Zawartość strony
Aplikacje mobilne to ciekawy i skuteczny sposób na popularyzację danych treści czy zwiększenie widoczności sklepu internetowego.
Za ich pomocą można wpłynąć na sukces marketingowy danego podmiotu oraz generowane przez niego zyski. W tym przypadku warto decydować się na skuteczne pozycjonowanie aplikacji mobilnych, które zwiększa widoczność aplikacji oraz wpływa na ilość ich pobrań.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Tego typu pozycjonowanie ma na celu poprawę widoczności aplikacji w Google Play czy App Store.
Poza tym, podejmowane działania mają ma celu zwiększenie ilości kliknięć oraz instalacji. Co ważne, pozycjonowanie stanowi zespół różnorodnych działań, które mają na celu zwiększenie atrakcyjności danego produktu.
Pozycjonowanie aplikacji mobilnej ma na celu uzyskanie wzrostu widoczność, kliknięć oraz konwersji danej aplikacji mobilnej. ASO obejmuje również optymalizację aplikacji czy wybieranych słów kluczowych.
Co ciekawe, tego rodzaju pozycjonowanie zbliżone jest do SEO, ale te dwa pojęcia różnią czynniki rankingowe.
W przypadku SEO jest ich około dwustu, podczas gdy w odniesieniu do ASO wymienia się tylko kilka z nich. Jest to między innymi tytuł, podtytuł oraz opis danej aplikacji, a także stosowane słowa kluczowe, liczba pobrań czy uzyskane opinie.
Liczba pobrań jest zatem ważnym elementem i może być zwiększona poprzez regularną aktualizacji obejmującą choćby usuwanie znajdujących się w niej błędów. Warto wiedzieć o tym, że działanie Google Play oraz App Store jest zbliżone, jednak oba sklepy cechują drobne różnice w zakresie analizy słów kluczowych.
Zdecydowanie tak. Za pomocą skutecznego pozycjonowania można bowiem wpłynąć na wzrost rozpoznawalności danego produktu. Jak wskazują badania aplikacje są chętnie wyszukiwane przez wymienione powyżej sklepy, a wysoka pozycja w wynikach umożliwia dotarcie do określonej grupy docelowej oraz zwiększenie liczby pobrań i przychodów.
W celu uzyskania dobrych wyników pozycjonowania należy podejmować szereg działań. Jednym z nich jest optymalizacja tytułu oraz podtytułu danej aplikacji.
Jak wspomniano powyżej, elementy te stanowią czynniki rankingowe w Google Play i App Store i są widoczne dla potencjalnych klientów.
W celu optymalizacji tytułu oraz podtytułu warto zastosować w tych elementach słowa kluczowe zwykle wpisywane przez daną grupę docelową.
Poza tym, tytuły powinny być zwięzłe oraz precyzyjne. Oczywiście muszą być one pozbawione błędów. W celu poprawy widoczności strony warto również dodawać opis przygotowany dla danej aplikacji.
Powinien on być interesujący oraz musi zawierać wszystkie informacje, które są cenne dla potencjalnego klienta. W tym miejscu warto zatem prezentować funkcje oraz możliwości danej aplikacji.
Poza tym, skuteczne pozycjonowanie wymaga stosowania dobrze dobranych słów kluczowych. Warto pamiętać o tym, że w przypadku nowych aplikacji warto stosować słowa kluczowe z tak zwanym długim ogonem, które w bardzo efektywny sposób zwiększają widoczność danego produktu. Każda aplikacja powinna być umieszczana w odpowiedniej kategorii.
Jest to niezwykle ważne, ponieważ użytkownicy w wielu wypadkach stosują tego rodzaju filtr podczas poszukiwania produktów. W tym przypadku warto wybierać kategorie, które cechują się nieco mniejszą konkurencją, co zwiększa szanse na wysokie pozycjonowanie.
Co ważne, umieszczenie aplikacji w złej kategorii może spowodować generowanie zgłoszeń oraz jej odrzucenie.
Skuteczne ASO wymaga odpowiedniej ikony. Powinna być ona ciekawa, ponieważ w wielu wypadkach może być czynnikiem decydującym o pobraniu danej aplikacji.
Jest to element, na który zwykle w pierwszej kolejności zwracają uwagę odbiorcy. W celu poprawy optymalizacji aplikacji warto również zadbać o dodanie innych elementów, w tym choćby screenów i filmów promocyjnych. Nie stanowią one bezpośrednio czynników rankingowych, ale mogą wpływać na zwiększenie liczby pobrań.
ASO wymaga również starannej optymalizacji aplikacji w odniesieniu do danej grupy docelowej. W tym wypadku ważne jest choćby uwzględnienie zwyczajów konkretnych użytkowników czy stosownie języków, które są powszechnie używane w danym kraju.
W celu poprawy widoczności aplikacji warto zachęcać użytkowników do dodawania opinii lub wystawiania recenzji, a także prowadzić inne działania marketingowe. W tym wypadku wiele firm oferuje rabaty za pierwsze zakupy stanowiące nagrodę i podziękowanie za dokonanie instalacji danej aplikacji.
Elementem skutecznego pozycjonowania jest również systematyczne poprawianie ewentualnych błędów pojawiających się w aplikacji oraz korzystanie z możliwości jej indeksowania.
Ważne jest w tym wypadku nie tylko pozyskiwanie ważnych informacji, ale również ich skrupulatna analiza, która umożliwia wyciąganie wniosków oraz określanie strategii dalszych działań. Ważne jest również to, aby o ewentualnych istotnych zmianach zawsze informować użytkowników danej aplikacji mobilnej.
Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzieć? Do następnego razu!
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |