Zawartość strony
Zacznijmy od przetłumaczenia cytatu Davida Ogilvy:
Średnio pięć razy więcej osób czyta nagłówek niż czyta napisany tekst. Kiedy napisałeś swój nagłówek, wydałeś osiemdziesiąt centów ze swojego dolara.
W świecie pełnym hałasu, jak najlepiej możesz sprawić, by ludzie przeczytali to, co piszesz? Potrzeba czegoś więcej niż tylko dobrej treści lub świetnego projektu. Najważniejszą częścią pisania artykułu, czy reklamy z wysokim CTR jest nagłówek.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Zbyt często nagłówek jest najbardziej zaniedbaną częścią pisania artykułu lub reklamy. Ludzie po prostu nie poświęcając zbyt wiele czasu na rozważenie tego. W ich umysłach to zbędny dodatek.
Czasami zastanawiamy się nad tytułami przez 20-60 minut, zanim zdecydujemy się na taki, który działa. I często je zmieniamy dla siebie czy klienta. To jest to, czego potrzeba, aby napisać dobry nagłówek.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu chwytliwych nagłówków, oto kilka prostych sztuczek:
Nie bez powodu tak wielu copywriterów używa liczb w swoich nagłówkach. To działa.
Istnieje powód, dla którego okładki czasopism są pokryte numerami – liczby przyciągają uwagę.Dowodzą tego liczne badania.Klasyczne badanie przeprowadzone przez Conductor wykazało, że nagłówki bogate w liczby zyskują 36% więcej kliknięć niż nagłówki bez liczby.
Badanie conductor Jak Pisać Nagłówki:
Zrób eksperyment: idź do sklepu spożywczego i przeskanuj okładki czasopism. Spójrz na nagłówki artykułów na pierwszej stronie. Nie ma znaczenia, czy to magazyn fitness, czy tabloid; wiele z nich będzie używać cyfr, aby rozpocząć nagłówek.
Tak naprawdę nie ma żadnych zasad (o ile mi wiadomo) dotyczących tego, które liczby działają najlepiej, ale ludzie zazwyczaj pamiętają tylko trzy do pięciu punktów. Czasami naprawdę niejasna liczba, taka jak 17 lub 53, może przyciągnąć uwagę ludzi.
Ostrzeżenie: nie nadużywaj liczb ani nie używaj ich bez znaczenia w stosunku do tekstu. Jeśli Twój artykuł wyraźnie zawiera kilka kluczowych wniosków, dodanie numeru do nagłówka może sprawić, że treści będą bardziej przyswajalne. Ale jeśli artykuł nie posiada ich, to nie wstawiaj numerów na siłę.
Ta wskazówka może wydawać się nieprzyjemnie oczywista, ale nie możemy jej pominąć, ponieważ wielokrotnie udowodniono, że jest to skuteczne. Ludzie z natury przyciągają liczby i listy. Są one łatwe do przetworzenia przez mózg i zapewniają przyszłemu czytelnikowi, że format będzie łatwy do przyswojenia.
Pytania, zwłaszcza te dziwne, to doskonały sposób na przyciągnięcie czyjejś uwagi w sposób, który sprawi, że będą chcieli więcej, tworząc tak zwaną lukę w ciekawości. Czemu? Ponieważ instynktownie chcemy odkryć odpowiedzi, czego nie można zrobić, jeśli nie klikniemy w taki nagłówek i nie odwiedzimy witryny. Ta metoda, jeśli jest stosowana prawidłowo, gwarantuje wysokie CTR. Dobre pytanie sprawia, że czytelnicy chcą wiedzieć więcej.
To jeden z moich ulubionych hacków. Czemu? Bo jest bardzo prosty. HubSpot i OutBrain przeprowadzili pewne badanie, które wykazało, że dodanie nawiasów do nagłówków może poprawić CTR nawet o 38%.
FOMO (strach przed pominięciem, ang fear of missing out) to prawdziwa rzecz i działa niesamowicie dobrze podczas pisania nagłówków. Daje poczucie pilności, kiedy podajesz datę wygaśnięcia oferty i używasz pilnego języka.
Nikt nie powie ile informacji powinieneś ujawnić w nagłówku, ale jedno jest pewne. Nigdy nie powinieneś ujawniać swojego głównego przesłania/konkluzji. Jeśli to zrobisz, czytelnik nie będzie miał powodu, aby klikać i czytać resztę treści.
Oto kilka przykładów Jak Pisać Nagłówki:
To są słowa które wzbudzają ciekawość. Zazwyczaj najczęściej w postach na blogu używa się „dlaczego” i „jak”.
Obiecaj czytelnikowi coś wartościowego. Możesz obiecać że nauczysz ich nowej umiejętności. Albo, że przekonasz żeby zrobili coś, czego nigdy wcześniej nie robili. A może nawet opowiesz jakąś tajemnicę?
To, co chcesz zrobić, to zainteresować czytelnika, aby przeczytał artykuł. Nie obiecuj zbyt wiele, bądź odważny. A potem dostarcz to, co obiecałeś.
Oto proste formuły pisania nagłówków:
Numer lub słowo które wzbudza ciekawość+ Przymiotnik + Słowo kluczowe + Obietnica
Przykład: weź temat „pisanie nagłówków”. Możesz napisać artykuł zatytułowany „Jak pisać nagłówki” lub „Dlaczego warto pisać chwytliwe nagłówki”.
Albo przykład z liczbami: „11 niewiarygodnych sposobów na pisanie chwytliwych nagłówków w artykułach”
Inny przykład:
Śmiała obietnica
„sprzedaż samochodu w jeden dzień”.
Zastosuj formułę, a otrzymasz: „Jak możesz bez wysiłku sprzedać swój samochód w mniej jak 1 dzień”
Bądź konkretny
Ludzie nie chcą czytać czegoś nudnego; chcą zostać wciągnięci w coś ekscytującego. Spraw, by było warto.
Poświęć więcej czasu na zastanowienie się, który nagłówek najbardziej przyciągnie uwagę ludzi i upewnij się, że opisuje on Twoje treści w uczciwy, ale atrakcyjny sposób. Nie będą tego żałować, ty też nie.
X sposobów na osiągnięcie [rzeczy pożądanej] bez robienia [rzeczy niepożądanej]
Przykład. 5 sposobów na uzyskanie widocznych mięśni na brzuchu bez trzymania diety.
[Zrób trudną rzecz] w [określonym okresie], nawet jeśli [niedociągnięcia]
Przykład. Spłać kredyt hipoteczny w 5 lat, nawet jeśli masz małe dochody.
Osiągnij [pożądaną rzecz] jak [ekspert] nawet bez [czegoś oczekiwanego]
Przykład. Jak grać w piłkę jak Cristiano Ronaldo, nawet jeśli nie masz wrodzonego talentu.
Jak wyeliminować [największy problem] bez robienia [tego, czego nienawidzą] w [określone ramy czasowe]
Przykład. jak wyeliminować cellulitis, nie rezygnując z ulubionych potraw- w ciągu 14 dni lub krócej.
A Ty…
Jakich sztuczek używasz do pisania chwytliwych nagłówków? Udostępnij w komentarzach.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)