dobrze i nie zmarnujesz czasu projektanta, poniewa偶 im wi臋cej czasu jemu to zajmie tym wi臋cej Ty zap艂acisz.

Zidentyfikuj swoich odbiorc贸w.

Upewnij si臋, 偶e strona docelowa przemawia do okre艣lonej grupy odbiorc贸w. Poznaj problem, potrzeb臋 i pragnienie swojej grupy docelowej. Napisz teksty z my艣l膮 o konkretnej osobie.

Dlaczego napisa艂em teksty? Poniewa偶 da to jak najlepszy projekt sklepu internetowego. W innym przypadku maj膮 projekt i zmieniaj膮c Lorem ipsum na tekst kr贸tszy lub d艂u偶szy spowoduje problem.

Je艣li kierujesz ruch na stron臋 docelow膮 za pomoc膮 wielu r贸偶nych reklam, utw贸rz wiele wersji swojej strony docelowej. Mog膮 by膰 w wi臋kszo艣ci takie same, ale dostosuj przynajmniej nag艂贸wek i tekst. Je艣li boisz si臋 o SEO i duplicate content to daj tagi noindex i nofollow.

Zdefiniuj swoje najbardziej po偶膮dane dzia艂anie (g艂贸wna makrokonwersja).

Twoje g艂贸wne dzia艂anie to jedyne dzia艂anie, kt贸re ludzie powinni podj膮膰 na stronie docelowej.

To, czym jest to dzia艂anie, zale偶y od Twojego produktu i strategii. Og贸lnie rzecz bior膮c, je艣li Tw贸j produkt jest nieco drogi i proces zakupowy jest wyd艂u偶ony, to lepiej po prostu zdoby膰 ich adres e-mail i rozwija膰 relacje za po艣rednictwem newslettera e-mail.

Je艣li sprzedajesz ta艅sze i/lub prostsze produkty (np. koszulki po 50 z艂), id藕 bezpo艣rednio na sprzeda偶. Je艣li Tw贸j produkt to np. oprogramowanie SaaS, zaoferuj bezp艂atn膮 wersj臋 pr贸bn膮.

Zdefiniuj swoje USP i motyw.

Znasz odbiorc贸w, ich problem i masz rozwi膮zanie, kt贸re oferujesz. Teraz przekszta艂膰 to w 艂atw膮 do zrozumienia wiadomo艣膰. Nie ma sposobu, aby z g贸ry wiedzie膰, co zadzia艂a, wi臋c stw贸rz kilka hipotez i przetestuj je.

Zaprojektuj sw贸j landing page.

Twoje USP jest na miejscu, rozumiesz swoj膮 grup臋 docelow膮 i masz hipotez臋, a sama oferta po wst臋pnych testach im si臋 spodoba. Jak zaprojektowa膰 wi臋c stron臋 docelow膮, produktow膮, czy stron臋 kontaktow膮, aby zmotywowa膰 ich do dzia艂ania?

Najpierw wypisz wszystkie elementy, kt贸rych potrzebujesz na swoim landingu.

Co musi mie膰 Twoja strona docelowa:

  • Nag艂贸wek, kt贸ry przemawia korzy艣ciami do grupy docelowej;
  • Logo firmy;
  • Szybkie wyja艣nienie Twojej oferty w cz臋艣ci above-the-fold (widocznej na ekranie, czyli widocznej bez konieczno艣ci przewijania w d贸艂);
  • D艂u偶sze wyja艣nienie oferty poni偶ej poziomu przescrollowania,
  • Zdj臋cia i film oferowanego produktu;
  • W przypadku squeeze oage prosty formularz, najlepiej z 1-3 polami
  • W przypadku ecommerce przycisk Kup lub dodaj do koszyka;
  • Link do Twojej polityki prywatno艣ci i regulaminu (za艂aduj w wyskakuj膮cym okienku, lub ustaw w formacie pdf do 艣ci膮gni臋cia, aby zatrzyma膰 ludzi na stronie).

Pami臋taj, im o wi臋cej p贸l poprosisz go艣cia w witrynie aby wype艂ni艂, tym wi臋cej odrzuce艅 i dlatego mniej os贸b wype艂ni formularz.

Co powiniene艣 pomin膮膰:

  • Menu nawigacyjne 鈥 skup si臋 tylko na swojej ofercie;
  • Linki do innych cz臋艣ci Twoich witryn, takie jak „blog”, „O nas”;
  • Zdj臋cia lub obrazy, kt贸re nie s膮 zwi膮zane z produktem;
  • Trudny do odczytania tekst (tj. mniej ni偶 10 pikseli i brak akapit贸w);
  • D艂ugie formularze z niepotrzebnymi polami;
  • Linki typu 鈥濳liknij tutaj, aby subskrybowa膰 nasz profil na FB鈥 – mo偶esz to zrobi膰 na innych stronach ale nie na landingu czy stronie produktu
  • Je艣li nie mo偶esz zmie艣ci膰 ca艂ej zawarto艣ci w g贸rnej cz臋艣ci strony, pozw贸l u偶ytkownikowi przewin膮膰 w d贸艂. Przewijanie jest zawsze lepsze ni偶 klikanie na inn膮 stron臋.

Podsumowuj膮c: najpierw umie艣膰 niezb臋dne elementy i dostosuj je stamt膮d.

Po艂膮cz to wszystko razem.

Po utworzeniu uk艂adu strony i tekstu, zaprojektuj je razem i przetestuj UX UI. U偶ywaj prostych adres贸w URL, kt贸re u偶ytkownicy mog膮 艂atwo rozpozna膰.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wniosek

Nie wystarczy zach臋ci膰 klienta do przekliku z reklamy do Twojej oferty. Po tym, jak klient wejdzie, musisz jemu sprzeda膰. Tw贸j projekt strony internetowej faktycznie musi zach臋ca膰 aby konsumowa艂 Twoje tre艣ci.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Projekt sklepu internetowego, aby mie膰 wysokie konwersje (struktura i design)?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)