Docelowy ROAS Google Ads (ustaw docelowy zwrot z nakładów na reklamę)


Docelowy ROAS Google Ads (ustaw docelowy zwrot z nakładów na reklamę)
Zawartość strony
Dla wszystkich, którzy w swojej strategii PPC (pay per click czyli płatnej reklamy w google) skupiają się na konwersji, maksymalizacja zyskowności działań reklamowych jest głównym priorytetem. Google daje nam różne strategie inteligentnego określania stawek, które pozwalają w konsekwencji generować więcej konwersji przy całkiem akceptowalnych kosztach.
Jeśli jednak chcesz wejść głębiej w tajniki google ads i skoncentrować się wyłącznie na generowaniu jak najwyższego dodatniego zwrotu z inwestycji, powinieneś rozważyć ustalanie stawek docelowego ROAS (target = tROAS).
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Ta strategia automatycznego określania stawek nie jest uniwersalnym rozwiązaniem umożliwiającym zarabianie pieniędzy każdemu reklamodawcy w Google Ads, jednak dla wielu może mieć duże znaczenie. W tym artykule opiszemy m.in.:
- Co to jest docelowy ROAS?
- Kto powinien używać target roas w google ads
- Jak ustawić TROAS
Podzielimy się również wskazówkami, jak najlepiej wykorzystać swój budżet. Zaczynajmy.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Co to jest docelowy ROAS?
Docelowy ROAS lub „tROAS” oznacza „docelowy zwrot z nakładów na reklamę” i należy do kategorii strategii inteligentnego określania stawek przez Google. Są to więc automatyczne strategie ustalania stawek, które wykorzystują „ustalanie stawek w czasie aukcji”, co oznacza, że Google zoptymalizuje liczbę konwersji lub wartość konwersji w każdej aukcji w której bierzesz udział.

Co to jest ROAS
Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) oblicza, jaki przychód został wygenerowany z określonej reklamy lub kampanii.
ROAS to łączna wartość konwersji podzielona przez koszty reklamy. „Wartość konwersji” mierzy wielkość przychodów, które Twoja firma uzyskuje z danej konwersji. Jeśli sprzedaż jednej jednostki produktu o wartości 100 PLN kosztuje 20 PLN , Twój ROAS wynosi 5 — za każdą złotówkę wydaną na reklamę otrzymujesz 5 złotych zwrotu.
Jak zrozumieć docelowy zwrot z nakładów na reklamę
Aby naprawdę zrozumieć docelowy zwrot z nakładów na reklamę, musisz poznać wszystkie możliwości w zakresie strategii ustalania stawek.
Foto poniżej:

Maksymalizuj liczbę konwersji
Maksymalizacja liczby konwersji lub Maksymalna liczba konwersji to strategia automatycznego określania stawek, której celem jest uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach dziennego budżetu.
To ustawienie ma wiele wad i zalet, w które nie będziemy się teraz zagłębiać, ale pamiętaj, że jakość konwersji nie jest brana pod uwagę podczas korzystania z tej strategii ustalania stawek, ponieważ Google ustala stawki za Ciebie agresywnie, aby uzyskać jak najwięcej konwersji. Jest to zasadniczo okrojona wersja dwóch następnych strategii.
Docelowy CPA
Docelowy CPA (cost per action, lub cost per acquisition) oznacza docelowy koszt działania i jest kolejnym poziomem w skali automatycznego określania stawek ukierunkowanych na konwersje. Jest to dodatkowa opcja w ramach Maks. liczby konwersji, która umożliwia określenie pożądanego docelowego kosztu działania (nazywanego również kosztem pozyskania, różnym od kosztu pozyskania klienta). Google dostosowuje stawki w celu osiągnięcia średniego kosztu konwersji, jaki masz określony.
Maksymalizuj wartość konwersji
Ta strategia ustalania stawek działa bardzo podobnie do strategii maks. liczby konwersji, ale zamiast optymalizować liczbę konwersji, dąży do maksymalizacji wartości konwersji. Aby skorzystać z tej strategii (i w tym przypadku TROAS), musisz mieć przypisane wartości konwersji dla działań, które chcesz prowadzić.
Oznacza to, że jeśli kierujesz reklamę na zwykłe formularze kontaktowe bez żadnej bezpośredniej wartości z nimi związanej, nie użyjesz żadnej z tych strategii ustalania stawek.
Skoro czytasz wpis pt. Docelowy ROAS Google Ads (ustaw docelowy zwrot z nakładów na reklamę) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
- reklama na facebooku (jak ustawić)
- facebook ads
- szkolenie facebook (stacjonarne)
- szkolenie facebook (online)
- kurs facebook ads
- agencja reklamowa facebook
- reklama google
- adwords
- google ads
- reklama
- reklama internetowa
- reklama w internecie
Docelowy ROAS
Docelowy ROAS znajduje się w opcji Maksymalizuj wartość konwersji.

Google Ads przewiduje przyszłe konwersje i powiązane wartości (przy użyciu wartości konwersji, które zostały przypisane na poziomie śledzenia konwersji). Następnie Google ustawia maksymalne stawki kosztu kliknięcia, aby zmaksymalizować wartość konwersji, jednocześnie próbując osiągnąć średni zwrot z nakładów na reklamę równy określonemu przez Ciebie celowi.
Jaka jest różnica między docelowym CPA a docelowym tROAS?
Te dwie strategie ustalania stawek działają bardzo podobnie, ale główna różnica między docelowym CPA a docelowym ROAS polega na tym, że podczas gdy docelowy CPA dostosowuje stawki, aby osiągnąć wstępnie zdefiniowany cel konwersji, docelowy ROAS dostosowuje stawki, aby zmaksymalizować wartość tych konwersji.
Jak obliczyć Roas Google Ads?
Roas (Return On Ad Spend) to współczynnik zwrotu z inwestycji w reklamy Google Ads, który jest obliczany jako:
Roas = (Łączny dochód związany z reklamami Google Ads) / (Łączny koszt reklam Google Ads).
Aby obliczyć Roas, należy podzielić łączny dochód związany z reklamami Google Ads przez łączny koszt reklam Google Ads.
Wynik dzielenia stanowi współczynnik Roas. Na przykład, jeśli twoje kampanie Google Ads były finansowane kwotą 4.000, a dochody generowane przez reklamy wyniosły 10.000, wynik Roas wynosi 2,5.
Kiedy stosować strategię ustalania stawek Docelowy ROAS
Aby właściwie korzystać z tROAS, musisz przypisać wartości do działań powodujących konwersję. Ze względu na nazwę „zwrot z nakładów na reklamę” te wartości konwersji powinny odzwierciedlać przychody, które generujesz w wyniku konwersji użytkowników na Twoje reklamy.
- Nie używaj strategii docelowy ROAS jeśli Twoje konwersje Google Ads nie generują bezpośredniego zwrotu z inwestycji (np. pobieranie e-booków lub zapisy na listę email).
- Używaj strategie docelowy ROAS jeśli Twoje konwersje Google Ads rzeczywiście przynoszą bezpośredni zwrot z inwestycji (np. sprzedaż produktów w sklepie e-commerce).
Co myślisz o temacie jakim jest Docelowy ROAS w Google Ads? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:

Co to znaczy Roas 500 %?
Roas 500% oznacza, że za każdy 1 zł wydany na reklamę, przedsiębiorstwo zarobiło pięć złotych zwrotu. Jest to wynik wyrażony w postaci współczynnika dochodu do wydatków. Oznacza to, że przedsiębiorstwo odnotowało 5-krotność inwestycji na reklamę.