Działania seo -jak zoptymalizować strony? [przykłady, definicja]

optymalizacja seo onsite
Działania seo

Na czym polegają działania SEO?

W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się działania SEO.

SEO w języku angielskim to Search Engine Optimization. Warto mieć na uwadze, że jest to proces pozyskiwania ruchu z wyników organicznych wyszukiwania.

Jest oparty głównie na optymalizacji stron pod względem wyników wyszukiwania. Chodzi tu przede wszystkim o budowanie tak zwanego autorytetu oraz algorytmy Google.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym są działania SEO?

W tym artykule wyjaśnimy, na czym polegają działania SEO, a także podpowiemy, jak się do nich zabrać.

SEO to inaczej optymalizacja oraz pozycjonowanie.

Można śmiało powiedzieć, że jest to interdyscyplinarna dziedzina, która zakresem obejmuje marketing, czyli webwriting, targetowanie oraz PR, a także zagadnienia z pogranicza IT, czyli back-end web development oraz front-end.

SEO onsite - onpage na stronie

Należy pamiętać, że przekrojowa wiedza z zakresu analityki internetowej jest niezbędna, żeby efektywnie prowadzić działania SEO.

Warto dodać, że podstawy SEO nie wymagają żadnego kierunkowego wykształcenia i doświadczenia. Dodatkowo są łatwe do opanowania, więc nawet mało doświadczone i początkujące osoby powinny sobie bez większego problemu poradzić.

Jednak potrzeba czasu, żeby przyswoić wiedzę i osiągnąć biegłość w tej dziedzinie. W dosłownym tłumaczeniu SEO oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwarki. Jest to proces, który skupia się na wyraźnej poprawie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Organiczne wyniki wyszukiwania nie dotyczą płatnych systemów pay per click.

SEO jest powszechnie utożsamiane z procesem optymalizacji witryny, ale w rzeczywistości jest to dużo więcej.

To nie tylko poprawa technicznych aspektów witryny, ale także rozbudowa treści oraz zdobywanie pozycjonujących linków z innych domen dostępnych w sieci.

lejek content marketingowy sales funnel

Niezwykle ważne jest również kształtowanie architektury informacji. Warto dodać, że na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google, media społecznościowe mają bardzo mały wpływ.

Sama obecność w social media niestety nie pomaga skutecznie wypozycjonować serwisów internetowych.

Jednak pojawienie się w usłudze Google Discover wspiera szybkie rozprzestrzenianie się danej treści w różnych kanałach. Działania SEO można prowadzić samodzielnie, jednak bez wystarczającej wiedzy jest to niezwykle ciężkie.

Zdecydowanie lepiej jest skorzystać z usług sprawdzonych i renomowanych specjalistów od SEO, którzy wiele lat działają na rynku i cieszą się pozytywną opinią wśród klientów.

Pozyskiwanie ruchu z SEO i pozycjonowania

Działania SEO to całokształt procesów, które dotyczą budowania widoczności oraz pozyskiwania ruchu wyłącznie z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Oddziałuje na wszelkie czynniki, które poprawiają widoczność oraz ranking, więc nie jest to tylko optymalizacja budowy strony.

To powoduje czasem różne nieporozumienia, dlatego warto dokładniej się temu przyjrzeć.

optymalizacja seo onsite

Pozycjonowaniem strony internetowej nazywa się budowanie zaufania wyszukiwarki do strony poprzez uzyskiwanie linków pozycjonujących.

Warto też wyjaśnić pojęcie SEM, czyli Search Engine Marketing, co w języku polskim oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Są to wszystkie działania marketingowe, w których zakres wchodzą reklamy oraz ruch organiczny.

Należy pamiętać, że optymalizacji mogą podlegać takie czynniki jak struktura witryny, treść tekstowa, a także warstwa techniczna, czyli między innymi wydajność oraz sposób renderowania strony.

Ważne są również inne kwestie związane z zaufaniem oraz użytecznością, do których zalicza się dostępność dla ludzi niedowidzących, a także przejrzystość treści.

ecommerce-seo

Właśnie dlatego sporym błędem merytorycznym jest ograniczanie SEO do samego procesu optymalizacji kodu.

Ważnym elementem SEO jest także link building, czyli proces zdobywania linków pozycjonujących. Sformułowanie optymalizacja i pozycjonowanie jest stosowane dla określenia całości tych zjawisk.

Z czego składają się techniczne działania SEO?

Lista czynników składających się na optymalizację techniczną jest długa:

  • Error 404
  • Thin content
  • Duplicate content (duplikaty treści)
  • Hreflang
  • Przekierowania 301
  • Tagi kanoniczne rel=”canonical”
  • Mapy witryny XML
  • Dane strukturalne
  • Utworzenie i dodanie na stronie pliku robots.txt
  • Kanibalizacja słów kluczowych
  • Javascipt
  • Struktura strony i przejrzysta nawigacja, w tym breadcrumbs
  • Tagi noindex
  • Wdrożenie i optymalizacja meta tagów
  • Wdrożenie certyfikatu SSL
  • Optymalizacja adresów URL (friendly URL)
  • Spójna struktura linkowania wewnętrznego
  • Optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych
  • Optymalizacja szybkości strony

Techniczne działania SEO On Site to tylko część pozycjonowania, ważny jest cały obraz, jak m.in.:

Czynniki pozycjonujące wysoko witrynę w wyszukiwarce

Należy pamiętać, że bardzo wiele jest czynników pozycjonujących.

Jednak wszystkich chyba nikomu nie udało się spisać.

Szacuje się, że jest ich ponad 200, więc jest to naprawdę duża ilość.

Niestety nie znamy dokładnego działania algorytmu Google. Dodatkowo Google dosyć często zmienia swoją politykę, dlatego trzeba dosyć szybko reagować na zmiany. Na oficjalnych wytycznych Google muszą się opierać osoby prowadzące działania SEO.

Ważne są również testy, analiza działań konkurencji oraz własne doświadczenia.

Czynniki SEO można podzielić na te dotyczące samej strony, czyli on-page, a także te poza stroną, czyli inaczej off-page.

Trzeba też brać pod uwagę różne kombinacje, ponieważ poszczególne czynniki mogą oddziaływać na siebie nawzajem. Warto również dodać, że czynniki mogą mieć różne znaczenie oraz wagę, a wiele zależy także od konkretnego słowa kluczowego.

Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że czynniki behawioralne należą do grupy czynników bardzo ciężkich do zweryfikowania. Są to metryki dotyczące zachowania użytkowników.

Trzeba jasno podkreślić, że optymalizacja nie jest procesem jednorazowym. Niektóre rzeczy powinny być regularnie poprawiane i dostosowywane do wymogów Google. Są to przede wszystkim kwestie związane z przyspieszeniem strony oraz poprawianiem błędnych wewnętrznych linków.

Jakie narzędzia analityczne są niezbędne do monitorowania efektów działań SEO?

Do monitorowania efektów działań SEO niezbędne są narzędzia takie jak Google Analytics, które pozwala na śledzenie ruchu na stronie, źródeł tego ruchu, zachowania użytkowników i konwersji. Innym ważnym narzędziem jest Google Search Console, umożliwiające monitorowanie statusu indeksacji strony przez Google, błędów technicznych, a także wyników wyszukiwania i pozycji słów kluczowych.

W jaki sposób można efektywnie budować autorytet strony w oczach wyszukiwarek?

Budowanie autorytetu strony w oczach wyszukiwarek wymaga konsekwentnego zdobywania wysokiej jakości linków zwrotnych z innych renomowanych stron, tworzenia wartościowych i unikalnych treści, które będą naturalnie zdobywać uwagę i były chętnie udostępniane przez użytkowników. Ważna jest także optymalizacja on-site, w tym ustrukturyzowanie danych i poprawa parametrów technicznych witryny.

Czy działania SEO powinny różnić się w zależności od typu strony (np. sklep internetowy, blog, strona firmowa)?

Tak, działania SEO powinny być dostosowane do typu i specyfiki strony. Na przykład, dla sklepów internetowych kluczowe będzie optymalizowanie stron produktów i kategorii pod kątem fraz kluczowych o wysokiej intencji zakupowej, a dla blogów skupienie się na długich frazach kluczowych i wartościowych treściach, które odpowiadają na konkretne pytania użytkowników. Strony firmowe powinny natomiast koncentrować się na lokalnym SEO i budowaniu autorytetu w swojej branży.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Działania seo -jak zoptymalizować strony?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!