Projekt sklepu internetowego, aby mieć wysokie konwersje (struktura i design)

Testy AB
Jak zwiększyć zaufanie klientów do marki, firmy czy produktu?
10 maja, 2022
Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Search Intent SEO: Jak analizować i optymalizować swoją stronę, lub sklep
13 maja, 2022
Pozycjonowanie produktów w sklepie internetowym
Projekt sklepu internetowego

Projekt sklepu internetowego, aby mieć wysokie konwersje (struktura i design)

Projekt sklepu internetowego musi być sporządzony tak, jakby każda strona była landing page’m, który odwiedzający widzą po kliknięciu reklamy z facebooka, banerowej, reklamy PPC lub promocyjnej wiadomości e-mail. Nie myślże projekt ecommerce to tylko strona główna w Twojej witrynie lub osobna strona stworzona wyłącznie dla ludzi pochodzących z SEO lub kliknięc w reklamy.

Reklamy i cały Twój marketing kierują odwiedzających do podjęcia określonej czynności, takiej jak dokonanie zakupu, zakończenie rejestracji lub zapisanie się na listę e-mailową. I właśnie z tego powodu projekt sklepu internetowego jest tak ważny. Gdyby było inaczej to wszyscy korzystaliby z darmowych szablonów i byliby szczęśliwi, ale tak nie jest.

Dobrze zaprojektowany sklep online często decyduje o sukcesie Twojej kampanii reklamowej. Dobra strona docelowa to dobry zwrot z inwestycji. Gów*iana strona docelowa marnuje Twoje ciężko zarobione pieniądze.

Zacznijmy od podstaw: zasad, których powinien przestrzegać, aby projekt sklepu internetowego wyglądał i konwertował jak należy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

3 zasady dotyczące projektowania sklepów internetowych, których nigdy nie powinieneś łamać

Nigdy nie wysyłaj ruchu z reklamy na swoją stronę główną.

Nigdy nie należy kierować ruchu z kampanii marketingowo-sprzedażowych (bez względu na to, jakie one są) na stronę główną witryny. Strony główne są zwykle zaśmiecone informacjami, oferując użytkownikom zbyt wiele możliwych działań. Wspominasz trochę o promocjach, wyprzedaży, trochę brandingu, może wiadomości z bloga itp. Zbyt DUŻO rozpraszaczy.

Dlatego powinieneś kierować ruch z kampanii promocyjnych na stronę, która jest ukierunkowana tylko na jedno – nakłonienie użytkownika do podjęcia jedynej akcji, która jest celem Twojej kampanii.

To jedyny sposób na przekształcenie przeglądających w kupujących.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Przejrzystość i trafność tworzą lub psują Twoją sklep ecommerce.

Odwiedzający spędzają zaledwie kilka sekund, patrząc na projekt sklepu internetowego, zanim określą jego przydatność i trafność. Jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają lub jeśli Twoja witryna ma problemy z funkcjonalnością lub użytecznością, porzucą stronę.

Zamiast pozwolić, aby tak się stało, zwróć uwagę na czas reakcji, czyli dosłownie te kilka sekund, które masz żeby ich zatrzymać. Tworząc projekt sklepu internetowego odpowiedz na nurtujące ich pytania:

  • Czy ten sklep może mieć to, czego szukam?
  • Czy jest wystarczająco dużo informacji?
  • Czy mogę zaufać tej stronie?
  • Czy proces sprzedaży wygląda na prosty?

Twój ecommerce musi zachęcać odwiedzających do pozostania i wykonania pożądanej akcji czyli konwersji, niezależnie od tego, czy jest to wypełnienie formularza subskrypcji, czy zakup produktu.

Dobre sklepy internetowe mają sprawdzoną strukturę.

Zawsze zaczynaj z nagłówkiem zorientowanym na korzyści.

Nagłówek jest najważniejszą częścią. Jeśli użytkownicy przyszli do Ciebie z reklamy, nagłówek musi odpowiadać tekstowi reklamy. Jeśli Twój baner lub reklama PPC obiecywała „szybko nagrzewające parę żelazko”, to zdanie lub podobny opis to powinny również znaleźć się w nagłówku Twojej strony docelowej.

Napisz jasny, odpowiedni i zwięzły tekst.

Nie umieszczaj zbyt dużo tekstu na stronie; odwiedzający musi być w stanie szybko ją przeczytać. Inaczej jest gdy tworzysz landing page pod zimny ruch, ale karty produktów nie powinny miec po 10000 słów.

Użyj list, aby dotrzeć do głównych punktów. Upewnij się, że język reklamy jest również obecny w tekście strony docelowej.

Skoncentruj się na zachęceniu odwiedzających do wykonania jednej konkretnej czynności.

Odwiedzający powinien podjąć tylko jedną możliwą czynność — może to być subskrypcja, dokonanie zakupu, cokolwiek. Nie oferuj wielu opcji, bo konwersje spadną.

Usuń rozpraszające linki nawigacyjne.

Usuń wszystkie dodatkowe rozpraszacze— linki, menu, przyciski — które nie mają nic wspólnego z konkretną reklamą lub kampanią. Uniemożliwić odwiedzającemu zignorowanie wiadomości lub rozproszenie uwagi.

NAJWIĘKSZY błąd jaki obserwuję to pełne menu na stronie płatności. Mój Boże… Ktoś wybiera z którego banku zrobić przelew a Ty go rozpraszam aby wszedł na bloga…

Wyróżnij stronę finalizacji płatności.

Jedyne działanie, które ma wykonać odwiedzający, musi być duże i oczywiste. Umieść duży formularz rejestracyjny po prawej stronie landing page; użyj koloru o wysokim kontraście, aby się wyróżniać. Jeśli strona docelowa jest wystarczająco długa do przewijania, zduplikuj formularz lub przycisk na dole strony.

Jeśli masz sklep internetowy to najbardziej rzucającą się rzeczą w oczy na stronie produktu musi być przycisk „dodaj do koszyka”.

Branding.

Nie zmieniaj wyglądu różnych podstron, czy landing page’y w stosunku do strony głównej. Zachowaj te same kolory, czcionkę oraz ogólny wygląd i styl swojej głównej witryny. To wzmacnia świadomość marki.

Projekt sklepu internetowego jako 5-cio stopniowy proces

Zanim zamówisz u nas projekt sklepu internetowego, narysuj go na papierze lub nawet w canvie. Pięć poniższych kroków pomoże ci go zwizualizować. Dzięki temu zrobisz to dobrze i nie zmarnujesz czasu projektanta, ponieważ im więcej czasu jemu to zajmie tym więcej Ty zapłacisz.

Zidentyfikuj swoich odbiorców.

Upewnij się, że strona docelowa przemawia do określonej grupy odbiorców. Poznaj problem, potrzebę i pragnienie swojej grupy docelowej. Napisz teksty z myślą o konkretnej osobie.

Dlaczego napisałem teksty? Ponieważ da to jak najlepszy projekt sklepu internetowego. W innym przypadku mają projekt i zmieniając Lorem ipsum na tekst krótszy lub dłuższy spowoduje problem.

Jeśli kierujesz ruch na stronę docelową za pomocą wielu różnych reklam, utwórz wiele wersji swojej strony docelowej. Mogą być w większości takie same, ale dostosuj przynajmniej nagłówek i tekst. Jeśli boisz się o SEO i duplicate content to daj tagi noindex i nofollow.

Zdefiniuj swoje najbardziej pożądane działanie (główna makrokonwersja).

Twoje główne działanie to jedyne działanie, które ludzie powinni podjąć na stronie docelowej.

To, czym jest to działanie, zależy od Twojego produktu i strategii. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli Twój produkt jest nieco drogi i proces zakupowy jest wydłużony, to lepiej po prostu zdobyć ich adres e-mail i rozwijać relacje za pośrednictwem newslettera e-mail.

Jeśli sprzedajesz tańsze i/lub prostsze produkty (np. koszulki po 50 zł), idź bezpośrednio na sprzedaż. Jeśli Twój produkt to np. oprogramowanie SaaS, zaoferuj bezpłatną wersję próbną.

Zdefiniuj swoje USP i motyw.

Znasz odbiorców, ich problem i masz rozwiązanie, które oferujesz. Teraz przekształć to w łatwą do zrozumienia wiadomość. Nie ma sposobu, aby z góry wiedzieć, co zadziała, więc stwórz kilka hipotez i przetestuj je.

Zaprojektuj swój landing page.

Twoje USP jest na miejscu, rozumiesz swoją grupę docelową i masz hipotezę, a sama oferta po wstępnych testach im się spodoba. Jak zaprojektować więc stronę docelową, produktową, czy stronę kontaktową, aby zmotywować ich do działania?

Najpierw wypisz wszystkie elementy, których potrzebujesz na swoim landingu.

Co musi mieć Twoja strona docelowa:

  • Nagłówek, który przemawia korzyściami do grupy docelowej;
  • Logo firmy;
  • Szybkie wyjaśnienie Twojej oferty w części above-the-fold (widocznej na ekranie, czyli widocznej bez konieczności przewijania w dół);
  • Dłuższe wyjaśnienie oferty poniżej poziomu przescrollowania,
  • Zdjęcia i film oferowanego produktu;
  • W przypadku squeeze oage prosty formularz, najlepiej z 1-3 polami
  • W przypadku ecommerce przycisk Kup lub dodaj do koszyka;
  • Link do Twojej polityki prywatności i regulaminu (załaduj w wyskakującym okienku, lub ustaw w formacie pdf do ściągnięcia, aby zatrzymać ludzi na stronie).

Pamiętaj, im o więcej pól poprosisz gościa w witrynie aby wypełnił, tym więcej odrzuceń i dlatego mniej osób wypełni formularz.

Co powinieneś pominąć:

  • Menu nawigacyjne — skup się tylko na swojej ofercie;
  • Linki do innych części Twoich witryn, takie jak „blog”, „O nas”;
  • Zdjęcia lub obrazy, które nie są związane z produktem;
  • Trudny do odczytania tekst (tj. mniej niż 10 pikseli i brak akapitów);
  • Długie formularze z niepotrzebnymi polami;
  • Linki typu „Kliknij tutaj, aby subskrybować nasz profil na FB” – możesz to zrobić na innych stronach ale nie na landingu czy stronie produktu
  • Jeśli nie możesz zmieścić całej zawartości w górnej części strony, pozwól użytkownikowi przewinąć w dół. Przewijanie jest zawsze lepsze niż klikanie na inną stronę.

Podsumowując: najpierw umieść niezbędne elementy i dostosuj je stamtąd.

Połącz to wszystko razem.

Po utworzeniu układu strony i tekstu, zaprojektuj je razem i przetestuj UX UI. Używaj prostych adresów URL, które użytkownicy mogą łatwo rozpoznać.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Wniosek

Nie wystarczy zachęcić klienta do przekliku z reklamy do Twojej oferty. Po tym, jak klient wejdzie, musisz jemu sprzedać. Twój projekt strony internetowej faktycznie musi zachęcać aby konsumował Twoje treści.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Projekt sklepu internetowego, aby mieć wysokie konwersje (struktura i design)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)