Dyrektor e commerce (obowi膮zki, zarobki, jak zosta膰)

platforma e commerce
Platforma E commerce, co to jest? Jakie s膮 rodzaje?
27 stycznia, 2022
Od zera e commerce
Od zera e commerce (jak zacz膮膰 0 do 1 miliona) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
27 stycznia, 2022
Dyrektor e commerce
Dyrektor e commerce

Kim jest dyrektor e commerce (obowi膮zki, zarobki, jak zosta膰)

Dyrektor ds. e-commerce to wielofunkcyjne stanowisko, kt贸re jest odpowiedzialne za utrzymanie i optymalizacj臋 sklepu internetowego firmy e-commerce (i innych kana艂贸w sprzeda偶y), aby mog艂a sprzedawa膰 produkty online.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Dyrektor e-commerce obowi膮zki

Ta osoba jest odpowiedzialna za r贸偶ne aspekty operacji online, planowanie biznesowe i strategie marketingowe. Dyrektor ds. e-commerce dostarcza wnikliwej analizy trend贸w rynkowych, strategii zwi臋kszania 艣wiadomo艣ci marki, wgl膮du w wzrost sprzeda偶y online oraz sposob贸w na popraw臋 pozyskiwania i utrzymania klient贸w.

Funkcja dyrektora ds. e-commerce r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od firmy. Dlatego opisy stanowisk dla tej roli s膮 r贸偶ne, podobnie jak nazwy stanowisk. Ta pozycja mo偶e by膰 r贸wnie偶 znana jako:

  • Starszy Dyrektor ds. E-commerce
  • Kierownik ds. e-commerce
  • Dyrektor ds. marketingu cyfrowego i e-commerce
  • Dyrektor ds. e-commerce

Wa偶ne jest, aby wybra膰 odpowiedni tytu艂 i opis stanowiska, na kt贸re zatrudniasz, aby mie膰 pewno艣膰, 偶e pozyskujesz najlepszych, najbardziej wykwalifikowanych kandydat贸w. B膮d藕 艣wiadomy, czy chcesz, aby ta osoba by艂a bardziej skoncentrowana na dzia艂aniach lub marketingu i upewnij si臋, 偶e opis stanowiska to jasno pokazuje. Je艣li chcesz, aby rola by艂a bardziej skoncentrowana na operacjach, rozwa偶 stanowisko dyrektora logistyki lub dyrektora ds. realizacji.

Dyrektor e commerce

Wsp贸lne obowi膮zki dyrektor贸w e-commerce

Celem dyrektora ds. e-commerce jest nadzorowanie funkcji e-commerce firmy we wszystkich jej r贸偶nych formach 鈥 od przyci膮gania ludzi do sklepu po przekszta艂canie odwiedzaj膮cych w d艂ugoterminowych nabywc贸w. To jest:

  • Zarz膮dzanie stron膮 i sklepem internetowym
  • Nadzorowanie strategii marketingu cyfrowego
  • Przeprowadzanie wywiad贸w i zatrudnianie pracownik贸w
  • Ustalenie cel贸w dla zespo艂u
  • Konfiguracja firmy na sukces
  • Definiowanie strategii cenowych produkt贸w e-commerce
  • Komunikacja z dostawcami
  • Prognozowanie popytu (zw艂aszcza w okresie wyprzeda偶y i 艣wi膮tecznym)
  • Nadzorowanie wynik贸w sprzeda偶y

W zale偶no艣ci od wielko艣ci firmy rola ta mo偶e mie膰 r贸偶ny zakres. W przypadku mniejszych operacji dyrektor ds. handlu elektronicznego powinien mie膰 szerokie do艣wiadczenie w handlu elektronicznym, poniewa偶 b臋dzie mie膰 wiele r贸偶nych zada艅.

W przypadku 艣rednich i du偶ych firm e-commerce, dyrektor ds. handlu elektronicznego b臋dzie mniej zaanga偶owany w codzienne drobiazgi, a bardziej w popraw臋 wynik贸w sprzeda偶y, skalowanie firmy, wprowadzanie nowych kana艂贸w sprzeda偶y, porz膮dkowanie strategii i zarz膮dzanie zespo艂em.

Zarz膮dzanie witrynami e-commerce

Nadzorowanie i kierowanie sprzeda偶膮 sklepu internetowego firmy to najcz臋stsza rola dyrektora ds. handlu elektronicznego. Aby zoptymalizowa膰 wra偶enia u偶ytkownika, dyrektor ds. e-commerce okre艣li platform臋 e-commerce, format, nawigacj臋 i oferty, z kt贸rych korzysta witryna.

Te przemy艣lane funkcje u艂atwi膮 nawigacj臋 po witrynie, pomog膮 u偶ytkownikom znale藕膰 to, czego szukaj膮, i zwi臋ksz膮 sprzeda偶. Dyrektor ds. handlu elektronicznego b臋dzie wsp贸艂pracowa艂 z wewn臋trznymi lub partnerskimi zespo艂ami zajmuj膮cymi si臋 projektowaniem i tworzeniem stron internetowych, aby w razie potrzeby dokonywa膰 optymalizacji i dostosowa艅.

Te regularne aktualizacje maj膮 kluczowe znaczenie dla prowadzenia i rozwijania biznesu e-commerce. Zapewnienie produkt贸w o optymalnych i dok艂adnych informacjach o cenach, przegl膮danie katalogu online i sprawdzanie zapas贸w przed promocjami to audyty, kt贸re musi nadzorowa膰 dyrektor ds. e-commerce.

Zarz膮dzanie obecno艣ci膮 online staje si臋 szczeg贸lnie wa偶ne, gdy firma prowadzi sprzeda偶 na wielu platformach. Poniewa偶 firma wykorzystuje realizacj臋 wielokana艂ow膮, aby zmaksymalizowa膰 zam贸wienia z wielu kana艂贸w, dyrektor ds. e-commerce musi r贸wnie偶 rozumie膰 logistyk臋 e-commerce (w tym czasy realizacji produkcji i poziomy zapas贸w, aby zapobiec wyczerpaniu zapas贸w) oraz pe艂n膮 艣cie偶k臋 podr贸偶y klienta.

Wdra偶anie lub nadzorowanie strategii marketingowej

Podczas gdy dyrektor ds. e-commerce b臋dzie mocno koncentrowa艂 si臋 na funkcjach sklepu internetowego, b臋dzie r贸wnie偶 odpowiedzialny za zarz膮dzanie strategi膮 marketingu cyfrowego. W przypadku niekt贸rych firm dyrektor ds. handlu elektronicznego mo偶e by膰 pierwszym kluczowym pracownikiem zespo艂u marketingowego. Sp贸jna praca z zespo艂em marketingowym to istotn膮 cz臋艣膰 obowi膮zk贸w Dyrektora ds. Ecommerce. Dyrektor ds. e-commerce mo偶e r贸wnie偶 wsp贸艂pracowa膰 z r贸偶nymi agencjami zewn臋trznymi, kt贸re specjalizuj膮 si臋 w tworzeniu stron internetowych, SEO, p艂atnych serwisach spo艂eczno艣ciowych i Google Ads.

Tworz膮c strategi臋 marketingow膮 online dla biznesu e-commerce, nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 wiele czynnik贸w 鈥 w tym bud偶et, 艣cie偶k臋 wzrostu, miejsce sprzeda偶y (pod wzgl臋dem kana艂贸w i kraj贸w, do kt贸rych wysy艂asz produkty), sprzedawane produkty i wiele innych.

Niezale偶nie od tego, czy rozwijasz mark臋 od podstaw, czy j膮 udoskonalasz, skupienie si臋 na marce jest wa偶nym pierwszym krokiem. Identyfikacja docelowej grupy demograficznej firmy i unikalnej to偶samo艣ci marki pomo偶e Ci zrozumie膰, jak najlepiej promowa膰 firm臋. Gdy zrozumiesz cele marki, mo偶esz dostosowa膰 podr贸偶 klienta do swojej wizji.

Wyznaczanie cel贸w kr贸tko- i d艂ugoterminowych

Aby mie膰 pewno艣膰, 偶e pod膮偶asz 艣cie偶k膮 do skalowalnego wzrostu, dyrektor ds. e-commerce powinien wyznaczy膰 cele do osi膮gni臋cia sukcesu. Wyznaczanie cel贸w d艂ugo- i kr贸tkoterminowych daje firmom e-commerce plan rozwoju.

Cele dla Twojego biznesu e-commerce powinny by膰 konkretne, mierzalne, zorientowane na dzia艂anie, zorientowane na wyniki i z okre艣lonym harmonogramem. Te parametry, okre艣lone przez dyrektora ds. e-commerce, dadz膮 Twojej firmie map臋 drogow膮 dotycz膮c膮 tego, w jaki spos贸b pracujesz nad swoimi celami i kiedy masz je osi膮gn膮膰.

Jakie cele powinien wi臋c rozwa偶y膰 dyrektor ds. e-commerce? Odpowiednie cele dla biznesu e-commerce mog膮 obejmowa膰:

  • Zwi臋kszanie ruchu w witrynie
  • Rosn膮ce przychody
  • Rosn膮ce listy e-maili i/lub SMS-贸w
  • Zwi臋kszenie 艣redniej warto艣ci zam贸wienia
  • Priorytetyzacja satysfakcji klienta

Ulepszanie i zarz膮dzanie operacjami 艂a艅cucha dostaw realizacji

Wa偶ne jest, aby dyrektor ds. handlu elektronicznego by艂 zaanga偶owany w 艂a艅cuch dostaw, aby przynajmniej wiedzie膰 o wszystkim, od realizacji zam贸wie艅, zaopatrzenia i zarz膮dzania zapasami. W sumie:

  • Nie chcesz prowadzi膰 du偶ej promocji, je艣li nie masz zapas贸w.
  • Chcesz mie膰 pewno艣膰, 偶e Twoi klienci b臋d膮 automatycznie otrzymywa膰 艣ledzenie zam贸wie艅 e-commerce po wys艂aniu ich paczki.
  • Chcesz, aby pierwsze wra偶enie lub pierwsza interakcja osobista, z Twoim produktem by艂a niezapomniana i spe艂nia艂a oczekiwania.

Uczestnictwo w w ca艂ym 艂a艅cuchu dostaw i w odniesieniu do wysy艂ek e-commerce mo偶e pom贸c dyrektorom e-commerce zwi臋kszy膰 lojalno艣膰 klient贸w i udoskonali膰 do艣wiadczenie marki poprzez niestandardowe opakowanie marki. Te akcenty zachwyc膮 klient贸w i zach臋c膮 ich do powrotu do Twojego sklepu internetowego.

Wymagania wst臋pne i do艣wiadczenie wymagane od dyrektor贸w e-commerce

Bycie dyrektorem ds. handlu elektronicznego to wieloaspektowa rola. Umiej臋tno艣ci techniczne, takie jak zarz膮dzanie witryn膮 internetow膮 i opracowywanie strategii marketingowych, maj膮 kluczowe znaczenie dla osi膮gni臋cia doskona艂o艣ci w 艣wiecie e-commerce. Niezb臋dnych jest jednak r贸wnie偶 wiele umiej臋tno艣ci mi臋kkich. Odnosz膮cy sukcesy dyrektor ds. e-commerce powinien zachowa膰 r贸wnowag臋 mi臋dzy nimi.

Silne umiej臋tno艣ci analityczne

Interpretowanie danych i analityka to wa偶na cz臋艣膰 bycia dyrektorem ds. e-commerce. Skonfigurowanie i zrozumienie niezb臋dnych wska藕nik贸w KPI dla e-commerce ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Unikalna w przestrzeni e-commerce osoba pe艂ni膮ca t臋 rol臋 powinna by膰 w stanie zrozumie膰 i uko艅czy膰 prognozowanie popytu oraz wsp贸艂pracowa膰 z pracownikami logistyki, kt贸rzy pomagaj膮 uzupe艂nia膰 zapasy.

Posiadanie dyrektora ds. handlu elektronicznego, kt贸ry mo偶e zag艂臋bi膰 si臋 w dane i krytycznie przyjrze膰 si臋 wynikom, zapewni, 偶e Twoja firma b臋dzie na dobrej drodze do osi膮gni臋cia swoich cel贸w i zwi臋kszenia sprzeda偶y. Dyrektor ds. e-commerce z silnymi umiej臋tno艣ciami analitycznymi mo偶e wykorzysta膰 dane jako zabezpieczenie, aby na bie偶膮co korygowa膰 wszelkie potencjalne problemy lub wyzwania w miar臋 ich pojawiania si臋.

Do艣wiadczenie e-commerce

Do艣wiadczenie z e-commerce B2C jest niezb臋dne dla pocz膮tkuj膮cych dyrektor贸w e-commerce. Je艣li kto艣 zaczyna w bran偶y e-commerce, powinien zdoby膰 wiedz臋 na temat marketingu, platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych, psychologii konsumenta, ekonomii jednostek i mar偶y produktu, aby awansowa膰 w g贸r臋 ranking贸w, aby ostatecznie zosta膰 dyrektorem ds. e-commerce.

Zazwyczaj dyrektorzy e-commerce maj膮 olbrzymie do艣wiadczenie w bran偶y. Wcze艣niejsze odpowiednie stanowiska mog膮 obejmowa膰 mened偶era e-commerce, mened偶era produktu lub mened偶era marketingu.

Do艣wiadczenie w sprzeda偶y i marketingu

Wykszta艂cenie w sprzeda偶y i marketingu cyfrowym jest wa偶ne dla dyrektora ds. e-commerce, chocia偶 kluczem do sukcesu jest pozostawanie na bie偶膮co i aktualne informacje o tym, gdzie konsumenci szukaj膮 produkt贸w, ich warto艣ci i rozumiej膮 grup臋 docelow膮.

Im wi臋cej do艣wiadczenia w sprzeda偶y i marketingu, tym wi臋ksze przychody, kt贸re mog膮 potencjalnie zosta膰 wygenerowane dla biznesu e-commerce. Zdolno艣膰 do skutecznego marketingu produktu w r贸偶nych mediach, konwersji odwiedzaj膮cych na stronie internetowej, a ostatecznie sprzeda偶y wi臋kszej liczby produkt贸w konsumentom, jest kluczowym czynnikiem i wyznacznikiem sukcesu.

Strategiczne taktyki marketingu i sprzeda偶y online s膮 obfite w przestrzeni e-commerce. Skuteczne strategie, kt贸re mo偶e wdro偶y膰 dyrektor ds. handlu elektronicznego obejmuj膮:

  • Zdobywanie opinii klient贸w i prezentowanie ich w r贸偶nych miejscach
  • Tworzenie konkurencyjnej strategii SEO
  • Optymalizacja strony koszyka sklepu internetowego
  • Umiej臋tno艣ci zarz膮dzania

Praca z zespo艂em i nadzorowanie go jest cz臋艣ci膮 pracy na stanowisku dyrektora ds. e-commerce. W mniejszych firmach e-commerce zesp贸艂 sk艂ada si臋 zwykle z dw贸ch do trzech os贸b. W przypadku wi臋kszych firm zatrudnia si臋 od sze艣ciu do 10 pracownik贸w zajmuj膮cych si臋 handlem elektronicznym.

Dyrektor ds. e-commerce musi by膰 w stanie efektywnie zarz膮dza膰 cz艂onkami swojego zespo艂u, prowadz膮c jednocze艣nie dodatkowe projekty e-commerce. Mog膮 r贸wnie偶 zarz膮dza膰 relacjami z r贸偶nymi agencjami lub freelancerami, kt贸rym zlecaj膮 prac臋 na zewn膮trz, opr贸cz dostawc贸w oprogramowania dla r贸偶nych narz臋dzi w ich stosie technologicznym.

Zdolno艣ci do porozumiewania si臋

Dyrektor ds. handlu elektronicznego musi mie膰 siln膮 komunikacj臋 w swoim zespole, a tak偶e z klientami. Jak wcze艣niej wspomniano, Dyrektor ds. Ecommerce b臋dzie odpowiedzialny za wsp贸艂prac臋 z r贸偶nymi dzia艂ami i partnerami oraz zarz膮dzanie w艂asnym zespo艂em.

Komunikacja wewn臋trzna jest wa偶na, aby firma dzia艂a艂a sprawnie. Jednak dyrektorzy ds. handlu elektronicznego musz膮 r贸wnie偶 informowa膰 i anga偶owa膰 klient贸w po zakupie. Marketing e-mailowy i marketing SMS to dwa popularne sposoby komunikowania si臋 z konsumentami.

Dyrektor e-commerce zarobki

Wed艂ug portalu mycompany.pl:

Obecnie Chief Commercial Officer mo偶e liczy膰 na pensje rz臋du 32-80 tys. z艂 brutto miesi臋cznie. Wynagrodzenia eCommerce Dyrektor贸w rozpoczynaj膮 si臋 od 30 tys. z艂 brutto, a najcz臋艣ciej oferowane stawki dla Head of Marketplace oscyluj膮 wok贸艂 28-45 tys.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)