FAQ Frequently Asked Questions
Jak zbudowa膰 list臋 mailingow膮 -Twoja legalna baza email-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
28 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Jak zarabia膰 na facebooku -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
28 maja, 2022
Jak prowadzi膰 stron臋 internetow膮
Opis produktu

Jak zrobi膰 opis produktu pod SEO, kt贸ry sprzedaje w sklepie internetowym

Dobrze napisany opis produktu mo偶e przynie艣膰 Tobie wiele zysk贸w poprzez bardzo wysokie konwersje. Odwiedzaj膮cy przechodz膮 przez Tw贸j lejek sprzeda偶y od poziomu TOFU, do zakupu o wiele szybciej. Wprowadzaj膮c kreatywno艣膰 w tek艣cie i zalety produktu do opisu produktu, Tw贸j sklep z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem przekszta艂ci zwyk艂ego przegl膮daj膮cego w osob臋, kt贸ra si臋gnie po got贸wk臋, a raczej wykona przelew online.

Jednak wi臋kszo艣膰 przedsi臋biorc贸w pope艂nia powszechny b艂膮d podczas pisania opis贸w produkt贸w: zawieraj膮 informacje, kt贸re po prostu w nudny spos贸b opisuj膮 ich przedmiot. Skutkuje to ni偶szymi konwersjami, poniewa偶 ludzie nie s膮 w stanie zrozumie膰 wyj膮tkowo艣ci Twojej oferty ani tego, jak mo偶esz rozwi膮za膰 ich problem lepiej ni偶 konkurencja.

W tym wpisie dowiesz si臋, jak pisa膰 opisy produkt贸w, kt贸re sprzedaj膮!

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest opis produktu?

Opis produktu (ang. product description) to tekst w karcie produktu, kt贸ry wyja艣nia u偶ytkownikom, co robi, oraz czym jest Tw贸j produkt a tak偶e dlaczego powinni go kupi膰. Innymi s艂owy to tekst opisuj膮cy klientowi cechy i zalety produktu. Celem opisu produktu jest dostarczenie klientowi wystarczaj膮cych informacji, aby zmusi膰 go do natychmiastowego zakupu produktu.

Aby opanowa膰 pisanie opis贸w produkt贸w, musisz nauczy膰 si臋 pisa膰 przekonuj膮ce teksty swoich produkt贸w. Dodatkowo musisz odpowiedzie膰 na ka偶de pytanie, jakie mo偶e mie膰 klient, takie jak:

  • Co zyskam dzi臋ki korzystaniu z Twojego produktu?
  • Jaki problem rozwi膮zuje Tw贸j produkt?
  • Co odr贸偶nia Twoje produkty od innych na rynku?

Tw贸j kr贸tki opis musi odpowiada膰 na te pytania w spos贸b 艂atwy do zrozumienia.

Jak pisa膰 opisy produkt贸w

Wi臋c jaki jest najlepszy szablon opisu produktu?

To zale偶y. Jak ka偶dy inny aspekt Twojej witryny, opisy produkt贸w mog膮, konwertowa膰 wspaniale, lub wr臋cz przeciwnie. Wszystko musi zosta膰 przetestowane ka偶dorazowo za pomoc膮 test贸w AB.

Ka偶da strona internetowa ma inny uk艂ad, osobowo艣膰 i styl, co mo偶e wymaga膰 innego szablonu opisu produktu.

Niekt贸re sklepy mog膮 konwertowa膰 najlepiej, je艣li maj膮 tylko opisy punktowane. Inni mog膮 potrzebowa膰 d艂ugiego akapitu, filmu wideo lub kombinacji wypunktowa艅, grafiki i d艂ugiej formy w stylu direct response.

Mo偶esz u偶y膰 narz臋dzi do test贸w A/B, takich jak Google Optimize, aby okre艣li膰, jaki format najlepiej Ci odpowiada.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Jak tworzy膰 opisy produkt贸w w sklepie internetowym

Istnieje kilka czynnik贸w, kt贸re powoduj膮, 偶e opisy produkt贸w nie konwertuj膮 zbyt dobrze. Mo偶liwe, 偶e nie zosta艂y napisane poprawnie dla odbiorc贸w, zosta艂y umieszczone w gorzej widocznym miejscu (below the fold, albo zlewaj膮 si臋 z t艂em) lub zosta艂y napisane w z艂ym formacie.

Je艣li jednak chodzi o Tw贸j sklep, sprawdzenie, jak czytelnicy reaguj膮 na r贸zne opisy produkt贸w, w pierwszej kolejno艣ci, mo偶e pom贸c Ci lepiej zrozumie膰, jak zoptymalizowa膰 przysz艂e strony produkt贸w.

Korzy艣ci z pisania opis贸w produkt贸w

Zoptymalizowane szczeg贸艂y produktu mog膮 pom贸c w poprawie optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek (SEO, lub pozycjonowanie produktu w google). Optymalizuj膮c opis przedmiotu tak, aby zawiera艂 okre艣lone s艂owa kluczowe, dodaj膮c opisy zdj臋膰 ALT i friendly url, mo偶esz zwi臋kszy膰 swoje szanse na wysok膮 pozycj臋 w Google.

Je艣li nie chcesz tworzy膰 opis贸w produkt贸w, to zamiast tego mo偶esz tylko zoptymalizowa膰 obrazy pod k膮tem s艂贸w kluczowych, ale strona produktu mo偶e nie pojawia膰 si臋 wysoko w wynikach wyszukiwania z powodu braku tre艣ci. I prawd臋 m贸wi膮c raczej na pewno tak si臋 stanie. Wi臋c nie licz na darmowy ruch SEO z google.

Opisy produkt贸w mog膮 r贸wnie偶 edukowa膰 klienta na temat produktu. Opis produktu zawiera dodatkowe informacje o produkcie, kt贸rych samo zdj臋cie mo偶e nie dostarczy膰.

Na przyk艂ad prawdopodobnie nie kupi艂by艣 laptopa, albo nowego smartfona patrz膮c tylko na zdj臋cie, bez poznania specyfikacji technicznej.

Jako kupuj膮cy chcia艂by艣 przeczyta膰 o specyfikacjach i funkcjach telefonu, czy laptopa.

Dostarczaj膮c klientom kluczowe informacje o produktach, zapobiegasz narastaniu zapyta艅 kt贸re w臋druj膮 do obs艂ugi klienta. Pomaga to r贸wnie偶 klientom dowiedzie膰 si臋, czy dany produkt jest dla nich odpowiedni, co mo偶e pom贸c w obni偶eniu st贸p zwrotu.

Opis produktu mo偶e by膰 r贸wnie偶 wykorzystany do nawi膮zania relacji z klientem, je艣li zostanie napisany w zabawny spos贸b.

Mo偶e r贸wnie偶 zapewni膰 klientom, 偶e Tw贸j produkt rozwi膮偶e ich najwi臋kszy problem lub w jaki艣 spos贸b poprawi ich 偶ycie.

Wyb贸r odpowiednich s艂贸w do opisu produktu, aby zwi臋kszy膰 konwersje (perswazja)

Na blogu buffer znalaz艂em ciekaw膮 list臋 s艂贸w, kt贸re wed艂ug Davida Ogilvy’iego, 20 maj膮 najwi臋kszy wp艂yw na sprzeda偶:

  • Nagle
  • Ale ju偶
  • Og艂aszamy
  • Przedstawiamy
  • Poprawa
  • Zdumiewaj膮cy
  • Rewelacyjny
  • Niezwyk艂y
  • Rewolucyjny
  • Zaskakuj膮cy
  • Cud
  • Magia
  • Oferta
  • Szybki
  • 艁atwo
  • Poszukiwany
  • Wyzwanie
  • Por贸wnywa膰
  • Okazja
  • Spieszy膰 si臋


U偶ycie s艂贸w kluczowych wymienionych powy偶ej mo偶e pom贸c w perswazji czytelnika i przekonaniu go do dzia艂ania. Mo偶esz u偶ywa膰 tych s艂贸w w opisach produkt贸w, nag艂贸wkach, szablonach wiadomo艣ci e-mail i nie tylko.

Oczywi艣cie istniej膮 r贸wnie偶 s艂owa i wyra偶enia, kt贸rych ludzie nie powinni u偶ywa膰 w swoich tekstach, komunikacji, opisach produkt贸w itp.

Najcz臋艣ciej s膮 to s艂owa powi膮zane z Twoj膮 firm膮, jaki to spania艂y jeste艣, poniewa偶 nie skupiasz si臋 wtedy na przegl膮daj膮cym.

Jak napisa膰 kreatywny opis produktu: rzeczy, o kt贸rych nale偶y pami臋ta膰

Wa偶ne jest, aby Twoje opisy produkt贸w zawiera艂y uczciwe i przejrzyste informacje. M贸wienie, 偶e produkt jest darmowy, gdy tak naprawd臋 nie jest, jest nie fair. M贸wienie, 偶e Tw贸j produkt jest najwy偶szej jako艣ci, gdy u偶ywasz najta艅szych surowc贸w i dostajesz skargi na jako艣膰 produktu, to droga do nik膮d.

Bycie uczciwym nie oznacza pisania wszystkich wad swoich produkt贸w, ale podkre艣lanie ich mocnych stron. Czy tekst i zdj臋cie s膮 tym, co sprzedajesz? Czy wygl膮daj膮 tak jak produkt kt贸ry osoba dostanie po zakupie? W opisie po艂贸偶 nacisk na wygl膮d produktu.

Pom贸偶 te偶 swoim klientom wyobrazi膰 sobie siebie korzystaj膮cych z Twojego produktu. Niech b臋d膮 cz臋艣ci膮 historii Twojego produktu.

Zachowanie swobodnego stylu mo偶e r贸wnie偶 wyr贸偶ni膰 opis produktu. Nie piszesz pracy licencjackiej, wi臋c stw贸rz ciekawy i kusz膮cy opis, aby po艂膮czy膰 sw贸j produkt i zadowolenie klienta.

Jak pisa膰 opisy produkt贸w, kt贸re sprzedaj膮?

  1. Napisz opisy w sklepie w艂asnymi s艂owami: Unikaj u偶ywania opis贸w produkt贸w od producenta co robi wi臋kszo艣膰 s艂abych ecommerce. Pisz膮c w艂asne unikalne teksty, unikasz kar ze strony Google za duplikaty tre艣ci. Dodatkowo zwi臋kszasz swoje szanse na napisanie opisu produktu, kt贸ry przekonwertuje odwiedzaj膮cego w Twojego klienta.
  2. Spraw, aby mo偶na by艂o zeskanowa膰 opis produktu: Tw贸j opis produktu powinien by膰 czytelny. Posiadanie dw贸ch zda艅 opisuj膮cych produkt z kilkoma punktami umo偶liwia klientom szybkie otrzymanie informacji, dzi臋ki czemu mog膮 natychmiast podj膮膰 decyzj臋 i dokona膰 zakupu. Je艣li sprzedajesz telefony kom贸rkowe, powiniene艣 stworzy膰 specyfikacje w formie wypunktowanych list, aby u艂atwi膰 czytanie.
  3. Poznaj swoich odbiorc贸w. Wejd藕 z nimi w interakcje w social media poczytaj recenzje i komentarze. Nawet je艣li sprzedajesz ekskluzywne, drogie produkty to mo偶esz delikatnie za偶artowa膰.
  4. Storytelling, czyli opowiedz histori臋. Mo偶e to by膰 opowie艣膰 o tym, dlaczego Tw贸j klient potrzebuje tego produktu, aby rozwi膮za膰 sw贸j problem. Albo opowie艣膰 o zaletach produktu.
  5. Zoptymalizuj opisy produkt贸w pod SEO. Naj艂atwiejszym sposobem na zoptymalizowanie kart produkt贸w jest u偶ycie gotowych wtyczek SEO w swoim sklepie. Po pierwsze pami臋taj, aby u偶y膰 s艂贸w kluczowych, kt贸re s膮 odpowiednie dla Twojego produktu.
  6. Testy AB i split test. Pami臋taj o podzielonych testach opis贸w produkt贸w. Przetestuj r贸偶ne formaty, d艂ugo艣ci, s艂owa i nie tylko. Testy dzielone opis贸w produkt贸w mog膮 pom贸c zoptymalizowa膰 stron臋 produktu, aby poprawi膰 wsp贸艂czynnik konwersji.
  7. Sprawd藕 pisowni臋. Przeczytaj opisy produkt贸w, aby upewni膰 si臋, 偶e nie ma liter贸wek. Mo偶esz u偶y膰 gotowych narz臋dzi, aby unikn膮膰 b艂臋d贸w ortograficznych.
  8. Podaj wszystkie niezb臋dne szczeg贸艂y. Upewnij si臋, 偶e klienci maj膮 informacje potrzebne do dokonania zakupu. Je艣li sprzedajesz odzie偶 to daj dok艂adn膮 rozmiar贸wk臋 i opis materia艂u. Po pierwsze b臋dziesz mia艂 mniej zwrot贸w, po drugie klient b臋dzie bardziej zadowolony.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Opis produktu pod SEO, kt贸ry sprzedaje w sklepie internetowym?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)