Pozycjonowanie Magento SEO e-commerce: zoptymalizuj swój sklep internetowy

Magento
Co to jest Magento platforma e-commerce Twojego sklepu i integracja
26 grudnia, 2021
Pozycjonowanie produktu
Pozycjonowanie produktu i firmy (marketing dla marek)
27 grudnia, 2021
Pozycjonowanie Magento
Magento

Pozycjonowanie Magento SEO e-commerce: zoptymalizuj swój sklep internetowy

Jako firma e-commerce potrzebujesz dobrego modułu dla sklepu jakim jest sklep na Magento. Jego elastyczność, a także użyteczność zapewnia możliwości do obniżenia kosztów i przyspieszenia rozwoju. W rzeczywistości (według Magento) firmy, które inwestują w platformę, rosną trzy razy szybciej.Aby zmaksymalizować sukces swojego sklepu internetowego Magento, musisz go jednak zoptymalizować. Właśnie tam pojawia się optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO), która poprawia widoczność online dla konsumentów.
Jak jednak zoptymalizować swoją stronę internetową czyli wykonać pozycjonowanie magento? Czytaj dalej, aby rozpocząć, lub skontaktuj się z naszym zespołem ekspertów Magento SEO aby uzyskać bezpłatną wycenę.

Co to jest Magento?

Zanim omówimy etapy optymalizacji Magento pod kątem SEO, zdefiniujmy co to jest Magento. Produkt firmy Adobe, to potężne oprogramowanie do handlu elektronicznego z ponad ćwierć milionami użytkowników.
Magento różni się od innych systemów zarządzania treścią (CMS), ponieważ jest to technologia typu open source, która może rozwijać się wraz z firmą. W rezultacie istnieje ogromna liczba programistów tworzących dodatki do i tak już ogromnej listy funkcji.
Wszechstronność Magento obejmuje również zawartość, wygląd i funkcjonalność Twojej witryny.

Pozycjonowanie Magento

Co to jest pozycjonowanie sklepu Magento?

Jeśli znasz Magento, ale nie znasz techniki na pozycjonowanie sklepu, ta sekcja jest dla Ciebie. Pozycjonowanie jest proste – poprawiasz swoją widoczność online dla użytkowników i wyszukiwarek, co skutkuje zwiększonymi przychodami i wzrostem biznesu.

Czym jest jednak SEO magento, czyli pozycjonowanie sklepu?

To zbiór strategii, od badania słów kluczowych po tworzenie treści, które poprawiają pozycję w wynikach wyszukiwania. Chodzi o to, że gdy użytkownicy wyszukują słowo kluczowe, na które jest kierowana jedna z Twoich stron internetowych, takie jak „komoda do przedpokoju”, Twoja witryna pojawia się na górze wyników wyszukiwania.
Dzięki Magento SEO optymalizujesz swoją witrynę e-commerce za pomocą tych strategii. Ponieważ Magento różni się nieco od innych serwisów, takich jak Drupal, woocommerce czy Joomla, wymaga dodatkowych kroków w celu zapewnienia optymalizacji.
Dowiedz się, jak zoptymalizować swoją witrynę jak ekspert od pozycjonowania Magento, wykonując siedem następujących kroków:

1. Audyt seo

Zanim zaczniesz badać słowa kluczowe, poprawiać szybkość strony lub ulepszać kategorie produktów, spójrz na aktualny stan swojej witryny. W niektórych przypadkach Twoja witryna może już mieć doskonałą strategię kategoryzacji lub imponującą szybkość strony. Dlatego chcesz najpierw przeprowadzić audyt SEO swojej witryny.
Kompleksowy audyt seo pozwala zbudować inteligentny plan ulepszeń, więc skup się na przeglądzie tych obszarów:

  •   Domena: Bardzo ważne jest, aby Google, podobnie jak inne wyszukiwarki, indeksowały tylko wersję Twojej witryny z www lub bez www – dotyczy to również wersji HTTP lub HTTPS Twojej witryny. W przeciwnym razie wyszukiwarki zaindeksują wiele wersji Twojego sklepu. Napraw te potencjalne błędy, wprowadzając swój system, a następnie konfigurację i ustawienia internetowe.
  •   Dane strukturalne, schema.org: Kolejnym czynnikiem, który chcesz ocenić, jest wykorzystanie danych strukturalnych w Twojej witrynie, które mogą obejmować recenzje produktów, linki do mediów społecznościowych i listy produktów. Dane te dostarczają wyszukiwarkom większej ilości informacji, które mogą dostarczyć użytkownikom. Sprawdź stan swoich uporządkowanych danych za pomocą bezpłatnego narzędzia do testowania Google.
  •   Zduplikowana treść: Jeśli chodzi o pozycjonowanie Magento, zduplikowana treść jest jednym z najczęstszych problemów. Aktualizacja ustawień domeny rozwiązuje jedną część tego problemu. Rozwiąż to całkowicie, włączając kanoniczny rel=”canonical” metatag linku dla kategorii, a także modyfikując ustawienia Google Webmaster dotyczące parametrów adresu URL.
  •   Mapa witryny: Aby zmaksymalizować techniczną stronę swojej strategii SEO, chcesz dołączyć mapę witryny XML. Roboty indeksujące odwołują się do tej mapy witryny podczas przeglądania Twojej witryny, co zapewnia, że ​​znajdą wszystkie Twoje strony internetowe. Ten problem jest często łatwy do rozwiązania, ponieważ Magento zawiera narzędzie do generowania mapy witryny XML, którą możesz przesłać do Google.
  •   Tagi tytułowe: Istotną częścią listy kontrolnej Magento SEO jest przeglądanie tagów tytułowych stron internetowych. Pojawiają się one w wynikach wyszukiwania i zachęcają użytkowników do kliknięcia Twojego sklepu internetowego. Potrzebujesz unikalnych, ale zwięzłych tagów tytułowych, które informują użytkowników, o czym jest Twoja strona internetowa. W zależności od liczby stron produktów rozwiązanie tego problemu może zająć trochę czasu.
  •   Opisy meta: w koordynacji z tagami tytułu chcesz również przejrzeć swoje opisy meta. Chociaż pojawiają się w wynikach wyszukiwania, nie wpływają na Twój ranking. Zapewniają jednak użytkownikom dodatkowe informacje o Twojej stronie internetowej lub produkcie, dzięki czemu są oryginalne i przekonujące.
  •   Szybkość strony: powolna strona to jeden z najszybszych sposobów na zniechęcenie użytkowników do Twojej witryny. Dlatego chcesz sprawdzić szybkość swoich stron internetowych, co możesz zrobić za pomocą Google PageSpeed ​​Insights Podczas gdy średni czas ładowania witryn e-commerce wynosi 9 sekund, Ty potrzebujesz lepszej prędkości, ponieważ większość użytkowników oczekuje, że witryna załaduje się w ciągu 3 sekund lub mniej.

Audyt strony internetowej generuje bardzo dużo informacji. Utwórz dokument do kompilacji wyników i notatek. Możesz użyć Arkusza Google, a także dokumentu Excel, aby śledzić swoje postępy i zadania do wykonania.

2. Zbadaj swoje słowa kluczowe

Podstawowym krokiem jaki jest fundamentem na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego Magento jest badanie słów kluczowych. Inwestując czas w badanie słów kluczowych, możesz zoptymalizować strony produktów, aby przyciągnąć wartościowy ruch od kupujących, którzy chcą kupić Twój produkt, niezależnie od tego, czy jest to jedzenie, odzież, meble czy inny przedmiot.
Popraw wyniki badania słów kluczowych:

  • google keyword planner, planer słow kluczowych google
  • answer the public
  • semrush
  • ahrefs

Skorzystaj z tych narzędzi online, aby szybko znaleźć informacje na temat liczby wyszukiwań, konkurencji i kosztu kliknięcia (CPC) fraz kluczowych. Niektóre, takie jak Ubersuggest, będą również udostępniać liczbę wyników dla tego słowa kluczowego i dają możliwość wyeksportowania ich do pliku CSV. Wtedy na chłodno możesz ocenić która fraza może dać najlepsze wyniki.
Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć badanie fraz kluczowych, spójrz na swoją grupę docelową.

3. Zbadaj swoich konkurentów

Następnym krokiem do zostania ekspertem w możliwościach jakie dale platforma Magento jest ocena konkurencji. Utwórz listę witryn konkurencji i przeanalizuj ich strony produktów. Na jakie słowa kluczowe są kierowane i jakie witryny kierują do nich backlinki?
Chociaż chcesz stworzyć oryginalną i unikalną strategię SEO dla swojego sklepu internetowego na Magento, ważne jest, aby monitorować wyniki konkurencji. Ich decyzje mogą również wpłynąć na Twoje, na przykład skierowanie na określone słowo kluczowe lub przeprojektowanie układu strony głównej.

4. Zmień kategorie produktów aby Twoja platforma magento zyskała większa widoczność

Po zakończeniu analizy konkurencji, badania fraz kluczowych i audytu strony internetowej możesz zacząć rewidować kategorie produktów, co jest kluczowym krokiem w strategii na skuteczne pozycjonowanie Magento. Są to cenne informacje zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek, dlatego warto poświęcić trochę czasu na ich przejrzenie.
Skoncentruj się na następujących obszarach podczas optymalizacji stron produktów:

  •   Nazwa: Utwórz opisową i zwięzłą nazwę kategorii produktów. Jeśli na przykład sprzedajesz różne ubrania, możesz utworzyć kategorie dla sukienek, płaszczy, spodni itp.
  •   Opis: Napisz opis produktu, który będzie pouczający i pomocny. Uwzględnij również słowa kluczowe, na które kierujesz reklamy dla tej kategorii produktów. Upewnij się jednak, że unikasz upychania słów kluczowych w opisie kategorii produktów.
  •   Tag tytułu: Opracuj tag tytułu, który ma 60 znaków lub mniej. Powinna również zawierać Twoje główne słowo kluczowe na początku. W zależności od ustawień pozycjonowania Magento, tag tytułowy może również zawierać na końcu nazwę Twojej marki.
  •   Meta opis: Powinien oferować wartość użytkownikom i zachęcać ich do klikania w Twoją witrynę. Uwzględnij słowo kluczowe, na które kierujesz, w swoim meta opisie, a prawdopodobne że pojawi się ono pogrubione w wynikach wyszukiwania, co jest dodatkowym bonusem.

W niektórych przypadkach możesz zmienić strukturę swojej witryny, dołączając strony kategorii, a także strony podkategorii. Mogą one dostarczyć wyszukiwarkom i użytkownikom więcej informacji o Twoich produktach, ale powinieneś używać stron podkategorii tylko wtedy, gdy mają sens. Optymalizacja sklepu to nie jest proste zadanie!

5. Popraw swoje strony produktów

W zależności od Twojej wcześniejszej inwestycji w SEO, możesz edytować kilka starszych stron lub zmienić całą linię produktów. Bez względu na zakres Twojego projektu, stwórz plan lub kalendarz optymalizacji stron produktów, aby usprawnić swój czas. Na tym etapie panel wewnętrzny jest Ci już bardzo dobrze znany więc nie będziesz miał z tym problemów.
Popraw swoje strony produktów, wykonując następujące czynności:

  •   Wybierz opisową nazwę produktu: Podobnie jak kategoria produktów, chcesz utworzyć nazwę produktu, która będzie pomocna dla użytkowników — powiedz im, czym jest Twój produkt i dodaj słowo kluczowe.
  •   Napisz unikalny opis produktu: Następnie skup się na pełnym i krótkim opisie produktu. Chcesz opisy, które są unikalne, istotne i pouczające. Aby uzyskać pełny opis, podaj jak najwięcej szczegółów, krótki opis powinien podkreślać kluczowe cechy.
  •   Utwórz przekonujący tag tytułu i metaopis: W przypadku tagu tytułu produktu i metaopisu postępuj zgodnie z tymi samymi standardami dla stron kategorii produktów. Dodaj słowo kluczowe i zapewnij użytkownikom przekonujące wezwania do działania (CTA), które zachęcają ich do kliknięcia.
  •   Opracuj zwięzły adres URL: adres URL stron produktów powinien zawierać kilka informacji, w tym nazwę produktu, producenta i numer modelu. W niektórych przypadkach może to prowadzić do długiego adresu URL, ale często jest to najlepsza praktyka na pozycjonowanie Magento.
  •   Dodaj nagłówek i podnagłówek, czyli odpowiednie h1, h2, h3, h4, h5, h6
  • Zdjęcia produktów: Niezbędne jest umieszczanie obrazów na stronach produktów — jeszcze lepiej jest dodać obrazy i wideo. Zapewniają użytkownikom perspektywę, podkreślając funkcje, zastosowania i rozmiar Twojego produktu.
  •   Dołącz serię recenzji kupujących: recenzja jest silnym sygnałem zaufania dla użytkowników, dlatego chcesz umieścić recenzje kupujących na stronach produktów. Upewnij się jednak, że recenzje dotyczą tego produktu, a nie wszystkich Twoich produktów.
  •   Włącz przyciski mediów społecznościowych: W zależności od grupy docelowej przyciski mediów społecznościowych mogą oferować wartość Twojej witrynie. Mogą zachęcić użytkowników do podzielenia się swoim ostatnim zakupem, a także Twoją firmą, ze swoimi znajomymi. Umieść te przyciski na stronach produktów.

Ponieważ Twoja strategia SEO Magento zwiększa wyniki sprzedaży, możesz zauważyć, że kilka produktów wyczerpuje się. Jeśli tak się stanie, nie usuwaj strony ich ze swojej witryny. Zamiast tego zaktualizuj stronę z powiadomieniem o statusie produktu i skieruj użytkowników do podobnych produktów.

6. Optymalizacja pod kątem szybkości strony i seo sklepu

Optymalizacja szybkości ma kluczowe znaczenie i duży wynik na pozycjonowanie sklepu magento. Platforma e-commerce która ładuje się w ciągu 4 sekund, może prowadzić do 70 procent dłuższych sesji użytkowników, a jak ktoś dłużesz spędza czas na naszej stronie to zaznajamia się z produktami lepiej i częściej kupuje co prowadzi także do 35 procentowego spadku współczynnika odrzuceń. Co więcej, ulepszenie witryny o jedną sekundę może zwiększyć liczbę konwersji o siedem procent.
Jak jednak zoptymalizować swoją stronę internetową? Pozycjonowanie i optymalizacja seo wszystkich sklepó np również woocommerce czy prestashop odbywa się za pomocą:

  •   Kompresuj obrazy produktów: Zanim prześlesz obrazy do swojej witryny, skompresuj je za pomocą narzędzia które zmniejszy rozmiar pliku, ale bez tworzenia rozmytego obrazu, który nie robi wrażenia na użytkownikach.
  •   Użyj Lazy Load: Jedno z wielu rozszerzeń Magento, Lazy Load, opóźnia ładowanie obrazów, aby zoptymalizować wrażenia użytkownika. Zamiast ładować wszystkie obrazy naraz, ładuje je, gdy użytkownicy przewijają stronę. Zapewnia również robotom google możliwość indeksowania i indeksowania tych obrazów.
  •    Użyj pamięci podręcznej całej strony: Innym sposobem na zwiększenie szybkości strony jest buforowanie, do którego możesz uzyskać dostęp w ustawieniach administratora.
  •   Zminimalizuj rozszerzenia: Chociaż Magento oferuje różne rozszerzenia, warto ograniczyć je do minimum. Jeśli masz dużo rozszerzeń, mogą one zmniejszyć szybkość Twojej witryny i wygodę użytkownika. To tak samo jak wordpress który ma za dużo wtyczek.

Zanim zaczniesz poprawiać szybkość swojej witryny, przetestuj początkową szybkość jaką ma wybrana przez Ciebie podstrona w PageSpeed ​​Insights. Wynik może służyć jako punkt odniesienia do pomiaru sukcesu w optymalizacji szybkości strony.

7. Dodaj swój kod Google Analytics i ustaw konwersje w Google ads na ruch płatny ppc

Aby monitorować wyniki swojej strategii pozycjonowania Magento, musisz dodać do swojej witryny kod śledzenia z Google Analytics. Uzyskaj dostęp do kodu śledzenia z konta GA, a następnie dodaj go do swojej witryny Magento, wykonując następujące czynności:

  •   Przejdź do systemu
  •   Kliknij Konfiguracja
  •   Wybierz interfejs API Google
  •   Wybierz „Tak” dla Włącz
  •   Wprowadź kod śledzenia

Jeśli szukasz dodatkowych danych analitycznych ze swojej witryny, możesz poszukać na rynku rozszerzenia, które odpowiada Twoim potrzebom.
Po dodaniu kodu śledzenia Google Analytics rozpocznij rutynowe monitorowanie wydajności swojej witryny i stron internetowych. Dane mogą pomóc w dalszych ulepszeniach strategii SEO Magento.

Potrzebujesz eksperta aby wypozycjonować sklep na magento? Pozycjonowanie sklepu internetowego to nasz specjalność

W przypadku wielu firm utrzymanie Magento wymaga zespołu programistów i zespołu marketingowego. Dlatego małe i średnie firmy będą współpracować z agencją która stworzy skuteczne działania seo pod algorytm google i przeprowadzi Ciebie sprawnie przez proces pozycjonowania aby zdobyć upragniony ruch organiczny!
Jeśli zastanawiasz się nad współpracą z firmą specjalizującą się w Magento commerce, to skontaktuj się z nami. Jeśli zastanawiasz się także ile będzie kosztować pozycjonowanie Magento i projekt strony to mamy dla Ciebie dobre wieści.
Aby opracować wstępny budżet swojego projektu, skorzystaj z bezpłatnej rozmowy i rozwijaj swój biznes. W UniqueSEO wiemy jak sprawić by Twój marketing internetowy działał bez znaczenia czy masz magento 1 czy magento 2, lub jakąkolwiek inną platformę. Widoczność sklepu internetowego jest dla każdego właściciela priorytetem, a jeśli chodzi o pozycjonowanie stron i sposób jak pozyskiwać nowych klientów czy generować sprzedaż…
Cóż, nie mogłeś trafić lepiej.Zainwestuj w olbrzymią widoczność Twojego sklepu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)