Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzie膰

Pozycjonowanie Allegro
Pozycjonowanie Allegro, co wp艂ywa na pozycj臋 produkt贸w i aukcji?
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie strony w google
Pozycjonowanie strony w google (Od czego zale偶y pozycja + koszt SEO)
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w Google Play i App Store (ASO)

Aplikacje mobilne to ciekawy i skuteczny spos贸b na popularyzacj臋 danych tre艣ci czy zwi臋kszenie widoczno艣ci sklepu internetowego.

Za ich pomoc膮 mo偶na wp艂yn膮膰 na sukces marketingowy danego podmiotu oraz generowane przez niego zyski. W tym przypadku warto decydowa膰 si臋 na skuteczne pozycjonowanie aplikacji mobilnych, kt贸re zwi臋ksza widoczno艣膰 aplikacji oraz wp艂ywa na ilo艣膰 ich pobra艅.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czym zatem jest pozycjonowanie aplikacji mobilnych?

Tego typu pozycjonowanie ma na celu popraw臋 widoczno艣ci aplikacji w Google Play czy App Store.

Poza tym, podejmowane dzia艂ania maj膮 ma celu zwi臋kszenie ilo艣ci klikni臋膰 oraz instalacji. Co wa偶ne, pozycjonowanie stanowi zesp贸艂 r贸偶norodnych dzia艂a艅, kt贸re maj膮 na celu zwi臋kszenie atrakcyjno艣ci danego produktu.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym cechuje si臋 tego typu pozycjonowanie?

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej ma na celu uzyskanie wzrostu widoczno艣膰, klikni臋膰 oraz konwersji danej aplikacji mobilnej. ASO obejmuje r贸wnie偶 optymalizacj臋 aplikacji czy wybieranych s艂贸w kluczowych.

Co ciekawe, tego rodzaju pozycjonowanie zbli偶one jest do SEO, ale te dwa poj臋cia r贸偶ni膮 czynniki rankingowe.

W przypadku SEO jest ich oko艂o dwustu, podczas gdy w odniesieniu do ASO wymienia si臋 tylko kilka z nich. Jest to mi臋dzy innymi tytu艂, podtytu艂 oraz opis danej aplikacji, a tak偶e stosowane s艂owa kluczowe, liczba pobra艅 czy uzyskane opinie.

Liczba pobra艅 jest zatem wa偶nym elementem i mo偶e by膰 zwi臋kszona poprzez regularn膮 aktualizacji obejmuj膮c膮 cho膰by usuwanie znajduj膮cych si臋 w niej b艂臋d贸w. Warto wiedzie膰 o tym, 偶e dzia艂anie Google Play oraz App Store jest zbli偶one, jednak oba sklepy cechuj膮 drobne r贸偶nice w zakresie analizy s艂贸w kluczowych.

Czy pozycjonowanie aplikacji mobilnych jest wa偶ne?

Zdecydowanie tak. Za pomoc膮 skutecznego pozycjonowania mo偶na bowiem wp艂yn膮膰 na wzrost rozpoznawalno艣ci danego produktu. Jak wskazuj膮 badania aplikacje s膮 ch臋tnie wyszukiwane przez wymienione powy偶ej sklepy, a wysoka pozycja w wynikach umo偶liwia dotarcie do okre艣lonej grupy docelowej oraz zwi臋kszenie liczby pobra艅 i przychod贸w.

Aplikacje webowe
Aplikacje webowe

Jakie dzia艂ania warto podejmowa膰 w celu skutecznego pozycjonowania aplikacji mobilnych?

W celu uzyskania dobrych wynik贸w pozycjonowania nale偶y podejmowa膰 szereg dzia艂a艅. Jednym z nich jest optymalizacja tytu艂u oraz podtytu艂u danej aplikacji.

Jak wspomniano powy偶ej, elementy te stanowi膮 czynniki rankingowe w Google Play i App Store i s膮 widoczne dla potencjalnych klient贸w.

W celu optymalizacji tytu艂u oraz podtytu艂u warto zastosowa膰 w tych elementach s艂owa kluczowe zwykle wpisywane przez dan膮 grup臋 docelow膮.

Poza tym, tytu艂y powinny by膰 zwi臋z艂e oraz precyzyjne. Oczywi艣cie musz膮 by膰 one pozbawione b艂臋d贸w. W celu poprawy widoczno艣ci strony warto r贸wnie偶 dodawa膰 opis przygotowany dla danej aplikacji.

Powinien on by膰 interesuj膮cy oraz musi zawiera膰 wszystkie informacje, kt贸re s膮 cenne dla potencjalnego klienta. W tym miejscu warto zatem prezentowa膰 funkcje oraz mo偶liwo艣ci danej aplikacji.

Poza tym, skuteczne pozycjonowanie wymaga stosowania dobrze dobranych s艂贸w kluczowych. Warto pami臋ta膰 o tym, 偶e w przypadku nowych aplikacji warto stosowa膰 s艂owa kluczowe z tak zwanym d艂ugim ogonem, kt贸re w bardzo efektywny spos贸b zwi臋kszaj膮 widoczno艣膰 danego produktu. Ka偶da aplikacja powinna by膰 umieszczana w odpowiedniej kategorii.

Jest to niezwykle wa偶ne, poniewa偶 u偶ytkownicy w wielu wypadkach stosuj膮 tego rodzaju filtr podczas poszukiwania produkt贸w. W tym przypadku warto wybiera膰 kategorie, kt贸re cechuj膮 si臋 nieco mniejsz膮 konkurencj膮, co zwi臋ksza szanse na wysokie pozycjonowanie.

Co wa偶ne, umieszczenie aplikacji w z艂ej kategorii mo偶e spowodowa膰 generowanie zg艂osze艅 oraz jej odrzucenie.

Na jakie inne dzia艂ania warto si臋 decydowa膰?

Skuteczne ASO wymaga odpowiedniej ikony. Powinna by膰 ona ciekawa, poniewa偶 w wielu wypadkach mo偶e by膰 czynnikiem decyduj膮cym o pobraniu danej aplikacji.

Jest to element, na kt贸ry zwykle w pierwszej kolejno艣ci zwracaj膮 uwag臋 odbiorcy. W celu poprawy optymalizacji aplikacji warto r贸wnie偶 zadba膰 o dodanie innych element贸w, w tym cho膰by screen贸w i film贸w promocyjnych. Nie stanowi膮 one bezpo艣rednio czynnik贸w rankingowych, ale mog膮 wp艂ywa膰 na zwi臋kszenie liczby pobra艅.

ASO wymaga r贸wnie偶 starannej optymalizacji aplikacji w odniesieniu do danej grupy docelowej. W tym wypadku wa偶ne jest cho膰by uwzgl臋dnienie zwyczaj贸w konkretnych u偶ytkownik贸w czy stosownie j臋zyk贸w, kt贸re s膮 powszechnie u偶ywane w danym kraju.

W celu poprawy widoczno艣ci aplikacji warto zach臋ca膰 u偶ytkownik贸w do dodawania opinii lub wystawiania recenzji, a tak偶e prowadzi膰 inne dzia艂ania marketingowe. W tym wypadku wiele firm oferuje rabaty za pierwsze zakupy stanowi膮ce nagrod臋 i podzi臋kowanie za dokonanie instalacji danej aplikacji.

Elementem skutecznego pozycjonowania jest r贸wnie偶 systematyczne poprawianie ewentualnych b艂臋d贸w pojawiaj膮cych si臋 w aplikacji oraz korzystanie z mo偶liwo艣ci jej indeksowania.

Wa偶ne jest w tym wypadku nie tylko pozyskiwanie wa偶nych informacji, ale r贸wnie偶 ich skrupulatna analiza, kt贸ra umo偶liwia wyci膮ganie wniosk贸w oraz okre艣lanie strategii dalszych dzia艂a艅. Wa偶ne jest r贸wnie偶 to, aby o ewentualnych istotnych zmianach zawsze informowa膰 u偶ytkownik贸w danej aplikacji mobilnej.

System identyfikacji wizualnej
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzie膰

Podsumowanie jak pozycjonowa膰 aplikacje mobilne

psychologia udost臋pniania dlaczego udost臋pniamy w social mediach

Daj zna膰 w komentarzu co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzie膰? Do nast臋pnego razu!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)