Zawartość strony
Handel internetowy są to transakcje przeprowadzane przez sieci, które są oparte na protokole IP i przez inne sieci komputerowe. Przez te sieci zamawiamy różne towary i usługi, ale dostawa i płatność zamówionej usługi lub towaru może być dokonana w internecie lub poza siecią.
W Polsce mamy 38 milionów mieszkańców i coraz więcej z nas robi zakupy w internecie co często aż wręcz zaskakuje.
Ponad połowa polskich internautów dokonała przynajmniej jednego zakupu online (mówią o tym dane z wielu raportów ecommerce) Nic więc dziwnego, że powstaje coraz więcej e-sklepów i że e-commerce staje się powszechnym sposobem budowania marek i zdobywania klientów. Jakie obowiązki powinniśmy spełnić, zanim zdecydujemy się na sprzedaż online? Jakie są korzyści z prowadzenia sklepu internetowego? O czym powinienem pamiętać przy jego tworzeniu? Sugerujemy ciekawe rozwiązania w tym artykule.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Nie warto inwestować wszystkich środków finansowych rozpoczynając biznes online, jeśli nie badamy rynku, konkurencji oraz nie mamy biznesplanu i strategii firmy. Co ważniejsze, prowadząc te czynności, warto zapoznać się z formalnościami/obowiązkami prawnymi związanymi z prowadzeniem działalności w Internecie. Handel internetowy wciąż się zmienia, od RODO po przepisy analityki danych itp. Podstawy urzędowo-formalne są na szczęście stałe.
Są nimi:
Zanim zaczniesz myśleć o pozyskiwaniu klientów i działaniach reklamowo- marketingowych, musisz najpierw rozważyć dostosowanie sklepu do wymogów formalno-prawnych. Jeżeli mamy przeprowadzić transakcję online, musimy podać na stronie sklepu internetowego następujące informacje:
Nie zwalniaj, bo gdy już usuniesz prawne i handlowe aspekty e-commerce to jesteś blisko celu. Czyli teraz po prostu przejdźmy do kolejnej rzeczy związanej z budowaniem naszej marki i jej postrzeganiem wśród potencjalnych klientów. Dlatego zanim zaczniemy sprzedawać, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów w e-commerce.
Już na samym początku rozpoczynania działalności e-commerce warto opracować koncepcję marketingową i zdefiniować narzędzia, którymi zamierzamy pozyskiwać klientów. Następnie musisz stworzyć sposób komunikowania się z nowymi klientami i zdefiniować kluczowe atuty swojej firmy, które dadzą Ci przewagę nad konkurencją i wyróżnią się na danym rynku.
Na samym początku działań z handlem internetowym musisz odpowiedzieć sobie na jedno z bardzo ważnych pytań – do kogo kierujesz produkt lub usługę? Jest to jeden z wręcz najważniejszych działań, o które musisz się zatroszczyć kiedy tworzysz e-sklep. W procesie tworzenia naszej persony czyli klienta docelowego musimy stworzyć model. Czyli określasz typowego przedstawiciela, jako wymarzonego klienta marki. Istnieją gotowe programy, ale sugerujemy aby zrobić mały brainstorm w firmie.
Po zidentyfikowaniu grupy docelowej powinniśmy wypracować profesjonalny sposób prezentacji oferty. W przypadku sprzedaży internetowej musimy zwrócić szczególną uwagę na jakościowe zdjęcia udostępnianych kategorii, ze zwięzłym i szczegółowym opisem głównych zalet produktu oraz sposobu jego aplikacji. Całość oferty sklepu powinna być przedstawiona językiem zainteresowania (czyli językiem korzyści), ale z zachowaniem głównego przekazu, rzeczywistych cech produktu oraz powinna być zrozumiała i czytelna dla grupy docelowej.
Handel internetowy (znany również jako e-commerce, sprzedaż w internecie) definiujemy jako szereg działań prowadzonych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, takich jak telefon, faks, e-mail, strona internetowa itp.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)