Zawartość strony
Dla wszystkich, którzy w swojej strategii PPC (pay per click czyli płatnej reklamy w google) skupiają się na konwersji, maksymalizacja zyskowności działań reklamowych jest głównym priorytetem. Google daje nam różne strategie inteligentnego określania stawek, które pozwalają w konsekwencji generować więcej konwersji przy całkiem akceptowalnych kosztach.
Jeśli jednak chcesz wejść głębiej w tajniki google ads i skoncentrować się wyłącznie na generowaniu jak najwyższego dodatniego zwrotu z inwestycji, powinieneś rozważyć ustalanie stawek docelowego ROAS (target = tROAS).
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Ta strategia automatycznego określania stawek nie jest uniwersalnym rozwiązaniem umożliwiającym zarabianie pieniędzy każdemu reklamodawcy w Google Ads, jednak dla wielu może mieć duże znaczenie. W tym artykule opiszemy m.in.:
Podzielimy się również wskazówkami, jak najlepiej wykorzystać swój budżet. Zaczynajmy.
Docelowy ROAS lub „tROAS” oznacza „docelowy zwrot z nakładów na reklamę” i należy do kategorii strategii inteligentnego określania stawek przez Google. Są to więc automatyczne strategie ustalania stawek, które wykorzystują „ustalanie stawek w czasie aukcji”, co oznacza, że Google zoptymalizuje liczbę konwersji lub wartość konwersji w każdej aukcji w której bierzesz udział.
Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) oblicza, jaki przychód został wygenerowany z określonej reklamy lub kampanii.
ROAS to łączna wartość konwersji podzielona przez koszty reklamy. „Wartość konwersji” mierzy wielkość przychodów, które Twoja firma uzyskuje z danej konwersji. Jeśli sprzedaż jednej jednostki produktu o wartości 100 PLN kosztuje 20 PLN , Twój ROAS wynosi 5 — za każdą złotówkę wydaną na reklamę otrzymujesz 5 złotych zwrotu.
Aby naprawdę zrozumieć docelowy zwrot z nakładów na reklamę, musisz poznać wszystkie możliwości w zakresie strategii ustalania stawek.
Foto poniżej:
Maksymalizacja liczby konwersji lub Maksymalna liczba konwersji to strategia automatycznego określania stawek, której celem jest uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach dziennego budżetu.
To ustawienie ma wiele wad i zalet, w które nie będziemy się teraz zagłębiać, ale pamiętaj, że jakość konwersji nie jest brana pod uwagę podczas korzystania z tej strategii ustalania stawek, ponieważ Google ustala stawki za Ciebie agresywnie, aby uzyskać jak najwięcej konwersji. Jest to zasadniczo okrojona wersja dwóch następnych strategii.
Docelowy CPA (cost per action, lub cost per acquisition) oznacza docelowy koszt działania i jest kolejnym poziomem w skali automatycznego określania stawek ukierunkowanych na konwersje. Jest to dodatkowa opcja w ramach Maks. liczby konwersji, która umożliwia określenie pożądanego docelowego kosztu działania (nazywanego również kosztem pozyskania, różnym od kosztu pozyskania klienta). Google dostosowuje stawki w celu osiągnięcia średniego kosztu konwersji, jaki masz określony.
Ta strategia ustalania stawek działa bardzo podobnie do strategii maks. liczby konwersji, ale zamiast optymalizować liczbę konwersji, dąży do maksymalizacji wartości konwersji. Aby skorzystać z tej strategii (i w tym przypadku TROAS), musisz mieć przypisane wartości konwersji dla działań, które chcesz prowadzić.
Oznacza to, że jeśli kierujesz reklamę na zwykłe formularze kontaktowe bez żadnej bezpośredniej wartości z nimi związanej, nie użyjesz żadnej z tych strategii ustalania stawek.
Skoro czytasz wpis pt. Docelowy ROAS Google Ads (ustaw docelowy zwrot z nakładów na reklamę) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Docelowy ROAS znajduje się w opcji Maksymalizuj wartość konwersji.
Google Ads przewiduje przyszłe konwersje i powiązane wartości (przy użyciu wartości konwersji, które zostały przypisane na poziomie śledzenia konwersji). Następnie Google ustawia maksymalne stawki kosztu kliknięcia, aby zmaksymalizować wartość konwersji, jednocześnie próbując osiągnąć średni zwrot z nakładów na reklamę równy określonemu przez Ciebie celowi.
Te dwie strategie ustalania stawek działają bardzo podobnie, ale główna różnica między docelowym CPA a docelowym ROAS polega na tym, że podczas gdy docelowy CPA dostosowuje stawki, aby osiągnąć wstępnie zdefiniowany cel konwersji, docelowy ROAS dostosowuje stawki, aby zmaksymalizować wartość tych konwersji.
Aby właściwie korzystać z tROAS, musisz przypisać wartości do działań powodujących konwersję. Ze względu na nazwę „zwrot z nakładów na reklamę” te wartości konwersji powinny odzwierciedlać przychody, które generujesz w wyniku konwersji użytkowników na Twoje reklamy.
Co myślisz o temacie jakim jest Docelowy ROAS w Google Ads? Daj znać w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)