Pozycjonowanie long tail, fraza na długi ogon

Google Keyword Planner
31 sierpnia, 2021
Darmowy program do tworzenia logo
31 sierpnia, 2021
fraza long tail na długi ogon seo

Na czym polega pozycjonowanie long tail?

Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu reguła Pareto straciła na znaczeniu. Oznaczała ona, że 80% przychodów przedsiębiorstwa generuje 20% oferowanych produktów. W takim wypadku oznaczało to, że 80% ruchu na stronie mało by być generowane przez 20%. Jednak szybko okazało się to nie działać w praktyce, ponieważ większość osób woli szukać konkretnych fraz zamiast pojedynczych słów.

Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie long tail – co to?

Do potencjalny odbiorców możemy dotrzeć na wiele sposobów. Pozycjonowanie pozwala na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Użytkownicy, którzy chcą znaleźć konkretny produkt lub usługę wpisują coraz dłuższe frazy w wyszukiwarkę. Użycie w opisach długich fraz kluczowych, które dokładnie opisują to, co oferujemy na stronie zwiększa szansę na jej wypromowanie. Do tego zabiegu służy pozycjonowanie long tail (inaczej pozycjonowanie szerokie), inaczej nazywane jako pozycjonowanie na długi ogon, czy fraza z długiego ogona, lub fraza long tail. Zapytania z google generują ruch. Na tym polega pozycjonowanie żeby ten ruch zgarniać. Więc jeśli chcesz wypozycjonować stronę www, lub sklep e-commerce musisz skupić się na tym co działa.

Content marketing musi sprecyzować działanie. Optymalizacja strony przychodzi dopiero później. Każda podstrona to okazja żeby potencjalny klient wpadł w nasz cykl zakupowy.Bo widzisz pozycjonowanie stron to precyzyjny schemat. Dla nas liczy się współczynnik konwersji i konkurencyjność. Niszowy produkt może też przynosić nam spore zwroty ROI jeśli algorytm google “podłapie” cała strategię long tail seo.

Także pozycjonowanie fraz długiego ogona, typu long tail to jedna z lepszych strategii w obecnym czasie kiedy TOPY na główne słowa kluczowe zajmują olbrzymie serwisy.

Zalety pozycjonowania fraz typu long tail posiada zdecydowanie więcej plusów niż minusów. Możesz wybrać frazy generyczne żeby tworzyć wartościowy ruch. Efekty pozycjonowania zależą również od backlinków ale o tym piszemy w innym wpisie na tym blogu.
Tutaj skupiamy się na doborze odpowiednich fraz, żeby przetwarzać odwiedzających z wyników wyszukiwania w kupujących. Od razu nadmienię że będzie C potrzebna znajomość google search console, google analytics i google keyword planner. Dodatkowo zalecam jakiś program do “podglądania”. SemRush albo Ahrefs są okej. Więc z tą kombinacją masz praktycznie gwarantowany sukces jeśli Twoim celem jest pozycjonowanie na frazy long tail, czyli znane już Tobie frazy kluczowe z długiego ogona.

Więc branża w której działasz wymaga rozbudowanej strategii seo żeby zdominować pozycje wyszukiwarek internetowych. Więc skorzystaj z naszej pomocy specjalistów seo. Wybierzemy dla Ciebie niszowe frazy do pozycjonowania, które dobrze nastawiony użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, żeby zrobić bezpośredni zakup!

Pozycjonowanie stron long tail polega na zwiększaniu ruchu na stronie w wyszukiwarce Google za pomocą stosowania szczegółowych słów kluczowych. Za pomocą słów lub fraz kluczowych szukamy dziesiątek rzeczy każdego dnia. Dobre pozycjonowanie daje użytkownikowi szybkie i konkretne rezultaty.

Frazy dzielimy ze względu na długość:

  • fat head – inaczej generycznie lub ogólne; liczba wyszukiwań i konkurencja jest bardzo duża, składają się z jednego lub dwóch wyrazów, np. chleb;
  • chunky middle – te składają się z dwóch lub trzech wyrazów; frazy są już bardziej zdecydowane, lecz nadal potrzebują wyrazów pomocniczych, np. chleb żytni;
  • long tail – składają się z powyżej trzech wyrazów; są to wyszukiwania, które świadczą o konkretnej potrzebie odbiorcy – do kliknięcia w odpowiedni link potrzebuje tylko małej zachęty; np. przepisy na chleb żytni, jak upiec chleb żytni.

Określenie “long tail” pochodzi z artykułu Chrisa Andersona “The Long Tail”, który został napisany w 2004 roku dla “Wired”.

Jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem long tail?

Wystarczy odpowiednio dobrać słowa kluczowe w kilku prostych krokach:

  • główne słowo kluczowe, w tym przypadku będzie to “chleb”;
  • klastry/drzewa tematyczne, np. chleb żytni, chleb pszenny, chleb na zakwasie;
  • określenia z długiego ogona, np. przepis na chleb żytni, jak przygotować chleb pszenny; kluczowym działaniem jest stworzenie jak największej liczby potencjalnych połączeń i wykorzystanie semantycznych słów kluczowych (synonimy i słowa bliskoznaczne).

Słowa i frazy pozyskamy z dobrego kontaktu z klientem – pomagają znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania. Analiza działań konkurencji pomoże nam w tworzeniu treści lepszych niż ona. Warto się przyjrzeć jakich narzędzi używa i jakie treści skupiają najwięcej ruchu. Warto zwrócić się o pomoc do narzędzi SEO. Darmowe lub częściowo darmowe są: Adwords (planer słów kluczowych), wyszukiwarka Google, Ubersuggest lub Answerthepublic. Do płatnych należą: Surfer, Ahrefs, Keywordtool.io oraz Senuto.

Aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, powinniśmy przeanalizować treści na naszej stronie. Jeśli mamy tylko fat heady, to możemy zacząć od ich rozbudowywania. Czasami stworzenie długich ogonów odbywa się intuicyjne, ale zawsze warto skorzystać z pomocy specjalisty, który ma odpowiednią wiedzę i narzędzia do stworzenia optymalnych wyników.

Aby szerokie pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty, musi być ono dobrze opracowane pod względem technicznym, jak i kreatywnym. Same narzędzia zdadzą się na nic, jeśli nie będą umiejętnie używane przez specjalistę.

Kto może korzystać z pozycjonowania szerokiego?

Pozycjonowanie szerokie jest głównie przeznaczone dla właścicieli sklepów internetowych. Pozycjonowanie long tail może generować nawet 70% wyszukiwań. Osoby z tak konkretnym słowem kluczowym są bardziej skłonne do dokonania zakupu niż te z ogólnikowymi frazami kluczowymi.

Co osiągniemy dzięki pozycjonowaniu long tail?

Przede wszystkim zostanie zwiększony ruch na stronie i w łatwy sposób dotrzemy do grupy docelowej. W ten sposób dostarczymy użytkownikom szczegółowych wyników. Odpowiadając na potrzeby konsumentów budujemy zaufanie i świadomość marki. Zwiększa to widoczność całej witryny, co przekłada się na potencjalne zwiększenie sprzedaży.

Zalety szerokiego pozycjonowania

  • niski koszt – gdy fraza jest ogólnikowa musimy poświęcić więcej czasu i środków na osiągnięcie wysokich pozycji;
  • jest to świetny sposób na osiągnięcie dużego ruchu na stronie. Jest to ruch wysokiej jakości, który generuje klientów;
  • ruch wysokiej jakości, generowany przez pozycjonowanie long tail, dotyczy osób, które poszukują odpowiedzi na konkretne pytania. Takie osoby są wiele bardziej skłonne do dokonania zakupu niż osoby szukające wyrażeń ogólnych;
  • odpowiednia strategia pozycjonowania też ma pozytywny wpływ na frazy ogólne, ponieważ może to przyczynić się do pojawienia się ich na wysokich pozycjach podczas wyszukiwania;
  • skupienie się na pozycjonowaniu szczegółowych fraz zwiększają ogólny ruch na stronie – frazy szczegółowe są rzadsze, a przez to mniej konkurencyjne;
  • pozycjonowanie long tail zapewnia szybkie efekty, które są widoczne już po kilku tygodniach od zastosowania strategii.
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)