Zawartość strony
Wyszukiwarki, takie jak Google, służą do lokalizowania informacji w sieci, ale nie zawsze mogą w odpowiedni sposób zaspokoić potrzeby informacyjne użytkowników.
W związku z tym postanowiono stworzyć specjalne meta-tagi, czyli schematy, które zostały opracowane w celu rozwiązania tego rodzaju problemów.
Główną role w wypadku omawianego przez naz zagadnienia odgrywają tagi kryjące się pod ogólną nazwą meta description. W tym artykule można znaleźć obszerną definicję tego schematu i wyjaśnienie jego funkcji.
Odpowiadamy również na zasadnicze pytania związane ze sposobem używania i przydatnością w wykorzystaniu przez administratorów stron internetowych i projektantów wyszukiwarek internetowych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Zacznijmy jednak od podstawowych wyjaśnień i informacji.
Definicja meta description – to znacznik w języku HTML używany do opisywania zawartości strony internetowej. Ten opis pojawia się zawsze w wynikach wyszukiwania w przeglądarce, dokładnie pod tytułem i adresem URL danej witryny, tak jak pojawia się w wynikach wyszukiwania.
Opis meta description to element HTML, który zawiera krótkie podsumowanie strony internetowej. Tag meta opisu strony jest wyświetlany jako część fragmentu kodu na stronie wyników wyszukiwania (SERP) i jego zadaniem jest dodanie użytkownikowi wyobrażenia o treści istniejącej na stronie.
Aby pozostać widocznym w Google, taki meta-opis powinien znajdować się w przedziale od 140 do 160 znaków.
W innym przypadku zostanie po prostu ucięty.
To bardzo istotne by opis był przyjazny ogólnym zasadom SEO.
Przekładając to „z polskiego na nasze” – opis ten pomaga użytkownikowi internetu zorientować się w ogólnym zarysie kontekstowym danej strony internetowej. To nic innego jak krótkie streszczenie contentu.
Meta description można znaleźć na dowolnej stronie internetowej, klikając ją prawym przyciskiem myszy i wybierając „wyświetl źródło” lub „wyświetl źródło strony”.
Ponieważ opisy meta pojawiają się wraz z tytułem i adresem URL na stronach wyników, mogą one wymiernie pomóc w osiąganiu wysokich współczynników kliknięć.
W ten właśnie sposób łatwiej wygenerować większy ruch na stronie internetowej, nawet jeśli pozycja w rankingu pozostanie taka sama. Stworzony w przekonujący sposób meta-opis może bezpośrednio przełożyć się na ilość osób, które zobaczą daną stronę w wynikach wyszukiwania, klikną i przejdą do zwiedzania zasobów witryny.
W rzeczywistości meta description ma bardzo duży wpływ na wysiłki związane z optymalizacją wyszukiwarek. Pełni rolę bezpłatnego tekstu reklamowego. W wirtualnej przestrzeni oznacza to tyle, że jeśli ta swoista reklama znajduje się w rankingu dla słowa kluczowego, Google i inne wyszukiwarki często wyświetlają ją jako podsumowanie strony.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Odpowiadając na pytanie: eta description jak pisać…
Przejdźmy teraz do prawdziwego meritum naszych rozważań. Co trzeba wziąć pod uwagę przystępując do tworzenia takiego meta-opisu i jak to się robi w praktyce?
Ponieważ współczynnik klikalności w SERP, czyli na stronie wyników wyszukiwania wyświetlanej przez wyszukiwarki w odpowiedzi na określone zapytania użytkowników, jest postrzegany jako potencjalny czynnik rankingowy, najlepszym sposobem, aby meta-opisy były przyjazne dla SEO, jest napisanie ich z odgórnym zamiarem uzyskania jak największej liczby kliknięć.
Właśnie dlatego na wstępie należy pomyśleć o wynikach wyszukiwania jak o tradycyjnej reklamie w gazecie lub czasopiśmie.
Jak wszyscy wiemy klasyczna reklama drukowana wykorzystywała nagłówki i slogany, aby zachęcić osobę do zadzwonienia pod określony numer telefonu lub udania się pod wskazany adres w celu zakupu produktu w sklepie.
Podążając dalej tą analogią, w interesujących nas wynikach wyszukiwania tytuł strony to właśnie nagłówek, opis meta to slogan, a adres URL to adres docelowy.
Ponieważ meta-opis jest w zasadzie miniaturą strony internetowej, powinniśmy wypełnić go jak najbardziej żywym i atrakcyjnym językiem, który sprawi, że ludzie będą chcieli kliknąć na wynik i posurfować jeszcze dalej.
Meta description możesz sprawdzić w kodzie źródłowy HTML strony. Dla systemów z windowsem wciśnij przyciski CTRL + U.
Następnie w sekcji <head> wyszukaj tag meta description.
<head>
<meta name="description" content="Treść opisu meta, która jest krótkim streszczeniem informacji znajdujących się na podstronie.">
</head>
Liczba ile znaków w meta description według Google na desktopie powinina mieć około 155 znaków, z kolei na mobile [smartfonie] – około 110 znaków. Powyżej tej długości Google „obcina treść” i nie wyświetli wszystkiego.
Mając na uwadze powyższe wskazówki, możemy teraz zacząć pisać nasz meta description. Jest na to kilka podstawowych i sprawdzonych w praktyce sposobów.
Po pierwsze, ponieważ naszym nadrzędnym celem powinno być wywołanie określonej reakcji użytkownika wyszukiwarki, chcemy napisać opis, który faktycznie zareklamuje unikalny punkt sprzedaży docelowej witryny internetowej.
Taka „unique selling proposition” USP) sprawdza się doskonale we wszelkiego rodzaju internetowych kampaniach marketingowych, mających na celu promowanie produktów czy usług.
Aby użyć meta description w takiej formie należy sobie postawić jedno istotne pytanie: dlaczego moja strona jest wyraźnie lepsza niż wszystkie inne strony w wynikach?
Nie powinniśmy też bać się wywołania pewnego rodzaju emocjonalnego efektu swoim przesłaniem.
Reklama emocjonalna tradycyjnie odnosiła wiele sukcesów, wykorzystując uczucia ludzi, a mówiąc dosadniej – grając na nich.
Dodanie do opisu sentencji w rodzaju „zapewniamy komfort i godne zaufania porady, gdy ludzie tego najbardziej potrzebują” powinno doskonale sprawdzić się w praktyce.
Po drugie, wracamy do równie istotnej kwestii długości takiego meta description.
Google daje miejsce na około 2 zdania (160 znaków) podsumowania pod każdym wynikiem wyszukiwania.
Tak więc w jednym lub dwóch zdaniach nasze opisy powinny stanowić przekonujący powód do odwiedzenia danej strony internetowej. Poza „graniem na emocjach” warto tutaj wykorzystać wyraźne wezwanie do działania (call to action) lub zaoferować odwiedzającym konkretną korzyść (zniżkę, promocję).
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Meta description – co to jest i jak się je tworzy?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)