Zawartość strony
Jeśli jesteś marketerem lub przedsiębiorcą, prawdopodobnie słyszałeś o koncepcji pozycjonowania marki. Ale jeśli czujesz, że ta idea pozostaje zbyt abstrakcyjna i niejasna, ten artykuł jest dla Ciebie!
Dzisiaj zdefiniuję koncepcję prostymi słowami i pokażę, jak wykorzystać ją do stworzenia silnej marki.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Definiuje się ją jako przestrzeń mentalną, którą firma posiada w umyśle klienta i sposób, w jaki odróżnia się od konkurencji, pozycjonowanie marki jest strategią marketingową, która pomaga biznesowi wyróżnić się. Od producentów mebli po sprzedawców w sklepach internetowych, a nawet biznesy międzynarodowe czy lokalne, pozycjonowanie marki pomaga klientom natychmiast rozpoznać firmę i połączyć się z nią. Jednym z najważniejszych czynników sukcesu jest to, jak dobrze i ile osób zna Twoją markę. Nie wystarczy założyć strony internetowej i mieć nadzieję, że ludzie zgromadzą się na niej milionami jako Twoi fani. W rzeczywistości żadna firma nie jest w stanie naprawdę dobrze prosperować na rynku bez ugruntowanej pozycji marki.
Pozycjonowanie marki zostało zdefiniowane przez Kotlera jako „akt polegający na projektowaniu oferty i wizerunku firmy tak, aby zajmowały wyróżniające się miejsce w świadomości rynku docelowego”. Innymi słowy, pozycjonowanie marki opisuje, w jaki sposób marka różni się od konkurentów i gdzie lub jak zakorzeniła się w głowach klientów.
Strategia pozycjonowania marki polega więc na tworzeniu skojarzeń z marką w umysłach klientów, aby skłonić ich do postrzegania marki w określony sposób.
Kształtując preferencje konsumentów, strategie pozycjonowania marki są bezpośrednio powiązane z lojalnością konsumentów, wartością marki opartą na konsumentach oraz chęcią zakupu marki. Skuteczne pozycjonowanie marki można określić jako stopień, w jakim marka jest postrzegana jako korzystna, inna i wiarygodna w świadomości konsumentów.
SEO to natomiast z ang. search engine optimization i po polsku mówi się na to pozycjonowanie stron internetowych. Czyli są to praktyki które powodują że Twoja strona wyświetla się wyżej w wynikach google. Czyli seo to coś zupełnie innego niż kształtowanie świadomości u swoich odbiorców.
Wdrażanie storytelling’u marki dla Twojej firmy zaczyna się od oświadczenia. Stwierdzenie pozycjonowania marki to opis rynku docelowego, który zawiera również całościowy obraz tego, jak chcesz, aby Twoja marka była postrzegana przez klientów (na podstawie badań i danych).
Mówiąc najprościej, to stwierdzenie jest kim, kiedy, gdzie, dlaczego i jak określa tożsamość Twojej marki.
Większość marketerów zajmujących się marką martwi się tworzeniem angażujących doświadczeń związanych z brandem, a sporo liderów marketingu B2B jest przekonanych, że branding ma kluczowe znaczenie dla wzrostu, jasne jest więc, jak ważne jest pozycjonowanie marki. Oprócz kluczowego elementu rozpoznawalności klienta, pozycjonowanie marki jest ważne dla Twojej firmy na cztery sposoby:
Każdy doświadczony marketer może opracować strategię pozycjonowania brandu. Prawdziwe wyzwanie? Sprawiając, że prowadzi to do rzeczywistych wyników biznesowych i rezonuje z docelowymi odbiorcami.
Będziesz potrzebować czegoś więcej niż starannie przygotowanego planu. Aby stworzyć silną pozycję firmy, potrzebujesz badań, danych klientów, autentyczności i elastyczności.
Oto trzy wskazówki, które pomogą Ci po drodze:
Od gigantycznych firm po rozwijające się startupy, każda firma w dowolnej branży może skorzystać jeśli zdecyduje się zbudować spójny i konkurencyjny wizerunek marki.
Firmy udowadniają, że świetna historia może pomóc aby kreować ugruntowaną pozycję na rynku:
Firma Verizon Wireless, zajmująca się telefonami komórkowymi, zyskała miano „Największej i najbardziej niezawodnej sieci 4G LTE w Ameryce”. Podkreślany przez billboardy, reklamy telewizyjne i nie tylko, Verizon poparł swoje twierdzenie niezliczonymi danymi, które są nie tylko imponujące, ale także zdobywają zaufanie i dolary wielu Amerykanów.
Jest wiele przykładów. Znasz jakieś ciekawe? Daj znać w komentarzu a my dodamy tutaj w tekście!
Pozycjonowanie produktu czy brandu powinno być dynamiczne i płynne. Nie oznacza to, że musisz co roku przeprowadzać gruntowny audyt, ale musisz sprawdzać jak reaguje grupa docelowa co najmniej raz na kwartał, aby zobaczyć, jak możesz ulepszyć segment.
Oto trzy sposoby na poprawę pozycjonowania marki:
Krok 1: Aby obietnica marki była skuteczna, musisz przeanalizować następujące elementy:
Krok 2: Gdy już to zrobisz, będziesz musiał wybrać oświadczenie pozycjonujące, które:
Krok 3: Pozostałym wyzwaniem jest odzwierciedlenie tego pozycjonowania marki we wszystkim, co robisz (osobowość marki, projekt opakowania, produkt, usługa, projekt identyfikacji wizualnej, komunikacja itp.).
Pozycjonowanie marki to różnica między byciem znaną marką, a po prostu inną firmą próbującą konkurować na przesyconym rynku. Nawet po ustaleniu początkowego strategii ze względu na to by wykorzystać fakt dedykowania ich określonej kategorii nabywców produktu czy usługi nie powinno skupiać się tylko na cechach. Pamietaj, zawsze bądź elastyczny i gotowy doprecyzować swoje oświadczenie, aby zapewnić najlepszą możliwą rozpoznawalność i relacje z klientami. Na tym właśnie polega dobre pozycjonowanie i kreowanie wizerunki firmy.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)