Zawartość strony
Skoro wiesz, co to jest e–Commerce to już czas pomyśleć, od czego zacząć swoje działania z handlem elektronicznym. Pierwszy krok, który prawdopodobnie wydaje się oczywisty, jest to opracowanie strategii działania. Dlaczego? Otóż jeśli nie wiesz, co i komu masz sprzedawać, jakim budżetem dysponujesz (kapitał początkowy) i z jakich rozwiązań chcesz skorzystać to tak na prawdę nic nie wiesz.
Podobnie jak w przypadku zakładania jakiejkolwiek firmy, nauka rozpoczęcia działalności w zakresie handlu elektronicznego nie zawsze jest łatwa — ale tworzenie, uruchamianie i utrzymywanie witryn, w których przedsiębiorcy i wszelkiego rodzaju biznesmeni mogą sprzedawać swoje towary, jest teraz bardziej na topie niż kiedykolwiek.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Firmy zajmujące się handlem elektronicznym — czyli firmy, które przesyłają towary, usługi i środki pieniężne przez Internet — różnią się wielkością i zakresem, od gigantów handlu detalicznego, takich jak Allegro, po małe sklepy w marketplace. Zakupy online to tylko jedna z wielu dziedzin, które odnotowały znaczny wzrost w ciągu ostatnich lat.
W zależności od Twoich celów, sensowne może być rozpoczęcie działalności e-commerce. W końcu, bez potrzeby posiadania tradycyjnej lokalizacji, firmy e-commerce oferują większą elastyczność, przystępność cenową i możliwości dla wielu przedsiębiorców. Jak więc dokładnie rozpocząć biznes online? Ten przewodnik jest tutaj, aby Ci pomóc.
W prostych krokach opiszemy, jak założyć biznes e-commerce — tak, abyś miał wszystkie informacje potrzebne do rozpoczęcia i prowadzenia biznesu online w szybkim tempie.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Chociaż istnieją zauważalne różnice w rozpoczynaniu działalności e-commerce w porównaniu z rozpoczynaniem działalności tradycyjnej — istnieje również wiele podobieństw. Poniżej omówimy, wiele kroków zarządczych i prawno-formalnych, które musisz podjąć. Gdy nadejdzie czas na rozpoczęcie działalności, zobaczysz, jak różne może być rozpoczęcie działalności e-commerce.
Pierwszym krokiem w nauce, jak założyć biznes e-commerce, jest przeprowadzenie niezbędnych badań. Tak jak w przypadku otwierania cukierni i przyglądania się różnym lokalizacjom, możliwościom jedzenia, czy dodać kawę, możliwość zamawiania tortów na przyjęcia itp., będziesz musiał zbadać interesujący Cię obszar e-commerce i podjąć pewne decyzje związane z konkretną działalnością.
Na przykład, będziesz chciał zastanowić się, co dokładnie zaoferuje Twój biznes e-commerce. Będziesz sprzedawać produkty lub usługi? Jeśli sprzedajesz produkty, czy są one fizyczne czy cyfrowe? Gdzie pozyskasz swoje produkty? Kupisz, a może dropshipping? W związku z tym będziesz również chciał pomyśleć o rodzaju modelu biznesowego, który chcesz zastosować — czy będziesz oferować pojedyncze produkty, pakiety, subskrypcje, czy coś innego?
Dodatkowo podczas tego procesu będziesz chciał myśleć na szerszą skalę: W jaki sposób zapewnisz swoim klientom produkty lub usługi? Jak będą wyglądały koszty Twojego startu? Czy istnieją regulacje prawne lub inne dotyczące Twojego produktu lub usługi, o których musisz pamiętać?
Te pytania, między innymi, będą integralną częścią początku Twojej firmy i pomogą Ci zacząć tworzyć i pisać biznesplan. Ten proces da ci lepsze wyobrażenie o twoich konkretnych celach i sposobie ich osiągnięcia. Szczególnie w przestrzeni e-commerce ważnym elementem tego kroku jest znalezienie swojej niszy.
Chociaż rozwój branży e-commerce jest wielką korzyścią dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, jak rozpocząć biznes e-commerce, oznacza to również większą konkurencję. Będziesz chciał przeprowadzić badania konkurencji i znaleźć przestrzeń, w której Twoim zdaniem możesz zbudować swoją markę i odnieść sukces w sprzedaży produktów i usług.
Gdy już zapiszesz plan dla swojego biznesu e-commerce, następnym krokiem jest wybór nazwy. Jak w przypadku każdej innej firmy, chcesz wybrać unikalną nazwę, która jednocześnie wyraźnie wskazuje, czym jest Twoja firma lub czym się zajmuje.
Chociaż nie chcesz jeszcze inwestować zbyt dużo czasu w stronę internetową, warto sprawdzić, czy potencjalna nazwa domeny biznesowej jest dostępna. Jeśli Twoja nazwa domeny jest obecnie używana, możesz rozważyć inną nazwę firmy lub inną strukturę, na przykład „nazwatwojejfirmy.com.pl” zamiast „nazwatwojejfirmy.pl”.
Następnie wybierz strukturę prawną swojej firmy. Wybrany typ podmiotu gospodarczego będzie miał ważne konsekwencje prawne i finansowe dla Twojej działalności e-commerce. Ogólnie rzecz biorąc, najczęściej wybierane są: jednoosobowa działalność gospodarczą, spółkę jawna, spółka z. o.o. Każdy z tych rodzajów podmiotów ma swoje zalety i wady, więc możesz zdecydować się na skonsultowanie z prawnikiem lub doradcą podatkowym w celu uzyskania porady dotyczącej najlepszej opcji dla Twojej firmy.
Jeśli zdecydujesz się założyć jednoosobową działalność gospodarczą Twoja firma będzie powiązana prawnie pod Twoim imieniem i nazwiskiem.
Następnie będziesz chciał ubiegać się o numer identyfikacji podatkowej.
Więcej przeczytasz tutaj:
Po złożeniu wniosku musisz uzyskać wszelkie licencje biznesowe lub zezwolenia potrzebne do legalnego działania.
Ogólnie rzecz biorąc, ponieważ większość firm zajmujących się handlem elektronicznym ma siedzibę w domu, nie wymagają one tylu licencji i pozwoleń na prowadzenie działalności, co sklepy stacjonarne. Jednak będziesz chciał określić, jakie są konkretne wymagania. Zwykle możesz znaleźć te informacje online za pośrednictwem witryny władz samorządowych lub na gov.pl.
W tym momencie wypełniłeś dokumenty wymagane do rejestracji i legalnego rozpoczęcia działalności e-commerce. W ten sposób większość naszych dotychczasowych kroków odzwierciedla proces zakładania tradycyjnego biznesu. Teraz jednak zamiast szukać lokalizacji i przygotowywać się do założenia sklepu stacjonarnego, zaczniesz tworzyć swoją stronę internetową i sklep internetowy.
Podobnie jak fizyczna witryna sklepowa, ta witryna będzie wizytówką Twojej firmy — jest to, co Twoi klienci zobaczą najpierw i czego będą używać do przeglądania i kupowania Twoich produktów lub usług. Mając to na uwadze, stworzenie strony internetowej będzie jednym z najważniejszych elementów rozpoczęcia działalności e-commerce. Podczas tworzenia witryny sklepu internetowego warto wziąć pod uwagę kilka różnych punktów:
Najpierw pomyśl o nazwie swojej domeny, jak wspomnieliśmy powyżej. Chcesz, aby nazwa Twojej domeny (przynajmniej ściśle) odpowiadała nazwie Twojej firmy. W związku z tym, być może Twoją najważniejszą decyzją będzie wybór platformy e-commerce. Niezależnie od tego, czy jest to oprogramowanie typu „wszystko w jednym”, takie jak Shopify, czy platforma typu open source, taka jak Magento, Twoja platforma handlu elektronicznego będzie podstawą, której użyjesz do zbudowania i rozwoju sklepu internetowego.
Większość platform handlu elektronicznego umożliwia nie tylko tworzenie i uruchamianie sklepu internetowego, ale także dostosowywanie projektu, dodanie domeny (lub jej zakup), zarządzanie zapasami, przyjmowanie i wysyłanie zamówień, otrzymywanie płatności i nie tylko.
Chociaż na rynku dostępne są setki takich platform, możesz rozważyć dowolne z poniższych popularnych rozwiązań, aby rozpocząć swój biznes e-commerce:
Jak widać, ten krok wiąże się z wieloma ważnymi kwestiami, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniej platformy dla swojego biznesu e-commerce. Będziesz chciał pomyśleć o kosztach, funkcjach, użyteczności i nie tylko — ostatecznie, jako fundament Twojego biznesu e-commerce, będziesz potrzebować funkcjonalnego systemu, który pozwoli Ci rozpocząć i zarządzać swoimi operacjami w ciągu jednego dnia.
Gdy już zdecydujesz, które rozwiązanie jest dla Ciebie odpowiednie, następną rzeczą, którą musisz zrobić, jest dostosowanie i uruchomienie witryny. Będziesz chciał pomyśleć o tym, jak chcesz zorganizować swój sklep internetowy, jak ma wyglądać projekt, jakich kolorów chcesz użyć itp. W zależności od platformy i budżetu możesz sam zdecydować się na stworzenie i uruchomienie swojej witryny lub możesz zainwestować w profesjonalnego projektanta lub programistę w celu uzyskania pomocy.
Po wybraniu platformy e-commerce i uruchomieniu witryny prawie doszedłeś do końca procesu. W tym momencie musisz faktycznie pozyskać produkty, które zamierzasz sprzedawać. Powinieneś już pomyśleć o tym, jak zamierzasz przejść do tego procesu, kiedy przeprowadzałeś badania w kroku pierwszym. Możesz tworzyć własne produkty, pozyskiwać je od dystrybutorów lub — jeśli sprzedajesz własne usługi, na przykład jako konsultant, możesz po prostu opisać i wymienić te usługi na swojej stronie internetowej.
Jeśli sprzedajesz produkty, jak możesz sobie wyobrazić, ten krok będzie bardziej złożony, ponieważ będziesz musiał wziąć pod uwagę zapasy, a także jak będą wyglądać koszty początkowe. Powinieneś również upewnić się, że poświęcisz czas na umieszczenie swojego asortymentu w sklepie internetowym — myśląc o wrażeniach klienta (user experience), SEO i sposobie, w jaki będzie przebiegał proces od momentu zakupu produktu przez klienta do momentu, w którym go otrzyma.
Teraz, gdy masz już przygotowane produkty lub usługi które są umieszczone w sklepie internetowym, Twoja witryna działa to możesz wreszcie zacząć obsługiwać klientów. Aby to zrobić, musisz oczywiście odpowiednio promować swój biznes e-commerce.
Istnieje wiele strategii marketingowych, z których możesz skorzystać — reklamy Google, reklamy w mediach społecznościowych, poczta pantoflowa i nie tylko. Na najbardziej podstawowym poziomie będziesz chciał zoptymalizować swoją witrynę biznesową pod kątem SEO i skorzystać z wszelkich narzędzi marketingu online, które są zawarte w Twojej platformie e-commerce.
Ponieważ Twój biznes e-commerce już działa i zaczynasz otrzymywać zamówienia, będziesz chciał śledzić, które taktyki marketingowe się sprawdzają, a które nie — zwłaszcza jeśli inwestujesz w nie pieniądze. W miarę upływu czasu będziesz mógł dostosować i zmienić swoją strategię marketingową, aby znaleźć to, co najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie.
Tak więc, teraz, gdy przeszliśmy przez każdy z naszych kroków związanych z rozpoczęciem działalności e-commerce, nadal możesz być ciekawy jednego ważnego czynnika: kosztów. Jak możesz sobie wyobrazić, rozpoczynając działalność online, zaoszczędzisz na różnych kosztach związanych ze sklepami stacjonarnymi – czynsz, ubezpieczenia, meble i nie tylko.
Jednak, chociaż być może łatwiej jest sfinansować biznes e-commerce przy napiętym budżecie, nadal istnieje wiele różnych kosztów, które będą wymagane, aby rozpocząć działanie. Jak w przypadku każdej firmy, trudno jest dokładnie określić, ile będzie kosztować rozpoczęcie działalności w e-commerce. Twoje koszty będą w dużej mierze zależeć od rodzaju biznesu e-commerce, który rozpoczynasz, oprogramowania lub wybranej platformy, sposobu pozyskiwania produktów i innych czynników.
Mając to na uwadze, prawdopodobnie będziesz chciał dokładnie przemyśleć swój budżet na początku i śledzić wszystkie swoje wydatki. W szczególności warto wziąć pod uwagę następujące koszty:
Możesz również ponieść dodatkowe koszty związane z takimi rzeczami, jak sprzęt, ubezpieczenie, pracownicy, konsultanci i inne.
Ostatecznie, choć wybór tańszych opcji dla twórców e-commerce i innych narzędzi może być kuszący, niektóre dodatkowe opłaty są nieuniknione.
Podobnie jak w przypadku rozpoczęcia każdej nowej działalności, rozpoczęcie działalności w zakresie handlu elektronicznego może czasami być przytłaczające i stresujące. Będąc częścią społeczności sprzedawców online, będziesz mieć dostęp do różnych przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy z dużym prawdopodobieństwem chętnie udzielą wskazówek i najlepszych praktyk, które pomogą Ci na początku.
Chociaż utrzymanie własnego sklepu i wizji ma kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia działalności e-commerce, nie należy również wykluczać korzystania z większych platform, aby podnieść sprzedaż i markę.
Istnieją grupy towarów zakazanych do sprzedaży. I oczywiście należą do nich produkty medyczne. Chodzi przede wszystkim o leki, które mogą być sprzedawane tylko i wyłącznie w aptekach, a także te, które nie są dopuszczone do sprzedaży w Polsce.
Najprostsza metoda aby sprawdzić co sprzedawać w e-commerce to wejście na allegro czy amazon i sprawdzenie liczby sprzedanych sztuk, a także popularność danych produktów.
Osoby na wyższych stanowiskach zwykle dość dobrze zarabiają. Przeciętne wynagrodzenie specjalisty ds. e–commerce w Polsce nie jest już tak wysokie i wynosi pomiędzy 5 a 6 tysięcy brutto.
E–commerce to innymi słowy handel elektroniczny, który stanowi stosunkowo młodą gałąź gospodarki. Bezustannie poddawany jest wielu przemianom i szybko ewoluuje.
Zapraszamy na kurs ecommerce w tym reklamy i marketing, które znajdziesz na naszej stronie ze szkoleniami.
Najpopularniejszą formą e–Commerce są bez wątpienia sklepy internetowe, jednak eCommerce to również inne rodzaje i formy biznesu, m.in. internetowe aukcje, bankowość elektroniczna, wymiana walut, internetowe zakłady bukmacherskie, , ale również portale aukcyjne, e-sklepy i inne formy handlu elektronicznego.
Rozpoczęcie działalności e-commerce zamiast tradycyjnej ma wiele zalet — początkowa inwestycja jest znacznie niższa, możesz zacząć od dużej lub małej, a Twój sklep internetowy może działać 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, dla klientów w całym kraju (lub na świecie). Znacznie łatwiej i taniej jest również rozszerzyć działalność, jeśli zajdzie taka potrzeba – wszystko to sprawia, że rozpoczęcie działalności e-commerce jest jeszcze bardziej opłacalne dla początkujących przedsiębiorców.
Istnieją jednak ważne kroki, które należy podjąć i inwestycje, jeśli chcesz, aby Twoja firma stała się historią sukcesu. Powinieneś traktować swoją witrynę e-commerce jak każdą inną firmę -zainwestuj w utrzymanie klientów i komunikację, a także nie zapomnij o zbudowaniu platformy przyjaznej dla urządzeń mobilnych.
W przypadku e-commerce naprawdę musisz budować zaufanie, ponieważ ludzie nie widzą cię osobiście… więc mogą być sceptyczni. Dobrą rzeczą jest to, że dzięki blogom i mediom społecznościowym jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Daj im wgląd od środka na swoje życie i swój biznes, a będą chcieli od Ciebie kupować.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Aby zacząć e-commerce, przede wszystkim należy zbadać rynek, na którym chcesz działać. Musisz określić swoją grupę docelową i wybierać produkty, które będziesz oferować. Następnie musisz zaplanować budżet i uściślić strategię marketingową. Następnie musisz założyć sklep internetowy. Możesz wybrać przyjazne dla użytkownika sklepy internetowe jak Shopify, Bigcommerce, lub WooCommerce, czyli aplikacje do samodzielnego tworzenia stron internetowych z modułem sklepu online. Po tym musisz utworzyć witrynę, zintegrować z systemami płatności i określić sposób dostarczania produktów. Na koniec będziesz musiał zainwestować w kampanie reklamowe, aby zwiększyć zasięg twojej witryny sklepu.
E-commerce może sprzedawać praktycznie wszystko, od artykułów elektronicznych i urządzeń, wyrobów spożywczych, odzieży, biżuterii, książek itp. Istnieją również wielu sklepów internetowych, które skupiają się na sprzedaży konkretnych rodzajów produktów, takich jak materiały budowlane, sprzęt wojskowy lub zabawki.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)