Zawartość strony
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że firma Google udostępnia bardzo dużą liczbę darmowych aplikacji, których celem jest ułatwienie optymalizacji serwisu www, poprawę współczynnika konwersji czy zwiększenie jego popularności.
Google Trends to usługa udostępniona darmowo przez firmę Google. Jest to serwis udostępniający informacje na temat liczby, , zależności od czasu, pochodzenia i głównych regionów zapytań kierowanych przez użytkowników do wyszukiwarki Google. lub YouTube. Usługa pozwala m.in. na porównywaniu liczby różnych zapytań na wykresie.
Omówmy 6 przykładowych rozwiązań, jak możesz wykorzystać Google Trend w swojej strategii marketingowej.
Wejdź na stronę https://trends.google.com/ i sprawdź czy masz dobrze ustawioną lokalizację.
W tej opcji możesz sprawdzić dzienne trendy wyszukiwania i wyszukiwania w czasie rzeczywistym.
Klikając na każdy wynik możesz zobaczyć dlaczego dane zapytanie zyskuje na popularności.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Doskonałym przykładem może być narzędzie Google Trends. Użytkownik będzie miał możliwość za jego pomocą sprawdzić, jakie są trendy związane z określonym tematem. Należy mieć świadomość, że dostęp do wspomnianych informacji może bardzo ułatwić prowadzenie strony internetowej.
Warto wiedzieć, że wyszukiwarka Google praktycznie każdego dnia zbiera miliony zapytań od użytkowników z całego świata. Oczywiście dane będą miały bardzo istotne znaczenie dla właścicieli stron internetowych oraz internetowych przedsiębiorców, których celem jest podążanie za swoimi użytkownikami. Powinni oni korzystać z takich narzędzi, jak: Google Trends i Planer słów kluczowych.
Zadaniem Planera słów kluczowych jest w najprostszym możliwym ujęciu zbadanie popularności słów kluczowych w określonym okresie. Należy mieć świadomość, że na bazie miesięcznych, uśrednionych liczb wyszukań reklamodawcy będą mieli możliwość np. zaplanowania bardzo skutecznej kampanii reklamowej Google Ads.
Z kolei Google Trends w przeciwieństwie do Keyword Plannera nie służy do pokazywania popularności określonej frazy w danym przedziale czasowym. Prezentuje bowiem trendy, które dotyczą zainteresowania danym tematem przez użytkowników w ujęciu geograficznym oraz czasowym. Właściciel przedsiębiorstwa będzie miał dzięki temu możliwość sprawdzenia, jak często poszczególne słowa są wpisywane przez użytkowników. Nie można zapomnieć, że Google Trends umożliwia także porównanie popularności określonych haseł.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Należy mieć świadomość, że polska wersja omawianego narzędzia znajduje się pod adresem https://trends.google.pl/trends/?geo=PL. Przedsiębiorcy mogą na stronie głównej rozpocząć wyszukiwanie najbardziej interesujących ich tematów. Wystarczy, że dodadzą frazę w jasnoniebieskim polu tekstowym. Następnie Google Trends pokaże osobie zainteresowanej wszystkie zapytania, a także wyniki dla określonego hasła. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że na stronie głównej Google Trends znajdują się także bardzo istotne sekcje.
W sekcji „Zyskujące ostatnio popularność” będą znajdowały się frazy i słowa kluczowe, które w ostatnim czasie najbardziej zainteresowały internautów.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Z kolei „Rok w wyszukiwarce” pokaże najbardziej popularne zapytania w wyszukiwarce Google w określonym roku.
Osoby, które chciałyby z kolei zapoznać się z dodatkowymi informacjami i materiałami powinny wejść w „Google News Initiative”.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dostęp do poszczególnych sekcji znajduje się również w lewym, bocznym menu. Wystarczy kliknąć ikonę trzech kresek. Osobom, które będą miały jakiekolwiek problemy rekomendowane jest z korzystanie z supportu.
W momencie, gdy użytkownik wpisze dowolną frazę, omawiane narzędzie pokaże wykres jej popularności. Należy mieć świadomość, że przedsiębiorca lub właściciel strony internetowej mogą korzystać z różnych filtrów. Dzięki temu istnieje możliwość określenia: horyzontu czasowego, regionu, kategorii tematycznej, miejsca wyszukania czy nawet miasta.
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że Google Trends pokaże także bardzo podobne zapytania i tematy, które są związane z frazą wpisaną przez użytkownika. Przedsiębiorcy i właściciele stron internetowych będą mieli także możliwość porównania dwóch fraz w przypadku, gdyby chcieli zweryfikować, które słowo kluczowe warto opracować np. na blogu.
Nie wszyscy wiedzą, jak dokładnie powinno się odczytywać wykres popularności. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zainteresowanie określonym tematem będzie określane w skali punktowej od 0 d o100. Oczywiści 0 otrzymają słowa kluczowe, dla których Google Trends nie będzie miało wystarczającej ilości danych. Z kolei wartość 100 otrzymają frazy cieszące się największą popularnością. Godny uwagi jest fakt, że narzędzie nie określa jednoznacznie, co dokładnie oznacza wspomniana wcześniej maksymalna wartość.
Warto jeszcze przed podjęciem decyzji o wyborze nowego asortymentu sprawdzić, czy określony produkt nadal będzie cieszył się zainteresowaniem. W przypadku, gdy dane zapytanie będzie cechowało się chwilową sezonowością i modą, bardzo często nie jest zalecane inwestowanie w kampanie marketingowe.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że narzędzie Google Trends pozwala przedsiębiorcom i właścicielom sklepów internetowych zidentyfikować wybrane branże czy asortyment. Dzięki temu możliwe będzie odpowiednie przygotowanie się na szczyt sprzedaży i wcześniej rozpocząć kampanie reklamową. Bardzo istotne znaczenie będzie miała także poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Firma będzie mogła w ten sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.
Google trends to świetne narzędzie żeby dostawać interesujący nas content. Ciekawą opcją jest wybór danego hasła i województwo, czy podobne tematy i liczba wyszukań, które oferuje narzędzie trendy google.
Wiele osób prowadzących swój biznes używa funkcji dzięki którym możemy sprawdzić jak wygląda dana fraza, jak później zaplanować strategię content marketingu i optymalizować dany produkt dzięki google trends polska czy świat. Bardzo pomocne do seo i search marketingu.
Otóż najpopularniejszy wynik nie zawsze jest najlepszy bo konkurencja zaczyna się tym interesować więc musisz być szybki. Trendy wyszukiwania doskonale pokazuję aktualne zainteresowania użytkowników.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)