Dyrektor e commerce (obowiązki, zarobki, jak zostać)


Kim jest dyrektor e commerce (obowiązki, zarobki, jak zostać)
Zawartość strony
- 1 Kim jest dyrektor e commerce (obowiązki, zarobki, jak zostać)
- 2 Dyrektor e-commerce obowiązki
- 3 Wspólne obowiązki dyrektorów e-commerce
- 4 Zarządzanie witrynami e-commerce
- 5 Wdrażanie lub nadzorowanie strategii marketingowej
- 6 Wyznaczanie celów krótko- i długoterminowych
- 7 Ulepszanie i zarządzanie operacjami łańcucha dostaw realizacji
- 8 Wymagania wstępne i doświadczenie wymagane od dyrektorów e-commerce
- 9 Silne umiejętności analityczne
- 10 Doświadczenie e-commerce
- 11 Doświadczenie w sprzedaży i marketingu
- 12 Zdolności do porozumiewania się
- 13 Dyrektor e-commerce zarobki
Dyrektor ds. e-commerce to wielofunkcyjne stanowisko, które jest odpowiedzialne za utrzymanie i optymalizację sklepu internetowego firmy e-commerce (i innych kanałów sprzedaży), aby mogła sprzedawać produkty online.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Dyrektor e-commerce obowiązki
Ta osoba jest odpowiedzialna za różne aspekty operacji online, planowanie biznesowe i strategie marketingowe. Dyrektor ds. e-commerce dostarcza wnikliwej analizy trendów rynkowych, strategii zwiększania świadomości marki, wglądu w wzrost sprzedaży online oraz sposobów na poprawę pozyskiwania i utrzymania klientów.
Funkcja dyrektora ds. e-commerce różni się w zależności od firmy. Dlatego opisy stanowisk dla tej roli są różne, podobnie jak nazwy stanowisk. Ta pozycja może być również znana jako:
- Starszy Dyrektor ds. E-commerce
- Kierownik ds. e-commerce
- Dyrektor ds. marketingu cyfrowego i e-commerce
- Dyrektor ds. e-commerce
Ważne jest, aby wybrać odpowiedni tytuł i opis stanowiska, na które zatrudniasz, aby mieć pewność, że pozyskujesz najlepszych, najbardziej wykwalifikowanych kandydatów. Bądź świadomy, czy chcesz, aby ta osoba była bardziej skoncentrowana na działaniach lub marketingu i upewnij się, że opis stanowiska to jasno pokazuje. Jeśli chcesz, aby rola była bardziej skoncentrowana na operacjach, rozważ stanowisko dyrektora logistyki lub dyrektora ds. realizacji.

Wspólne obowiązki dyrektorów e-commerce
Celem dyrektora ds. e-commerce jest nadzorowanie funkcji e-commerce firmy we wszystkich jej różnych formach — od przyciągania ludzi do sklepu po przekształcanie odwiedzających w długoterminowych nabywców. To jest:
- Zarządzanie stroną i sklepem internetowym
- Nadzorowanie strategii marketingu cyfrowego
- Przeprowadzanie wywiadów i zatrudnianie pracowników
- Ustalenie celów dla zespołu
- Konfiguracja firmy na sukces
- Definiowanie strategii cenowych produktów e-commerce
- Komunikacja z dostawcami
- Prognozowanie popytu (zwłaszcza w okresie wyprzedaży i świątecznym)
- Nadzorowanie wyników sprzedaży

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W zależności od wielkości firmy rola ta może mieć różny zakres. W przypadku mniejszych operacji dyrektor ds. handlu elektronicznego powinien mieć szerokie doświadczenie w handlu elektronicznym, ponieważ będzie mieć wiele różnych zadań.
W przypadku średnich i dużych firm e-commerce, dyrektor ds. handlu elektronicznego będzie mniej zaangażowany w codzienne drobiazgi, a bardziej w poprawę wyników sprzedaży, skalowanie firmy, wprowadzanie nowych kanałów sprzedaży, porządkowanie strategii i zarządzanie zespołem.
Zarządzanie witrynami e-commerce
Nadzorowanie i kierowanie sprzedażą sklepu internetowego firmy to najczęstsza rola dyrektora ds. handlu elektronicznego. Aby zoptymalizować wrażenia użytkownika, dyrektor ds. e-commerce określi platformę e-commerce, format, nawigację i oferty, z których korzysta witryna.
Te przemyślane funkcje ułatwią nawigację po witrynie, pomogą użytkownikom znaleźć to, czego szukają, i zwiększą sprzedaż. Dyrektor ds. handlu elektronicznego będzie współpracował z wewnętrznymi lub partnerskimi zespołami zajmującymi się projektowaniem i tworzeniem stron internetowych, aby w razie potrzeby dokonywać optymalizacji i dostosowań.
Te regularne aktualizacje mają kluczowe znaczenie dla prowadzenia i rozwijania biznesu e-commerce. Zapewnienie produktów o optymalnych i dokładnych informacjach o cenach, przeglądanie katalogu online i sprawdzanie zapasów przed promocjami to audyty, które musi nadzorować dyrektor ds. e-commerce.
Zarządzanie obecnością online staje się szczególnie ważne, gdy firma prowadzi sprzedaż na wielu platformach. Ponieważ firma wykorzystuje realizację wielokanałową, aby zmaksymalizować zamówienia z wielu kanałów, dyrektor ds. e-commerce musi również rozumieć logistykę e-commerce (w tym czasy realizacji produkcji i poziomy zapasów, aby zapobiec wyczerpaniu zapasów) oraz pełną ścieżkę podróży klienta.
Wdrażanie lub nadzorowanie strategii marketingowej
Podczas gdy dyrektor ds. e-commerce będzie mocno koncentrował się na funkcjach sklepu internetowego, będzie również odpowiedzialny za zarządzanie strategią marketingu cyfrowego. W przypadku niektórych firm dyrektor ds. handlu elektronicznego może być pierwszym kluczowym pracownikiem zespołu marketingowego. Spójna praca z zespołem marketingowym to istotną część obowiązków Dyrektora ds. Ecommerce. Dyrektor ds. e-commerce może również współpracować z różnymi agencjami zewnętrznymi, które specjalizują się w tworzeniu stron internetowych, SEO, płatnych serwisach społecznościowych i Google Ads.
Tworząc strategię marketingową online dla biznesu e-commerce, należy wziąć pod uwagę wiele czynników — w tym budżet, ścieżkę wzrostu, miejsce sprzedaży (pod względem kanałów i krajów, do których wysyłasz produkty), sprzedawane produkty i wiele innych.
Niezależnie od tego, czy rozwijasz markę od podstaw, czy ją udoskonalasz, skupienie się na marce jest ważnym pierwszym krokiem. Identyfikacja docelowej grupy demograficznej firmy i unikalnej tożsamości marki pomoże Ci zrozumieć, jak najlepiej promować firmę. Gdy zrozumiesz cele marki, możesz dostosować podróż klienta do swojej wizji.
Wyznaczanie celów krótko- i długoterminowych
Aby mieć pewność, że podążasz ścieżką do skalowalnego wzrostu, dyrektor ds. e-commerce powinien wyznaczyć cele do osiągnięcia sukcesu. Wyznaczanie celów długo- i krótkoterminowych daje firmom e-commerce plan rozwoju.
Cele dla Twojego biznesu e-commerce powinny być konkretne, mierzalne, zorientowane na działanie, zorientowane na wyniki i z określonym harmonogramem. Te parametry, określone przez dyrektora ds. e-commerce, dadzą Twojej firmie mapę drogową dotyczącą tego, w jaki sposób pracujesz nad swoimi celami i kiedy masz je osiągnąć.
Jakie cele powinien więc rozważyć dyrektor ds. e-commerce? Odpowiednie cele dla biznesu e-commerce mogą obejmować:
- Zwiększanie ruchu w witrynie
- Rosnące przychody
- Rosnące listy e-maili i/lub SMS-ów
- Zwiększenie średniej wartości zamówienia
- Priorytetyzacja satysfakcji klienta
Ulepszanie i zarządzanie operacjami łańcucha dostaw realizacji
Ważne jest, aby dyrektor ds. handlu elektronicznego był zaangażowany w łańcuch dostaw, aby przynajmniej wiedzieć o wszystkim, od realizacji zamówień, zaopatrzenia i zarządzania zapasami. W sumie:
- Nie chcesz prowadzić dużej promocji, jeśli nie masz zapasów.
- Chcesz mieć pewność, że Twoi klienci będą automatycznie otrzymywać śledzenie zamówień e-commerce po wysłaniu ich paczki.
- Chcesz, aby pierwsze wrażenie lub pierwsza interakcja osobista, z Twoim produktem była niezapomniana i spełniała oczekiwania.
Uczestnictwo w w całym łańcuchu dostaw i w odniesieniu do wysyłek e-commerce może pomóc dyrektorom e-commerce zwiększyć lojalność klientów i udoskonalić doświadczenie marki poprzez niestandardowe opakowanie marki. Te akcenty zachwycą klientów i zachęcą ich do powrotu do Twojego sklepu internetowego.
Wymagania wstępne i doświadczenie wymagane od dyrektorów e-commerce
Bycie dyrektorem ds. handlu elektronicznego to wieloaspektowa rola. Umiejętności techniczne, takie jak zarządzanie witryną internetową i opracowywanie strategii marketingowych, mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia doskonałości w świecie e-commerce. Niezbędnych jest jednak również wiele umiejętności miękkich. Odnoszący sukcesy dyrektor ds. e-commerce powinien zachować równowagę między nimi.
Silne umiejętności analityczne
Interpretowanie danych i analityka to ważna część bycia dyrektorem ds. e-commerce. Skonfigurowanie i zrozumienie niezbędnych wskaźników KPI dla e-commerce ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Unikalna w przestrzeni e-commerce osoba pełniąca tę rolę powinna być w stanie zrozumieć i ukończyć prognozowanie popytu oraz współpracować z pracownikami logistyki, którzy pomagają uzupełniać zapasy.
Posiadanie dyrektora ds. handlu elektronicznego, który może zagłębić się w dane i krytycznie przyjrzeć się wynikom, zapewni, że Twoja firma będzie na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów i zwiększenia sprzedaży. Dyrektor ds. e-commerce z silnymi umiejętnościami analitycznymi może wykorzystać dane jako zabezpieczenie, aby na bieżąco korygować wszelkie potencjalne problemy lub wyzwania w miarę ich pojawiania się.
Doświadczenie e-commerce
Doświadczenie z e-commerce B2C jest niezbędne dla początkujących dyrektorów e-commerce. Jeśli ktoś zaczyna w branży e-commerce, powinien zdobyć wiedzę na temat marketingu, platform mediów społecznościowych, psychologii konsumenta, ekonomii jednostek i marży produktu, aby awansować w górę rankingów, aby ostatecznie zostać dyrektorem ds. e-commerce.
Zazwyczaj dyrektorzy e-commerce mają olbrzymie doświadczenie w branży. Wcześniejsze odpowiednie stanowiska mogą obejmować menedżera e-commerce, menedżera produktu lub menedżera marketingu.
Doświadczenie w sprzedaży i marketingu
Wykształcenie w sprzedaży i marketingu cyfrowym jest ważne dla dyrektora ds. e-commerce, chociaż kluczem do sukcesu jest pozostawanie na bieżąco i aktualne informacje o tym, gdzie konsumenci szukają produktów, ich wartości i rozumieją grupę docelową.
Im więcej doświadczenia w sprzedaży i marketingu, tym większe przychody, które mogą potencjalnie zostać wygenerowane dla biznesu e-commerce. Zdolność do skutecznego marketingu produktu w różnych mediach, konwersji odwiedzających na stronie internetowej, a ostatecznie sprzedaży większej liczby produktów konsumentom, jest kluczowym czynnikiem i wyznacznikiem sukcesu.
Strategiczne taktyki marketingu i sprzedaży online są obfite w przestrzeni e-commerce. Skuteczne strategie, które może wdrożyć dyrektor ds. handlu elektronicznego obejmują:
- Zdobywanie opinii klientów i prezentowanie ich w różnych miejscach
- Tworzenie konkurencyjnej strategii SEO
- Optymalizacja strony koszyka sklepu internetowego
- Umiejętności zarządzania
Praca z zespołem i nadzorowanie go jest częścią pracy na stanowisku dyrektora ds. e-commerce. W mniejszych firmach e-commerce zespół składa się zwykle z dwóch do trzech osób. W przypadku większych firm zatrudnia się od sześciu do 10 pracowników zajmujących się handlem elektronicznym.
Dyrektor ds. e-commerce musi być w stanie efektywnie zarządzać członkami swojego zespołu, prowadząc jednocześnie dodatkowe projekty e-commerce. Mogą również zarządzać relacjami z różnymi agencjami lub freelancerami, którym zlecają pracę na zewnątrz, oprócz dostawców oprogramowania dla różnych narzędzi w ich stosie technologicznym.
Zdolności do porozumiewania się
Dyrektor ds. handlu elektronicznego musi mieć silną komunikację w swoim zespole, a także z klientami. Jak wcześniej wspomniano, Dyrektor ds. Ecommerce będzie odpowiedzialny za współpracę z różnymi działami i partnerami oraz zarządzanie własnym zespołem.
Komunikacja wewnętrzna jest ważna, aby firma działała sprawnie. Jednak dyrektorzy ds. handlu elektronicznego muszą również informować i angażować klientów po zakupie. Marketing e-mailowy i marketing SMS to dwa popularne sposoby komunikowania się z konsumentami.
Dyrektor e-commerce zarobki
Według portalu mycompany.pl:
Obecnie Chief Commercial Officer może liczyć na pensje rzędu 32-80 tys. zł brutto miesięcznie. Wynagrodzenia e–Commerce Dyrektorów rozpoczynają się od 30 tys. zł brutto, a najczęściej oferowane stawki dla Head of Marketplace oscylują wokół 28-45 tys.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: