Ecommerce b2b, platformy w Polsce i na 艣wiecie (3 techniki)

Sprzeda偶 e commerce
Sprzeda偶 e commerce (skuteczne techniki jak sprzedawa膰 wi臋cej online)
24 stycznia, 2022
E-commerce wikipedia
Definicja e-commerce wikipedia, czy zawiera prawdziwe informacje?
25 stycznia, 2022
Ecommerce b2b
Ecommerce b2b

Czym jest e-commerce B2B eB2B?

Zawarto艣膰 strony

Handel elektroniczny B2B lub ecommerce b2b, czasem nazywany jako eB2B mi臋dzy firmami dotyczy transakcji online i procesu sk艂adania zam贸wie艅 mi臋dzy przedsi臋biorstwami.

Poniewa偶 zam贸wienia s膮 przetwarzane cyfrowo, poprawia si臋 efektywno艣膰 zakup贸w dla hurtownik贸w, producent贸w, dystrybutor贸w i innych rodzaj贸w sprzedawc贸w B2B.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Rodzaje e-commerce B2B

Istniej膮 statystyki kt贸re m贸wi膮 偶e po艂owa firm dokonuje obecnie 50鈥80% wszystkich zakup贸w korporacyjnych online.

Pojawiaj膮ce si臋 technologie e-commerce zmniejszaj膮 r贸wnie偶 barier臋 wej艣cia dla tradycyjnych firm B2C w celu dodania komponentu B2B (B2C2B) i odwrotnie, dla firm tradycyjnie B2B w sprzeda偶y bezpo艣rednio konsumentom (B2B2C).

Ecommerce b2b

Przyjrzyjmy si臋 teraz r贸偶nym typom modeli e-commerce B2B.

B2B2C

Handel elektroniczny typu business-to-business-to-consumer (B2B2C) eliminuje po艣rednik贸w zwykle mi臋dzy organizacj膮 B2B a B2C, umo偶liwiaj膮c firmom bezpo艣redni kontakt z konsumentem. Model B2B2C najlepiej mo偶na opisa膰, przygl膮daj膮c si臋 interakcji hurtownika lub producenta z tradycyjnymi modelami B2B i B2C.

W takich przypadkach hurtownik lub producent wysy艂a towary do B2B, a nast臋pnie te towary s膮 sprzedawane konsumentowi ko艅cowemu. W modelu B2B2C hurtownik lub producent dociera do konsumenta ko艅cowego poprzez wsp贸艂prac臋 z B2B lub bezpo艣redni膮 sprzeda偶 konsumentowi. W przypadku handlu elektronicznego B2B2C zmiany te odbywaj膮 si臋 online, cz臋sto za po艣rednictwem wirtualnych witryn, witryny e-commerce, a nawet aplikacji.

W wielu modelach handlu elektronicznego B2B2C konsument wie, 偶e otrzymuje produkty od firmy innej ni偶 ta, w kt贸rej je kupi艂. Na przyk艂ad konsument mo偶e kupi膰 produkt od blogera, ale produkt jest oznaczony inn膮 mark膮 i wysy艂any przez producenta.

Sprzeda偶 hurtowa

Firmy cz臋sto kupuj膮 towary po ni偶szej cenie i po艣rednicz膮, aby sprzeda膰 je po warto艣ci detalicznej. Towar najcz臋艣ciej kupowany jest bezpo艣rednio od producenta lub dystrybutor贸w. To jest sprzeda偶 hurtowa i jest to popularna forma B2B. Sprzeda偶 hurtow膮 mo偶na r贸wnie偶 opisa膰 jako sprzeda偶 towar贸w innym firmom.

Modele hurtowe B2B s膮 obecne w wielu bran偶ach, m.in. w handlu detalicznym, gastronomii, budownictwie, medycynie. Tradycyjnie transakcje hurtowe B2B odbywa艂y si臋 przez telefon, e-mail lub za pomoc膮 formularzy zam贸wie艅 w arkuszach kalkulacyjnych.

W przypadku handlu hurtowego e-commerce wszystko jest cyfrowe przy u偶yciu platformy e-commerce B2B. Platforma umo偶liwia hurtownikowi 艂atwiejsze wy艣wietlanie produkt贸w i zapewnia bezproblemowe zakupy.

Producenci

Producenci wytwarzaj膮 wyroby gotowe na du偶膮 skal臋, wykorzystuj膮c cz臋艣ci i surowce w po艂膮czeniu z prac膮 i maszynami. W modelu B2B gotowe wyroby sprzedawane s膮 innym producentom lub hurtownikom.

Bran偶a motoryzacyjna jest dobrym przyk艂adem producent贸w B2B. Producent tworzy poszczeg贸lne cz臋艣ci samochodowe. Nast臋pnie producent sprzedaje te cz臋艣ci firmie motoryzacyjnej, kt贸ra z cz臋艣ci buduje ca艂y samoch贸d i sprzedaje go konsumentowi.

W ten sam spos贸b, w jaki hurtownie prowadz膮 dzia艂alno艣膰 w Internecie, robi膮 to r贸wnie偶 producenci. Kupuj膮cy B2B szukaj膮 do艣wiadczenia zwi膮zanego z zakupem podobnego do B2C i te firmy to zauwa偶aj膮.

Dystrybutorzy

Dystrybutor to osoba, kt贸ra 艣ci艣le wsp贸艂pracuje z producentami w celu zapewnienia widoczno艣ci produkowanych przez nich towar贸w w celu zwi臋kszenia sprzeda偶y. W modelu e-commerce logistyka sprzeda偶y odbywa si臋 online, cz臋sto za po艣rednictwem platformy e-commerce.

Wielu producent贸w wsp贸艂pracuje z dystrybutorami, a cyfryzacja stwarza wi臋ksze mo偶liwo艣ci rozwoju. Podobnie jak w przypadku innych modeli B2B, dystrybutorzy pracuj膮 nad skr贸ceniem czasu realizacji od sprzeda偶y do dostawy i stworzeniem do艣wiadczenia klienta, kt贸re przewy偶sza jego oczekiwania.

Jednym z powod贸w, dla kt贸rych rynek e-commerce B2B si臋 rozwija, jest zmiana dokonana przez B2C. Chocia偶 mo偶liwe jest przej艣cie, jest troch臋 krzywej uczenia si臋. Transakcje B2B s膮 zwykle wi臋ksze ni偶 zakupy B2C, a sprzeda偶 B2B cz臋sto opiera si臋 na d艂ugotrwa艂ych relacjach z dostawcami.

Istnieje mn贸stwo nieporozumie艅 dotycz膮cych e-commerce B2B.

Od niezrozumienia z艂o偶onej dost臋pnej technologii po naiwno艣膰 w zakresie najlepszych praktyk automatyzacji, kt贸re oszcz臋dzaj膮 zar贸wno czas, jak i pieni膮dze.

Przekonanie, 偶e nie sprzedajesz w B2B

G艂贸wnym powodem, dla kt贸rego wiele marek twierdzi, 偶e nie sprzedaje B2B, jest to, 偶e nie zdaj膮 sobie sprawy, 偶e ju偶 to robi膮.

Sprzeda偶 B2B to r贸偶ne rzeczy, w tym:

  • Hurt
  • Relacje dystrybucyjne z du偶ymi lub sieciowymi detalistami
  • Sprzeda偶 organizacjom (szko艂y, czy organizacje non-profit)

Nie musisz by膰 dostawc膮, aby sprzedawa膰 B2B. Wiele marek internetowych to zar贸wno B2B, jak i B2C.

Nie potrzebujesz oddzielnej witryny e-commerce, aby sprzedawa膰 B2B. Korzystaj z grup klient贸w, aby umo偶liwi膰 spersonalizowane przegl膮danie dla Twojego segmentu B2B.

Przekonanie, 偶e klienci B2B nie chc膮 zamawia膰 online

Gdy nowe pokolenie wejdzie w er臋 zarz膮dzania przedsi臋biorstwamij, preferowana przez nich metoda zakup贸w (e-commerce) przewy偶szy starsze procesy.

Og贸lnie rzecz bior膮c, klienci B2B chc膮, aby ich udogodnienia B2C zosta艂y przeniesione.

Te zachowania zakupowe na艣laduj膮 zachowania zakupowe B2C, w kt贸rych marki musz膮 edukowa膰, budowa膰 zaufanie i budowa膰 spo艂eczno艣膰, zanim zostanie podj臋ta decyzja zakupowa.

Je艣li chcesz, aby Twoja marka pojawia艂a si臋 w tych rozwa偶aniach zakupowych, musisz by膰 obecny w Internecie.

Przekonanie, 偶e e-commerce wymaga przejrzysto艣ci cen

Przy niskich mar偶ach i zaciek艂ej konkurencji, kt贸ra chce zani偶a膰 ceny w biznesie B2B, wiele marek nie chce, aby ich ceny by艂y dost臋pne publicznie.

To zabezpieczenie 艂a艅cucha dostaw jest zrozumia艂e 鈥 dlatego wiele rozwi膮za艅 e-commerce oferuje dost臋pno艣膰 cenow膮 dopiero po zalogowaniu si臋 klienta.

Oznacza to, 偶e tylko Twoi klienci widz膮 ceny 鈥 a ceny mog膮 by膰 prezentowane dok艂adnie tak, jak zosta艂y wynegocjowane dla poszczeg贸lnych klient贸w.

Przekonanie, 偶e zamawianie online nie buduje relacji

Jednym z najlepszych sposob贸w na upewnienie si臋, 偶e klient nie idzie do konkurenta, jest budowanie z nim d艂ugoterminowej, osobistej relacji.

Dlatego tak wiele firm B2B to „firmy rodzinne”. Bycie „cz艂onkiem” rodziny ma osobisty charakter: rozmowy telefoniczne, kolacje, wizyty i wycieczki.

W por贸wnaniu sklep internetowy mo偶e wydawa膰 si臋 zimny, ale nie musi tak by膰.

W rzeczywisto艣ci rodzaj „bliskiej” obs艂ugi klienta jest nie tylko 艂atwy do skonfigurowania, ale jest bardzo po偶膮dany przez klient贸w na ca艂ym 艣wiecie.

D艂ugi czas reakcji ze strony firmy online to najwi臋ksza skarga kupuj膮cych B2B na sk艂adanie zam贸wie艅 internetowych.

Zwi臋kszenie szybko艣ci reakcji na klienta to dzisiejsza wersja wysokiej jako艣ci interakcji twarz膮 w twarz. Zignoruj 鈥嬧媡o, a stracisz klienta.

Przekonanie, 偶e sklep internetowy nie pozwala na niestandardowe zam贸wienia

W przypadku klient贸w B2B i hurtowni mo偶liwo艣膰 realizacji niestandardowych zam贸wie艅 jest znacznie wi臋ksza ni偶 w przypadku witryny B2C.

Niestandardowe zam贸wienia nie s膮 cz臋sto norm膮 w e-commerce.

Dzi臋ki niestandardowym narz臋dziom do wyceny, unikalnym wariantom i segmentowanym grupom klient贸w, firmy B2B mog膮 umo偶liwia膰 klientom wysy艂anie spersonalizowanych ofert, a nast臋pnie ocen臋 oferty i powr贸t w normalnych godzinach pracy, je艣li unikalne zam贸wienie mo偶e zosta膰 zrealizowane.

Nast臋pnie Twoja firma B2B mo偶e umie艣ci膰 tego klienta w swojej w艂asnej, unikalnej grupie klient贸w, dzi臋ki czemu przy nast臋pnym z艂o偶eniu zam贸wienia klient nie b臋dzie musia艂 przechodzi膰 przez sporz膮dzanie ofert.

Zamiast tego mog膮 po prostu klikn膮膰 i sprawdzi膰 produkt zrobiony szczeg贸lnie dla nich.

Zalety korzystania z platformy e-commerce B2B

Korzystanie z platformy e-commerce B2B ma wiele zalet i s膮 one niezb臋dne do odniesienia sukcesu w biznesie. Oto kilka powod贸w, dla kt贸rych warto wybra膰 platform臋 e-commerce B2B:

Dotarcie do nowych klient贸w

Witryna e-commerce B2B ze stronami katalogu dost臋pnymi publicznie to pot臋偶ny spos贸b na dotarcie do nowych klient贸w B2B. Wchodz膮c online, mo偶esz wykorzysta膰 strategie marketingu cyfrowego, aby zwi臋kszy膰 sw贸j zasi臋g.

Twoi przyszli nabywcy nie tylko wol膮 robi膰 zakupy online, ale b臋d膮 tego wymaga膰. Kupuj膮cy B2B tak bardzo przyzwyczajaj膮 si臋 do robienia zakup贸w online, 偶e zaczynaj膮 si臋 tego spodziewa膰. Kupowanie online jest wydajne i znacznie u艂atwia powt贸rne zakupy.

Lepsze zarz膮dzanie dostawcami i klientami

Koncepcja e-commerce B2B oferuje lepsze zarz膮dzanie zar贸wno dostawcami, jak i klientami. Cyfryzacja oznacza, 偶e 鈥嬧媘o偶esz wykorzysta膰 rozwi膮zania programowe do zarz膮dzania biznesem e-commerce. To poka偶e Ci dane o tym, jak robi膮 zakupy Twoi klienci.

B臋dziesz m贸g艂 wykorzysta膰 te informacje do tworzenia lepszych, bardziej spersonalizowanych zakup贸w dla swoich klient贸w. Zasadniczo ca艂a inicjatywa jest korzystna dla obu stron.

Sprzedawaj wi臋cej obecnym klientom

Nie tylko dotrzesz do nowych klient贸w, e-commerce umo偶liwia r贸wnie偶 艂atwe wdro偶enie zautomatyzowanego programu rekomendacji sprzeda偶y krzy偶owej (cross sale) i dodatkowej (upsale). Idzie to w parze z oferowaniem kupuj膮cym spersonalizowanej obs艂ugi.

Lepsza analiza danych.

E-commerce B2B stanowi idealn膮 platform臋 dla organizacji do uruchomienia kompleksowej kampanii analitycznej. Dzi臋ki analityce firmy B2B mog膮 podejmowa膰 lepsze decyzje biznesowe.

Ta funkcja jest dost臋pna w ka偶dej platformie e-commerce B2B, kt贸ra zapewnia dog艂臋bn膮 analiz臋 efektywno艣ci sprzeda偶y. Mo偶esz generowa膰 r贸偶ne rodzaje raport贸w, aby zrozumie膰, jak rozwija si臋 Twoja firma.

Analityka pomo偶e Ci okre艣li膰, co dzia艂a, a co nie dla Twojej firmy. Mo偶esz dowiedzie膰 si臋, czego klient szuka w Twojej witrynie i podj膮膰 odpowiednie kroki, aby zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie w witrynie. Podsumowuj膮c, ta funkcja odegra kluczow膮 rol臋 w sukcesie Twojej organizacji

Marketing e-commerce B2B

Oto, jak kierowa膰 reklamy do klient贸w B2B, aby zwi臋kszy膰 sprzeda偶 online, usprawni膰 dzia艂alno艣膰 i skupi膰 si臋 na tym, co robisz najlepiej: dostarczaniu produkt贸w do r膮k klient贸w.

  • Edukuj lepiej ni偶 konkurenci.
  • Naucz klient贸w, jak oszcz臋dza膰 czas dla siebie i CIEBIE.
  • Korzystaj z technologii, aby ograniczy膰 prac臋 r臋czn膮 i b艂臋dy.
  • Zwi臋kszaj obs艂ug臋 klienta i lojalno艣膰 przez ca艂y czas.
  • Dopasuj swoje zespo艂y do 鈥嬧媕ednego 藕r贸d艂a.
  • Zmniejsz koszty przy jednoczesnym zwi臋kszeniu sprzeda偶y.
  • Uczy艅 e-commerce integraln膮, a nie centraln膮 cz臋艣ci膮.
  • Rozmawiaj z klientami tak.
  • Posegmentuj do艣wiadczenia klient贸w, aby ka偶dy czu艂 si臋 wyj膮tkowo.

Om贸wmy je po kr贸tce:

Edukuj klient贸w o produktach, funkcjach i promocjach

Koncepcja strategii online, przeplataj膮cej si臋 z tre艣ci膮 i handlem, ma bardzo praktyczne zastosowanie.

Je艣li u偶ytkownik nie otrzyma wszystkich informacji 鈥 od tabeli rozmiar贸w, przez sk艂adniki鈥 to poszuka ich gdzie indziej.

Do艣wiadczenia u偶ytkownik贸w B2B przekszta艂ci艂y si臋 z kiepskich jako艣ciowo portali w 艣cie偶ki edukacyjne, kt贸re wypychaj膮 produkty i promocje do kupuj膮cych.

Czemu? Poniewa偶 tak dzia艂a drabina warto艣ci i edukacja.

Udowadniasz swoj膮 warto艣膰 dla klient贸w za darmo poprzez tre艣ci edukacyjne

Potem zamykasz transakcj臋, gdy ci zaufaj膮

Przenie艣 klient贸w z kana艂贸w offline do kana艂贸w online

Liczba klient贸w B2B, kt贸rzy wol膮 rozmawia膰 z przedstawicielem handlowym osobi艣cie lub przez telefon, a nawet e-mail, b臋dzie nadal spada膰 w szybkim tempie.

Je艣li Tw贸j zesp贸艂 wdra偶a nowy kana艂 e-commerce, komunikuj si臋 z klientami wcze艣nie i cz臋sto.

Proste formularze internetowe zapewniaj膮 mo偶liwo艣膰 艂膮czenia si臋 ze sprzeda偶膮 i wsparciem, a tak偶e zamawiania pr贸bek i katalog贸w online. Okno czatu w ca艂ej witrynie jest r贸wnie偶 pomocne, jako kolejna opcja, dzi臋ki kt贸rej klienci mog膮 szuka膰 pomocy.

Niezale偶nie od tego, jaki prowadzisz kana艂 cyfrowy, powiniene艣 przewidywa膰 pytania i w膮tpliwo艣ci, a co najwa偶niejsze, podkre艣la膰 korzy艣ci p艂yn膮ce z migracji na now膮 platform臋.

Aby zapewni膰 klientom efektywne korzystanie z platformy, utw贸rz:

  • FAQ-Cz臋sto zadawane pytania
  • Poradniki
  • Interaktywne nawigacje

Korzystaj z technologii, aby rozwi膮zywa膰 bie偶膮ce wyzwania klient贸w

B艂臋dy realizacji B2B s膮 zazwyczaj znacznie wi臋ksze ni偶 te zwi膮zane z zakupami B2C, ze wzgl臋du na rodzaj i ilo艣膰 zamawianego produktu.

Twoja marka B2B musi by膰 w stanie konsekwentnie dostarcza膰 odpowiednie produkty na czas, spe艂niaj膮c jednocze艣nie oczekiwania.

Zamiast radzi膰 sobie z wyzwaniami zwi膮zanymi z obs艂ug膮 klienta, zwrotami pieni臋dzy i przeprosinami, Tw贸j zesp贸艂 musi by膰 w stanie nawi膮za膰 nowe relacje i wprowadzi膰 us艂ugi dodatkowe.

Wi臋kszo艣膰 marek B2B u偶ywa systemu ERP lub OMS.

Platformy e-commerce mog膮 r贸wnie偶 automatyzowa膰 r贸偶ne aspekty e-commerce, aby poprawi膰 wra偶enia klient贸w.

Na przyk艂ad:

  1. Automatyczne zarz膮dzanie zapasami z punktu widzenia klienta. Skonfiguruj regu艂y, aby ostrzega膰 klient贸w o stanach magazynowych i wy艣wietla膰 powiadomienia o braku zapas贸w bez konieczno艣ci wykonywania czynno艣ci.
  2. Widoczno艣膰 pulpitu zam贸wie艅 dla zespo艂u realizuj膮cego zam贸wienia. Dla zespo艂贸w realizuj膮cych zam贸wienia dost臋pny musi by膰 przejrzysty pulpit nawigacyjny. Mo偶esz r贸wnie偶 u偶y膰 interfejs贸w API do wysy艂ania informacji o zam贸wieniach do systemu ERP w celu synchronizacji w czasie rzeczywistym. Z tego widoku mo偶esz r贸wnie偶 wyra藕nie zobaczy膰 proces realizacji 鈥 co zosta艂o wys艂ane, co jest w toku i dlaczego.

Wdra偶aj programy, kt贸re pobudzaj膮 lojalno艣膰, wy偶sze warto艣ci zam贸wie艅 i zwi臋kszon膮 cz臋stotliwo艣膰 zakup贸w

Po wdro偶eniu platformy poszukaj innych inicjatyw, aby nieustannie si臋 rozwija膰.

Prawdopodobnie, je艣li jeste艣 organizacj膮 B2B, dostarczasz produkty, kt贸re s膮 zu偶ywalne lub b臋d膮 wymaga艂y ci膮g艂ej konserwacji i wymiany.

Umo偶liwienie zar贸wno zakup贸w opartych na subskrypcji, jak i tradycyjnych jednorazowych zakup贸w mo偶e zablokowa膰 kupuj膮cych, zapewni膰 wy偶sz膮 warto艣膰 偶yciow膮 klienta i upro艣ci膰 prowadzenie dzia艂alno艣ci.

Ponadto dane mog膮 umo偶liwi膰 Twojemu zespo艂owi sprzeda偶y prezentowanie i oferowanie produkt贸w uzupe艂niaj膮cych, a tak偶e zrozumienie, kiedy klient mo偶e by膰 gotowy do zakupu.

Dopasuj procesy biznesowe i zespo艂y do 鈥嬧媠kali

Organizacje cz臋sto pracuj膮 nieefektywnie z powodu niew艂a艣ciwych r贸l lub proces贸w, kt贸re negatywnie wp艂ywaj膮 na dynamik臋.

Przeszkody te pojawiaj膮 si臋 albo dlatego, 偶e kana艂 cyfrowy zosta艂 zbudowany jako 鈥瀌odatek鈥 i nie jest sp贸jnie zorganizowany w ramach organizacji, albo dlatego, 偶e organiczne decyzje z czasem przekszta艂ci艂y si臋 w struktur臋 kt贸ra nie ma ju偶 skutecznych podstaw do sp贸jnego wzrostu w wielu kana艂ach.

Zmniejsz koszty zaplecza i wyeliminuj starsze systemy

Poniewa偶 platformy handlowe staj膮 si臋 bardziej niezawodne pod wzgl臋dem funkcjonalno艣ci wykraczaj膮cej poza 鈥瀔oszyk na zakupy鈥, ich zasi臋g i wp艂yw na istniej膮cy krajobraz technologiczny firmy poszerza si臋.

Linie tradycyjnych aplikacji zacieraj膮 si臋, poniewa偶 du偶e firmy programistyczne w szybkim tempie nabywaj膮 i integruj膮 mniejsze, specjalistyczne oprogramowanie.

Ta wiedza mo偶e pozwoli膰 na zmniejszenie koszt贸w licencji w przypadku nak艂adaj膮cych si臋 technologii i zmniejszenie nadwy偶ek technicznych.

Tw贸rz warto艣膰 po ludzkiej stronie transakcji

U偶yteczno艣膰 jest podstawowym elementem tworzenia warto艣ci dla klient贸w.

Niekoniecznie oznacza to tworzenie 鈥瀔onsumenckich鈥 do艣wiadcze艅 e-commerce skoncentrowanych na elementach wizualnych i interaktywnych.

Zamiast tego skup si臋 na takich czynnikach, jak:

  • Wydajno艣膰 witryny
  • Wyszukiwanie rozbudowane
  • Skuteczny lejek zakupowy
  • Szczeg贸艂owa zawarto艣膰 produktu
  • Uproszczona realizacja transakcji

U偶yteczno艣膰 oznacza r贸wnie偶 umo偶liwienie klientom przej臋cia kontroli i realizacji cel贸w na ich warunkach.

Uwzgl臋dnienie responsywnego projektowania jako cz臋艣ci oprogramowania e-commerce pozwala klientom na badanie, przeprowadzanie transakcji i zarz膮dzanie swoimi kontami, niezale偶nie od urz膮dzenia.

Tw贸rz warto艣膰 po biznesowej stronie transakcji

Nie ma dw贸ch takich samych klient贸w.

Dostosuj kana艂 e-commerce do sposobu, w jaki prowadz膮 dzia艂alno艣膰 i zosta艅 partnerem biznesowym.

Zaczyna si臋 to od budowania relacji.

U偶yj segmentacji, aby zaprezentowa膰 katalogi i ceny specyficzne dla klienta, a tak偶e wprowadzi膰 programy motywacyjne, kt贸re nagradzaj膮 klient贸w za lojalno艣膰 i wielko艣膰 transakcji, kt贸r膮 prowadz膮.

Nast臋pnie opracuj przep艂ywy pracy, kt贸re dostosowuj膮 ekosystem e-commerce do sposobu, w jaki Twoi klienci prowadz膮 interesy, aby wyeliminowa膰 wszelkie tarcia z tego procesu.

Na przyk艂ad, je艣li klienci wymagaj膮 wieloetapowego procesu zatwierdzania zam贸wie艅, podstawowa platforma e-commerce powinna by膰 zbudowana w celu obs艂ugi tego.

To samo dotyczy p艂atno艣ci.

Od w艂膮czania zam贸wie艅 zakupu po sprawdzanie dost臋pno艣ci i egzekwowanie prog贸w zakupowych, upewnij si臋, 偶e system e-commerce jest zgodny z potrzebami klient贸w.

Informuj klient贸w na bie偶膮co, zachowuj膮c przejrzysto艣膰 danych.

Aktywnie powiadamiaj klient贸w o zaleg艂ych pozycjach i niskich stanach magazynowych produkt贸w, kt贸re kupuj膮, aby zminimalizowa膰 potencjalne zak艂贸cenia w ich dzia艂alno艣ci.

Przyk艂ady e-commerce B2B

Wszystkie rodzaje r贸偶nych firm przyj臋艂y e-commerce B2B. Oto kilka przyk艂ad贸w firm, kt贸re wykorzysta艂y e-commerce na swoj膮 korzy艣膰.

Przyk艂ady e-commerce w sektorze B2B to mi臋dzy innymi:

GE Electrical Grid Solutions: Gigant produkcyjny GE sprzedaje w swoim sklepie internetowym sprz臋t do instalacji elektrycznych.

Boeing Modification Marketplace: Praktycznie jest to platforma, kt贸ra 鈥瀘dpicowuje鈥 samoloty dla obecnych klient贸w Boeinga. Jest to cz臋艣膰 trwaj膮cej od wielu lat inicjatyw e-commerce Boeinga, takich jak strona PART, gdzie ka偶dego dnia procesowanych jest dziennie ponad 70.000 transakcji.

RS Components: RS sprzedaje za pomoc膮 swojej strony internetowej cz臋艣ci elektroniczne, oferuj膮c oko艂o 500.000 produkt贸w ponad milionowi klient贸w i wysy艂aj膮c 44000 przesy艂ek dziennie.

https://dhlexpress.pl/e-commerce-b2b-trendy/

Podsumowanie ecommerce b2b

To b艂臋dne przekonanie, 偶e 艣wiat ecommerce nie mo偶e zaspokoi膰 potrzeb sprzedawc贸w i marek B2B.

Nie jest jednak nieporozumieniem, 偶e Twoja marka mo偶e nie by膰 gotowa.

Pami臋taj, aby przeznaczy膰 odpowiednie 艣rodki na uruchomienie swojej witryny ecommerce B2B, w tym wsp贸艂pracuj z partnerami i agencjami w celu stworzenia unikalnych narz臋dzi, kt贸rych potrzebujesz.

Chocia偶 mo偶e by膰 konieczne dokonanie inwestycji, wzrost przychod贸w, kt贸rego mo偶na si臋 spodziewa膰, znacznie przewy偶sza te pocz膮tkowe wydatki.

Najcz臋艣ciej zadawane pytania dotycz膮ce ecommerce B2B

Oto kilka prostych odpowiedzi na najcz臋艣ciej zadawane pytania dotycz膮ce ecommerce B2B.

Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy ecommerce B2B i B2C?

Handel B2B to sprzeda偶 towar贸w firmom. Handel B2C to sprzeda偶 towar贸w konsumentom indywidualnym. G艂贸wna r贸偶nica dotyczy u偶ytku profesjonalnego i osobistego.

Jakie s膮 niekt贸re korzy艣ci z posiadania witryny ecommerce B2B?

  • Zwi臋kszona sprzeda偶: wi臋ksza sprzeda偶 przy mniejszym zasi臋gu i pracach.
  • Zwi臋ksz widoczno艣膰 marki.
  • Skalowalno艣膰: skaluj swoj膮 mark臋 dzi臋ki sprzeda偶y przychodz膮cej i wychodz膮cej.
  • Ekspansja: Rozszerz swoj膮 ofert臋 o nowe kategorie lub obszary geograficzne, korzystaj膮c z jednego 藕r贸d艂a informacji i zlokalizowanych witryn, aby zdoby膰 lojalno艣膰 klient贸w.
  • Wygraj dzi臋ki obs艂udze klienta: Zapewnij zautomatyzowane, dostosowane do potrzeb klienta do艣wiadczenie dla nowej generacji nabywc贸w B2B.

Platforma B2B co to jest

Platforma sprzeda偶owa B2B (z angielskiego business-to-business) jest stworzone do realizacji wymiany handlowej pomi臋dzy dwoma lub wi臋cej przedsi臋biorstwami/firmami. W przeciwie艅stwie do platform sprzeda偶owych B2C (czyli z angielskiego business-to-customer) skierowana jest do partnera/klienta biznesowego, przez co umo偶liwia na przyk艂ad sprzeda偶 hurtow膮. Korzysta膰 mo偶e z niej tak偶e Hurtownia B2B.

Przy okazji, jakie Platformy B2B w Polsce mo偶esz poleci膰 z w艂asnego do艣wiadczenia?

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)