Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzieć

Pozycjonowanie Allegro
Pozycjonowanie Allegro, co wpływa na pozycję produktów i aukcji?
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie strony w google
Pozycjonowanie strony w google (Od czego zależy pozycja + koszt SEO)
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w Google Play i App Store (ASO)

Aplikacje mobilne to ciekawy i skuteczny sposób na popularyzację danych treści czy zwiększenie widoczności sklepu internetowego.

Za ich pomocą można wpłynąć na sukces marketingowy danego podmiotu oraz generowane przez niego zyski. W tym przypadku warto decydować się na skuteczne pozycjonowanie aplikacji mobilnych, które zwiększa widoczność aplikacji oraz wpływa na ilość ich pobrań.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym zatem jest pozycjonowanie aplikacji mobilnych?

Tego typu pozycjonowanie ma na celu poprawę widoczności aplikacji w Google Play czy App Store.

Poza tym, podejmowane działania mają ma celu zwiększenie ilości kliknięć oraz instalacji. Co ważne, pozycjonowanie stanowi zespół różnorodnych działań, które mają na celu zwiększenie atrakcyjności danego produktu.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym cechuje się tego typu pozycjonowanie?

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej ma na celu uzyskanie wzrostu widoczność, kliknięć oraz konwersji danej aplikacji mobilnej. ASO obejmuje również optymalizację aplikacji czy wybieranych słów kluczowych.

Co ciekawe, tego rodzaju pozycjonowanie zbliżone jest do SEO, ale te dwa pojęcia różnią czynniki rankingowe.

W przypadku SEO jest ich około dwustu, podczas gdy w odniesieniu do ASO wymienia się tylko kilka z nich. Jest to między innymi tytuł, podtytuł oraz opis danej aplikacji, a także stosowane słowa kluczowe, liczba pobrań czy uzyskane opinie.

Liczba pobrań jest zatem ważnym elementem i może być zwiększona poprzez regularną aktualizacji obejmującą choćby usuwanie znajdujących się w niej błędów. Warto wiedzieć o tym, że działanie Google Play oraz App Store jest zbliżone, jednak oba sklepy cechują drobne różnice w zakresie analizy słów kluczowych.

Czy pozycjonowanie aplikacji mobilnych jest ważne?

Zdecydowanie tak. Za pomocą skutecznego pozycjonowania można bowiem wpłynąć na wzrost rozpoznawalności danego produktu. Jak wskazują badania aplikacje są chętnie wyszukiwane przez wymienione powyżej sklepy, a wysoka pozycja w wynikach umożliwia dotarcie do określonej grupy docelowej oraz zwiększenie liczby pobrań i przychodów.

Aplikacje webowe
Aplikacje webowe

Jakie działania warto podejmować w celu skutecznego pozycjonowania aplikacji mobilnych?

W celu uzyskania dobrych wyników pozycjonowania należy podejmować szereg działań. Jednym z nich jest optymalizacja tytułu oraz podtytułu danej aplikacji.

Jak wspomniano powyżej, elementy te stanowią czynniki rankingowe w Google Play i App Store i są widoczne dla potencjalnych klientów.

W celu optymalizacji tytułu oraz podtytułu warto zastosować w tych elementach słowa kluczowe zwykle wpisywane przez daną grupę docelową.

Poza tym, tytuły powinny być zwięzłe oraz precyzyjne. Oczywiście muszą być one pozbawione błędów. W celu poprawy widoczności strony warto również dodawać opis przygotowany dla danej aplikacji.

Powinien on być interesujący oraz musi zawierać wszystkie informacje, które są cenne dla potencjalnego klienta. W tym miejscu warto zatem prezentować funkcje oraz możliwości danej aplikacji.

Poza tym, skuteczne pozycjonowanie wymaga stosowania dobrze dobranych słów kluczowych. Warto pamiętać o tym, że w przypadku nowych aplikacji warto stosować słowa kluczowe z tak zwanym długim ogonem, które w bardzo efektywny sposób zwiększają widoczność danego produktu. Każda aplikacja powinna być umieszczana w odpowiedniej kategorii.

Jest to niezwykle ważne, ponieważ użytkownicy w wielu wypadkach stosują tego rodzaju filtr podczas poszukiwania produktów. W tym przypadku warto wybierać kategorie, które cechują się nieco mniejszą konkurencją, co zwiększa szanse na wysokie pozycjonowanie.

Co ważne, umieszczenie aplikacji w złej kategorii może spowodować generowanie zgłoszeń oraz jej odrzucenie.

Na jakie inne działania warto się decydować?

Skuteczne ASO wymaga odpowiedniej ikony. Powinna być ona ciekawa, ponieważ w wielu wypadkach może być czynnikiem decydującym o pobraniu danej aplikacji.

Jest to element, na który zwykle w pierwszej kolejności zwracają uwagę odbiorcy. W celu poprawy optymalizacji aplikacji warto również zadbać o dodanie innych elementów, w tym choćby screenów i filmów promocyjnych. Nie stanowią one bezpośrednio czynników rankingowych, ale mogą wpływać na zwiększenie liczby pobrań.

ASO wymaga również starannej optymalizacji aplikacji w odniesieniu do danej grupy docelowej. W tym wypadku ważne jest choćby uwzględnienie zwyczajów konkretnych użytkowników czy stosownie języków, które są powszechnie używane w danym kraju.

W celu poprawy widoczności aplikacji warto zachęcać użytkowników do dodawania opinii lub wystawiania recenzji, a także prowadzić inne działania marketingowe. W tym wypadku wiele firm oferuje rabaty za pierwsze zakupy stanowiące nagrodę i podziękowanie za dokonanie instalacji danej aplikacji.

Elementem skutecznego pozycjonowania jest również systematyczne poprawianie ewentualnych błędów pojawiających się w aplikacji oraz korzystanie z możliwości jej indeksowania.

Ważne jest w tym wypadku nie tylko pozyskiwanie ważnych informacji, ale również ich skrupulatna analiza, która umożliwia wyciąganie wniosków oraz określanie strategii dalszych działań. Ważne jest również to, aby o ewentualnych istotnych zmianach zawsze informować użytkowników danej aplikacji mobilnej.

System identyfikacji wizualnej
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzieć

Podsumowanie jak pozycjonować aplikacje mobilne

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy w social mediach

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzieć? Do następnego razu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)