Marketing prawniczy, Strategia marketingowa kancelarii prawnej-co to jest+[przyk艂ady, definicja, oferta, cennik]

Marketing prawniczy, Strategia marketingowa kancelarii prawnej-co to jest+[przyk艂ady, definicja, oferta, cennik]

Marketing prawniczy
Marketing prawniczy

Marketing prawniczy, Strategia marketingowa kancelarii prawnej (skuteczny marketing prawnika)

Je艣li chodzi o marketing us艂ug prawniczych mo偶na 艣mia艂o stwierdzi膰, 偶e jest to bardzo trudne zagadnienie, kt贸re 艂膮czy zar贸wno aspekty zgodno艣ci z zasadami tak zwanej white hat SEO, jak i zastosowanie etyki prawniczej ograniczaj膮cej do艣膰 mocno mo偶liwo艣ci jakiejkolwiek reklamy.

Nie mo偶na m贸wi膰 do ko艅ca z jednej strony o ca艂kowitym zakazie reklamy kancelarii prawnych, z drugiej strony slogany typu „najlepsza kancelaria radcowska w mie艣cie” czy „z nami ka偶da sprawa jest wygrana” zakrawaj膮 ju偶 o reklamowe przek艂amanie niezgodne z etyk膮 zawod贸w prawniczych.

Przyk艂adem perfekcyjnej strategii marketingowo-reklamowej mo偶e by膰 kancelaria NIK.

Marketing prawniczy, Strategia marketingowa kancelarii prawnej-co to jest+[przyk艂ady, definicja, oferta, cennik] 1

Do r膮k specjalist贸w SEO i marketingu internetowego nale偶y wi臋c znalezienie najlepszych metod reklamy dla zawod贸w jakim jest og贸lnie m贸wi膮c prawnik. Jak zbudowa膰 prawid艂owo wizerunek kancelarii prawnej, radcy czy adwokata?

To dobre pytanie, na kt贸re odpowied藕 znajdzie si臋 poni偶ej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Marketing prawniczy – czym jest?

Je艣li chodzi o marketing prawniczy to s膮 to dzia艂ania, w kt贸rych d膮偶y si臋 do promowania dzia艂alno艣ci kancelarii oraz pozyskiwanie nowych potencjalnych klient贸w. W przypadku takich zawod贸w prawniczych jak radca prawny, notariusz czy adwokat jest to bardzo utrudniona kwestia.

Nie mo偶na bowiem prowadzi膰 kampanii reklamowej, kt贸ra obejmuje takie dzia艂ania jak na przyk艂ad por贸wnywanie jako艣ci swoich us艂ug wzgl臋dem konkurencji czy te偶 sk艂ada膰 zapewnienia, co do kt贸rych nie ma gwarancji ich zrealizowania. Z powy偶szych powod贸w wiele kancelarii rezygnuje z jakichkolwiek dzia艂a艅 marketingowych b膮d藕 prowadzi je nieudolnie.

Wydaje si臋 bowiem, 偶e przepisy nie pozostawiaj膮 przedstawicielom zawod贸w prawniczych zbyt du偶ego pola do dzia艂ania. I jest to prawd膮. Reklama w przypadku zawod贸w prawniczych to bardzo delikatna kwestia.

Karykaturalne by艂oby bowiem wychwalanie cech nawet prawdziwych – ale jednak w obliczu tego, 偶e ka偶dy w tym zawodzie reprezentuje siebie tym co robi i jakie przynosi to efekty, a nie reklam膮 na bilbordzie czy w gazecie porannej.

Dlatego marketing prawniczy wymaga spojrzenia na reklam臋 i promocj臋 od zupe艂nie innej strony. Nie ma sensu wychwala膰 zalet danej kancelarii, powinno si臋 stosowa膰 tre艣ci typowo informacyjne, kt贸re pomagaj膮 budowa膰 renom臋 firmy.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Strategia marketingowa kancelarii prawnej

Strategia marketingowa kancelarii prawnej/notarialnej musi opiera膰 si臋 przede wszystkim na informowaniu o swojej dzia艂alno艣ci 鈥 ale bez cech warto艣ciuj膮cych. Pierwszy krok potrzebny do stworzenia strategii marketingowej jest analiza silnych i s艂abych stron kancelarii prawnej.

Promowanie us艂ug prawnika, adwokata, radcy prawnego, notariusza czy ca艂ej kancelarii jest mo偶liwe i legalne.

Stan prawny

Zobaczy co m贸wi Kodeks Etyki Radcy Prawnego. Dok艂adnie art. 31 gdzie mamy napisane wprost:

Informowanie o wykonywaniu zawodu oraz dzia艂alno艣ci z nim zwi膮zanej jest prawem radcy prawnego.

Sp贸jrzmy teraz na Kodeks Etyki Adwokackiej kt贸ry wyra藕nie zakazuje reklamy. W 搂23 mamy zapis: 

Adwokata obowi膮zuje zakaz korzystania z reklamy, jak r贸wnie偶 zakaz pozyskiwania klient贸w w spos贸b sprzeczny z godno艣ci膮 zawodu. 

Jednak Kodeks dopuszcza mo偶liwo艣膰 aby informowa膰 o swojej dzia艂alno艣ci oraz o us艂ugach jakie s膮 艣wiadczone, pod warunkiem, 偶e takie informacje:

  • nie deklaruj膮 wyniku pracy adwokata (naci膮gane has艂a gruszki na wierzbie), mo偶e to wywo艂ywa膰 nieuzasadnione oczekiwania
  • nie mo偶na powo艂ywa膰 si臋 na uk艂ad, znajomo艣ci urz臋dnik贸w, prokurator贸w czy  znajomo艣膰 s臋dzi贸w
  • nie mo偶na krytykowa膰 innych kancelarii ani stosowa膰 por贸wna艅
  • informowanie nie mo偶e by膰 natarczywe i niestosowne
  • brak element贸w oceniaj膮cych

Powy偶sze zapisy zakazuj膮 prowadzenia agresywnej reklamy us艂ug prawniczych, jednak nie wynika z nich brak mo偶liwo艣ci podejmowania jakichkolwiek dzia艂a艅 maj膮cych na celu promowanie. 

Wiele zmieni艂a Dyrektywa 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r., kt贸ra zobowi膮zuje pa艅stwa cz艂onkowskie do zniesienia ca艂kowitego zakazu informacji handlowych, obowi膮zuj膮cego zawody regulowane, w tym prawnik贸w.

Dla marketingu prawniczego istotna jest tak偶e precedensowa sprawa z 2016 r., kiedy to pewna pani adwokat zosta艂a oskar偶ona o 艂amanie zasad kodeksu poprzez zastosowanie p艂atnej reklamy w Google.

W zwi膮zku z t膮 spraw膮 22 pa藕dziernika Wy偶szy S膮d Dyscyplinarny wyda艂 orzeczenie uniewinniaj膮ce. W uzasadnieniu powo艂a艂 si臋 on na wspomnian膮 dyrektyw臋 unijn膮. Uzasadni艂 r贸wnie偶, 偶e adwokat w 偶aden spos贸b nie z艂ama艂a zapis贸w kodeksu etycznego, gdy偶 jej reklama mia艂a jedynie informacyjny charakter.

Zawiera艂a dane prawnika, nazw臋 miejscowo艣ci, link do strony internetowej, numer telefonu oraz informacje o dyskrecji i szerokim zakresie us艂ug. Taka reklama w 偶aden spos贸b nie 艂ama艂a prawa, poniewa偶 nie by艂a perswazyjna 鈥 nie zach臋ca艂a do skorzystania z us艂ugi. Uzasadnienie s膮du w logiczny spos贸b udowadnia, 偶e marketing prawniczy jest mo偶liwy.

Wa偶ne jednak, by by艂 prowadzony umiej臋tnie oraz zgodnie z prawem i etyk膮 zawodu. Jakie zatem mo偶liwo艣ci ma kancelaria, kt贸ra chce si臋 wypromowa膰 w sieci?

藕r贸d艂o simpliteca.com

Prawid艂owy wizerunek kancelarii prawniczej

Zawody zwi膮zane bezpo艣rednio ze stosowaniem prawa s膮 najcz臋艣ciej bardzo specyficzne i to pod wieloma wzgl臋dami.

Poniewa偶 w tej bran偶y liczy si臋 najbardziej to, jakie kto艣 ma do艣wiadczenie i kompetencje. Warto pokierowa膰 pod wzgl臋dem reklamy tak kancelari膮 aby podkre艣li膰 wa偶ne cechy tej bran偶y.

Je艣li prawnik ma opinie profesjonalisty nie jest potrzebna agresywna reklama. Marketing prawniczy najcz臋艣ciej opiera si臋 na doradztwie po艂膮czonym z eksponowaniem wiedzy oraz do艣wiadczenia danego podmiotu. Internet to miejsce, kt贸re stwarza idealne ku temu warunki.

Niezwykle cz臋sto wystarczy po艂膮czony ze stron膮 kancelarii co艣 na kszta艂t bloga, kt贸ry regularnie uzupe艂niany o rzetelne artyku艂y wyja艣nia interesuj膮ce dla klient贸w kwestie. Blog komentuj膮cy zmiany w przepisach i t艂umacz膮cy inne zawi艂o艣ci prawne czy reaguj膮cy na najnowsze zmiany to co艣, w co warto zdecydowanie zainwestowa膰.

Zaw贸d prawniczy nale偶y pami臋ta膰, 偶e obok radcy prawnego, adwokata to r贸wnie偶 s臋dzia, prokurator, mediator czy kurator s膮dowy. Skala zawod贸w jest wi臋c bardzo szeroka – oraz ich specyfika.

Ka偶dy z nich jest podobny bo og贸lnie dotyczy bran偶y prawniczej, ale specyfika samego pola semantycznego danej ga艂臋zi, zawodu potrafi by膰 diametralnie r贸偶na. I tak adwokat i radca raczej zajmuj膮 si臋 reprezentowaniem w s膮dzie, pisaniem pism procesowych jak i poradami prawnymi.

S臋dzia z kolei prowadzi rozprawy s膮dowe i wydaje wyroki. Prokurator przygotowuje akty oskar偶enia. Mediator pr贸buje doprowadzi膰 do porozumienia. Tak偶e jak wida膰 specyfika zawod贸w jest bardzo r贸偶na. Mo偶liwe je艣li chodzi o reklam臋 jest korzystanie z kana艂贸w komunikacji, w tym medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Coraz wi臋ksz膮 popularno艣ci膮 ciesz膮 si臋 tre艣ci audio i wideo.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Slogany prawnicze

„Instytucja adwokata jest gwarancj膮 demokratycznego rozwoju spo艂ecze艅stwa oraz wolno艣ci osobistej cz艂owieka”

Bacaraci

„Stan adwokacki jest r贸wnie stary jak s膮d, r贸wnie szlachetny jak cnota, r贸wnie potrzebny jak sprawiedliwo艣膰… Podczas gdy najznamienitsze zawody s膮 najbardziej zale偶ne, on jeden po艣r贸d wszystkich innych trwa przy swojej szcz臋艣liwej i niewzruszalnej niezawis艂o艣ci”

Henri Francois d’Aguesseau

„Nie szpetota bronionej sprawy mo偶e rzuci膰 cie艅 na adwokata, lecz jego nieszczero艣膰, brak odwagi i nieumiej臋tno艣膰 zaj臋cia w sprawie stanowiska”.

adw. Roman 艁yczywek

„Niezawis艂o艣膰 pracy adwokata jest celem, niezawis艂o艣膰 pracy adwokatury jest 艣rodkiem realizacji tego celu”

adw. Roman 艁yczywek

„Podobnie jak prokurator jest rzecznikiem pa艅stwa, tak adwokat ma by膰 rzecznikiem spo艂ecze艅stwa”

Eugeniusz Wa艣kowski

„Adwokat energicznie wyst臋puj膮cy w s艂usznej sprawie i matematyk, przenikaj膮cy gwiezdne niebo, obaj wydaj膮 sie mie膰 cechy boskie”

Johann Wolfgang Goethe

„Je艣li kto艣 chce ustanowi膰 prawo o charakterze politycznym, to zawsze adwokaci si臋 temu sprzeciwiaj膮”.

Napoleon Bonaparte

Jak reklamowa膰 kancelari臋 prawn膮?

Istnieje wiele sposob贸w na reklamowanie kancelarii prawnej. Oto kilka popularnych metod:

  1. Marketing w wyszukiwarkach (SEO): Optymalizuj swoj膮 stron臋 internetow膮, aby by艂a przyjazna dla wyszukiwarek i wysoko w wynikach wyszukiwania. U偶yj odpowiednich s艂贸w kluczowych i metaopis贸w, aby pom贸c wyszukiwarkom zrozumie膰, czym zajmuje si臋 Twoja kancelaria.
  2. Google AdWords: Utw贸rz reklamy tekstowe i graficzne na Google AdWords, aby dotrze膰 do potencjalnych klient贸w wyszukuj膮cych informacje na temat us艂ug prawnych w wyszukiwarce.
  3. Social media: Wykorzystaj popularne platformy spo艂eczno艣ciowe, takie jak Facebook, Twitter i LinkedIn, aby zbudowa膰 swoj膮 mark臋 i dotrze膰 do potencjalnych klient贸w. Mo偶esz tak偶e promowa膰 posty i reklamy na tych platformach, aby zwi臋kszy膰 zasi臋g.
  4. Reklama w lokalnych mediach: Zainwestuj w reklamy w lokalnych gazetach i czasopismach, aby dotrze膰 do potencjalnych klient贸w w Twojej okolicy.
  5. Referral marketing: Skup si臋 na budowaniu pozytywnych relacji z innymi profesjonalistami, takimi jak lekarze, doradcy finansowi i rzecznicy patentowi, aby otrzymywa膰 polecenia od nich.
  6. Networking: Bierz udzia艂 w wydarzeniach bran偶owych i biznesowych, aby nawi膮za膰 kontakty i zbudowa膰 swoj膮 sie膰 kontakt贸w.
  7. Strona internetowa: Zaopatrz swoj膮 stron臋 internetow膮 w przyjazne dla u偶ytkownika i atrakcyjne tre艣ci, aby przyci膮gn膮膰 i utrzyma膰 uwag臋 potencjalnych klient贸w.

Pami臋taj, 偶e najwa偶niejsze jest, aby zrozumie膰 swoich potencjalnych klient贸w i dostosowa膰 swoje dzia艂ania marketingowe do ich potrzeb i preferencji. Zastan贸w si臋, co sprawi, 偶e ludzie b臋d膮 chcieli podpisa膰 z Tob膮 umow臋.

Strona internetowa kancelarii prawnej

Podstaw膮 budowania wizerunku kancelarii w sieci i jedno z najwa偶niejszych narz臋dzi marketingowych tam gdzie nie ma miejsca na bezpo艣redni膮 reklam臋 to stworzenie bardzo dobrej strony internetowej.

To w艂a艣nie profesjonalna, merytoryczna i ponad wszystko prosta strona internetowa b臋dzie mog艂a stanowi膰 wirtualn膮 wizyt贸wk臋 kancelarii, adwokata, czy radcy prawnego.

To ona z bardzo du偶ym prawdopodobie艅stwem b臋dzie nale偶e膰 do pierwszych miejsc kontaktu potencjalnego klienta z prezentowan膮 ofert膮 danej bran偶y. To, jakie zrobi wra偶enie, mo偶e by膰 decyzyjne w kwestii sukcesu ca艂ej kancelarii.

Ju偶 od pierwszego kontaktu powinna zainteresowa膰 czytelnika dobra strona internetowa. Nowo odwiedzaj膮ce j膮 osoby powinny ju偶 na wst臋pie odnale藕膰 informacje o:

  • oferowanych przez dan膮 kancelari臋 us艂ugach,
  • dzia艂aj膮cych w kancelarii prawnikach – opis, w kt贸rym zamie艣ci si臋 informacj臋 na temat wykszta艂cenia oraz tego czym zajmuje si臋 dany prawnik – ka偶dy ma jaka艣 specjalizacj臋, nie da si臋 by膰 dobrym od ka偶dej ga艂臋zi prawa,
  • metodzie kontaktu,
  • referencjach kancelarii, kt贸re wyr贸偶niaj膮 j膮 na tle konkurencji.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta dla prawnik贸w: pozycjonowanie, seo reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie jak robi膰 skuteczny marketing prawnika

Istnieje pewien zakres dozwolonych czynno艣ci i form dzia艂a艅 marketingowych, dzi臋ki kt贸rym mo偶esz skutecznie promowa膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰 prawnicz膮, adwokack膮 lub notarialn膮.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing kancelarii notarialnej, marketing prawniczy, strategia marketingowa kancelarii prawnej?

Napisz w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 556

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Marketing prawniczy, Strategia marketingowa kancelarii prawnej-co to jest+[przyk艂ady, definicja, oferta, cennik]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej