Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje? (przykłady jak zrobić, definicja)

Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje? (przykłady jak zrobić, definicja)

Karta produktu

Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje?

Karta produktu w Twoim sklepie może spowodować sprzedaż, lub to że ktoś porzuci koszyk, lub nawet nie rozpocznie zakupów.

Dane pokazują, że użyteczność bezpośrednio wpływa na współczynniki konwersji.

Karty produktów w ecommercee umożliwiają konsumentom dokonywanie zakupów. Pomyśl o nich tak jakbyś wybierał produkty w sklepie stacjonarnym z półki. Tym są właśnie karty produktowe online.

Możesz poprawić wrażenia zakupowe swoich klientów, rozumiejąc podstawy UX UI i perswazyjnego copywritingu. Niezależnie od tego, czy jesteś na wczesnym etapie tworzenia sklepu internetowego, czy prowadzisz sprzedaż online od lat, odpowiednie zoptymalizowanie karty produktu może pomóc w zwiększeniu konwersji i budowaniu bazy lojalnych klientów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest karta produktu w sklepie internetowym?

Karta produktu umożliwia klientom wybór produktów i kupowanie ich online. Z strony produktu, następnie przechodzą do koszyka i strony płatności.

W tradycyjnym sklepie klient mógł przeglądać Twoje towary, wziąć produkt z półki i udać się do kasy, aby dokonać zakupu.

W witrynie e-commerce klienci potrzebują sposobu na naśladowanie tego doświadczenia. Karta produktu online pozwala im wybierać produkty na swoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i przechowywać je w wirtualnym koszyku. Stąd mogą dokonać zakupu.

Jak działa koszyk na zakupy w sklepie internetowym?

Strona z koszykiem zakupowym to krok dalej na ścieżce do finalizacji sprzedaży. Przedstawia ona podstawowe informacje o Twoich produktach, takie jak opcje zapasów i wysyłki, w sposób łatwy do zrozumienia dla Twojego klienta.

Na niej wypełnia się również informacje, które Ty jako sprzedawca potrzebujesz, aby zrealizować zakup swoich klientów. Obejmuje to szczegóły płatności, adres rozliczeniowy, adres wysyłki i dodatkowe preferencje.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Karta produktu i proces zakupowy z perspektywy klienta

Myślenie o krokach, przez które przechodzi klient podczas korzystania z koszyka na stronie, może pomóc Ci zrozumieć, jak wszystko działa.

Wygląda to mniej więcej tak:

Dodawanie produktów

Podstawową funkcją karty produktu online jest możliwość przeglądania i dodawania produktów do koszyka. Klienci mogą wyszukiwać Twój produkt za pomocą google i trafiać na stronę produktu. Mogą też wyszukiwać lub przeglądać produkty bezpośrednio w Twojej witrynie.

Wszystkie Twoje produkty powinny mieć przycisk Dodaj do koszyka, aby potencjalni klienci mogli łatwiej kupić interesujące ich produkty. Im łatwiej komuś dodać produkt do koszyka, tym lepiej.

Gdy klient dodaje produkt do koszyka, może nie kupić go od razu lub nawet nie kupi go wcale.

Odsetek porzuconych koszyków w ecommerce to około 70%.

porzucone koszyki marketing

Przejrzenie koszyka i ewentualne zmiany

Klienci powinni mieć możliwość przejrzenia swojego koszyka przed dokonaniem zakupu. Mogą zdecydować, że nie chcą konkretnego przedmiotu lub chcą inną ilość, rozmiar czy kolor. Powinni być w stanie bezproblemowo wprowadzać te zmiany bez opuszczania tej podstrony.

Dodatkowo ten krok daje możliwość dosprzedaży (cross sale, lub upsale). Możesz oferować promocje obejmujące różne produkty, sugerować produkty, które dobrze pasują do pozycji w koszyku lub oferować uaktualnienia tego co wybrali.

Na przykład, jeśli klient kupuje kawę, to możesz zaoferować obniżoną cenę, jeśli kupi drugie opakowanie.

Dokończenie zakupu

Karta koszyka zakupowego powinna obliczać i wyświetlać koszty wysyłki, zastosowanych rabatów i inne.

Kolejny etap to krok w którym muszą dodać informacje o płatności. Niestety jest to proces, na który ecommerce traci wielu klientów.

Sposoby, w jakie możesz ułatwić ten proces, obejmują:

  • Zakupy bez rejestracji i szybka płatność: tego chyba nie muszę wyjaśniać.
  • Korzystanie z formularzy autouzupełniania, które mogą wypełniać pola nazwą klienta, adresem, numerem telefonu i adresem e-mail, korzystając z informacji już zapisanych w przeglądarce, albo jeśli klient jest już zarejestrowany to dane pobierane są z bazy.
  • Oferowanie zintegrowanych opcji płatności: zasadniczo im więcej form płatności tym lepiej, ale przetestuj to.
  • Zapewnianie rejestracji za pomocą konta google, lub facebook.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Kontynuacja procesu zakupowego

Po zakończeniu sprzedaży dobrze jest zachęcić klientów, aby Ciebie nie opuszczali. Zaoferuj rabat na kolejne zakupy.

Ale jest jeszcze wiele innych metod.

Możesz to zrobić na kilka sposobów, np:

  • Pokaż powiązane produkty uzupełniające zakup, którego właśnie dokonali
  • Oferuj przyszłe rabaty na zakup
  • Zachęć klienta do interakcji z Twoją marką w mediach społecznościowych
  • Poproś klienta o zapisanie się na newsletter

Pomocna może być analiza danych dotyczących zachowań klientów, którzy dokonali już wcześniej wielu zakupów w Twoim sklepie. Poszukaj podobieństw w ich interakcjach z Twoim biznesem i spróbuj znaleźć sposoby, aby zachęcić nowych klientów do zostania stałymi kupującymi.

Karta produktu wzór

Dobrze jeśli Twoja karta produktu zawierać będzie poniższe informacje (część z nich możesz dodać na stornie koszyka):

  • Spis najważniejszych cech
  • Opisy produktów i metadane pod SEO
  • Informacje o cenach, w tym kody promocyjne, rabaty, podatki itp
  • Opcje wysyłki
  • Opcje płatności
  • Ikony tzw. „social proof”

Dlaczego karta produktu jest tak ważna

Karta produktu służy jako punkt sprzedaży Twojej platformy e-commerce. Łączy krytyczny moment, kiedy przekształcasz kupujących w klientów.

Niektóre kluczowe zalety dobrze sprzedającej karty produktu online, zoptymalizowanej pod kątem zysków Twojej firmy, to:

  • Zwiększone konwersje
  • Umożliwienie klientom zapisywania przedmiotów do przyszłych zakupów, za pomocą „dodaj do koszyka”
  • Ważne bardzo dla przyszłych działań marketingowych, w tym pod remarketing. Za każdym razem, gdy klienci dodają produkty do koszyka w Twojej witrynie, możesz wykorzystać zebrane dane, aby dowiedzieć się więcej o ich zachowaniu i tworzyć spersonalizowane oferty. Marketing skierowany do klientów w oparciu o interakcje koszyka to potężne narzędzie do retargetingu.

Idealna karta produktu

Tworząc idealną kartę produktu dla swojego biznesu e-commerce, zastanów się nad wrażeniami zakupowymi. Chcesz przecież ułatwić klientom zakupy, a także sobie zarządzanie tymi transakcjami. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się jak to wygląda, zarówno kiedy odwiedzasz swoją witrynę jako klient, jak i sprzedawca.

Jeśli trafisz na jakieś przeszkody, sprawdź, czy sobie z nimi poradzisz jako zwykły użytkownik.

Pytania, które należy zadać przy optymalizacji karty produktu w sklepie internetowym obejmują:

  • Czy łatwo jest skonfigurować produkt? Poszukaj rozwiązania, które jest intuicyjne i ułatwia zarządzanie danymi produktów.
  • Czy umożliwiasz personalizację produktu, czy nie? Warto ją wprowadzić?
  • Czy analizujesz dane dotyczące zachowań klientów? Twoja karta produktu w sklepie online jest kluczem do zrozumienia, kiedy i gdzie tracisz klientów w cyklu zakupowym.
  • Ile kroków musi wykonać klient, aby dokonać zakupu? Im mniej, tym lepiej.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak zrobić kartę produktu?

Karta produktu to dokument, który zawiera informacje na temat danego produktu. Może być ona używana w sklepach internetowych, w reklamach lub jako część oferty handlowej. Oto kilka kroków, które pomogą Ci stworzyć kartę produktu:

  1. Zaczyna się od nazwy produktu – Nazwa produktu powinna być krótka, jasna i łatwa do zapamiętania. Powinna również zawierać kluczowe informacje na temat produktu, takie jak markę, model lub funkcję.
  2. Dodaj zdjęcia – Dodaj kilka zdjęć produktu, które najlepiej prezentują jego wygląd i cechy. Możesz również dodać zdjęcia, które pokazują produkt w użyciu.
  3. Opis produktu – Wprowadź szczegółowy opis produktu, który zawiera informacje na temat funkcji, cech, rozmiaru i innych szczegółów technicznych. Opis powinien być krótki i zwięzły, ale jednocześnie dokładny i łatwy do zrozumienia.
  4. Cechy produktu – Wyróżnij najważniejsze cechy produktu i podaj, co wyróżnia go na tle innych produktów tego samego typu.
  5. Cena i dostępność – Podaj cenę produktu oraz informację o dostępności w magazynie lub czasie oczekiwania na dostawę.
  6. Inne informacje – Możesz dodać również inne informacje, takie jak opinie klientów, gwarancję, instrukcję obsługi lub informacje o zwrotach.
  7. Projekt graficzny – Staraj się, aby projekt graficzny karty produktu był atrakcyjny i czytelny, a jednocześnie zgodny z Twoim stylem i marką.

Pamiętaj, że karta produktu powinna być przyjazna dla użytkownika i pomagać klientom w podjęciu decyzji zakupowej.

Podsumowanie

Karta produktowa online to potężny element w cyklu zakupowym dla Twojej firmy. Może pomóc w bezproblemowej sprzedaży produktów online i zapewnić sprawną obsługę klientów. Dane mogą pomóc Ci w remarketingu dla Twoich obecnych klientów i dotarciu do nowych.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje??

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!