Jak założyć sklep internetowy

Słowa kluczowe
24 sierpnia, 2021
Sklep na facebooku
24 sierpnia, 2021

Sklep internetowy jak założyć?

Należy mieć świadomość, że ponad 60% ludzi w Polsce robi zakupy przez internet. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ możliwe jest dzięki temu zaoszczędzenie nie tylko czasu, ale również pieniędzy. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób jest zainteresowanych założeniem własnego sklepu internetowego. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak tego dokonać.

Co warto wiedzieć?

Bardzo istotnym elementem każdego sklepu internetowego jest strona z ofertą. W najprostszym możliwym ujęciu jest to podstrona, która zawiera oferty produktów. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w wielu sklepach online klienci mogą korzystać z wirtualnego koszyka. Należy także pamiętać o udostępnieniu formularza, w którym osoby zainteresowane zakupem będą mogły podać swoje dane. Dzięki temu możliwe będzie przeprowadzenie transakcji. Warto wiedzieć, że coraz większa liczba właścicieli sklepów internetowych decyduje się na dodanie czatu.

Godny uwagi jest fakt, że omawiany rodzaj biznesu nie wiąże się z obowiązkiem spełnienia dodatkowych warunków. Można zdecydować się na postawienie sklepu internetowego na platformie zakupowej. Ponadto w przypadku niektórych produktów mogą istnieć ograniczenia i wymagania wynikające z przepisów prawa. Doskonałym przykładem może być sprzedaż amunicji, broni, leków, środków ochrony roślin czy nasion. Należy mieć świadomość, że możliwe jest prowadzenie sklepu internetowego praktycznie w każdej formie z wyjątkiem spółki partnerskiej.

Sklep internetowy jak założyć?

Osoby, które są zainteresowane prowadzeniem biznesu w formie spółki cywilnej lub jednoosobowej działalności gospodarczej muszą w pierwszej kolejności zarejestrować firmę w CEIDG. Z kolei w przypadku pozostałych form należy dokonać rejestracji w KRS. Warto również wiedzieć, że obowiązkiem właściciela firmy, który planuje dokonywać sprzedaży usług lub towarów objętych opodatkowaniem VAT jest złożenie formularza VAT-R najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie danej sprzedaży. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wspomniany druk służy do rejestracji przedsiębiorcy jako zwolnionego lub czynnego podatnika podatku od towarów i usług. Nie można zapomnieć o dostarczeniu wypełnionego formularza do właściwego urzędu skarbowego.

Co należy zrobić jeszcze przed założeniem sklepu?

Rekomendowane jest jeszcze przed założeniem omawianego sklepu internetowego bardzo dokładnie określić nie tylko sprzedawany asortyment, ale również potencjalną grupę konsumentów, do której będzie kierowany produkt. Warto wiedzieć, że im bogatsza będzie oferta, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia do klientów. Kolejnym etapem będzie poznanie otaczającego rynku i przeanalizowanie swojej konkurencji. Osoby posiadające unikalny produkt powinny dowiedzieć się, jakie funkcjonalności są najbardziej istotne dla odbiorców. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w branży e-commerce znacznie ważniejsze od umiejętności technicznych są pasja i zapał do pracy.

Na jaką platformę do e-sklepu warto się zdecydować?

Należy mieć świadomość, że wybór właściwej platformy e-commerce ma zdecydowanie większe znaczenie, niż mogłoby się wydawać. Warto wiedzieć, że najlepszą opcją będą platformy open-source. Posiadają one bowiem zarówno możliwości, jak i funkcjonalności, których będzie potrzebował przedsiębiorca. Ponadto są one skalowalne. Bardzo dobrym wyborem będzie sklep internetowy oparty o WordPress + WooCommerce. Wspomniana platforma będzie pozwalała na stworzenie responsywnego sklepu odpowiednio dostosowanego do urządzeń mobilnych.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że obecnie WooCommerce jest najszybciej rozwijającą się platformą e-commerce na całym świecie. Umożliwia bowiem na prowadzenie nie tylko małych, ale również średnich i dużych sklepów internetowych. Ponadto posiada bardzo dużą liczbę przydatnych funkcjonalności. Platforma jest również niezwykle przyjazna dla wyszukiwarki Google. Ogromnym atutem WooCommerce jest również mnóstwo ciekawych szablonów. Dzięki temu można uruchomić sklep w stosunkowo krótkim czasie.

Osoby, które nie dysponują dużym budżetem na samym początku muszą pamiętać, że wybranie omawianej platformy WooCommerce będzie pozwalało na rozwój o płatne, a także bezpłatne wtyczki, których zadaniem jest rozszerzenie funkcjonalności sklepu. Rozwiązanie doskonale sprawdzi się także w przypadku osób, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy. Platforma w najprostszym możliwym ujęciu opiera się na intuicyjności i prostocie WordPressa.

Nie wszyscy wiedzą, że WooCommerce oferuje także bardzo ciekawe narzędzie służące do dokładnej analizy całego sklepu internetowego. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dzięki raportom możliwe jest analizowanie, a także optymalizowanie biznesu. Bardzo istotną kwestią są także integracje wewnątrz sklepu internetowego. Wspomagają one bowiem sprzedaż. Nie można zapomnieć o funkcjonalności bloga, która jest wbudowana w platformę WordPress. Przedsiębiorca będzie miał dzięki temu całkowitą pewność, że wygląd sklepu jest spójny z wyglądem bloga. Świetnym rozwiązaniem może być umieszczenie produktów we wpisach.
Godny uwagi jest również fakt, że WooCommerca i WordPressa można zintegrować z innymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w codziennej pracy.

Wybór hostingu sklepu internetowego

Należy mieć świadomość, że sklep WooCommerce będzie zainstalowany na serwerze, do którego dostęp będzie miał tylko właściciel i osoby przez niego upoważnione. Przeważnie koszt hostingu powinien zamknąć się w kwocie 100 złotych rocznie. Nie ma obowiązku płacenia miesięcznego abonamentu. Ponadto przedsiębiorca będzie w ten sposób właścicielem oprogramowania, a także wszystkich plików. W przypadku posiadania sklepu abonamentowego na platformie w chmurze użytkownik będzie miał ograniczone możliwości.

Projekt graficzny i UX sklepu internetowego

Jak wiadomo sklep internetowy musi przyciągać wyglądem potencjalnych klientów. Rekomendowane jest zatem zwrócenie szczególnej uwagi na grafikę, która powinna być odpowiednio dostosowana do grupy docelowej. Ponadto dobry sklep internetowy powinien świetnie prezentować się na urządzeniach mobilnych. Należy zadbać o każdy szczegół. Warto wykonać profesjonalne zdjęcia produktów. Z kolei bardzo wysokiej jakości grafika pozwoli zyskać wiarygodność w oczach klientów.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że wygląd sklepu internetowego jest jednym z najbardziej istotnych czynników, który ma bezpośredni wpływ na sprzedaż. W przypadku, gdy strona nie będzie wyglądała profesjonalnie, nie można liczyć na to, że klienci będą dokonywali zakupów. Ponadto dobry design będzie odgrywał bardzo dużą rolę, jeżeli przedsiębiorca sprzedaje produkty wyróżniające się estetyką.

Dlaczego warto zadbać o User Experience?

User Experience jest to w najprostszym możliwym ujęciu wrażenie, jakie będzie odnosił klient podczas korzystania z danego sklepu internetowego. Osoby, które są zainteresowane skuteczną sprzedażą muszą maksymalnie uprościć poruszanie się po sklepie. Użytkownik nie powinien mieć problemu z wyszukiwaniem produktów, które go interesują. Istotne znaczenie będzie miało także uproszczenie całego procesu zakupowego.

Rekomendowane jest zadbanie o właściwe wyeksponowanie poszczególnych produktów, a także ich podstawowych danych. Należy wśród nich wymienić skład, cenę czy koszty związane z dostawą. Nie można zapomnieć, aby umieścić numer kontaktowy w widocznym miejscu. Klient nie powinien bowiem opuszczać koszyka, by skontaktować się z pracownikiem sklepu.

Dlaczego sklep powinien dobrze prezentować się na smartfonie?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zakupy przy wykorzystaniu tabletów i smartfonów są obecnie standardem. Należy zatem pamiętać, aby sklep był właściwie dostosowany do wspomnianych urządzeń. Warto wiedzieć, że stworzenie wersji mobilnej sklepu nie powinno stanowić większego problemu z platformą WordPress i WooCommerce. Godny uwagi jest fakt, że rozwiązanie wykorzystuje technikę Responsive Web Design. W najprostszym możliwym ujęciu dostosowuje odpowiednio stronę do urządzeń mobilnych. Można również zaobserwować, że bardzo duża liczba osób rozpoczyna proces zakupowy na wymienionych urządzeniach mobilnych, a następnie kontynuuje go np. na komputerze. Jest to zjawisko multichannelingu. Klienci powinni mieć możliwość swobodnego obejrzenia dużych zdjęć i przeczytania opisów.

Koszyk w sklepie internetowym

Należy mieć świadomość, że właściwie zaprojektowany sklep internetowy może bardzo efektywnie zmniejszyć odsetek porzucanych koszyków. Przedsiębiorca powinien samodzielnie przejść przez cały proces składania zamówień oraz płatności w swoim sklepie. Dzięki temu będzie miał całkowitą pewność, że zarówno formularze, jak i rejestracja nie zniechęcą go do kontynuowania zakupów. Bardzo istotne znaczenie będą miały także integracje wewnątrz koszyka. Ich zadaniem jest wspieranie sprzedaży. Są to cross­-selling i up-­selling.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Nie można zapomnieć o zbudowaniu prostego procesu składania zamówienia. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że im mniej danych będzie musiało by wprowadzonych przez klienta, tym lepiej. Należy mieć świadomość, że długie formularze mogą bardzo zniechęcić potencjalnych zainteresowanych dokonaniem zakupu. Świetnym rozwiązaniem może być umożliwienie klientom kupowania, jako gość czy poprzez Facebooka.

Bardzo istotne znaczenie będzie miała optymalizacja codziennej pracy. Jak wiadomo WooCommerce umożliwia wdrożenie integracji, których będzie można używać w codziennej pracy.

Z kolei regulamin sklepu internetowego będzie określał zasady zawierania umów sprzedaży między sprzedawcą a klientem. Opisuje także na jakich warunkach będą świadczone usługi drogą elektroniczną. Rekomendowane jest zadbanie, by było on łatwo dostępny dla wszystkich użytkowników. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na zamieszczenie treści wspomnianego regulaminu w formie załącznika. Klient dzięki temu będzie mógł zapisać go na komputerze. Oczywiście muszą być w nim określone prawa i obowiązki sprzedawcy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)