Trendy Google Trends (narzędzie do kampanii marketingowych i seo aby rozwinąć swój biznes)

Trendy Google Trends (narzędzie do kampanii marketingowych i seo aby rozwinąć swój biznes)

Google trends poradnik
Google trends poradnik

Dlaczego warto korzystać z Google Trends prowadząc firmę?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że firma Google udostępnia bardzo dużą liczbę darmowych aplikacji, których celem jest ułatwienie optymalizacji serwisu www, poprawę współczynnika konwersji czy zwiększenie jego popularności.

Co to Google Trends? Definicja.

Google Trends to usługa udostępniona darmowo przez firmę Google. Jest to serwis udostępniający informacje na temat liczby, , zależności od czasu, pochodzenia i głównych regionów zapytań kierowanych przez użytkowników do wyszukiwarki Google. lub YouTube. Usługa pozwala m.in. na porównywaniu liczby różnych zapytań na wykresie.

Jak korzystać z Google Trends? Jak szukać trendów i wykorzystać to w marketingu, a także biznesie?

Omówmy 6 przykładowych rozwiązań, jak możesz wykorzystać Google Trend w swojej strategii marketingowej.

  1. Wyszukiwania zyskujące popularność
  2. Najpopularniejsze wyszukiwania
  3. Odkrywaj: Research poszczególnych słów i tematów
  4. Sezonowość
  5. Lokalizacja trendów
  6. Subskrypcje
  7. Podobne tematy i podobne zapytania zyskujące popularność

Wejdź na stronę https://trends.google.com/ i sprawdź czy masz dobrze ustawioną lokalizację.

Wyszukiwania zyskujące popularność

W tej opcji możesz sprawdzić dzienne trendy wyszukiwania i wyszukiwania w czasie rzeczywistym.

Klikając na każdy wynik możesz zobaczyć dlaczego dane zapytanie zyskuje na popularności.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Doskonałym przykładem może być narzędzie Google Trends. Użytkownik będzie miał możliwość za jego pomocą sprawdzić, jakie są trendy związane z określonym tematem. Należy mieć świadomość, że dostęp do wspomnianych informacji może bardzo ułatwić prowadzenie strony internetowej.

google trends

Uzyskanie informacji na temat tego, czego szukają internauci

Warto wiedzieć, że wyszukiwarka Google praktycznie każdego dnia zbiera miliony zapytań od użytkowników z całego świata. Oczywiście dane będą miały bardzo istotne znaczenie dla właścicieli stron internetowych oraz internetowych przedsiębiorców, których celem jest podążanie za swoimi użytkownikami. Powinni oni korzystać z takich narzędzi, jak: Google Trends i Planer słów kluczowych.

Zadaniem Planera słów kluczowych jest w najprostszym możliwym ujęciu zbadanie popularności słów kluczowych w określonym okresie. Należy mieć świadomość, że na bazie miesięcznych, uśrednionych liczb wyszukań reklamodawcy będą mieli możliwość np. zaplanowania bardzo skutecznej kampanii reklamowej Google Ads.

Google Trends trendy google

Z kolei Google Trends w przeciwieństwie do Keyword Plannera nie służy do pokazywania popularności określonej frazy w danym przedziale czasowym. Prezentuje bowiem trendy, które dotyczą zainteresowania danym tematem przez użytkowników w ujęciu geograficznym oraz czasowym. Właściciel przedsiębiorstwa będzie miał dzięki temu możliwość sprawdzenia, jak często poszczególne słowa są wpisywane przez użytkowników. Nie można zapomnieć, że Google Trends umożliwia także porównanie popularności określonych haseł.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Intuicyjność narzędzia

Należy mieć świadomość, że polska wersja omawianego narzędzia znajduje się pod adresem https://trends.google.pl/trends/?geo=PL. Przedsiębiorcy mogą na stronie głównej rozpocząć wyszukiwanie najbardziej interesujących ich tematów. Wystarczy, że dodadzą frazę w jasnoniebieskim polu tekstowym. Następnie Google Trends pokaże osobie zainteresowanej wszystkie zapytania, a także wyniki dla określonego hasła. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że na stronie głównej Google Trends znajdują się także bardzo istotne sekcje.

W sekcji „Zyskujące ostatnio popularność” będą znajdowały się frazy i słowa kluczowe, które w ostatnim czasie najbardziej zainteresowały internautów.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Z kolei „Rok w wyszukiwarce” pokaże najbardziej popularne zapytania w wyszukiwarce Google w określonym roku.

Osoby, które chciałyby z kolei zapoznać się z dodatkowymi informacjami i materiałami powinny wejść w „Google News Initiative”.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dostęp do poszczególnych sekcji znajduje się również w lewym, bocznym menu. Wystarczy kliknąć ikonę trzech kresek. Osobom, które będą miały jakiekolwiek problemy rekomendowane jest z korzystanie z supportu.

Możliwość sprawdzenia popularności określonych zapytań

W momencie, gdy użytkownik wpisze dowolną frazę, omawiane narzędzie pokaże wykres jej popularności. Należy mieć świadomość, że przedsiębiorca lub właściciel strony internetowej mogą korzystać z różnych filtrów. Dzięki temu istnieje możliwość określenia: horyzontu czasowego, regionu, kategorii tematycznej, miejsca wyszukania czy nawet miasta.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że Google Trends pokaże także bardzo podobne zapytania i tematy, które są związane z frazą wpisaną przez użytkownika. Przedsiębiorcy i właściciele stron internetowych będą mieli także możliwość porównania dwóch fraz w przypadku, gdyby chcieli zweryfikować, które słowo kluczowe warto opracować np. na blogu.

Nie wszyscy wiedzą, jak dokładnie powinno się odczytywać wykres popularności. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zainteresowanie określonym tematem będzie określane w skali punktowej od 0 d o100. Oczywiści 0 otrzymają słowa kluczowe, dla których Google Trends nie będzie miało wystarczającej ilości danych. Z kolei wartość 100 otrzymają frazy cieszące się największą popularnością. Godny uwagi jest fakt, że narzędzie nie określa jednoznacznie, co dokładnie oznacza wspomniana wcześniej maksymalna wartość.

Możliwość zweryfikowania pomysłu biznesowego

Warto jeszcze przed podjęciem decyzji o wyborze nowego asortymentu sprawdzić, czy określony produkt nadal będzie cieszył się zainteresowaniem. W przypadku, gdy dane zapytanie będzie cechowało się chwilową sezonowością i modą, bardzo często nie jest zalecane inwestowanie w kampanie marketingowe.

Możliwość poznania określonych branż i produktów sezonowych

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że narzędzie Google Trends pozwala przedsiębiorcom i właścicielom sklepów internetowych zidentyfikować wybrane branże czy asortyment. Dzięki temu możliwe będzie odpowiednie przygotowanie się na szczyt sprzedaży i wcześniej rozpocząć kampanie reklamową. Bardzo istotne znaczenie będzie miała także poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania. Firma będzie mogła w ten sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.

Google trends to świetne narzędzie żeby dostawać interesujący nas content. Ciekawą opcją jest wybór danego hasła i województwo, czy podobne tematy i liczba wyszukań, które oferuje narzędzie trendy google.

Wiele osób prowadzących swój biznes używa funkcji dzięki którym możemy sprawdzić jak wygląda dana fraza, jak później zaplanować strategię content marketingu i optymalizować dany produkt dzięki google trends polska czy świat. Bardzo pomocne do seo i search marketingu.

Jak najlepiej wykorzystać google trends i wyszukiwać trend pod seo

Otóż najpopularniejszy wynik nie zawsze jest najlepszy bo konkurencja zaczyna się tym interesować więc musisz być szybki. Trendy wyszukiwania doskonale pokazuję aktualne zainteresowania użytkowników.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak dokładnie interpretować dane z Google Trends?

Należy zwracać uwagę na regionalne zainteresowania, sezonowość oraz długoterminowe trendy, analizując dane z określonych okresów.

Czy Google Trends może pomóc w identyfikacji niszowych tematów?

Tak, narzędzie pozwala na głęboką analizę zainteresowań i może wykryć wzrost zainteresowania niszowymi tematami.

Jak integrować Google Trends z innymi narzędziami SEO i marketingowymi?

Można łączyć dane z Google Trends z analityką strony, narzędziami do badania słów kluczowych oraz platformami mediów społecznościowych, aby uzyskać kompleksowy obraz potrzeb i zainteresowań odbiorców.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!