Zawartość strony
Więc jak wygląda pozycjonowanie w Yandex?
Yandex to rosyjska wyszukiwarka internetowa, bliźniaczo podobna do Google. Regularnie korzysta z niej ponad pięćdziesiąt milionów internautów. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy myślą o tym, aby wkroczyć na rosyjski rynek, muszą zadbać o odpowiednią optymalizację strony, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Yandex.
Yandex jest piątą co do wielkości wyszukiwarką na świecie. Najpopularniejsza jest w Rosji, Kazachstanie i Białorusi, a także aż do lutego na Ukrainie. Niestety, ze względu na ostatnie konflikty, wyszukiwarka ta została tam zablokowana.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Algorytm wyszukiwarki Yandex jest ściśle tajny. Bardzo ważna jest optymalizacja treści. Przywiązuje się tu ogromną wagę do jakości udostępnianych materiałów, które powinny być angażujące, unikalne i przyjazne dla użytkownika.
Różnice algorytmiczne pomiędzy Yandex a Google zauważyć można przede wszystkim w ilości słów kluczowych, których w przypadku tej ostatniej wyszukiwarki nie może być za wiele. Do ważnych czynników rankingowych zaliczyć trzeba linkowanie wewnętrzne i regularną aktualizację treści.
Nie bez znaczenia jest także szeroko rozumiana użyteczność witryny. Powinna być ona czytelna i zawierać istotne informacje na stronie. Tekst powinien być staranny i ozdobiony, a prezentowane informacje winny być pozbawione elementów, które ograniczają widoczność treści, jak np. agresywna reklama czy krzykliwe biboardy.
Kluczowe informacje powinny być umieszczone w widocznych miejscach.
W pozycjonowaniu w Yandex bardzo ważny jest link- building. Polega on przede wszystkim na pozyskiwaniu linków tematycznych, tylko z mocnych witryn, z katalogów zwykłych oraz z katalogów branżowych. Dużą rolę odgrywają tu także artykuły sponsorowane.
Anchory powinny być tylko i wyłącznie oparte o frazy kluczowe. Nie wolno korzystać z konkretnych pytań, ponieważ mogą być za to dawane dotkliwe kary finansowe.
Yandex posiada własne narzędzia dla webmasterów, których funkcje podobne są do tych z Google. Dzięki nim ustawić można mapę witryny, zmienić ustawienia robotów, a także sprawdzić poziom indeksowania witryny oraz dowiedzieć się co grozi za naruszenie zasad.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Trzeba pamiętać, że wyniki wyszukiwania w Yandexie nie są aktualizowane na bieżąco, a datę ostatniej aktualizacji można sprawdzić. Promowane są tu przede wszystkim duże witryny, ponieważ gołym okiem widać jaka jest zależność pomiędzy ruchem na stronie a pozycją. Wiek domeny jest ważnym czynnikiem rankingowym.
W Yandexie dużą rolę odgrywa odległość, dlatego wyszukiwarka ta wyświetla wyniki inne dla różnych lokalizacji.
Yandex jest nie tyko wyszukiwarką. Oferuje swoim webmasterom szereg różnych usług i narzędzi. Najważniejszym z nich jest Yandex.Metrica, które pozwala na uzyskiwanie raportów wizualnych, a także nagrań wideo aktywności użytkowników. Pozwala także na śledzenie źródła ruchów oraz skuteczność reklam.
Innym narzędziem jest usługa App.Metrica, czyli narzędzie wykorzystywane do śledzenia i analizy aplikacji mobilnych. Wygodny, przejrzysty panel zawiera informacje na temat użytkowników, a także zachowania aplikacji mobilnych.
Yandex.Direct jest siecią reklamową, która pozwala umieszczać reklamy w wynikach wyszukiwania oraz na stronach użytkowników.
Do innych narzędzi należy Yandex.Money, gdzie można zrealizować płatności online, Yandex Zen czyli usługi rekomendacji, a także serwis z filmami video Yandex.Video, a także Yandex.Flights, czyli wyszukiwarka połączeń lotniczych. W wyszukiwarce Yandex można znaleźć również usługę Map.
Formuła rankingu ciągle się rozwija i bierze pod uwagę coraz więcej czynników. Jest to techniczna optymalizacja strony, jej zawartość tekstowa, region strony, a także komercyjne i behawioralne czynniki rankingu.
Techniczna optymalizacja strony zajmuje się sprawdzaniem tego, czy dana strona spełnia wymagania wyszukiwarki, a także to czy robot ma dostęp do treści, potrzebny do zrozumienia strony i przeskanowania jej.
Zawartość tekstowa strony jest odpowiedzialna za kompletność odpowiedzi na zadane pytanie w danej niszy. Najważniejsze są te strony, które potrafią odpowiedzieć na największą liczbę zapytań w branży. Komercyjne czynniki rankingu sprawdzane są wśród stron internetowych, gdzie odpowiadają na zapytanie.
Yandex wybiera te, według niego, są najbardziej zaufane. Na zaufanie do witryny wpływ mają informacje szczegółowe o firmie, warunki świadczenia usług, opinia klientów i partnerów. Natomiast behawioralne czynniki to takie, gdzie użytkownik pokazuje jak zachowuje się na swojej stronie, a także to czy znajdzie to czego szukał, a jeśli nie to czy wraca z powrotem do wyszukiwarki.
Jeśli chodzi o podejście do dzisiejszego SEO w Yandexie można je określić jako techniczne, długofalowe, fundamentalne. Osiągnięcie rezultatów zajmuje trochę dłużej niż w przypadku tradycyjnej wyszukiwarki Google. Odpowiednie planowanie i zaplanowanie pozycjonowania strony internetowej daje jednak zadowalający efekt końcowy.
Pozycjonowanie strony w Yandex, czyli jednej z największych rosyjskich wyszukiwarek, jest podobne do pozycjonowania w innych wyszukiwarkach, takich jak Google. Aby uzyskać lepsze wyniki w wynikach wyszukiwania Yandex, należy wdrożyć następujące działania SEO:
Warto pamiętać, że pozycjonowanie w Yandex może być konkurencyjne, ponieważ jest to jedna z największych wyszukiwarek na świecie. Jednak, jeśli Twój target to użytkownicy z Rosji, pozycjonowanie w Yandex może być bardzo opłacalne. Wdrożenie skutecznych działań SEO może prowadzić do wzrostu ruchu na stronie, większej sprzedaży i lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie yandex (seo Rosja i Ukraina)? Do następnego razu!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)