Jak pobrać fakturę za reklamy na Facebooku? Na początku nie jest to takie łatwe. Zaraz krok po kroku pokażę Tobie, jak ustawić dane rozliczeniowe na swoim koncie (wpisać dane firmy NIP i inne) oraz gdzie znajdziesz faktury na Facebooku.
Zawartość strony
Film jak pobrać fakturę z facebook:
By móc pobierać faktury za reklamy na Facebooku, najpierw musisz uzupełnić swoje dane firmowe.
Robi się to w Menadżerze Reklam.
By Facebook mógł wystawić fakturę, musisz wprowadzić dane firmowe!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby to zrobić musimy wejść na nasze konto reklamowe, a następnie z menu wybrać “ustawienia”, z tak samo nazwanej sekcji “ustawienia”.
Jeżeli chcemy mieć możliwość zaksięgowania faktur jako kosztów uzyskania przychodu, powinniśmy kliknąć “Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych”.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Zmiana tej opcji w późniejszej fazie może być trudna. Ponadto w sekcji “Europejski identyfikator płatnika VAT” powinniśmy wpisać numer NIP, a także z lewej rozwijanej sekcji wybrać “PL”.
Pamiętaj:
Jeśli Twoja firma jest zarejestrowana jako płatnik podatku VAT, możesz dodać numer rejestracji podatnika VAT do konta reklamowego, aby umożliwić pobieranie i odprowadzanie podatku VAT do odpowiednich organów podatkowych.
Jeśli nie posiadasz działalności gospodarczej, a chcesz korzystać z reklam wybierz opcję Nie kupuję reklam do celów biznesowych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W miarę dokonywania płatności za reklamy na Facebooku będziesz otrzymywać potwierdzenia z informacjami na temat obciążeń (np. wydanej kwoty, powodu obciążenia, kampanii, której dotyczy płatność, wyników reklam itp.).
W sekcji Rozliczenia w Menedżerze reklam możesz wyświetlić i pobrać fakturę za poszczególne opłaty lub za wszystkie opłaty w konkretnym okresie.
Zanim rozpoczniesz i pokażę Ci jak pobrać fakturę za reklamę na Facebooku
Faktury możesz wyświetlać z poziomu Menedżera firmy, bez przechodzenia do Menedżera reklam.
Aby pobrać faktury reklamowe z Facebooka w Menedżerze firmy poniżej proste kroki.
Etapy wyświetlania faktur w Menedżerze firmy:
Potwierdzenie płatności zostanie pobrane jako plik PDF.
Potwierdzenie lub podsumowanie zostanie pobrane w wybranym typie pliku.
Jeżeli wybierzesz Podsumowanie rozliczeń w PDF, ale chcesz pobrać plik CSV, kliknij menu rozwijane obok pozycji PDF i wybierz CSV.
Konkretną opłatę możesz wyszukać, klikając opcję Wyszukiwanie według numeru referencyjnego w prawym górnym rogu transakcji.
Numery referencyjne to takie, które są używane do znajdowania opłat za reklamy na wyciągach z karty kredytowej.
Uwaga: Aby zmienić imię i nazwisko lub adres na potwierdzeniu, przejdź do sekcji Ustawienia konta w Menedżerze reklam i edytuj odpowiednie informacje. Zmiany dotyczą tylko przyszłych potwierdzeń płatności.
Jeżeli zmagamy się z problemem, który powraca każdego miesiąca i musimy wygenerować, wydrukować i przesłać faktury VAT do księgowej w celu rozliczenia, a tych dokumentów jest bardzo dużo, wówczas możemy wygenerować jedną zbiorczą.
Facebook generalnie wystawia faktury w dwóch sytuacjach:
Maksymalny próg rozliczenia to standardowo 3000 złotych. Żeby go ustawić, przejdź do zakładki „Rozliczenia”, a następnie do „Ustawień płatności”.
Aby generować jedną fakturę VAT za cały miesiąc, musimy spełniać jeden z poniższych warunków:
1. Potrzebne będzie konto PayPall
2. Lub karta kredytowa
a) Jeżeli posiadamy konto PayPall, a nie możemy go dodać do metody płatności w naszym menedżerze, wówczas jest to informacja, że posiadamy starą wersję menedżera. W tej sytuacji, jeżeli posiadamy kartkę kredytową, wystarczy ją dodać i to wystarczy.
b) Jeżeli nie posiadamy karty kredytowej i nie możemy dodać konta PayPall, wówczas musimy założyć nowe konto i z nowego konta zarządzać reklamami. Oczywiście mając konto PayPall, możemy dodać do niego dowolną kartę płatniczą.
Na Facebooku określasz budżet dla każdej emitowanej reklamy. FB stara się wykorzystać go równomiernie w czasie emisji reklam, o ile nie skorzystasz z wyświetlania przyspieszonego. Nigdy nie przekracza ustalonego budżetu.
Pamiętaj, że masz kontrolę nad limitem wydatków.
Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy budżetem a kwotą wydatków:
Budżet przeznaczony na reklamy na Facebooku niekoniecznie jest faktyczną kwotą, którą zapłacisz. Budżet jest wydawany w wyznaczonym okresie na podstawie wybranej opcji budżetowania.
Faktyczna kwota wydatków może być inna niż założona w budżecie.
Do wyboru masz dwa typy budżetów, które umożliwiają kontrolowanie wydatków reklamowych:
Wycena reklam na Facebooku jest oparta na systemie aukcyjnym, w którym reklamy rywalizują o wyświetlenia na podstawie kryterium oferty i skuteczności. Podczas emisji reklamy należności będą naliczane wyłącznie za liczbę jej kliknięć lub wyświetleń.
Termin płatności za reklamę zależy od metody płatności. Tworząc pierwszą reklamę na Facebooku, dodajesz metodę płatności do konta reklamowego. Metoda ta decyduje o ustawieniach płatności. Dostępne są dwa podstawowe ustawienia płatności za reklamy na Facebooku:
Wydatki na reklamy możesz monitorować w Menedżerze reklam. To tu sprawdzisz szacunkowy dzienny limit wydatków. W sekcji Rozliczenia w Menedżerze reklam możesz sprawdzić naliczone opłaty, w tym koszt konkretnej reklamy oraz konkretnych działań, np. wyświetleń w celu zbudowania rozpoznawalności lub uzyskania jak największej liczby kliknięć.
Poprawne księgowanie FV za działania Facebook Ads to „zawiły temat”.
Formalności powinna wykonywać księgowa lub biuro rachunkowe. Faktura z Facebooka różni się od innych przede wszystkim trzema kwestiami:
Jak rozliczyć fakturę od Facebooka z siedzibą w Irlandii?
Aby prawidłowo się rozliczyć, należy zarejestrować się jako podatnik VAT-UE, do czego służy formularz VAT-R.
Transakcję, która nie ma oznaczonego VAT-u należy opodatkować polską stawką tego podatku. W przypadku reklam jest to 23%. Ponadto przy transakcjach międzynarodowych teoretycznie powinniśmy zapłacić podatek dochodowy w wysokości 20% wartości wydatków poniesionych na marketing. Wynika to z faktu, że reklamy kupujemy na FB, który osiąga przychód w Polsce, ale nie rozlicza w tym kraju podatku. Żeby tego uniknąć należy posiadać certyfikat rezydencji podatkowej.
Obowiązuje tutaj specjalna procedura księgowa jako import usług.
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się marketing na Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Przedsiębiorca powinien posiadać europejski identyfikator płatnika vat. Zakup usługi reklamowej na fb i google wygląda inaczej niż od polskiej firmy. Przy okazji, chcesz żebyśmy robili Twoje social media?
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)