Katalogi seo, czy mogą polepszyć pozycjonowanie stron?

katalogi seo
katalogi seo

Katalogi seo, a także ich wpływ na pozycjonowanie stron i sklepów www

Katalogi SEO od dawna są normą w internecie i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, szerzej znane jako pozycjonowanie stron. Ale czy nadal są aktualne w dobie zaawansowanych aktualizacji algorytmu Google?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym naprawdę są katalogi internetowe?

Aby lepiej zrozumieć, dlaczego katalogi działają lub nie, musimy poruszyć ich historię.

Większość ludzi prawdopodobnie myśli o katalogach jako o portalach zawierających listę innych witryn. Chociaż to prawda, w rzeczywistości jest tego znacznie więcej.

Przed wyszukiwarkami, takimi jak Google, katalogami internetowymi był internet.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Ale dlaczego stworzono katalogi internetowe?

Na samym początku istnienia internetu tylko kilka osób miało strony internetowe. Mimo to zaczęły pojawiać się różne portale, w różnych niszach.

Trzeba było jednak zapamiętać nazwy domen, aby uzyskać dostęp do tych witryn, ponieważ nie było Google.

Ale wraz z rozwojem Internetu zaczęło pojawiać się więcej stron internetowych. Wkrótce ludzie nie pamiętali wszystkich tych nazw. Ale kilku osób, np panowie z Yahoo! wpadło na genialny pomysł, aby zapisać strony internetowe w czymś, co nazwali katalogiem internetowym.

Na początku wpisano tylko kilka stron internetowych, tych najbardziej „popularnych” lub tych, które uznali za warte umieszczenia na liście. W ten sposób musiałeś zapamiętać tylko jedną stronę (Yahoo!), jeśli chciałeś znaleźć wszystkie inne dobre strony.

katalogi seo
pozycjonowanie katalogi stron

Początkowo strony były wymienione alfabetycznie, ale wraz ze wzrostem liczby zaczęto umieszczać je w kategoriach i podkategoriach. W ten sposób użytkownikom łatwiej było znaleźć to, czego potrzebowali.

Katalogi internetowe zarabiały na sprzedaży powierzchni reklamowej lub pokazywaniu niektórych wyników priorytetowo w zamian za opłatę.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dlaczego katalogi internetowe umarły?

Niestety, gdy liczba witryn zaczęła stawać się zbyt wysoka, ludzie szybko zdali sobie sprawę, że przeglądanie wszystkich tych kategorii nie jest tak wygodne. Zajmowało to zbyt dużo czasu i ostatecznie najlepsze wyniki mieszały się z mniej dobrymi.

Tak pojawiły się wyszukiwarki. Zdecydowanie wygodniej było wpisać słowo kluczowe i uzyskać listę najlepszych wyników, niż przeglądać kategorie, próbując dowiedzieć się, która witryna jest najlepsza.

Wyszukiwarki pracowały na prymitywnych algorytmach. W zależności od słów kluczowych w tytule i innych czynników, niektóre witryny miały wyższą pozycję w rankingu niż inne.

Nie jest jednak tajemnicą, że Google objęło prowadzenie dzięki ulepszonemu algorytmowi, ale to nie jedyny powód, dla którego Google ostatecznie objął prowadzenie.

Mimo że katalogi internetowe drastycznie spadły na popularności, ludzie nadal z nich korzystali. Ale nie do tego, do czego mieli ich używać.

Katalogi pozycjonowanie stron internetowych, warto?

O ile ludzie mówią, że katalogi internetowe są nadal przydatne, prawda jest taka, że ​​ludzie od dawna używają ich jedynie do budowania linków i marketingu internetowego.

Chociaż ​​katalogi internetowe nie były przedmiotem zainteresowania ogółu społeczeństwa, wciąż pojawiały się nowe.

Nie zabrakło oczywiście przydatnych katalogów, takich jak tzw yellow pages (żółte strony), popularna w Polsce panorama firm (niczym oldschoolowa książka telefoniczna), które ludzie odwiedzali, jeśli chcieli wyszukać konkretną firmę (nazwa, telefon, adres, dane prawne itp.).

Były też katalogi niszowe, które zawierały tylko strony z określonej dziedziny.

Ale prawda jest taka, że ​​przez większość czasu katalogi internetowe były tam tylko dlatego, że linki przynosiły lepsze rankingi. Ludzie znajdowali sposoby, aby znaleźć się w tylu katalogach, w ilu tylko mogli, niszcząc w ten sposób cel katalogu. Nawet płatne katalogi były pełne SPAMU.

Opłaty były zwykle niskie. Jednak w większości przypadków nie przyniosłoby to znacznie większego ruchu do Twojej witryny, ponieważ większość użytkowników odwiedzających katalogi internetowe to SEOwcy próbujący budować linki.

Ale pytanie brzmi… czy nadal działają?

Czy katalogi seo nadal działają?

Katalogi internetowe prawdopodobnie nadal mają niewielki wpływ na twoje rankingi, podobnie jak każda inna witryna, która zawiera linki do Ciebie i przekazuje Page Rank. Ponieważ jednak przez lata były nadużywane jako taktyka czarnych kapeluszy SEO znana jako black hat, Google karze osoby korzystające z katalogów internetowych. Wraz z pojawieniem się algorytmu pingwin wiele z nich jest prawdopodobnie ignorowanych.

Natomiast cały czas obserwujemy ich wpływ (jeśli są to katalogi seo dobrej jakości) w lokalnym SEO.

Nawet niekoniecznie dla samych wyników pozycjonowania co także dla sprzedaży i rozwoju brandu.

Korzyści z lokalnych katalogów biznesowych pod SEO

Lokalne katalogi firm są dostępne z darmowymi lub płatnymi planami, ale wszystkie zapewniają jedną dobrą rzecz: reklamę i ruch dla Twojej firmy. Oto zalety umieszczania firmy w lokalnych katalogach, z angielskiego NAP name adress phone.

Poprawiasz obecność online

Umieszczenie się na liście w katalogu NAP online zwiększy szanse na kontakt od klientów, zwłaszcza gdy Twoja firma pojawi się w tych właściwych katalogach. Udostępnienie informacji publicznych znacznie poprawi Twoją obecność w Internecie, ponieważ użytkownicy wyszukują oferty według określonych kryteriów. Katalog łączy Twoją firmę, jeśli słowa kluczowe zostaną odpowiednio zoptymalizowane.

Nawet jeśli użytkownicy nie znają Twojej firmy, zostaną przekierowani do Twojej wizytówki, gdzie będą mogli skontaktować się z Tobą w sprawie transakcji.

Co jeszcze możesz zyskać jeśli chodzi o pozycjonowanie katalogi stron?

Zwiększenie świadomości i zasięgu marki

Gdy ludzie wyszukują w katalogu wpisów, w wynikach zostanie wyświetlona krótka migawka firm związanych z wprowadzonym słowem kluczowym.

Nawet jeśli użytkownik nie wybierze Twojej wizytówki, następnym razem zobaczy Twoją firmę i zainteresuje się nią. Za każdym razem, gdy dana osoba trafia na Twoją wizytówkę, zwiększasz świadomość marki z możliwym zaangażowaniem w przyszłości.

Zwiększ lokalne wyszukiwanie

Jeśli prowadzisz firmę dla lokalnej społeczności, dobrze działa zintegrowanie lokalnych katalogów jako podejście marketingowe do wzmocnienia Twojej firmy. Twoje ogłoszenie/wpis zostanie przeszukany na określonym poziomie, silnie skoncentrowanym na twoich lokalnych upodobaniach co do klienteli.

Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, możesz utworzyć oddzielne wpisy zoptymalizowane pod kątem lokalizacji dla każdego oddziału. Mimo to możesz w pełni zwiększyć lokalne wyszukiwania swojej firmy w różnych lokalizacjach.

Otrzymuj recenzje i informacje zwrotne od klientów

Katalogi biznesowe zawierają recenzje klientów, które służą jako zaufane źródło potencjalnych klientów. Klienci mogą publikować swoje doświadczenia i publikować zdjęcia Twojej firmy. To dodatkowo poprawia algorytmy SEO i wyszukiwania, ponieważ SERP w dużym stopniu zależy od aktywnych, pozytywnych i wysokiej jakości firm, które często są wtedy umieszczane wyżej w rankingu.

Ludzie wyszukują recenzje online również przed zawarciem transakcji z firmą. Więc otwórz się na pomysł, aby Twój sklep był oceniany przez ludzi. Nawet negatywną opinię na temat Twojej firmy można odwrócić jako naprawę reputacji online. Będąc uprzejmym skorzystaj z szansy, aby poprawić swój PR jeśli coś poszło nie tak. Pokaż ludzką twarz biznesu.

System identyfikacji wizualnej
Pozycjonowanie katalogi SEO

Popraw reputację

Umieszczenie swojego sklepu na rynku pozycjonuje Cię jako poważną firmę, która się rozwija. Bez względu na to, czy jesteś drobnym właścicielem, umieszczenie marki w katalogach sprawi, że klienci zobaczą Cię z profesjonalizmem.

To, że wyświetlasz się na pierwszej stronie w Google dzięki odpowiednim praktykom SEO, w większości buduje zaufanie u klientów.

Poprawia SEO

Katalogi online zwiększają twoją optymalizację w inny sposób niż taktyka publikowania wpisów w mediach społecznościowych. Wpisy to kolejny sposób na uzupełnienie istniejących informacji o Twojej firmie – zapewniając dodatkową weryfikację dla wyszukiwarek.

Podsumowanie czy dobre katalogi stron wciąż działają

Link juice który zapewniają katalogi seo jest znikomy, jeśli mówimy o aspektach globalnych. Ale jeśli działasz lokalnie to wizytówki NAP i cytowania mogą Ci pomóc, a na pewno nie zaszkodzą.

Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie katalogi stron pod SEO ?

Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!