Powiadomienia push – co to, jak działają + sprawdzone metody

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy
Psychologia marketing, jak je połączyć żeby 10x swój biznes
6 maja, 2022
psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy
Jak zwiększyć zaangażowanie w mediach społecznościowych i na stronie ecommerce
6 maja, 2022
Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Powiadomienia push

Powiadomienia push – co to, jak działają + sprawdzone metody

Powiadomienia push pomagają w szybkim dostarczaniu komunikacji i wiadomości marki w czasie rzeczywistym. Odgrywają zasadniczą rolę w zwiększaniu zaangażowania użytkowników. Istnieją jednak przypadki, w których nie wszyscy subskrybenci otrzymują wysyłane przez Ciebie powiadomienia.

Czy Twój wskaźnik dostarczania powiadomień push jest niższy niż 100%? Jeśli tak, to w porządku, a zaraz dowiesz się dlaczego.

W tym poście wyjaśnimy powody, dla których wskaźnik dostarczania powiadomień push się zmienia, oraz co wdrożyć, aby pomóc Ci zrozumieć, dlaczego wskaźnik dostarczania jest niższy niż oczekiwałeś.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to są powiadomienia push?

Powiadomienia push to wiadomości wysyłane przez aplikacje mobilne do użytkowników. Najlepszym przykładem aby zilustrować ten sposób komunikacji jest powiadomienie z aplikacji IG albo Messenger o nowej aktywności.

Głównym celem powiadomień Push jest zwiększenie zaangażowania odbiorców oraz otrzymywanie powiadomień o nowych produktach, wyprzedażach i ofertach specjalnych. Push może również uratować porzucone koszyki lub zostać wykorzystanym do zwiększenia ruchu na Twojej stronie lub sklepie internetowym.

Warunkiem otrzymywania takich wiadomości jest jednak posiadanie określonej aplikacji mobilnej, dostęp do Internetu oraz wyrażenie przez użytkownika zgody na ich otrzymywanie (RODO, GDPR itp.)

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak zwiększyć dostarczalność powiadomień PUSH

Aby notyfikacje push miały lepszy wskaźnik dostarczalności i otwarć musisz wiedzieć kiedy najlepiej je wysyłać. Jeśli zrozumiesz poniższe podstawowe błędy, które nie zawsze są zależne od Ciebie to osiągniesz znacznie lepsze wyniki.

a) przeglądarka nie jest otwarta na urządzeniu

Powiadomienia web push pojawiają się na ekranie subskrybenta (zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i w przeglądarkach mobilnych), gdy przeglądarka jest otwarta. Oznacza to, że nawet jeśli subskrybent przegląda inne strony internetowe, otrzyma powiadomienie w czasie rzeczywistym. Ale jeśli sama przeglądarka nie jest otwarta, otrzymają powiadomienie dopiero po ponownym otwarciu.

b) Użytkownicy usuwają dane witryny

Gdy użytkownicy usuwają dane witryny, to tak jakby się z Tobą pożegnali. Przez to Twoja witryna nie będzie w stanie wysyłać powiadomień push do tego konkretnego subskrybenta, co spowoduje niższą dostarczalność.

c) Użytkownik wyłącza aktywność aplikacji w tle

W systemach operacyjnych ludzie mogą wyłączyć odświeżanie w tle dla aplikacji. Jednym z powodów może być oszczędzanie baterii. Może to również wymusić wyłączenie aplikacji przeglądarkowej.

d) Problemy z siecią rozłączają użytkownika

Zdarzają się sytuacje, w których użytkownicy nie są połączeni z Internetem przez długi czas. Przyczyn może być wiele.

e) Odinstalowano aplikację przeglądarki

Gdy użytkownik odinstaluje aplikację przeglądarki, to tak samo jak powyżej. Tracisz „usera” z bazy.

f) Powiadomienie wygasa przed dotarciem do użytkownika końcowego

Jeśli użytkownik odinstalował aplikację przeglądarki, wyłączył aktywność w tle (urządzenia mobilne) lub został bez od Internetu przez zbyt długi czas, a powiadomienie wygasło, istnieje prawdopodobieństwo, że taka osoba nie będzie otrzymywać już więcej wiadomości od Ciebie.

SMS, notyfikacje push, czy e-mail – różnice i podobieństwa

Powiadomienia push i marketing SMS to narzędzia, które mogą się wzajemnie uzupełniać w komunikacji mobilnej z klientami. Przykładowo, jeśli powiadomienie push nie dotrze do odbiorcy z przyczyn technicznych lub braku dostępu do internetu, osoba ta może automatycznie otrzymać SMS o tej samej treści.

Firmy z holistycznym podejściem do komunikacji powinny korzystać ze wszystkich możliwych kanałów. Przedsiębiorstwa, które działają synergistycznie i zwiększają prawdopodobieństwo dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej zawsze pozostają liderami w swojej branży.

Powiadomienia push wysyłane z aplikacji zwiększają zaangażowanie tych którzy wyrazili pewne zainteresowanie Twoimi produktami/usługami.

Alerty aplikacji i SMS-y mają jedną wspólną cechę – mogą być wysyłane i odczytywane natychmiast na urządzeniu mobilnym co stawia je powyżej tradycyjnych emaili.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Powiadomienia push są ważne, aby zwiększyć zaangażowanie nowych użytkowników i zachęcić istniejących do kontynuowania podróży kupującego.

To całkowicie normalne, że wskaźnik dostarczania powiadomień push jest mniejszy niż 100%. Twoje wysiłki marketingowe muszą być nastawione na zrozumienie i identyfikacje możliwości konsekwentnej optymalizacji konwersji.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Thank You Page, strona z podziękowaniem (wzór na wysokie konwersje)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)