Marketplace sklep internetowy -co to jest? Sprzedawaj towary na całym świecie w wielu miejscach jednocześnie

FAQ Frequently Asked Questions
Ux Google Page Experience: jak optymalizacja UX, zapewni Ci sukces
2 maja, 2022
jak zwiększyć konwersje CRO UX sklep internetowy ecommerce
Jak poprawić konwersje [najlepsze metody]
3 maja, 2022
Facebook marketplace
największe sklepy internetowe na świecie

Marketplace sklep internetowy -co to jest? Sprzedawaj towary na całym świecie w wielu miejscach jednocześnie

Inwestycje w marketing zawsze pochłaniają duże ilości gotówki. Nie inaczej jest, kiedy prowadzimy sklep internetowy. Co w takim razie zrobić, jeśli nasz budżet nie pozwala nam na reklamę z prawdziwego zdarzenia? Z pomocą przychodzi marketplace.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest marketplace?

Marketplace jest platformą oferującą towary sprzedawców internetowych wielu branż w jednym miejscu, gdzie zakupów mogą dokonywać klienci. Kupujący darzą zaufaniem to miejsce, a sprzedający doceniają możliwość zareklamowania swojego produktu, nie angażując zbyt dużych środków finansowych na marketing. Wadą tej platformy są ogromna konkurencja sprzedawców oraz walka cenowa.

Niewątpliwą zaletą dla sprzedawców jest system rozliczeniowy, jakim jest model prowizyjny. Sprzedawca może czuć się spokojny, ponieważ płaci prowizję dopiero w momencie sfinalizowania sprzedaży produktu.

Ty jako sprzedawca możesz sprzedawać swoje towary w kilku miejscach jednocześnie i to na całym świecie!

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Zasada działania marketplace

Głównym celem działania tejże platformy jest przedstawienie ofert zgodnych z potrzebami klientów, a następnie przekierowanie ich na stronę danego sprzedawcy.

Poprzez zdobycie przez marketplace szczegółowych informacji, dopasowuje on wynik wyszukiwania do potrzeb klienta. W ten sposób bardzo szybko może odszukać to, czego potrzebuje w danym momencie.

Pomocne w tym jest filtrowanie wyników oraz sortowanie według ceny, a także czasu dostawy. Obowiązkiem właściciela sklepu marketplace są między innymi:

  • dodawanie oraz zatwierdzanie nowych sprzedawców
  • ustalanie prowizji od sprzedaży
  • kontrola profili sprzedawców
  • analiza statystyk związanych ze sprzedażą.
Facebook marketplace

Po wykupieniu abonamentu, sprzedawca może zająć się dodawaniem produktów i zarządzaniem ofertą sprzedaży. Może w swobodny i dla siebie dogodny sposób kontrolować sposób wysyłki, ceny, a także rodzaju dostawy. Sprzedawca zyskuje dostęp do danych klientów, raportów zamówień oraz sprzedaży.

Kto może stworzyć e-commerce typu marketplace?

Jeśli nie chcesz lub nie możesz zainwestować dużych środków pieniężnych w stworzenie tego typu platformy, to marketplace będzie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

Do Twoich obowiązków zostanie tylko zbudowanie miejsca, w którym sprzedawcy i klienci odnajdą przyjazne miejsce do wspólnych transakcji. Nie możesz zapominać o sile reklamy strony oraz wysokiej pozycji w Google.

Najważniejsze jest to, że nie musisz martwić się o zaopatrzenie, to zadanie leży po stronie sprzedawców, którzy zdecydują się otworzyć sklep na Twojej platformie. Wystarczy, ze zadbasz o wysokiej jakości funkcjonalność platformy i będziesz mógł spać spokojnie.

Firmy, szukające źródeł dywersyfikacji przychodów, również mogą skorzystać ze stworzenia sklepu internetowego tego typu. Kontynuacja sprzedaży własnych produktów, a także możliwość urozmaicenia oferty dzięki dodawaniu produktów i usług innych sklepów internetowych.

Zarabianie na marketplace

Jeśli szukasz sposobu na zarabianie pieniędzy to platforma sprzedażowa będzie idealnym rozwiązaniem. Popularnością, jaką się cieszy marketplace, przyciąga wiele sposób chcących stworzyć lub zdywersyfikować źródło swoich przychodów. Sporych zysków może się spodziewać zarówno operator, jak i sprzedawcy.

Ogromna konkurencja panująca na rynku sprzedaży zmusza wiele firm do poszukiwań kilku kanałów sprzedaży.

Ważnym czynnikiem działania sklepu internetowego jest forma rozliczania sklepów internetowych. Najczęściej wybierane są dwa modele rozliczeń. Należą do nich abonament i prowizja. Działanie obu z nich wygląda następująco:

  • abonament jest bardzo dobrą formą rozliczenia sklepu internetowego. Spora grupa firm może skorzystać z niej dzięki zróżnicowaniu tej metody. Wybierając opcję z ograniczonym asortymentem można dopasować ją do swoich potrzeb. To rozwiązanie jest możliwe przy koncie podstawowym. Z tej formy rozliczeń korzystają nowi sprzedawcy. Warto jest udostępnić w swoim sklepie internetowym możliwość zakupu konta profesjonalnego, niwelującego wszelkie ograniczenia dla klientów. Wybór takiego konta to oczywiście znacznie wyższe koszty.
  • prowizja to druga opcja rozliczania. Możesz ustalić konkretną kwotę lub procent od sprzedaży. Uzależnić możesz taką formę płatności od takich czynników jak: wybrana kategoria, liczba oferowanych produktów, sprzedawców, a także produktów.

Korzyści dla kupujących i sprzedających oraz właścicieli w e-commerce marketplace

Dla każdego kupującego sklep internetowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Ogromny dostęp do szerokiego grona sprzedawców i produktów, w jednym miejscu, to niewątpliwa zaleta. Nie trzeba już otwierać wielu stron, aby z łatwością zapoznać się ze szczegółami oferty.

Marketplace znany jest z tego, ze oferuje znacznie niższe ceny niż inne sklepy internetowe. Na tego typu platformach możemy być pewni o bezpieczeństwo przechowywania danych.

Sprzedając produkty w tym sklepie, otwiera się możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Redukują się przez to opłaty za prowadzenie i promocję.

Właściciele zaś mogą zarobić dosyć duże kwoty pieniędzy dzięki takiej działalności, a stosując wyróżnienia ofert oraz płatną formę reklamy w serwisie, zwiększą swoje dochody.

Platformy marketplace (lista)

  1. Allegro.pl – największa platforma transakcyjna on-line w Polsce,
  2. Amazon.com
  3. Domodi.pl
  4. Ebay.pl
  5. Facebook marketplace
  6. Pl.aliexpress.com
  7. Morele.net
  8. Carrefour.pl
  9. Kaufland
  10. Ceneo.pl
  11. Okazje.info
  12. Google.com/shopping
  13. Empik.pl
  14. Showroom.pl
  15. Arena.pl
  16. Emag.pl (dawniej Agito.pl)
  17. Zalando.pl
  18. Etsy.com
  19. Pakamera.pl
  20. Spartoo.pl
  21. Aligato.pl
  22. Yosh.pl
  23. Fruugo.pl
  24. Klunken.pl
  25. Allani.pl
  26. Miinto.pl
  27. Cupsell.pl
  28. Miniinthebox.com
  29. Cabas.pl
  30. Patyna.pl
  31. Shumee.pl
  32. Poranapola.pl
  33. Lokalnyrolnik.pl
  34. Fun-price.com
  35. Homebook.pl
  36. Radar.wp.pl
  37. Sklep.elle.pl

Popularne marketplace’y dla firm B2B

  1. OEX24.com
  2. Zentrada.pl
  3. Retury.com
  4. Mercateo.com.pl
  5. Aleo.com
  6. Chh.pl
  7. Merkandi.pl
  8. Hurtum.pl
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)