Zawartość strony
Dobrze napisany opis produktu może przynieść Tobie wiele zysków poprzez bardzo wysokie konwersje. Odwiedzający przechodzą przez Twój lejek sprzedaży od poziomu TOFU, do zakupu o wiele szybciej. Wprowadzając kreatywność w tekście i zalety produktu do opisu produktu, Twój sklep z większym prawdopodobieństwem przekształci zwykłego przeglądającego w osobę, która sięgnie po gotówkę, a raczej wykona przelew online.
Jednak większość przedsiębiorców popełnia powszechny błąd podczas pisania opisów produktów: zawierają informacje, które po prostu w nudny sposób opisują ich przedmiot. Skutkuje to niższymi konwersjami, ponieważ ludzie nie są w stanie zrozumieć wyjątkowości Twojej oferty ani tego, jak możesz rozwiązać ich problem lepiej niż konkurencja.
W tym wpisie dowiesz się, jak pisać opisy produktów, które sprzedają!
Opis produktu (ang. product description) to tekst w karcie produktu, który wyjaśnia użytkownikom, co robi, oraz czym jest Twój produkt a także dlaczego powinni go kupić. Innymi słowy to tekst opisujący klientowi cechy i zalety produktu. Celem opisu produktu jest dostarczenie klientowi wystarczających informacji, aby zmusić go do natychmiastowego zakupu produktu.
Aby opanować pisanie opisów produktów, musisz nauczyć się pisać przekonujące teksty swoich produktów. Dodatkowo musisz odpowiedzieć na każde pytanie, jakie może mieć klient, takie jak:
Twój krótki opis musi odpowiadać na te pytania w sposób łatwy do zrozumienia.
Opis produktu jest kluczowy dla skutecznego sprzedawania produktów online, ponieważ jest to główne źródło informacji dla potencjalnych klientów. Aby napisać dobry opis produktu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników:
Ponadto, dobry opis produktu powinien być krótki, ale treściwy, łatwy do przeczytania i skupiony na korzyściach dla klienta. Warto również dodać jakiś styl, który uwydatni korzyści produktu i zachęci do zakupu.
Więc jaki jest najlepszy szablon opisu produktu?
To zależy. Jak każdy inny aspekt Twojej witryny, opisy produktów mogą, konwertować wspaniale, lub wręcz przeciwnie. Wszystko musi zostać przetestowane każdorazowo za pomocą testów AB.
Każda strona internetowa ma inny układ, osobowość i styl, co może wymagać innego szablonu opisu produktu.
Niektóre sklepy mogą konwertować najlepiej, jeśli mają tylko opisy punktowane. Inni mogą potrzebować długiego akapitu, filmu wideo lub kombinacji wypunktowań, grafiki i długiej formy w stylu direct response.
Możesz użyć narzędzi do testów A/B, takich jak Google Optimize, aby określić, jaki format najlepiej Ci odpowiada.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Istnieje kilka czynników, które powodują, że opisy produktów nie konwertują zbyt dobrze. Możliwe, że nie zostały napisane poprawnie dla odbiorców, zostały umieszczone w gorzej widocznym miejscu (below the fold, albo zlewają się z tłem) lub zostały napisane w złym formacie.
Jeśli jednak chodzi o Twój sklep, sprawdzenie, jak czytelnicy reagują na rózne opisy produktów, w pierwszej kolejności, może pomóc Ci lepiej zrozumieć, jak zoptymalizować przyszłe strony produktów.
Zoptymalizowane szczegóły produktu mogą pomóc w poprawie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO, lub pozycjonowanie produktu w google). Optymalizując opis przedmiotu tak, aby zawierał określone słowa kluczowe, dodając opisy zdjęć ALT i friendly url, możesz zwiększyć swoje szanse na wysoką pozycję w Google.
Jeśli nie chcesz tworzyć opisów produktów, to zamiast tego możesz tylko zoptymalizować obrazy pod kątem słów kluczowych, ale strona produktu może nie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania z powodu braku treści. I prawdę mówiąc raczej na pewno tak się stanie. Więc nie licz na darmowy ruch SEO z google.
Opisy produktów mogą również edukować klienta na temat produktu. Opis produktu zawiera dodatkowe informacje o produkcie, których samo zdjęcie może nie dostarczyć.
Na przykład prawdopodobnie nie kupiłbyś laptopa, albo nowego smartfona patrząc tylko na zdjęcie, bez poznania specyfikacji technicznej.
Jako kupujący chciałbyś przeczytać o specyfikacjach i funkcjach telefonu, czy laptopa.
Dostarczając klientom kluczowe informacje o produktach, zapobiegasz narastaniu zapytań które wędrują do obsługi klienta. Pomaga to również klientom dowiedzieć się, czy dany produkt jest dla nich odpowiedni, co może pomóc w obniżeniu stóp zwrotu.
Opis produktu może być również wykorzystany do nawiązania relacji z klientem, jeśli zostanie napisany w zabawny sposób.
Może również zapewnić klientom, że Twój produkt rozwiąże ich największy problem lub w jakiś sposób poprawi ich życie.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Na blogu buffer znalazłem ciekawą listę słów, które według Davida Ogilvy’iego, 20 mają największy wpływ na sprzedaż:
Użycie słów kluczowych wymienionych powyżej może pomóc w perswazji czytelnika i przekonaniu go do działania. Możesz używać tych słów w opisach produktów, nagłówkach, szablonach wiadomości e-mail i nie tylko.
Oczywiście istnieją również słowa i wyrażenia, których ludzie nie powinni używać w swoich tekstach, komunikacji, opisach produktów itp.
Najczęściej są to słowa powiązane z Twoją firmą, jaki to spaniały jesteś, ponieważ nie skupiasz się wtedy na przeglądającym.
Oto kilka przykładów dobrych opisów produktów:
Ważne jest, aby Twoje opisy produktów zawierały uczciwe i przejrzyste informacje. Mówienie, że produkt jest darmowy, gdy tak naprawdę nie jest, jest nie fair. Mówienie, że Twój produkt jest najwyższej jakości, gdy używasz najtańszych surowców i dostajesz skargi na jakość produktu, to droga do nikąd.
Bycie uczciwym nie oznacza pisania wszystkich wad swoich produktów, ale podkreślanie ich mocnych stron. Czy tekst i zdjęcie są tym, co sprzedajesz? Czy wyglądają tak jak produkt który osoba dostanie po zakupie? W opisie połóż nacisk na wygląd produktu.
Pomóż też swoim klientom wyobrazić sobie siebie korzystających z Twojego produktu. Niech będą częścią historii Twojego produktu.
Zachowanie swobodnego stylu może również wyróżnić opis produktu. Nie piszesz pracy licencjackiej, więc stwórz ciekawy i kuszący opis, aby połączyć swój produkt i zadowolenie klienta.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Opis produktu pod SEO, który sprzedaje w sklepie internetowym?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)