Jak pobrać fakturę z Facebooka? (reklama i podatek vat)- Faktura facebook ads

Jak pobrać fakturę z Facebooka? (reklama i podatek vat)- Faktura facebook ads

faktura facebook

Jak pobrać fakturę za reklamy na Facebooku? Na początku nie jest to takie łatwe. Zaraz krok po kroku pokażę Tobie, jak ustawić dane rozliczeniowe na swoim koncie (wpisać dane firmy NIP i inne) oraz gdzie znajdziesz faktury na Facebooku.

faktura facebook

Film jak pobrać fakturę z facebook:

Dane rozliczeniowe firmy na Facebooku

By móc pobierać faktury za reklamy na Facebooku, najpierw musisz uzupełnić swoje dane firmowe.

Robi się to w Menadżerze Reklam.

By Facebook mógł wystawić fakturę, musisz wprowadzić dane firmowe!

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Aby to zrobić musimy wejść na nasze konto reklamowe, a następnie z menu wybrać “ustawienia”, z tak samo nazwanej sekcji “ustawienia”. 

Dane rozliczeniowe firmy na Facebooku

Jeżeli chcemy mieć możliwość zaksięgowania faktur jako kosztów uzyskania przychodu, powinniśmy kliknąć “Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych”.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Zmiana tej opcji w późniejszej fazie może być trudna. Ponadto w sekcji “Europejski identyfikator płatnika VAT” powinniśmy wpisać numer NIP, a także z lewej rozwijanej sekcji wybrać “PL”. 

Pamiętaj:

Jeśli Twoja firma jest zarejestrowana jako płatnik podatku VAT, możesz dodać numer rejestracji podatnika VAT do konta reklamowego, aby umożliwić pobieranie i odprowadzanie podatku VAT do odpowiednich organów podatkowych.

Jeśli nie posiadasz działalności gospodarczej, a chcesz korzystać z reklam wybierz opcję Nie kupuję reklam do celów biznesowych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Gdzie znaleźć i pobrać faktury z Facebooka? Faktura facebook

W miarę dokonywania płatności za reklamy na Facebooku będziesz otrzymywać potwierdzenia z informacjami na temat obciążeń (np. wydanej kwoty, powodu obciążenia, kampanii, której dotyczy płatność, wyników reklam itp.).

W sekcji Rozliczenia w Menedżerze reklam możesz wyświetlić i pobrać fakturę za poszczególne opłaty lub za wszystkie opłaty w konkretnym okresie.

Faktura facebook z poziomu menedżera firmy

Zanim rozpoczniesz i pokażę Ci jak pobrać fakturę za reklamę na Facebooku

  • Aby wyświetlić potwierdzenia płatności i zarządzać informacjami rozliczeniowymi, musisz być administratorem konta reklamowego.
  • Aby wyświetlić faktury dla konta reklamowego, musisz pełnić rolę redaktora finansowego lub analityka finansowego na tym koncie.

Faktury możesz wyświetlać z poziomu Menedżera firmy, bez przechodzenia do Menedżera reklam.

Aby pobrać faktury reklamowe z Facebooka w Menedżerze firmy poniżej proste kroki.

Etapy wyświetlania faktur w Menedżerze firmy:

  1. Otwórz Menedżera firmy.
  2. Kliknij Rozliczenia.
  3. Kliknij Faktury.

Pobieranie potwierdzenia opłaty za reklamy na Facebooku, poprzez menedżera reklam

Jak pobrać fakturę z Facebooka
  1. Otwórz swoje konto firmowe na Facebooku: https://business.facebook.com/
  2. Przejdź do sekcji Rozliczenia w Menedżerze reklam.Kliknij „Business Manager”> Ustawienia> Rozliczenia
  3. Wybierz okres, za który chcesz pobrać faktury. Powyżej listy transakcji kliknij menu rozwijane daty i wybierz zakres dat potwierdzenia, które chcesz pobrać.
  4. Znajdź transakcję, której potwierdzenie chcesz wygenerować, ustaw kursor nad linkiem Identyfikator transakcji, a następnie kliknij ikonkę pobierz. Kliknij „Pobierz wszystkie faktury” (jeśli chcesz pobrać wszystkie faktury za określony okres)
  5. Najedź kursorem myszy na numer „ID transakcji”. Ikona „Pobierz” pojawi się przy wybranej fakturze płatniczej.

Potwierdzenie płatności zostanie pobrane jako plik PDF.

Potwierdzenie lub podsumowanie zostanie pobrane w wybranym typie pliku.

Jeżeli wybierzesz Podsumowanie rozliczeń w PDF, ale chcesz pobrać plik CSV, kliknij menu rozwijane obok pozycji PDF i wybierz CSV.

Konkretną opłatę możesz wyszukać, klikając opcję Wyszukiwanie według numeru referencyjnego w prawym górnym rogu transakcji.

Numery referencyjne to takie, które są używane do znajdowania opłat za reklamy na wyciągach z karty kredytowej.

Uwaga: Aby zmienić imię i nazwisko lub adres na potwierdzeniu, przejdź do sekcji Ustawienia konta w Menedżerze reklam i edytuj odpowiednie informacje. Zmiany dotyczą tylko przyszłych potwierdzeń płatności.

Gdzie wprowadzić dane do faktury na Facebooku

Zbiorcza faktura z Facebooka

Jeżeli zmagamy się z problemem, który powraca każdego miesiąca i musimy wygenerować, wydrukować i przesłać faktury VAT do księgowej w celu rozliczenia, a tych dokumentów jest bardzo dużo, wówczas możemy wygenerować jedną zbiorczą.

Jak pobrać fakturę za reklamę na Facebooku

Facebook generalnie wystawia faktury w dwóch sytuacjach:

  • gdy przekroczysz próg rozliczeniowy,
  • pod koniec miesiąca, gdy go nie przekroczyłeś.

Maksymalny próg rozliczenia to standardowo 3000 złotych. Żeby go ustawić, przejdź do zakładki „Rozliczenia”, a następnie do „Ustawień płatności”.

Aby generować jedną fakturę VAT za cały miesiąc, musimy spełniać jeden z poniższych warunków:

1. Potrzebne będzie konto PayPall
2. Lub karta kredytowa

a) Jeżeli posiadamy konto PayPall, a nie możemy go dodać do metody płatności w naszym menedżerze, wówczas jest to informacja, że posiadamy starą wersję menedżera. W tej sytuacji, jeżeli posiadamy kartkę kredytową, wystarczy ją dodać i to wystarczy.

b) Jeżeli nie posiadamy karty kredytowej i nie możemy dodać konta PayPall, wówczas musimy założyć nowe konto i z nowego konta zarządzać reklamami. Oczywiście mając konto PayPall, możemy dodać do niego dowolną kartę płatniczą.

Jak działa funkcja rozliczania reklam na Facebooku

Na Facebooku określasz budżet dla każdej emitowanej reklamy. FB stara się wykorzystać go równomiernie w czasie emisji reklam, o ile nie skorzystasz z wyświetlania przyspieszonego. Nigdy nie przekracza ustalonego budżetu.

Pamiętaj, że masz kontrolę nad limitem wydatków.

Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy budżetem a kwotą wydatków:

  • Budżet: Kwota, jaką chcesz albo możesz zapłacić za emisję reklamy.
  • Kwota wydatków: Wydana kwota w ramach budżetu łącznego lub całkowitego.

Budżet przeznaczony na reklamy na Facebooku niekoniecznie jest faktyczną kwotą, którą zapłacisz. Budżet jest wydawany w wyznaczonym okresie na podstawie wybranej opcji budżetowania.

Faktyczna kwota wydatków może być inna niż założona w budżecie.

Budżety dzienne i całkowite (łączne)

Do wyboru masz dwa typy budżetów, które umożliwiają kontrolowanie wydatków reklamowych:

  • Budżety dzienne: Średnia kwota, którą chcesz wydać każdego dnia przez cały okres emisji reklamy.
  • Budżety całkowite: Kwota, którą chcesz wydać na poszczególne reklamy w całym okresie ich emisji.
Sposób naliczania opłat

Wycena reklam na Facebooku jest oparta na systemie aukcyjnym, w którym reklamy rywalizują o wyświetlenia na podstawie kryterium oferty i skuteczności. Podczas emisji reklamy należności będą naliczane wyłącznie za liczbę jej kliknięć lub wyświetleń.

Termin płatności

Termin płatności za reklamę zależy od metody płatności. Tworząc pierwszą reklamę na Facebooku, dodajesz metodę płatności do konta reklamowego. Metoda ta decyduje o ustawieniach płatności. Dostępne są dwa podstawowe ustawienia płatności za reklamy na Facebooku:

  • Płatności automatyczne: W ramach tej opcji Facebook obciąża Cię automatycznie po wydaniu określonej kwoty zdefiniowanej jako próg rozliczeniowy. Ponadto w dniu rozliczenia pobiera pozostałe opłaty. W ten sposób regulujesz płatność za reklamy w przypadku korzystania z usługi PayPal lub większości kart kredytowych i debetowych.
  • Płatności samodzielne: Dodajesz środki do konta, a FB odejmuje opłaty od tej kwoty maksymalnie raz dziennie podczas emisji reklam. Tak płacisz za zakup reklam przy użyciu metody płatności samodzielnych. W ramach metody płatności samodzielnych nie zostaje ustawiony próg rozliczeniowy.
Wyświetlanie opłat

Wydatki na reklamy możesz monitorować w Menedżerze reklam. To tu sprawdzisz szacunkowy dzienny limit wydatków. W sekcji Rozliczenia w Menedżerze reklam możesz sprawdzić naliczone opłaty, w tym koszt konkretnej reklamy oraz konkretnych działań, np. wyświetleń w celu zbudowania rozpoznawalności lub uzyskania jak największej liczby kliknięć.

Księgowanie faktur za reklamy na Facebooku

Poprawne księgowanie FV za działania Facebook Ads to „zawiły temat”.

Formalności powinna wykonywać księgowa lub biuro rachunkowe. Faktura z Facebooka różni się od innych przede wszystkim trzema kwestiami:

  • Podmiot wystawiający fakturę ma siedzibę w Irlandii,
  • Nie ma oznaczonej na niej stawki podatku VAT,
  • Faktura nie posiada daty wystawienia, a jedynie datę płatności.

Jak rozliczyć fakturę od Facebooka z siedzibą w Irlandii?

Aby prawidłowo się rozliczyć, należy zarejestrować się jako podatnik VAT-UE, do czego służy formularz VAT-R.

Co robić, gdy na fakturze z facebooka nie ma stawki VAT?

Transakcję, która nie ma oznaczonego VAT-u należy opodatkować polską stawką tego podatku. W przypadku reklam jest to 23%. Ponadto przy transakcjach międzynarodowych teoretycznie powinniśmy zapłacić podatek dochodowy w wysokości 20% wartości wydatków poniesionych na marketing. Wynika to z faktu, że reklamy kupujemy na FB, który osiąga przychód w Polsce, ale nie rozlicza w tym kraju podatku. Żeby tego uniknąć należy posiadać certyfikat rezydencji podatkowej.

Jak rozliczyć fakturę z Facebooka?

Obowiązuje tutaj specjalna procedura księgowa jako import usług.

  1. Najpierw musisz zaksięgować fakturę z FB jako import usług (zgodnie z art. 28b ust. 1 ustawy o VAT),
  2. Następnie opodatkować wartość faktury stawką 23% VAT dla usług reklamowych,
  3. Finalnie na potrzeby PIT w kolumnie 13 KPiR (pozostałe wydatki) uwzględnić koszt faktury w dacie jej wystawienia.
zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się marketing na Facebooku?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

Przedsiębiorca powinien posiadać europejski identyfikator płatnika vat. Zakup usługi reklamowej na fb i google wygląda inaczej niż od polskiej firmy. Przy okazji, chcesz żebyśmy robili Twoje social media?

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!