Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje?

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Jak zarabiać na facebooku (dobre metody)
28 maja, 2022
Testy AB
Ile kosztuje reklama w internecie, gazecie, czy telewizji? (pełny cennik)
29 maja, 2022
Karta produktu

Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje?

Karta produktu w Twoim sklepie może spowodować sprzedaż, lub to że ktoś porzuci koszyk, lub nawet nie rozpocznie zakupów.

Dane pokazują, że użyteczność bezpośrednio wpływa na współczynniki konwersji.

Karty produktów w ecommercee umożliwiają konsumentom dokonywanie zakupów. Pomyśl o nich tak jakbyś wybierał produkty w sklepie stacjonarnym z półki. Tym są właśnie karty produktowe online.

Możesz poprawić wrażenia zakupowe swoich klientów, rozumiejąc podstawy UX UI i perswazyjnego copywritingu. Niezależnie od tego, czy jesteś na wczesnym etapie tworzenia sklepu internetowego, czy prowadzisz sprzedaż online od lat, odpowiednie zoptymalizowanie karty produktu może pomóc w zwiększeniu konwersji i budowaniu bazy lojalnych klientów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest karta produktu w sklepie internetowym?

Karta produktu umożliwia klientom wybór produktów i kupowanie ich online. Z strony produktu, następnie przechodzą do koszyka i strony płatności.

W tradycyjnym sklepie klient mógł przeglądać Twoje towary, wziąć produkt z półki i udać się do kasy, aby dokonać zakupu.

W witrynie e-commerce klienci potrzebują sposobu na naśladowanie tego doświadczenia. Karta produktu online pozwala im wybierać produkty na swoim komputerze lub urządzeniu mobilnym i przechowywać je w wirtualnym koszyku. Stąd mogą dokonać zakupu.

Jak działa koszyk na zakupy w sklepie internetowym?

Strona z koszykiem zakupowym to krok dalej na ścieżce do finalizacji sprzedaży. Przedstawia ona podstawowe informacje o Twoich produktach, takie jak opcje zapasów i wysyłki, w sposób łatwy do zrozumienia dla Twojego klienta.

Na niej wypełnia się również informacje, które Ty jako sprzedawca potrzebujesz, aby zrealizować zakup swoich klientów. Obejmuje to szczegóły płatności, adres rozliczeniowy, adres wysyłki i dodatkowe preferencje.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Karta produktu i proces zakupowy z perspektywy klienta

Myślenie o krokach, przez które przechodzi klient podczas korzystania z koszyka na stronie, może pomóc Ci zrozumieć, jak wszystko działa.

Wygląda to mniej więcej tak:

Dodawanie produktów

Podstawową funkcją karty produktu online jest możliwość przeglądania i dodawania produktów do koszyka. Klienci mogą wyszukiwać Twój produkt za pomocą google i trafiać na stronę produktu. Mogą też wyszukiwać lub przeglądać produkty bezpośrednio w Twojej witrynie.

Wszystkie Twoje produkty powinny mieć przycisk Dodaj do koszyka, aby potencjalni klienci mogli łatwiej kupić interesujące ich produkty. Im łatwiej komuś dodać produkt do koszyka, tym lepiej.

Gdy klient dodaje produkt do koszyka, może nie kupić go od razu lub nawet nie kupi go wcale.

Odsetek porzuconych koszyków w ecommerce to około 70%.

porzucone koszyki marketing

Przejrzenie koszyka i ewentualne zmiany

Klienci powinni mieć możliwość przejrzenia swojego koszyka przed dokonaniem zakupu. Mogą zdecydować, że nie chcą konkretnego przedmiotu lub chcą inną ilość, rozmiar czy kolor. Powinni być w stanie bezproblemowo wprowadzać te zmiany bez opuszczania tej podstrony.

Dodatkowo ten krok daje możliwość dosprzedaży (cross sale, lub upsale). Możesz oferować promocje obejmujące różne produkty, sugerować produkty, które dobrze pasują do pozycji w koszyku lub oferować uaktualnienia tego co wybrali.

Na przykład, jeśli klient kupuje kawę, to możesz zaoferować obniżoną cenę, jeśli kupi drugie opakowanie.

Dokończenie zakupu

Karta koszyka zakupowego powinna obliczać i wyświetlać koszty wysyłki, zastosowanych rabatów i inne.

Kolejny etap to krok w którym muszą dodać informacje o płatności. Niestety jest to proces, na który ecommerce traci wielu klientów.

Sposoby, w jakie możesz ułatwić ten proces, obejmują:

  • Zakupy bez rejestracji i szybka płatność: tego chyba nie muszę wyjaśniać.
  • Korzystanie z formularzy autouzupełniania, które mogą wypełniać pola nazwą klienta, adresem, numerem telefonu i adresem e-mail, korzystając z informacji już zapisanych w przeglądarce, albo jeśli klient jest już zarejestrowany to dane pobierane są z bazy.
  • Oferowanie zintegrowanych opcji płatności: zasadniczo im więcej form płatności tym lepiej, ale przetestuj to.
  • Zapewnianie rejestracji za pomocą konta google, lub facebook.

Kontynuacja procesu zakupowego

Po zakończeniu sprzedaży dobrze jest zachęcić klientów, aby Ciebie nie opuszczali. Zaoferuj rabat na kolejne zakupy.

Ale jest jeszcze wiele innych metod.

Możesz to zrobić na kilka sposobów, np:

  • Pokaż powiązane produkty uzupełniające zakup, którego właśnie dokonali
  • Oferuj przyszłe rabaty na zakup
  • Zachęć klienta do interakcji z Twoją marką w mediach społecznościowych
  • Poproś klienta o zapisanie się na newsletter

Pomocna może być analiza danych dotyczących zachowań klientów, którzy dokonali już wcześniej wielu zakupów w Twoim sklepie. Poszukaj podobieństw w ich interakcjach z Twoim biznesem i spróbuj znaleźć sposoby, aby zachęcić nowych klientów do zostania stałymi kupującymi.

Karta produktu wzór

Dobrze jeśli Twoja karta produktu zawierać będzie poniższe informacje (część z nich możesz dodać na stornie koszyka):

  • Spis najważniejszych cech
  • Opisy produktów i metadane pod SEO
  • Informacje o cenach, w tym kody promocyjne, rabaty, podatki itp
  • Opcje wysyłki
  • Opcje płatności
  • Ikony tzw. „social proof”

Dlaczego karta produktu jest tak ważna

Karta produktu służy jako punkt sprzedaży Twojej platformy e-commerce. Łączy krytyczny moment, kiedy przekształcasz kupujących w klientów.

Niektóre kluczowe zalety dobrze sprzedającej karty produktu online, zoptymalizowanej pod kątem zysków Twojej firmy, to:

  • Zwiększone konwersje
  • Umożliwienie klientom zapisywania przedmiotów do przyszłych zakupów, za pomocą „dodaj do koszyka”
  • Ważne bardzo dla przyszłych działań marketingowych, w tym pod remarketing. Za każdym razem, gdy klienci dodają produkty do koszyka w Twojej witrynie, możesz wykorzystać zebrane dane, aby dowiedzieć się więcej o ich zachowaniu i tworzyć spersonalizowane oferty. Marketing skierowany do klientów w oparciu o interakcje koszyka to potężne narzędzie do retargetingu.

Idealna karta produktu

Tworząc idealną kartę produktu dla swojego biznesu e-commerce, zastanów się nad wrażeniami zakupowymi. Chcesz przecież ułatwić klientom zakupy, a także sobie zarządzanie tymi transakcjami. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się jak to wygląda, zarówno kiedy odwiedzasz swoją witrynę jako klient, jak i sprzedawca.

Jeśli trafisz na jakieś przeszkody, sprawdź, czy sobie z nimi poradzisz jako zwykły użytkownik.

Pytania, które należy zadać przy optymalizacji karty produktu w sklepie internetowym obejmują:

  • Czy łatwo jest skonfigurować produkt? Poszukaj rozwiązania, które jest intuicyjne i ułatwia zarządzanie danymi produktów.
  • Czy umożliwiasz personalizację produktu, czy nie? Warto ją wprowadzić?
  • Czy analizujesz dane dotyczące zachowań klientów? Twoja karta produktu w sklepie online jest kluczem do zrozumienia, kiedy i gdzie tracisz klientów w cyklu zakupowym.
  • Ile kroków musi wykonać klient, aby dokonać zakupu? Im mniej, tym lepiej.
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Karta produktowa online to potężny element w cyklu zakupowym dla Twojej firmy. Może pomóc w bezproblemowej sprzedaży produktów online i zapewnić sprawną obsługę klientów. Dane mogą pomóc Ci w remarketingu dla Twoich obecnych klientów i dotarciu do nowych.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Karta produktu -jak powinna wyglądać w Twoim sklepie internetowym, żeby podnieść konwersje??

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)