Lokalny przewodnik

Precel, precle i pozycjonowanie stron
21 sierpnia, 2021
Instastory
21 sierpnia, 2021

Kim jest lokalny przewodnik google?

W ostatnich latach wśród użytkowników Google Maps można zauważyć rosnąca popularność programu o nazwie lokalny przewodnik. Polega on na zamieszczaniu ocen i opinii miejsc, które zostały odwiedzone przez osoby uczestniczące w programie. Praktycznie każdy z nas odwiedzając różne miejsca, został poproszony o wyrażenie opinii na ich temat. Mogą to być budynki użyteczności publicznej, galerie handlowe, parki, firmy prywatne lub ośrodki wczasowe. Google pyta prawie o wszystkie możliwe miejsca.

Każdy, kto chce się sprawdzić jako lokalny przewodnik Google, może dołączyć do programu. Wystarczy spełnić dwa warunki: mieć ukończone 18 lat oraz posiadać aktywne konto Google. Przewodnicy wprowadzają zmiany i udoskonalają mapy poprzez dzielenie się swoimi wrażeniami i opiniami z wizyt w określonych miejscach. Program spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Liczba jego użytkowników regularnie rośnie.

Lokalny przewodnik Google ma za zadanie zamieszczać opinie, fotografie, filmy, oceny i spostrzeżenia odnośnie odwiedzonych miejsc, urzędów, kin, obiektów sportowych, szpitali czy plaż miejskich.

Przewodnicy często są proszeni o udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące różnych lokalizacji, aby zweryfikować już pozyskane informacje o tych miejscach. W przypadku dyskontów lub innych placówek handlowych mogą paść pytania o to czy dane miejsce jest drogie, a także jaka jest możliwa forma płatności.

Często pojawiają się tez pytania o panującą w danym obiekcie atmosferę oraz o ułatwienia dla osób niepełnosprawnych lub mam z dziećmi. Jeżeli pytania dotyczą restauracji, będziemy pytani o menu lub możliwość zamówienia potraw na wynos. Wszelkie komentarze muszą być obiektywne i rzeczowe, a ich treść powinna być na tyle rozbudowana, aby osoby poszukujące informacji mogły uzyskać wyczerpującą wiedzę na temat poszukiwanego miejsca. Zostając lokalnym przewodnikiem, zyskuje się także możliwość dodawania nowych miejsc na mapach oraz dokonywania zmian w już istniejących.

Przewodnicy poprzez swoją pracę, spostrzegawczość i zaangażowanie we wspólny projekt, pomagają użytkownikom z całego świata, precyzyjnie zapoznać się z miejscem, które pragną odwiedzić w przyszłości. Wystarczy je odnaleźć na Mapach Google i prześledzić zawarte na ich temat materiały.

W związku z powyższym nasuwa się pytanie, czy bycie lokalnym przewodnikiem Google to tylko obowiązki? Oczywiście odpowiedź brzmi nie. Google każdego, kto aktywnie wpływa na proces ulepszania map przez dodawanie opinii, zdjęć czy edycji miejsc, nagradza specjalnymi przywilejami. Przede wszystkim przyznaje punkty za aktywności, które kolejno zamieniane są na plakietki przypisane poziomom lokalnego przewodnika.

Plakietka przedstawia gwiazdę na pomarańczowym tle. Im więcej gwiazda ma ramion, tym wyższy przewodnik ma status. Punkty można wymieniać także na nagrody, chociaż nie są one porywające. Największą nagrodą jest przynależność do wspólnoty, dobra zabawa i możliwość bezinteresownej pomocy innym użytkownikom. Za osiągnięcia można otrzymać plakietkę recenzenta, pioniera, fotografa lub faktografa.

Skoro już wiemy, że do zdobywania kolejnych poziomów plakietek potrzebne są punkty, warto dowiedzieć się czegoś więcej. Każdy nowy lokalny przewodnik Google ma przed sobą do zdobycia dziesięć poziomów plakietek.

Aby awansować na kolejny poziom, potrzebne są punkty. Im wyższy poziom, tym więcej punktów potrzeba. Pierwsze trzy poziomy przychodzą dość łatwo. Po ich przebrnięciu wskakujemy na poziom czwarty i otrzymujemy swoja pierwszą gwiazdkę przewodnika Google.

Później o awans coraz trudniej, gdyż wymagania punktowe na kolejne poziomy są coraz większe. Punkty można zbierać na wiele różnych sposobów i za różne aktywności. Tak prezentują się zasady zdobywania punktów przez przewodników:

  • nowe miejsca i drogi. Jeśli użytkownik zlokalizuje brakujące na Mapach Google miejsce lub drogę i doda je do map, zostanie nagrodzony piętnastoma punktami.
  • dodane opinie. Za publikacje nowej opinii możemy się spodziewać dziesięciu punktów.
  • opinia bardziej rozbudowana, przekraczająca 200 znaków jest przez Google postrzegana jako bardziej merytoryczna i pomocna. Zostaje premiowana dodatkowymi dziesięcioma punktami.
  • lista miejsc jest wyceniana przez Google na dziesięć punktów, a jeśli zostanie opatrzona opisem, zarobimy kolejne pięć punktów.
  • dodany film, który przedstawia ocenianą lokalizację, przyniesie nam siedem punktów.
  • opublikowane zdjęcie jest równoznaczne z otrzymaniem pięciu punktów, a każdy tag dodany do zdjęcia powiększa nasz dorobek o następne trzy punkty.
  • odpowiadając na pytania, poszerzymy swoją pulę o jeden punkt. Jeżeli pytanie będzie często zadawane, dostaniemy trzy punkty.
  • za zweryfikowaną informację możemy zdobyć jeden punkt. Jeżeli niezbędna jest edycja, będzie to pięć punktów.
  • za każdą ocenę zostanie dopisany do naszego konta jeden punkt.

Dołączenie do programu lokalnych przewodników to doskonała propozycja dla osób aktywnych. Jeżeli dużo podróżujesz, odwiedzasz wiele ciekawych miejsc i chętnie dzielisz się swoimi spostrzeżeniami z innymi osobami, doskonale się sprawdzisz jako lokalny przewodnik Google.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)