Zawartość strony
Rozpoczęcie biznesu w Internecie wymaga dobrego planu działania. Konkurencja w sieci jest już bardzo duża. Planowanie obecności w sieci dobrze jest zacząć już na wczesnym etapie powstawania strony internetowej.
Dzięki zainwestowaniu w odpowiednią infrastrukturę internetową start biznesu będzie dużo łatwiejszy. Najpopularniejszą formą biznesu w sieci jest założenie sklepu internetowego. Co jest potrzebne do założenia sklepu?
Przede wszystkim hosting oraz domena. Jednak jest to dopiero początek. Przyda się również certyfikat SSL i odpowiednie działania z zakresu promocji. Jak zacząć planowanie i budowę sklepu internetowego? Na co trzeba zwrócić uwagę? W tym artykule przyjrzymy się dostępnym opcjom.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Ważną rzeczą podczas zakładania sklepu internetowego jest wykupienie odpowiedniej domeny. Domena jest ciągiem znaków, który wpisujemy do paska przeglądarki. Adres domeny wywołuje żądaną stronę internetową.
Drugą częścią składową domeny jest jej rozszerzenie. Jaką domenę wybrać? Najpopularniejsze rozwiązanie to domena składająca się z nazwy sklepu wraz z rozszerzeniem pl. Dlatego ważne jest sprawdzenie dostępności odpowiedniego adresu w Internecie przed zarejestrowaniem nazwy działalności gospodarczej. Dostępność domeny można sprawdzić na stronie głównej jednego z rejestratorów, np. CyberFolks. Ile kosztuje domena? Wspomniany rejestrator oferuje domeny pl w pierwszym roku już za 9,90 złotych netto.
Zobacz ranking hostingów:
SEOhost:
→ Kliknij tutaj, aby dostać ekskluzywną zniżkę SEOhost ←
Hostinger:
→ Kliknij tutaj, aby dostać ekskluzywną zniżkę Hostinger ←
CyberFolks:
→ Kliknij tutaj, aby dostać ekskluzywną zniżkę CyberFolks ←
Na początku obecnego stulecia budowa sklepu internetowego wymagała napisania kilkunastu tysięcy linijek kodu. Było to zadanie dla osób, które dobrze znały języki programowania. Wraz z rosnącą popularnością systemów zarządzania treścią zakładanie sklepu stało się znacznie łatwiejsze.
System zarządzania treścią to gotowy program, który wystarczy wgrać na serwer. Jest on trzonem sklepu internetowego. Należy go po instalacji dostosować do własnych wymagań. Wgranie szaty graficznej czy też instalacja dodatkowych funkcjonalności sprowadza się do kilku kliknięć myszą.
Obsługa systemu zarządzania treścią podobna jest do korzystania z edytorów tekstu. Popularne systemy zarządzania treścią umożliwiają założenie rozbudowanego sklepu internetowego. Do najbardziej znanych z nich możemy zaliczyć PrestaShop oraz WooCommerce. Co ważne, systemy udostępniane są bez żadnych opłat.
Sama domena i skrypt sklepu to jeszcze nie wszystko. Niezbędny jest również hosting. Czym jest hosting? Jest to maszyna, na której przechowywane są pliki naszego sklepu internetowego. Internauta po wpisaniu adresu łączy się z hostingiem w celu wywołania witryny. Na co należy zwracać uwagę podczas wyboru hostingu?
Oferty wyświetlają różne parametry. Najważniejsze z nich to pojemność oraz dostępny transfer. Wielu dostawców hostingu oferuje rozwiązania dedykowane do budowy sklepów. Taki hosting jest w pełni zoptymalizowany pod jeden ze skryptów sklepowych. W ofercie Cyberfolks znajdziemy hosting PrestaShop i hosting WooCommerce.
Umożliwiają one łatwe i szybkie założenie sklepu internetowego. Instalator wybranego skryptu pomoże uruchomić gotowy sklep w ciągu trzech minut. Obecnie w promocji operatora dostępny jest hosting WooCommerce bez limitu transferu już od 29 złotych netto w pierwszym roku.
We współczesnym Internecie wszyscy jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwo. Zwykli internauci i właściciele sklepów mogą paść ofiarą hakerów. Dlatego ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa transakcji.
Niezbędny do tego będzie certyfikat SSL. Za co odpowiada certyfikat SSL? Szyfruje on połączenie pomiędzy internautą a serwerem. Jest to szczególnie ważne. Tym połączeniem przesyłane są wrażliwe dane, na przykład numer karty kredytowej. Strony zabezpieczone certyfikatem SSL można poznać po przedrostku https przed nazwą domeny.
W większości przeglądarek poznamy takie strony po charakterystycznej kłódce w pasku adresu. Ile kosztuje certyfikat SSL? We wspomnianej wyżej ofercie hostingu dla sklepu taki certyfikat otrzymujemy za darmo.
Domena, hosting z zainstalowanym skryptem oraz certyfikat SSL to składniki, które wystarczą do założenia sklepu internetowego. Jednak założenie sklepu to dopiero początek drogi do sukcesu. Sklep w początkowej fazie rozwoju może nie być dostatecznie widoczny w wyszukiwarce. Ważne są więc dodatkowe działania z zakresu SEO.
Pod tym skrótem kryją się czynności prowadzące do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce. Sklep powinien posiadać mapę strony zgłoszoną w Google. Niezbędna może okazać się też reklama w wyszukiwarkach czy też porównywarkach cenowych. Dlatego dobrze, żeby dostawca hostingu posiadał usługę pomagającą w promocji biznesu w Internecie.
Uruchomienie sklepu z technicznego punktu widzenia nie jest kosztowne. W opisywanym powyżej wariancie założenie sklepu nie powinno być droższe niż 100 złotych. Niezbędna jest jednak wiedza.
Do administrowania sklepem przyda się wiedza z zakresu funkcjonowania Internetu i promowania biznesu w sieci. Warto więc się rozwijać. Dzięki temu można nadążyć za trendami w biznesie online.
Co sądzisz o wpisie pt. Jak zbudować sklep internetowy? Poradnik dla początkujących? Daj znać w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)